Nowa instalacja do rocznika 85 ze stacyjką od charta
: 2016-07-02, 14:30
Elo elo jeden dwa trzy zero, w tamtym sezonie elektryka nie działała więc z kumplem elektrykiem od wysokich napięć posklejaliśmy tak aby się świeciło z przodu i z tyłu i sobie jeździliśmy, w tym sezonie wyremontowany został silnik i przyszła kolej na instalacje elektryczną.
Koncepcja taka aby skopiować oryginalną, która była na motorze od 85' z lekkimi zmianami poprzednich właścicieli.
Tak więc kable zostały zakupione, inne pierdoły też.. Obecnie większość instalacji już zrobiona, posiłkowałem się jeszcze schematem, który pasuje najbardziej do mojego moto http://www.wueska.pl/download/file.php? ... &mode=view
No i mam lekkie wątpliwości, które bym chciał rozwiać, mianowicie:
1. Patrząc na schemat z cewki ładowania idzie kabelek do prostownika unitry na pierwszy kabel ( prąd zmienny/~ ) i wychodzi drugim do stacyjki. Zastanawia mnie bo rysunek techniczny nie jest wyraźny, niby tam jest plus ale niedokładny, poza tym jak biorę ten prostownik w rękę to na nim jest kolejno od góry ~ - ~ + , a ze schematu wynika że ~+~-, ktoś rysując schemat uprościł go? pozostałe dwa kable gdzieś podpinać? miałbym większą pewność w doborze ale nawet na moim prostowniku są inne kolorystycznie otuliny na kabel i zamiast żółtego mam zielony, potem czarny, niebieski i czerwony. Kabel z cewki podpiąć pod ~ i wyjść z prostownika kablem od + do stacyjki?
2. Kabel z prostownika idzie na stacyjkę, na schemacie widać że wchodzi w jeden pin i z niego leci pod pin o numerze 21 w stacyjce. Co oznacza na rysunku ten pierwszy pin bez numeru? Na stacyjce nic nie ma więc domyślam się, że to co innego, w innych tematach pisane było o bezpieczniku więc może to o niego chodzi, ilu amperowy bezpiecznik?
3. Mam jeszcze problem z opisem żarówki głównej na tym schemacie, u mnie jest zamontowany odblaśnik od ciągnika jakiegoś chyba i mocowanie żarówki jak w samochodach, a na schemacie jest opisana ta klasyczna oprawka..
A tak poza tym, robienie tej instalacji i uczenie się to była czysta przyjemność, te uczucie gdy człowiek odkrywa coś po raz pierwszy.. polecam :->
Koncepcja taka aby skopiować oryginalną, która była na motorze od 85' z lekkimi zmianami poprzednich właścicieli.
Tak więc kable zostały zakupione, inne pierdoły też.. Obecnie większość instalacji już zrobiona, posiłkowałem się jeszcze schematem, który pasuje najbardziej do mojego moto http://www.wueska.pl/download/file.php? ... &mode=view
No i mam lekkie wątpliwości, które bym chciał rozwiać, mianowicie:
1. Patrząc na schemat z cewki ładowania idzie kabelek do prostownika unitry na pierwszy kabel ( prąd zmienny/~ ) i wychodzi drugim do stacyjki. Zastanawia mnie bo rysunek techniczny nie jest wyraźny, niby tam jest plus ale niedokładny, poza tym jak biorę ten prostownik w rękę to na nim jest kolejno od góry ~ - ~ + , a ze schematu wynika że ~+~-, ktoś rysując schemat uprościł go? pozostałe dwa kable gdzieś podpinać? miałbym większą pewność w doborze ale nawet na moim prostowniku są inne kolorystycznie otuliny na kabel i zamiast żółtego mam zielony, potem czarny, niebieski i czerwony. Kabel z cewki podpiąć pod ~ i wyjść z prostownika kablem od + do stacyjki?
2. Kabel z prostownika idzie na stacyjkę, na schemacie widać że wchodzi w jeden pin i z niego leci pod pin o numerze 21 w stacyjce. Co oznacza na rysunku ten pierwszy pin bez numeru? Na stacyjce nic nie ma więc domyślam się, że to co innego, w innych tematach pisane było o bezpieczniku więc może to o niego chodzi, ilu amperowy bezpiecznik?
3. Mam jeszcze problem z opisem żarówki głównej na tym schemacie, u mnie jest zamontowany odblaśnik od ciągnika jakiegoś chyba i mocowanie żarówki jak w samochodach, a na schemacie jest opisana ta klasyczna oprawka..
A tak poza tym, robienie tej instalacji i uczenie się to była czysta przyjemność, te uczucie gdy człowiek odkrywa coś po raz pierwszy.. polecam :->