Strona 1 z 2

Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 09:18
autor: simek357
Witam forumowiczów, mam pytanie do posiadaczy zapłonu CDI. Czy po zmianie zapłonu odbija wam kopniak? Bo u mnie czasem trzaska ja w czwórce :D
Zapłon ustawiłem na 3mm przed GMP. Do ustawiania mam czujnik zegarowy i lampę stroboskopową.
Na starym zapłonie nie mam tego efektu.

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 09:45
autor: Skinder
Jaki masz zapłon? Ustawiasz 3mm na wejściu na znacznik czy na zejściu?

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 10:20
autor: simek357
Skinder pisze:
2017-07-28, 09:45
Jaki masz zapłon? Ustawiasz 3mm na wejściu na znacznik czy na zejściu?
Zapłon mam od saviera a ustawiam tak, opuszczam tłok o 3mm i zaznaczam dwie kreski na obudowie oraz magnecie a później przy lampie zgrywam te dwa znaki.

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 20:24
autor: daroohd
to zwiększ na 3,2 ja mam tak i super śmiga.

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 20:42
autor: halcik
daroohd chciałeś dobrze, ale zapłon trzeba przyspieszyć, żeby kopniak nie oddawał. Na CDI ja mam przyspieszony na 2,8. Ale nie ma się czym przejmować, kto nie słyszał opowieści, że dobrze wyregulowana wueska odpaliła do tyłu?

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 20:49
autor: daroohd
ale te Cdi wraz ze wzrostem obrotów przesuwają iskrę bliżej 0. A prawda jest taka ze każda inaczej chodzi ale dla 125 3,2 jest najlepsza w moich silnikach a co do wstecznego to na 175 bywało.. dziwne uczucie hi hi i zdziwienie..

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 21:47
autor: halcik
Im wcześniejszy (więcej niż 3,0) tym większe prawdopodobieństwo że tłok nie pokona GMP i się cofnie, a kopniak odda. Każdy silnik jest inny, więc możesz mieć oczywiście inaczej. Wszystko zależy od stanu silnika i położenia miejsca na klin.
CDI z modułem od chłopaków nie przesuwa miejsca zapłonu względem obrotów silnika, a jeśli miał by to w drugą stronę ponieważ zmniejsza się czas od wystąpienia iskry do pokonania przez tłok GMP. A prędkość wybuchu/spalania mieszanki jest niestety stała.
Nawet jeśli to takie zmiany punktu zapłonu nie mają odczuwalnie znaczenia, co opisywali użytkownicy forum MZ. Choć zgodzę się, że silnik pewnie wolałby zmienne wyprzedzenie kiedyś były moduły np robinsona

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 21:53
autor: franq87
Mylisz pojęcia- zapłon późniejszy to ten bliżej GMP. Im zapłon wcześniejszy tym większa droga tłoka do GMP czyli zapłon następuje wczesniej.

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-28, 21:59
autor: halcik
Masz rację, dlatego wolę używać pojęcia przyspieszyć lub opóźnić. Pierwsze zdanie do poprawy. Ale dalej sens pozostał dobry, powyższe poprawiam :)

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-29, 10:02
autor: Savier
Ustaw jak chłopaki mówią na 2.8 :)
Jak kupowałes niedawno to masz zewnętrzną regulację impulsatorem - to znaczy, że możesz sobie łatwo zmienić wyprzedzenie.
Nie wiem jak mierzysz GMP i 3mm (suwmiarką, dorobionym przyrządem, czujnikiem zegarowym?) Ale traktuj to z dużym dystansem :).
Szukaj wartości względnych, nieważne ile wyjdzie z mierzonego (może być i 4mm, i 2mm) jak motor dobrze chodzi to skrecasz i jeździsz :).
Ja ostatnio jak posiałem suwmiarke i nie chciało mi się szukać przyrządu to ustawiłem podczas pracy na silniku tak żeby brzmiało dobrze... no i jeżdżę :D
PS. Pamiętaj, że wersja 80W ma iskrę na zejsciu, a mocniejsza z trójfazowym ma na wejściu :)

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-07-29, 12:36
autor: simek357
Mierzę czujnikiem zegarowym, więc ustawiam bardzo dokładnie. Wcześniej zapłon miałem trochę opóźniony i było ok, ale chciałem przyśpieszyć do tych 3mm, bo na mocno rozgrzanym silniku mam problem z odpalaniem. Pali za 2 lub 3 kopnięciem a jak zapala to takim mułem jakby się zalewała, ale coś mi się wydaje, że to nie wina zapłonu tylko gaźnika bo jak chwile przed zgaszeniem zakręcę kranik, to jest dużo lepiej. Cylinder mam po szlifie jeszcze nie dotarty a tłok anodowany od aliena.

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 11:08
autor: leon8908
halcik pisze:
2017-07-28, 20:42
daroohd chciałeś dobrze, ale zapłon trzeba przyspieszyć, żeby kopniak nie oddawał. Na CDI ja mam przyspieszony na 2,8. Ale nie ma się czym przejmować, kto nie słyszał opowieści, że dobrze wyregulowana wueska odpaliła do tyłu?
Ma na cdi odpalila do tylu. Ale wczesniej ja zadusilem. Zaplon ustawiony 3 mm ponizej gmp lampa stroboskopowa.
W sumie co to oznacza ze odpalila do tylu ? W trojce to przeciez rzadkosc.

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 11:43
autor: halcik
że patrząc na silnik od strony zapłonu koło obraca się w przeciwnym kierunku, czyli przeciwnie do wskazówek zegara. Ale też trzeba wiedzieć w jaką stronę obraca się poprawnie działający, bo nie w każdym motorze będzie się obracał zgodnie z ruchem wskazówek (pannonia)

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 13:40
autor: leon8908
To wiem że kręci się w drugą stronę ;) ale czym jest to spowodowane i czy jest to normalne ?

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 14:04
autor: halcik
Zapłon następuje za wcześnie, silnik nie jest wstanie pokonać GMP i się cofa, następuje ponowne podnoszenie tłoka i jeśli pokona on GMP to następuje znowu zapłon. Silnik z tak ustawionym zapłonem jest na pewno słabszy, ale działa :) Czy jest to normalne? Na pewno się zdarzało, ale wtedy każdy przestawiał lekko zapłon i nie miałem problemu

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 21:41
autor: franq87
W tradycyjnym zapłonie silnik będzie pracował odwrotnie jeśli krzywka jest wytarta i zapłon nie jest opóźniony. Po cofnięciu tłoka w sytuacji nie normalnej iskra będzie w korzystnym momencie dla obrotów odwrotnych ,bo druga strona garbu będzie podnosić przerywacz. Być może w cdi.to działa podobnie- nie wiem.

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 21:45
autor: daroohd
W zależności od CDi jadne są co łapią iskrę na środku a inne co na początku tego wypustu na kole i w 175 dwa razy miałem lewe obroty i to raz podczas jazdy zatrzymałem sie nie gasiłem silniczka pykał na wolnych wracam daje gaz i takie dziwne uczucie ;).... jak myślisz do przodu a jedziesz w tył.//

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 22:01
autor: halcik
Musiały być niskie obroty :) Też lubię ustawiać takie niezdrowo niskie :)

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 22:26
autor: leon8908
Czyli cos przestawiac czy nie ? Naprawde nie moge narzekac na moc jak na 125. Odpalanie tez jest wzorcowe.

Re: Zapłon CDI wyprzedzenie zapłonu

: 2017-08-02, 22:29
autor: leon8908
Ale co prawda czasami tez potrafi "oddac" przy kopniaku.