mostek prostowniczy

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: VerteX » 2014-04-06, 02:04

Witam
zaraz zaraz, w 125 prostownikiem nie jest mostek tylko zwykła dioda gdyż prostowanie jest JEDNOPOLÓWKOWE zatem prąd jest okresowy, tętniący, takoż prostownik oryginalny w postaci płytkowego selenowego był w zasadzie diodą, wystarczy zastąpić go dioda krzemowa najlepiej z zapasem np 100v 15A, maksymalne napięcie BEZ obciążenia wyniesie około 30v, jednak w naszych WSk'ach, działa to trochę inaczej, otóż napięcie jest zmienne - zależne od obrotów i obciążenia,nie mierzmy SEM bez obciążenia a spadek napięcia na odbiorniku. jak kolego już kupiłeś mostek, no problem, da się go wykorzystać w charakterze diody otóż kabelek od cewki ładowania dołącz do końcówki oznaczonej taką falowanym myślnikiem, zaś "wyjściem" będzie końcówka oznaczona plusem, wtedy mamy minus na masie - obudowie silnika ramie itp, a plus na kabelku od "plusa" - niestety ten prąd ładowania jest masakryczny - nie dość ze letniacy to jeszcze jednopowłokowy czyli w 50% czasu w ogóle go nie ma - rozpindala to niestety aku żelowe gdyż one nie znoszą znacznie mniejszych tętnień., ponadto co jest bolączka WSK 125 tego prądu jest zawsze za mało i aku jest wiecznie niedoładowany.
rodzi sie pytanie: czy dałoby się otrzymać prąd co prawda tętniący ale prostowany pełno-okresowo? - tak ale wtedy trzeba odlutować drugi koniec przewodu cewki ładowania który jest zgrzany do rdzenia cewki i wyprowadzić do mostka (juz nie diody) osobnym przewodem - odizolowanym, dopiero z mostka prostowniczego minus(-) można puścić na masę motóra, - osobiście tego nie robiłem gdyż jak sadzę wydajność cewki ładowania jest za mała na uzyskanie większej 0 50% mocy - zatem spadnie nam napięcie po dołączeniu akumulatora na tyle ze doładowywać aku będzie tylko na wysokich obrotach - ale to już trzeba zbadać i pomierzyć w praktyce.
Pzdr

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: VerteX » 2014-04-06, 02:42

HunT pisze:WSK 125
Widzę grześ, że ładnie próbujesz koledze wytłumaczyć, to i ja się od razu podpytam :} Jestem właśnie przed zamontowaniem całego badziewia do ładowania aku :} i mam takie pytanka:
1. Coś takiego będzie dobre? <a class="linkification-ext" href="http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-2 ... 54807.html" title="Linkification: http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-2 ... 07.html</a>
Czy to drugie? <a class="linkification-ext" href="http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-1 ... 17495.html" title="Linkification: http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-1 ... 95.html</a>
2. + z akumulatora do + z mostka lutuje bolce z kabelkiem.
- z jakąkolwiek masą ( śruba w motorze )
2 pozostałe bolce z mostka lutuje w 1 kabelek ten, który wychodzi z silnika od cewki ładowania ( ten jeden )
3. Nic przy iskrowniku i cewce ładowania nie zmieniam? Żadnych tam kabelków czy czegoś w tym rodzaju ? :}

Witam

Oba dwa mostki są Ok max napiecie bez obiażenia skacze na cewce do 30v a max prad przy zwarciu to chyba 2A przy pradzie ładowania max 0,8A. tak że zapas jest jakkolwiek te mostki sa kiepskiej jakosci i z radiatorem wyciagal bym max 50% pradu a bez jeszcze mniej - bo po co jeszcze dokrecac radiator, jakkolwiek do WSKI oba wystarcza - ten z konektorami jest wygodniejszy w montazu
pkt2
NIE !!!!! cewka ładowania była zaprojektowana na prostowanie jednopołówkowe zatem nie mostek prostowniczy ale jedna dioda jest potrzebna, oczywiscie jak juz masz mostek mozna go uzyć bo mostek to nic innego jak 4 diody polaczone w specjalny sposób, dla laików dioda to taki zawór zwrotny dla pradu w jedna strone puszcza a w dróga nie. do poczytania http://en.wikipedia.org/wiki/Diode_bridge
zatem wykorzystamy jedna diodę kabel z cewki do jednego wejścia oznaczonego symbolem prądu zmiennego - fala, a wyjscie do aku i innych odbiorników z plusa pozostale dwa wyjcia zaizolowac (NIE razem) zeby się gdzieś nam nie zwarły. i tyle!!! masa na ramie( czyli minus). teraz mamy ładowanie jak w orginale - czyli kijowe,

Pkt. 3
nic nie zmieniasz

PS: jezeli nie jesesmy pewni czy cewka działa i nie zrobilismy zwarcia na przepuscie lub czy nie odlaczył sie od masy / rdzenia drugi koniec cewki wystarczy na odpalonym moto kabelek z cewki dolaczyc do jakiesc 6 lub 12v zaróweczki malej mocy a jej "dupke" do masy silnika. wlasnie w zasadzie moga byc z ceka tylko te 3 broblemy /odczeniona masa, urwane -rozciete uzwojenie - efegt gmerania srubokretem, zwarcie na przepuscie w karterze.

a props z problemem ładowania pełnookresowego"

ze strony: http://wsk.urszulina.net/zaleski4.html


rozdzial 4.2
ZWIĘKSZENIE PRĄDU ŁADOWANIA AKUMULATORA W MOTOCYKLACH M06S1 I M06B3


Psps: jako ze problem z brakiem zrozumienia sposobu ładowania w wsk125 pojawia sie na wielu forach i w wielu dyskusjaach - podaje artykul o prostowaniu pułfalowym i całofalowym - łopatologicznie:

http://books.google.co.uk/books?id=lC7r ... we&f=false
Pzdr

lukas092
Posty: 59
Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Serock
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: lukas092 » 2014-04-08, 00:05

Dzis zauwazylem jedna rzecz jak sprawdzalem na mostku innym na ktorym znowu nie dziala to jak mialem mase przylozona do sruby to iskrzylo sie troche od masy a raczej nie powinno tak robic na masie. Sprawdzalem na wyjsciu z silnika czy nie ma przebicia i tez nic. Gdzie moge szukac jeszcze przyczyny? Dodam ze sprawdzalem na innych cewkach i tez nic... Jeszcze mam caly kompletny zaplon wiec moze na tym sprubuje.

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: VerteX » 2014-04-08, 08:34

lukas092 pisze:Dzis zauwazylem jedna rzecz jak sprawdzalem na mostku innym na ktorym znowu nie dziala to jak mialem mase przylozona do sruby to iskrzylo sie troche od masy a raczej nie powinno tak robic na masie. Sprawdzalem na wyjsciu z silnika czy nie ma przebicia i tez nic. Gdzie moge szukac jeszcze przyczyny? Dodam ze sprawdzalem na innych cewkach i tez nic... Jeszcze mam caly kompletny zaplon wiec moze na tym sprubuje.
witam
czytam twój post juz chyba z 5 raz i kompletnie nie moge wywnioskowac co jak i gdzie robiles? jakiej sruby jaki mostek i jak podlaczyłes??? czy mozesz DOKLADNIE opisac jak masz podpięta ta instalacje do mostka? o jaka "srube" ci chodzi i co rozummiesz przez "mase" . ładowanie w WSK 125 jest proste jak konstrukcja gwoździa i po prostu nie da się tam nic zchrzanic!!!, opisz dokladnie a na pewno zaraz coś zaradzimy, i nie zakladaj drugie zaplonu .
Ps Czy przeczytales ze zrozumieniem moje wcześniejsze wy[pociny - całość problemów łacznie z poprawnym podpieciem opisalem drobiazgowo, jesli cos niejasne wal smialo!!
Pozdrawiam

lukas092
Posty: 59
Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Serock
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: lukas092 » 2014-04-08, 10:03

Czytalem i podlaczylem tak jak kolega mowl szybciej. Tylko ze na mostku mam cztery wyjscia. AC do kabelka od silnika masa do masy noi plusdo stacyjki tak jak bylo w orginale. I jeszcze zostaje jedno wyjscie wolne? Co dalej? I na dodatek tez tak nie dziala.

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: VerteX » 2014-04-08, 16:41

lukas092 pisze:Czytalem i podlaczylem tak jak kolega mowl szybciej. Tylko ze na mostku mam cztery wyjscia. AC do kabelka od silnika masa do masy noi plusdo stacyjki tak jak bylo w orginale. I jeszcze zostaje jedno wyjscie wolne? Co dalej? I na dodatek tez tak nie dziala.
Witam
widze ze nie przeczytałeś moich postów, jeszcze raz
zatem wykorzystamy jedna diodę kabel z cewki do jednego wejścia oznaczonego symbolem prądu zmiennego - fala, a wyjscie do aku i innych odbiorników z plusa pozostałe dwa wyjścia zaizolować (NIE razem) zeby się gdzieś nam nie zwarł
słowem wykorzystujesz tylko 2 wyjścia w mostku: jedno AC a drugie plus reszte izolujesz

jeszcze raz zapytam:
o jaka "śrubę" ci chodzi i co rozumiesz przez "masę" .
czy przez "śrubę" rozumiesz śrubkę osadzaną w przepuście w karterze (jedna z 3 - ta z podłączoną cewką ładowania) a masę to cały silnik z ramą? jeżeli tak to OK, ponadto jeżeli zwierasz na działającym silniku z odczepionym kablem na zewnątrz ta śrubkę jakimś kawałkiem przewodnika (śrubokręt) z karterem silnika(n czyli masą) i iskrzy to znaczy ze wszytko OK i cewka ładowania działa ( prad przemienny w tym wypadku).
czy tak mam to zrozumieć? sorry ale ciężko jest bez dokładnych tłumaczeń wywnioskować co kto zrobił lub czego nie zrobił i jakie błędy popełnił, stąd moja prośba o DOKŁADNY opis!!!!!!!
Pozdrawiam

lukas092
Posty: 59
Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Serock
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: lukas092 » 2014-04-08, 17:46

Ja juz nie wiem... Robilem tak jak mowisz plus z plusem i AC do przewodu ktory idzie z silnika od cewki ladowania. A z sruba chodzilo mi bo tez podlaczalem minus z mostka do masy motoru i tam mi iskrzylo.

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: VerteX » 2014-04-08, 19:52

lukas092 pisze:Ja juz nie wiem... Robilem tak jak mowisz plus z plusem i AC do przewodu ktory idzie z silnika od cewki ladowania. A z sruba chodzilo mi bo tez podlaczalem minus z mostka do masy motoru i tam mi iskrzylo.
NIE PODLACZAJ minus mostka do masy motoru robisz zwarcie. to nie jest prostownik jak w WSK 175 pełnookresowy tylu pół!!

po kolei.
1. pierwsze sprawdz czy przepust nie zwiera do masy , odlacz od wewnatrz i zewnatrz wsio kable i sprawdz miernikiem albo bateria i zaróweczka czy jest polacznie miedzy srubka przepustu a masa/silnikiem - ma NIE!!! BYC !!!! prad ma nie plynac
2. dwa jezeli przepust ok sprawdzamy cewkę, połącz od wewnatrz przw3od z cewki ladowania do srubki przepustu (na zewnarzrz wnnie podłączaj jeszcze kabli) zaloz magneto i odpal silnik daj średnie obroty i sprawdz miernikiem czy jest napiecie pomiędzy śrubką przepusta a masą/karterem silnika - jest? powinno byc. jezlei nie masz miernika to jakakolwiek żaróweczka 6v 12v albo i więcej np:choinkową, jezeli jest jakiekolwiek zażenie to znaczy że cewka i przepust ok .

to na start - do dzieła!!

lukas092
Posty: 59
Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Serock
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: lukas092 » 2014-04-08, 22:31

Ok dzieki za cierpliwosc jutro sprawdze... Na poczatku moi koledzy mowili wsk to nie NASA ale zmienili zdanie po moim przypadku.

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: Halski » 2014-04-08, 22:36

Widzę kolego VerteX, że masz pojęcie o elektryce, to może wypowiedział byś się w moim temacie:
viewtopic.php?f=82&t=14291

lukas092
Posty: 59
Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Serock
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: lukas092 » 2014-04-09, 10:40

Chyba temat ogarniety ale musze to jeszcze pomierzyc u kolegi.

lukas092
Posty: 59
Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Serock
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: lukas092 » 2014-04-09, 17:36

Zmierzylem i gitara gra zrobilem dwie masy. Tzn jedno AC do kabla od silnika 2 AC do masy noi plus do plusa noi minus do masy.

lukas092
Posty: 59
Rejestracja: 2012-04-18, 11:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Serock
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: lukas092 » 2014-04-11, 18:39

Jeszcze mam jedno pytanie mam mostek i wszystko gra. Ale co z bezpiecznikem moge go pominac? Czy musi on byc? Noi sie tak jeszcze przygladalem i zauwazylem ze bezpiecznika na masie kolo aka tez nie ma. I sie zastanawiam po co on jest na masie a nie na plusie?

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: VerteX » 2014-04-13, 01:54

lukas092 pisze:Jeszcze mam jedno pytanie mam mostek i wszystko gra. Ale co z bezpiecznikem moge go pominac? Czy musi on byc? Noi sie tak jeszcze przygladalem i zauwazylem ze bezpiecznika na masie kolo aka tez nie ma. I sie zastanawiam po co on jest na masie a nie na plusie?
w zasadzie bezpiecznik przy płytkach selenowych możesz pominąć, otóż prostownik selenowy był mało trwały ( a krzemowa dioda z zapasem np 10A 100v jest nieśmiertelna) i gdyby nastąpiło uszkodzenie - przebicie, aku wyładowałby się do masy poprzez cewkę ładowania - smażąc ją dokumentnie. Warto mieć bezpiecznik zamontowany przy akmulatorze - oczywiście taki z 8-10A, w razie zwarcia/uszkodzenia przewodu lub odbiornika nie usmażymy instalacji i nie wyładuje się nam aku, czy na plusie czy na minusie wielkiego w wsk znaczenia nie ma, dobrze żeby Blisko aku

Awatar użytkownika
wiete
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-20, 12:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 , WSK 175, Komar S38, Ogar 200, Simson Sr50, ETZ 250
Lokalizacja: Widowo
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: wiete » 2014-04-17, 11:35

Ja u siebie mam akumulator żelowy 6v 5Ah, cewkę ładowania od razu przerobiłem na mostek, drugą stronę cewki ładowania odlutowałem i podłączyłem do mostka. Z silnika od razu wychodzi napięcie stałe. Przy jeździe bez świateł ładuje, napięcie ok 7V. Przy zapalonych światłach nie pamiętam, bilans bliski zeru, może z 6,5V ale przez rok to działa i nie było tak, żeby sygnału nie było odpalając.

procti
Posty: 9
Rejestracja: 2012-10-20, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: stargard
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: procti » 2014-06-21, 22:06

Witam
od jakiegoś czasu mam też problemik z ładowaniem (ogólnie to z rozładowywaniem aku). Otóż zrobiłem tak jak opisał to kolega VerteX lecz nurtuje mnie jedno pytanie. Do akumulatora idą dwa przewody, czerwony z bezpiecznikiem (raczej +) i zielony ze stacyjki (raczej -). Dlaczego po podłączeniu miernika (czerwony z bezpiecznikiem + czerwony z miernika , zielony + czarny z miernika) na wyświetlaczu pokazuje mi napięcie ale z wartością ujemną (np. -5,55 V) ?

itkas
Posty: 15
Rejestracja: 2014-10-28, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: mostek prostowniczy

Post autor: itkas » 2014-11-09, 21:34

Witam kupilem niedawno aku 4,5 ah 6v zalozyłem mostek: http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-g ... 09101.html cewka ładowania nowa. Podłaczylem w nast. sposób plus do aku fale jedna do niebieskiego kabla od cewki ładowania druga fala do kabelka odlutowanego od masy cewki, masa do masy motoru. Odpalam motor sprawdzam ładowanie a tam jakies dziwne odczyty (przy aku oczywiście) skacze cos 8 v 11 17 18..... czxym to moze byc spowodowane? Boje sie zeby nowy aku nie umarł

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości