Ładowanie 12V w wsk 125

Odpowiedz
lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Post autor: lukasz2008 » 2008-01-12, 12:14

Radvarin pisze: WSK125 ma małą moc i zamontowanie wydajnej prądnicy spowoduje tylko i jedynie "przymulenie" silnika, więc zaadoptowanie części z charta jest moim zdaniem rozsądnym wyjściem...

właśnie o to chodzi-cena:/
orientowałem sie na allegro i zakup nawet używanego zapłonu to wydatek ponad 100 zł. A nie wiem czy warto inwestować taka kasę w chińszczyznę.
Ja osobiście wole kupić coś polskiego (polskie nie znaczy gorsze).
A poza tym w Charcie prądu nie brakuje chyba ze macie zamiar zakładać neony i innego rodzaju bajery
Nie udzielałem sie bo miałem dużo roboty w warsztacie(skrzynia w MZ sie posypała), ale nad WSK tez pracuje

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2008-01-12, 13:43

Shoei pisze:"Zamienil stryjek siekierke na kijek" A pozniej bedzie: jak zwiekszyc moc w pradnicy od Rometa. Nie lepiej zalozyc pradnice z wieksza mocą? Na rynku czesci uzywanych jest naprawde mnostwo pradnic od wspolczesnych motocykli/skuterow wiec warto rozwazyc taka opcje.
Trudno z tobą się nie zgodzić. Ale jakbyś jednak mógł to wrzuć nam tutaj jakieś linki do "mnóstwo prądnic od współczesnych motocykli". Chodzi o praktyczne rozwiązania, konkretne podpowiedzi... Zeby ta dyskusja nie skończyła się na samej... dyskusji. Wypróbujmy praktycznie jakieś jeden-dwa modele/warianty rozwiązania tematu.

[ Dodano: 2008-01-12, 12:49 ]
lukasz2008 pisze:właśnie o to chodzi: cena. orientowałem sie na allegro - zakup nawet używanego zapłonu to wydatek ponad 100 zł. A nie wiem czy warto inwestować taka kasę w chińszczyznę. Ja osobiście wole kupić coś polskiego (polskie nie znaczy gorsze).
A poza tym w Charcie prądu nie brakuje chyba ze macie zamiar zakładać neony i innego rodzaju bajery.
I trudno się nie zgodzić z lukasz2008. Ale ciekawe byłyby jednak opinie autentycznych użytkowników Charta: czy odczuwa się faktyczny niedostatek prądu?

Właśnie jestem świeżo po lekturze "Obsługa i naprawa - motorowery Romet". I książkowe dane są dosyć pocieszające:

typ prądnicy: 105 (6V 25W)
cewka ładowania: 6 V przy 1,4 A
akumulator 6V 10Ah

reflektor przedni (z żarówką BD-20d): 6V - 25/25W
światło stopu: 6V 21W
kierunkowskazy (żarówka BA-15s/19): 6V 21W
przerywacz kierunków: ME-2 6V 2x21W + 3W

Brak tu informacji o prądnicy od Charta 70ccm, czyli prądnica 12V.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-12, 15:49

Fenix pisze:cewka ładowania: 6 V przy 1,4 A
czyli daje nam to ładowanie na poziomie około 8.5 Wata, no to faktycznienie nie zrobimy wielkiego postępu . Trzeba 10 takich cewek ładowania by było dobrze , no i do tego brak regulatora!!!! .

Kermit

Post autor: Kermit » 2008-01-13, 15:27

Ja za przeszczepem zapłonów od innych motorów nie jestem i tylko gdy zaczną się ferie to biorę się za przerabianie oryginalnego i nie przestane dopóki nie będę miał 12V.

Mam taki pomysł a może by przykleić temat ;)

Grandes
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Grandes » 2008-01-25, 02:25

>Głupi nie jesteś , wydukałeś to całkiem całkiem , tylko jest kilka niejasności .
>Po pierwsze ten post traktuje o prądnicy w WSK 125, więc nie czytałeś całości i lecisz po >łebkach .
>przeczytaj trochę więcej tematów archiwalnych a wtedy będziesz wiedział więcej o całym >problemie .
>po Twojej przeróbce uzyskujesz alternator trójfazowy o mocy około 45 Watt więc cały prąd >ładowania skonsumuje żarówka w przedniej lampie , potrzeba 120 Watt jak uda Ci sie tyle >wycisnąć z tych cewek to wtedy to opisz na forum .


rzeczywiscie nie zauwazylem ze jestem w temacie wsk 125 (chwilowe zachmielenie :zdrowko: umyslu):-? przenioslem pomysl do tematu z wsk 175

mysle ze skoro teraz wystarcza pradu to przy innym polaczeniu tez powinno wystarczyc;]
:zdrowko:
Ostatnio zmieniony 2008-01-25, 10:40 przez Grandes, łącznie zmieniany 1 raz.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-25, 07:04

Głupi nie jesteś , wydukałeś to całkiem całkiem , tylko jest kilka niejasności .
Po pierwsze ten post traktuje o prądnicy w WSK 125, więc nie czytałeś całości i lecisz po łebkach .
przeczytaj trochę więcej tematów archiwalnych a wtedy będziesz wiedział więcej o całym problemie .
po Twojej przeróbce uzyskujesz alternator trójfazowy o mocy około 45 Watt więc cały prąd ładowania skonsumuje żarówka w przedniej lampie , potrzeba 120 Watt jak uda Ci sie tyle wycisnąć z tych cewek to wtedy to opisz na forum .

Kermit

Post autor: Kermit » 2008-01-25, 16:23

O co wam chodzi??

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-26, 08:18

Grandes pisze:mysle ze skoro teraz wystarcza pradu to przy innym polaczeniu tez powinno wystarczyc;]

Jeżeli uważasz że teraz wystarcza , to po co przerabiać!!!

Grandes
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Grandes » 2008-01-26, 20:47

andi pisze:
Grandes pisze:mysle ze skoro teraz wystarcza pradu to przy innym polaczeniu tez powinno wystarczyc;]

Jeżeli uważasz że teraz wystarcza , to po co przerabiać!!!
udoskonalac trzeba!!;] a co za tym idzie?? przerabianie ;]

Kermit

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Kermit » 2008-01-29, 21:32

Kombinuje kombinuje i myślę że gdyby tak walnąc jeszcze jedną cewkę ładowania i pałączyc wszstkie cewki szeregowo czyli dwie cewki świetlne i dwie cewki ładowania przy czym każda cewka daje pow. 6V więc razem wyjdzie ponad 24V i do tego podłączyc elbe która prostuje prąd jednopułkowo czyli obcina połowę napięcia i wtedy dostajemy pow. 12V przy czym elba ma jeszcze regulator napięcia i załatwia nam jeszcze regulowanie prądu ;)

Co o tym myślicie

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: andi » 2008-01-29, 23:22

Kermicie nie skupiaj się tylko na Voltach te dwie cewki do świateł dają około 25 Watów a dwie cewki od ładowania łącznie około 10 Watt, razem mamy 35 więc i tak jest za mało na wszystko.

Kermit

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Kermit » 2008-01-30, 19:44

A nie wiecie może ile watów dawały dwie cewki od WFM bo tamte cewki zasilały światła i jednocześnie akumulator??

Gdyby za te cewki świetlne włożyc cewki od WFM i podłączyc wszystko szeregowo razem z dwoma cewkami od ładowania to byśmy dostali sporo Voltów i sporo Watów.O ile sie nie mylę to na tych cewkach były dwa uzwojenia jeden do ładowania AQ a drugi do świateł i gdyby połączyc w jednej cewce uzwojenie ładowania i świtateł równolegle i w drugiej tak samo i razem te dwie cewki z połączonymi zwojami połączyc szeregowo i jeszcze do tego podłączyc dwie cewki ładowania AQ to by wyszedł całkiem niezły wynik ;)

No i czekam na odpowiedzi :-)
Ostatnio zmieniony 2008-01-30, 22:16 przez Kermit, łącznie zmieniany 1 raz.

Chrzan
Posty: 39
Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Chrzan » 2008-01-30, 22:11

nie do końca jest tak jak mówisz. wydaje mi sie ze to sa dwie cewki na jednym rdzeniu. a nie jedna mocna cewka

Kermit

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Kermit » 2008-01-30, 22:18

No tak tam są dwa uzwojenia na jednym rdzeniu a wiec jak by połączy te uzwojenia to może by wyszła jedna mocna cewka ;) Pisałem swojego posta jak jeszcze twojego nie było :-)

Chrzan
Posty: 39
Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Chrzan » 2008-01-30, 22:54

jedna kosmetyczna uwaga. myślę że bezpieczniej jest korzystać z wartości V i A a nie W. Liczba wat jest uzależniona od wartości voltów wiec jak wzrasta napięcie wzrastają też waty mimo że np amperów mamy tyle samo lub nawet odrobinę mniej... a właśnie amperów nam wszystkim brakuje :-/

Kermit

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Kermit » 2008-01-31, 19:41

No odpiszcie czy to dobry pomysł i jakie natężenie mają te cewki bo mam jedne na oku i nie wiem czy je kupic i nie wiem czy to ma jakiś sens

Kermit

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Kermit » 2008-02-02, 15:01

Z moich obliczeń jak sie nie pomyliłem to mógł bym zbudowac prądnice która by miała ok. 50 wat. Czy to starczyło by na wymagania Wueskowych odbiorników??

Chrzan
Posty: 39
Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Chrzan » 2008-02-03, 01:00

a którą prądnice przerabiasz?

50 W to wciąż nie dużo. dlatego jestem zwolennikiem zmniejszenie poboru prądu przez odbiorniki.

Kermit

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Kermit » 2008-02-03, 11:10

W tytule masz napisane że Wueska 125 a poza tym u mnie stop i kierunkowskazy przerabiane będą na LEDY przy czym dojdzie jeszcze moduł ale i tak prądu na wszystko powinno starczyc ;)

Chrzan
Posty: 39
Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie 12V w wsk 125

Post autor: Chrzan » 2008-02-03, 11:36

tak ale w 125 są dwa rodzaje prądnicy

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość