Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Awatar użytkownika
simek357
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-19, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06B1
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: simek357 » 2017-07-28, 09:18

Witam forumowiczów, mam pytanie do posiadaczy zapłonu CDI. Czy po zmianie zapłonu odbija wam kopniak? Bo u mnie czasem trzaska ja w czwórce :D
Zapłon ustawiłem na 3mm przed GMP. Do ustawiania mam czujnik zegarowy i lampę stroboskopową.
Na starym zapłonie nie mam tego efektu.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: Skinder » 2017-07-28, 09:45

Jaki masz zapłon? Ustawiasz 3mm na wejściu na znacznik czy na zejściu?

Awatar użytkownika
simek357
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-19, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06B1
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: simek357 » 2017-07-28, 10:20

Skinder pisze:
2017-07-28, 09:45
Jaki masz zapłon? Ustawiasz 3mm na wejściu na znacznik czy na zejściu?
Zapłon mam od saviera a ustawiam tak, opuszczam tłok o 3mm i zaznaczam dwie kreski na obudowie oraz magnecie a później przy lampie zgrywam te dwa znaki.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: daroohd » 2017-07-28, 20:24

to zwiększ na 3,2 ja mam tak i super śmiga.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: halcik » 2017-07-28, 20:42

daroohd chciałeś dobrze, ale zapłon trzeba przyspieszyć, żeby kopniak nie oddawał. Na CDI ja mam przyspieszony na 2,8. Ale nie ma się czym przejmować, kto nie słyszał opowieści, że dobrze wyregulowana wueska odpaliła do tyłu?

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: daroohd » 2017-07-28, 20:49

ale te Cdi wraz ze wzrostem obrotów przesuwają iskrę bliżej 0. A prawda jest taka ze każda inaczej chodzi ale dla 125 3,2 jest najlepsza w moich silnikach a co do wstecznego to na 175 bywało.. dziwne uczucie hi hi i zdziwienie..

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: halcik » 2017-07-28, 21:47

Im wcześniejszy (więcej niż 3,0) tym większe prawdopodobieństwo że tłok nie pokona GMP i się cofnie, a kopniak odda. Każdy silnik jest inny, więc możesz mieć oczywiście inaczej. Wszystko zależy od stanu silnika i położenia miejsca na klin.
CDI z modułem od chłopaków nie przesuwa miejsca zapłonu względem obrotów silnika, a jeśli miał by to w drugą stronę ponieważ zmniejsza się czas od wystąpienia iskry do pokonania przez tłok GMP. A prędkość wybuchu/spalania mieszanki jest niestety stała.
Nawet jeśli to takie zmiany punktu zapłonu nie mają odczuwalnie znaczenia, co opisywali użytkownicy forum MZ. Choć zgodzę się, że silnik pewnie wolałby zmienne wyprzedzenie kiedyś były moduły np robinsona
Ostatnio zmieniony 2017-07-28, 22:00 przez halcik, łącznie zmieniany 1 raz.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: franq87 » 2017-07-28, 21:53

Mylisz pojęcia- zapłon późniejszy to ten bliżej GMP. Im zapłon wcześniejszy tym większa droga tłoka do GMP czyli zapłon następuje wczesniej.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: halcik » 2017-07-28, 21:59

Masz rację, dlatego wolę używać pojęcia przyspieszyć lub opóźnić. Pierwsze zdanie do poprawy. Ale dalej sens pozostał dobry, powyższe poprawiam :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: Savier » 2017-07-29, 10:02

Ustaw jak chłopaki mówią na 2.8 :)
Jak kupowałes niedawno to masz zewnętrzną regulację impulsatorem - to znaczy, że możesz sobie łatwo zmienić wyprzedzenie.
Nie wiem jak mierzysz GMP i 3mm (suwmiarką, dorobionym przyrządem, czujnikiem zegarowym?) Ale traktuj to z dużym dystansem :).
Szukaj wartości względnych, nieważne ile wyjdzie z mierzonego (może być i 4mm, i 2mm) jak motor dobrze chodzi to skrecasz i jeździsz :).
Ja ostatnio jak posiałem suwmiarke i nie chciało mi się szukać przyrządu to ustawiłem podczas pracy na silniku tak żeby brzmiało dobrze... no i jeżdżę :D
PS. Pamiętaj, że wersja 80W ma iskrę na zejsciu, a mocniejsza z trójfazowym ma na wejściu :)

Awatar użytkownika
simek357
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-19, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06B1
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: simek357 » 2017-07-29, 12:36

Mierzę czujnikiem zegarowym, więc ustawiam bardzo dokładnie. Wcześniej zapłon miałem trochę opóźniony i było ok, ale chciałem przyśpieszyć do tych 3mm, bo na mocno rozgrzanym silniku mam problem z odpalaniem. Pali za 2 lub 3 kopnięciem a jak zapala to takim mułem jakby się zalewała, ale coś mi się wydaje, że to nie wina zapłonu tylko gaźnika bo jak chwile przed zgaszeniem zakręcę kranik, to jest dużo lepiej. Cylinder mam po szlifie jeszcze nie dotarty a tłok anodowany od aliena.

leon8908
Posty: 47
Rejestracja: 2015-06-21, 10:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK Gil
Lokalizacja: Dziemiany
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: leon8908 » 2017-08-02, 11:08

halcik pisze:
2017-07-28, 20:42
daroohd chciałeś dobrze, ale zapłon trzeba przyspieszyć, żeby kopniak nie oddawał. Na CDI ja mam przyspieszony na 2,8. Ale nie ma się czym przejmować, kto nie słyszał opowieści, że dobrze wyregulowana wueska odpaliła do tyłu?
Ma na cdi odpalila do tylu. Ale wczesniej ja zadusilem. Zaplon ustawiony 3 mm ponizej gmp lampa stroboskopowa.
W sumie co to oznacza ze odpalila do tylu ? W trojce to przeciez rzadkosc.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: halcik » 2017-08-02, 11:43

że patrząc na silnik od strony zapłonu koło obraca się w przeciwnym kierunku, czyli przeciwnie do wskazówek zegara. Ale też trzeba wiedzieć w jaką stronę obraca się poprawnie działający, bo nie w każdym motorze będzie się obracał zgodnie z ruchem wskazówek (pannonia)

leon8908
Posty: 47
Rejestracja: 2015-06-21, 10:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK Gil
Lokalizacja: Dziemiany
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: leon8908 » 2017-08-02, 13:40

To wiem że kręci się w drugą stronę ;) ale czym jest to spowodowane i czy jest to normalne ?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: halcik » 2017-08-02, 14:04

Zapłon następuje za wcześnie, silnik nie jest wstanie pokonać GMP i się cofa, następuje ponowne podnoszenie tłoka i jeśli pokona on GMP to następuje znowu zapłon. Silnik z tak ustawionym zapłonem jest na pewno słabszy, ale działa :) Czy jest to normalne? Na pewno się zdarzało, ale wtedy każdy przestawiał lekko zapłon i nie miałem problemu

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: franq87 » 2017-08-02, 21:41

W tradycyjnym zapłonie silnik będzie pracował odwrotnie jeśli krzywka jest wytarta i zapłon nie jest opóźniony. Po cofnięciu tłoka w sytuacji nie normalnej iskra będzie w korzystnym momencie dla obrotów odwrotnych ,bo druga strona garbu będzie podnosić przerywacz. Być może w cdi.to działa podobnie- nie wiem.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: daroohd » 2017-08-02, 21:45

W zależności od CDi jadne są co łapią iskrę na środku a inne co na początku tego wypustu na kole i w 175 dwa razy miałem lewe obroty i to raz podczas jazdy zatrzymałem sie nie gasiłem silniczka pykał na wolnych wracam daje gaz i takie dziwne uczucie ;).... jak myślisz do przodu a jedziesz w tył.//

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: halcik » 2017-08-02, 22:01

Musiały być niskie obroty :) Też lubię ustawiać takie niezdrowo niskie :)

leon8908
Posty: 47
Rejestracja: 2015-06-21, 10:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK Gil
Lokalizacja: Dziemiany
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: leon8908 » 2017-08-02, 22:26

Czyli cos przestawiac czy nie ? Naprawde nie moge narzekac na moc jak na 125. Odpalanie tez jest wzorcowe.

leon8908
Posty: 47
Rejestracja: 2015-06-21, 10:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK Gil
Lokalizacja: Dziemiany
Kontaktowanie:

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

Post autor: leon8908 » 2017-08-02, 22:29

Ale co prawda czasami tez potrafi "oddac" przy kopniaku.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości