problem z światłami w instalacji z AKU oraz z klaksonem...

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

problem z światłami w instalacji z AKU oraz z klaksonem...

Post autor: Mateusz WSK » 2008-04-07, 11:16

zapewne był gdzieś temat taki, ale ja nie chce szukać bo chce zrobić szybko wszystko OK i pojeździc w nocy :)).
mam WSK 125 B3 z 78 roku.
kupiłem nie tak dawno AKU.podłączyłem go
http://img172.imageshack.us/img172/488/dsc01335lx2.jpg
wymienilem cewke świetlną na nową oryginalną, ponieważ uszkodziłem kiedyś jedną przy dokręcaniu magneta.światło jest.a problem polega na tym, że w zależności jak podłącze to różnie mi światło z przodu świeci, jedno z rozwiązań jest takie, że świeci mi jedno włókno, zmienie to dwa włókna, i później chyba długie światło bo drugie jedno włókno.postojówka nie świeci i podświetlenie licznika.gdy zmienie 2 kable to wtedy świeci jedno włókno ( to z ostatnich które przed chwilą wymieniłem ) oraz postojówka, a otatnie to sama postojówka.wiec nie wiem co jest nie tak.z kolei nie wiem co z klaksonem, kręce śrubą regulacyjcą i tylko brzdęka coś troche.gdy pozmieniam kable w tylnej lampie to wtedy już sie nie odzywa, lecz z tyłu gdy pozmieniam to mam albo sam STOP albo samo śwaitło z tej żarówki rurkowej.
więc podam jak podłączyłem stacyjke i proszę mi powiedziec co źle :
21 - zielony z paskiem czarnym
47 - biały
53 - dwa brązowe, jeden od tylnej lampy drugi od podświetlenia licznika
16 - czerwony
55 - brązowy idący do przedniej lampy
54 - niebieski idacy do przełącznika świateł ( i tu gdy pozmieniam te dwa kable 55 i 54 to są te różne swiatła ) :(
46a - zielony idący do Akumulatora
10 - czarny
46 - biały od prostownika UNITRA
11 - wolny
52 - wolny
tych dwóch nie mam podłączonych bo nie mam już kabli xD
http://img153.imageshack.us/img153/3530/dsc01148do9.jpg
prostownik UNITRA podłączyłem tak : biały od plusa do 46 w stacyjce
jeden taki "~" połączyłem razem, razem z kablem -
i ostatni taki "~" podłączylem do kabla od cewki ładowania.
czy jest to dobrze ?
http://img254.imageshack.us/img254/7476/dsc01365my9.jpg
daję zdjęcie automatu STOP i mam również pytanie czy jest to dobrze ?
daje też zdjecia tylnej lampy podłaczonej i pytam czy jest dobrze ? to zdjęcie jest według schematu, i wtedy działa klakson, a z tyłu żadne światło, gdy dam biały na dół zmiast czarnego to będzie STOP, a gdy brązowy to będzie światło. co jest więc dobrze a co źle ?
http://img170.imageshack.us/img170/1039/dsc00999nh0.jpg
lampa przednia jeszcze została:
więc tak kabel zielony z paskiem czarnym od masy podłączyłem ta wsówce takiej ukośnej, obok żółty od przełącznika świateł, później biały i na koncu brązowy. w tej chwili przełożyłem biały z brązowym bo tak było na innym schemacie. korzystam z org schematu który mam do swojej WSK, lecz zaczynam mu już nie ufać :D
proszę bardzo o odpowiedzi, bo już zgłupiałem z tym wszystkim i nie wiem co robić w końcu :(. można też na gg 514342
Pozdrawiam

mały EDIT :
gdy zapaliłem bryke, to oświetlenie licznika działa gdzy przyłoże żarówke do oprawki dużej żarówki.aha, gdy z położenia nr 1 przekręcilem kluczyk w prawo to działa jedno włókno, obydwa i drugie włokno, gdy przekręciłem z połozenia nr 1 w lewo to działa tylko postojówka. zmieniłem kabel biały z brazowym przy żarówce to po przekręceniu kluczyka w prawo działało to włukno co bardziej świeci, później gdy przełączyłem to zaświeciła sie do tego postojówka i na koniec sama postojówka po zmianie.
co ma jak być ? :(
żyje ktoś na tym forum ? jeden z innych forumowiczów polecił mi żeby u was zapytać, mam nadzieje że ktos pomoże :)
pozdr.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: problem z światłami w instalacji z AKU oraz z klaksonem...

Post autor: andi » 2008-04-08, 16:17

żyjemy żyjemy , ale po takich postach jak Twój, żyjemy ale już bardzo słabo .
Co można Ci kolego poradzić, chyba tylko jedno, musisz połączyć tą instalację od nowa, jest ona bardzo prosta są tam "trzy kable na krzyż" jednak trzeba mieć choć minimum przygotowania. Do tego trzeba mieć trochę cierpliwości i czasu , z takim podejściem jak piszesz że musisz wieczorem pojeździć to na pewno tego nie zrobisz .
Jeżeli nie masz cierpliwości i przygotowania, nie zabieraj się za to sam . Średnio rozgarnięty elektryk podłączy Ci to w góra pół godziny .

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: problem z światłami w instalacji z AKU oraz z klaksonem...

Post autor: Alien » 2008-04-08, 16:51

A druga sprawa..
zapewne był gdzieś temat taki, ale ja nie chce szukać bo chce zrobić szybko wszystko OK i pojeździc w nocy :)).
..po tym zdaniu to już mi sie nawet nie chciało czytać dalej.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: problem z światłami w instalacji z AKU oraz z klaksonem...

Post autor: Fenix » 2008-04-08, 17:09

Ja nawet dotrwałem do końca tego postu, doczytałem go. Ale odeszła mi ochota na powtórną analizę: bez składu i ładu, za to z dużą ilością błędów... Po prostu lekceważąco napisany post.
Ani nie wiadomo kto to jest, ani skąd jest. Ani me, ani be, ani kukuryku - jak to kiedyś powiedział Wałesa.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: problem z światłami w instalacji z AKU oraz z klaksonem...

Post autor: Mateusz WSK » 2008-04-09, 08:57

hehe no może zanudziłem was itd, źle to napisałem i teraz nie uzyskam pomocy.

co do Twojego cytatu Alien, specjalnie wczoraj szukałem za nim jeszcze napisałeś, i niestety nie znalazłem nic co by mi pomogło :).najlepiej to może mi pomóc ktoś, kto powie jak podłaczyć itd.ale nie będe już wam zawracał głowy bo i tak mi nie pomożecie za to co napisałem :PP. w sumie to macie racje, też bym tak zrobił...

jak się okazało, jeden z użytkowników innego forum napisał mi że dwa kable mają być inaczej, tzn trzeba je ze sobą przełożyć.

pozdr.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: problem z światłami w instalacji z AKU oraz z klaksonem...

Post autor: Mateusz WSK » 2008-04-13, 09:05

sorry że nie edytuje posta, lecz problem już rozwiązany,krótkie,długie,postojówka, tylna lampa,STOP,podświetlenie licznika wszystko świeci jak trzeba, klakson bardzo głośno i ładnie trąbi :)
jak się okazało, trzeba było dodać jeden kabel czy coś takiego bo już nie pamiętam, bo musiało być albo podświetlenie albo postojówki, sąsiad wszystko rozwiązał :).z 3 kable trzeba było też inaczej podłączyć,schemat oryginalny który mam jest do du** :P

temat proponował bym zamknąć :)
pozdrawiam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości