Strona 1 z 2

Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 09:59
autor: toksycznykazio
Witam forumowiczów,
Mam problem z ustawieniem zapłonu 3 mm przed GMP. Mianowicie przekręcam iskrownik w lewo - aż doszedłem do końca miejsca na sruby w zapłonie - a i tak mi trochę brakuje do odpowiedniego ustawienia, już nie mówiąc żebym mógł no na maxa przesunąć tak żeby było 1 mm np. Zmieniałem zapłon i Magneto i na obu to samo. Więc pozastaje tylko wał - który o dziwo był niedawno regenerowany. Co może z nim być nie tak ?

Dziękuję z odpowiedź

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 10:01
autor: halcik
Obróciło czop lub użyłeś złego magneta

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 10:05
autor: toksycznykazio
Magneto chyba dobre. Nawet jeździł trochę z tym ograniczeniem , że zapłon mam kawałek za wcześnie, ale zawsze później jakieś problemy były i wydaje mi się że to od tego zapłonu. Czyli mówisz wyjmować wal i znów regeneracja ?

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 10:33
autor: jjaworskyy
Tlok w GMP, rowek na klin na dole jeśli dobrze pamiętam

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 10:34
autor: halcik
Jak tłok jest w GMP to gdzie masz miejsce na klin? Jakie masz oznaczenie na magnecie, może jakiś baran źle przynitował lub dostosował pod wfm albo masz złe magneto.
Nie używaj słowa chyba stosując go jako pseudo odpowiedź. To że jest całe, nie wyrobione i nawet z poprawnie umieszczonym wycięciem na klin nie oznacza że jest dobre.

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 10:38
autor: toksycznykazio
jjaworskyy pisze:
2017-11-20, 10:33
Tlok w GMP, rowek na klin na dole jeśli dobrze pamiętam
No to powiem szczerze że tak jest - właśnie sprawdziłem - GMP , rowek na klin jest idealnie na dole.. czyli wychodzilo by że to nie wał ..

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 10:40
autor: toksycznykazio
halcik pisze:
2017-11-20, 10:34
Jak tłok jest w GMP to gdzie masz miejsce na klin? Jakie masz oznaczenie na magnecie, może jakiś baran źle przynitował lub dostosował pod wfm albo masz złe magneto.
Nie używaj słowa chyba stosując go jako pseudo odpowiedź. To że jest całe, nie wyrobione i nawet z poprawnie umieszczonym wycięciem na klin nie oznacza że jest dobre.
Na magnecie jest napis : TYP 3106 i to magneto w bardzo dobrym stanie , jeszcze oryginalne nity z PRL są , nie było dużo używane

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 10:45
autor: halcik
Wychodzi na to, że masz zużyte platyny, a klin powinien być na godzinie 6:30

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-20, 10:48
autor: toksycznykazio
halcik pisze:
2017-11-20, 10:45
Wychodzi na to, że masz zużyte platyny, a klin powinien być na godzinie 6:30
No właśnie platyny mam nowe założone .. już nie wiem o co chodzi. Bo Magneto dobre , platyny dobre , nawet zmieniałem zapłon i magneto i było to samo.. wał oddawałem do regeneracji i wrócił faktycznie swierzy - klin się zgadza przy GMP a jednak zapłon się nie zgrywa.. nie ma cudów nie wiem co to.. chyba musi być ten wał trefny jednak ..

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-21, 12:32
autor: lukaszooo
A przerwe na platynkach jak ustawiasz ?

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-21, 12:36
autor: toksycznykazio
Przerwe jak w GMP jest na 0,3 lub0,4 szczelinomierzem. Ale jak ustawie i kręcę pozniej magnetem to nie da rady ustawić te 3mm przed rozwierania. Max jak mogę to 4mm przed, dalej już nie przekręce iskrownika .. czasem nawet odpali i pochodzi, ale po chwili jazdy szybciej gaśnie i później już lipa .. nie chce palić

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-21, 12:44
autor: halcik
Wracamy do magneta, wyrobiony garbik. Zmierz średnice w najgrubszym miejscu i znajdź w literaturze tą wysokość. Ewentualnie ktoś może Ci podać jak ma pod ręką. Często ludzie ustawiają też zapłon na 0,2mm rozwarcia platyn (prawidłowo na 0,3, skąd wziąłeś wartość 0,4?), a dodatkowo rozwarcie platyn nie sprawdza się w GMP

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-21, 13:22
autor: wojt
Tak jak kolega wyżej napisał. Spróbój ustawić rozwarcie 0,2 kręcąc kołem poszukaj momentu kiedy styki są najbardziej rozwarte i wtedy reguluj przerwę, nie zwracając na razie uwagi w jakimpołożeniu jest tłok. Dopiero potem, jak już masz wyregulowaną przerwę między stykami ustaw tłok 3 mm przed ZZ i próbój tak obrócić płytką aby nastąpił początek rozwarcia styków (można na oko, można między styki cienką bibułkę i za początek rozwarcia uznać moment jak się ją da wyciągnąć bez rozerwania, a można też podpiąć żarówkę z baterią jako minus podpinając masę motocykla i jak gaśnie to znaczy styki zaczynają się rozwierać).
Jak po takiej regulacji nie da się osiągnąć odpowiedniego wyprzedzenia to znaczy, że coś jest nie tak mechanicznie. (przestawiony czop wału, nieprawidłowe koło magnesowe, nieprawidłowy przerywacz, albo jak pisze kolega wyżej wytarta krzywka).

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-21, 22:41
autor: toksycznykazio
Ktoś się orientuje jaka powinna być średnica tej krzywki z koła magnesowego w najgrubszym miejscu ? Ja zmierzyłem i wyszło mi 25 mm w najgrubszym miejscu. A nie mogę odnaleźć ile powinno być ..

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-21, 23:27
autor: lukaszooo
Na bibulke zaplon ustawialo sie 20 lat temu, szczelinomierz kosztuje 10zl....
Ja zawsze ustawiam szczeline w gmp. Mam luzne kolo magnesowe od b1, jutro ci podam wymiar.

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-22, 08:33
autor: halcik
Niech to będzie sprawdzone koło, na którym motor chodził. Z tego właśnie względu ja pomiaru zrobić nie mogę, bo mam w działających silnikach CDI. Przejrzałem książki w których myślałem, że tą informację czytałem, ale niestety wymiaru nie znalazłem. Zawsze możesz zmierzyć oba magneta które masz i założyć to z mniej wyrobionym garbikiem na krzywce

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-22, 08:36
autor: toksycznykazio
Też nie moglem znaleźć tego wymiaru, ale szczerze mówiąc na oko to tak krzywka nie wydaje się prawie w ogóle nie wyorbiona.. więc nie wiem co to może być.. mam nadzieję że komuś uda się zmierzyć to krzywke i podrzucić wymiar

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-22, 16:15
autor: wojt
lukaszooo pisze:
2017-11-21, 23:27
Na bibulke zaplon ustawialo sie 20 lat temu, szczelinomierz kosztuje 10zl....
Sorry, ale co ma piernik do wiatraka? Jeżeli piszesz, że zamiast bibułki można użyć szczelinomierza to znaczy tylko, że nie rozumiesz zagadnienia...
Więc uprzejmie wyjaśniam: szczelinomierz służy do pomiaru max szczeliny (rozwarcia) styków, bibułka zas do sprawdzenia momentu początku ich rozwarcia.
Podałem trzy alternatywne metody, każda z nich dobrze się w tym przypadku sprawdzi. Jako czwarty sposób można zastosować jeszcze zamiast żaróweczki multimetr z "brzęczykiem".
Oraz oczywiście lampę stroboskopową, ale to dopiero po uruchomieniu silnika.
Masz rację, że z bibułki korzystało się dawniej, ja to robiłem już ponad 30 lat temu, jak miałem motorynkę. Ale zapewniam Cię, że w tym przypadku tego rodzaju pomiar jest jak najbardziej wystarczający.

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-22, 16:30
autor: wojt
Udało mi się zmierzyć "garbik" koła co prawda używanego, ale zdemontowanego z normalnie pracującego silnika, na którym nie było problemów z regulacją zapłonu.
Rozumiem, że umiecie przeczytać wynik z suwmiarki bez cyfrowego odczyty?

Re: Problem z ustawieniem zapłonu

: 2017-11-22, 16:42
autor: toksycznykazio
No to mam tak samo , czyli krzywka dobra .. teraz to już nie wiem co ..