Strona 1 z 2

przerywa CDI

: 2018-04-05, 20:05
autor: WRÓBEL
Witam.

Niedawno zmontowałem samodzielnie NOWE CDI ze skutera zipp. Mam problem podobny jakby awaria kondensatora przy platynkach - a mianowicie: wyraźnie słychać, że w moto wypadają zapłony. Po rozgrzaniu przerywa na niskich i średnich obrotach. Na wyższych obrotach przy otwartej przepustnicy idzie jak burza. Na średnich i niskich obrotach, na małym gazie bardzo przerywa... ręce mi opadają... zapłon ustawiony czujnikiem zegarowym na -2,8mm. Świec próbowałem już 5 w czym dwie zupełnie nowe. gaźników dwa przy różnych ustawieniach. Wymieniłem też benzynę na świeżą. Kompletnie nie wiem za co się teraz zabrać. Mam teraz kilka pytań, w którym miejscu (magneto - impulsator) powinna być iskra ? Gdzieś czytałem, że powinna być w momencie, kiedy impulsator mija zgrubienie na magnecie. Czy położenie cewki impulsatora względem stojana ma znaczenie ?

Re: przerywa CDI

: 2018-04-05, 20:41
autor: halcik
Moment wystąpienia iskry zależny jest od zastosowanego impulsatora i sposobu jego podłączenia.w jednoprzewodowych występuje na wejściu impulsatora na znacznik (Ty opisujesz to tak mało precyzyjnie "mija zgrubienie na magnecie" woec w sumie niewiadomo jak masz to zrobione). Tak położenie cewek ma znaczenie, ale w przypadku modułu i zastosowanych w nim kondensatorów jest to chyba pomijalne.
Ustaw jak trzeba, czujnik zegarowy i tak nie pomoże w ustawieniu dokładnie w taki punkt jak chcesz, nim możesz co najwyżej ustawić zgrubnie. Jak nie działa to podmień jeszcze moduł.

Re: przerywa CDI

: 2018-04-05, 20:48
autor: WRÓBEL
Owe "zgrubienie" jest to ten metalowy pasek na magnecie. Zapłon ustawiony czujnik + stroboskop. Wyczytałem, że przy tych zaplonach iskra występować powinna w momencie, kiedy ten zgrubiony metalowy pasek mija impulsator. U mnie wychodzi około 1cm przed (czyli po wystąpieniu iskry impulsator dalej jest na tym pasku). Impulsator jednoprzewodowy

Re: przerywa CDI

: 2018-04-05, 21:24
autor: WRÓBEL
Odnalazłem temat, który czytałem wcześniej i faktycznie - te zagubienie nazywa się znacznik. Przepraszam za brak wiedzy. Co nie zmienia faktu, że z tamtych informacji wynika, że zapłon występuje przy zejściu znacznika z impulsatora. U mnie po punkcie iskry zostaje jeszcze około 1cm znacznika...

Re: przerywa CDI

: 2018-04-05, 21:26
autor: zmyngut
Spróbuj zmniejszyć odległość impulsatora od magneta.

Re: przerywa CDI

: 2018-04-05, 22:10
autor: WRÓBEL
A czy bicie może mieć znaczenie ? Po środku znacznika impulsator prawie go dotyka, pod koniec znacznika ma około 0.5mm szczeline

Re: przerywa CDI

: 2018-04-05, 22:38
autor: halcik
Sprawdź lampą kiedy masz zapłon w takim cudzie. Kopniak nie odbija? A może zapłon występuje w różnych miejscach? Lampa prawdę ci powie

Re: przerywa CDI

: 2018-04-06, 06:24
autor: WRÓBEL
Zapłon ustawiany lampą. Na niskich obrotach jest idealnie. Przy dodaniu gazu ma rozrzut po kilka mm od namalowanych kresek.

Re: przerywa CDI

: 2018-04-13, 07:33
autor: WRÓBEL
Jeszcze jedna sprawa... czy zielony kabel z cewek musi być podłączony do masy ? Cewki mimo wszystko sa podłączone do masy poprzez blaszkę na stojanie wiec ten zielony kabel wywalilem całkowicie i kończą mi się pomysły... może trafiłem na jakiś bubel

Re: przerywa CDI

: 2018-04-13, 09:02
autor: halcik
Masa ze stojana powinna docierać w niezakłócony sposób do cewki. Można to zrobić po ramie jeśli dobrze przewodzi lub właśnie kablem. Na pewno warto to również sprawdzić

Re: przerywa CDI

: 2018-04-13, 09:29
autor: Savier
Kup sobie drugi moduł, wymienisz i sprawdzisz. Groszowe sprawy a w razie coś będzie na zapas ;).

Re: przerywa CDI

: 2018-04-14, 20:00
autor: cezary603
Nic nie napisałeś o module jaki zastosowałeś a to jest klucz do twojej zagadki .

Re: przerywa CDI

: 2018-04-18, 11:26
autor: WRÓBEL
Taki stojan i magneto:
http://allegro.pl/stator-magneto-skuter ... 01671.html
Taki moduł:
http://allegro.pl/ns-zipp-quantum-modul ... 91843.html
Taka cewka:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-fajka ... 69425.html

Pokombinowałem z ustawieniem impulsatora i przerwy na świecy. Teraz chodzi w miarę normalnie - jak się rozgrzeje.
Zauważyłem jednak że iskra jest bardzo mała. Światła i ładowanie też słabo. Rozładowało mi aku po kilku dniach. Nie mam odmasowanego układu ale mimo wszystko żarówka 12v 40w powinna świecić lepiej niż na ori cewkach...

Re: przerywa CDI

: 2018-04-18, 21:00
autor: Savier
A regulator? ;-)

Re: przerywa CDI

: 2018-04-18, 21:21
autor: tomekshlm06t
Cześć, pozwólcie dorzucić coś jeszcze. Do silnika s06 (150ccm) założyłem zapłon cdi. Kiedyś robiłem zapłon w shlce m06, jeżdżę do dzisiaj, wszystko jest ok. Korzystałem z podpowiedzi na forach dot. tematu. Obecnie założyłem identyczny zapłon do takiego samego silnika, tylko inny motorek, bo wsk "Z". I utknąłem. Wolne obroty superanckie, pali od strzała, ale przy wyższych obrotach zaczyna samoczynnie przestawiać zapłon. Uprzedzam rady, zmieniłem moduł raz, drugi, trzeci, zmieniłem cewkę WN, wymieniłem w akcie desperacji stator. Bez zmian. Dodam, że wyciągnąłem moduł z shlki (tam jak wspomniałem chodzi bez skazy), podłączyłem i znów dupa z tyłu. Na shlce znaki stoją jak młodemu na weselu, w wsce po przekroczeniu pewnych, dość wysokich obrotów, zaczyna skokowo przestawiać się zapłon, konkretnie przyspiesza o wartość równą długości znacznika. A przy jeździe jest efekt jakby silnik "czwórkował". Tracę wiarę w umiejętność logicznego myślenia. Aha, pytanie moje czy układ prądu stałego jest w jakiś sposób zależny od układu zapłonowego? i odwrotnie. Jeszcze nie mam pełnego obrazu, ale przy próbach szukania odpowiednich połączeń w reglerze na odpalonym silniku widziałem różnicę w pracy układu zapłonowego. Regler do instalacji jednofazowej (chyba dobrze nazwałem).

Re: przerywa CDI

: 2018-04-19, 14:06
autor: WRÓBEL
Mi pomogło wbrew pozorom odsuniecie impulsatora od znacznika. Około 1mm przerwy. Niby teraz kreski stoją A iskra i praca silnika "z d**y"

Re: przerywa CDI

: 2018-04-19, 19:48
autor: cezary603
Tomekshlm06t ładowanie to w twoim CDI oddzielny obwód niskiego napięcia i niema nic wspólnego z układem zapłonowym chyba że zastosujesz moduł DC, natomiast czworakowanie to nic innego jak wypadanie zapłonu , możesz rozwiązać ten problem na dwa sposoby , znacznik skrócić do około centymetra czasami trzeba skrócić go do nawet 0,5cm poprzez zeszlifowanie lub wstaw moduł AC od chińskiego 4t , ot cala filozofia .

Re: przerywa CDI

: 2018-04-19, 21:30
autor: tomekshlm06t
Cezary603, uważasz, że przeskok momentu wyzwalania powoduje odwrotna polaryzacja czujnika? Ale skąd to się bierze? I co ma do tego moduł od 4t? Co jest przyczyną? Wrzucam ten sam moduł do drugiego silnika (ten sam typ silnika), jest tam taki sam stator, takie samo koło 3xG i hula aż miło... Lubię rozumieć co robię. A nie kumam...

Re: przerywa CDI

: 2018-04-20, 18:24
autor: cezary603
W twoim przypadku prawdopodobnie to materiały które chińczyk zastosował są marnej jakości ( dynamiczna przenikalność magnetyczna ) to że na kole pisze 3xg to nie znaczy że to wyrób markowej Yamahy . Nie rozbierałem chińskiego modułu od 4t ale gdy miałem problem identyczny jak Twój to robiłem jak wyżej opisałem , moduł od 4t przy jednym krótkim znaczniku wyzwala iskrę na wolnych obrotach przy około 2 stopni przed gmp i przy max około 37stopni przed gmp a przy jednym i długim znaczniku kąt stały i widocznie odporny na zjawisko j/w , Czasami pomaga jak ktoś wyżej zauważył , oddalenie impulsatora od znacznika .

Re: przerywa CDI

: 2018-04-24, 15:54
autor: Savier
Nie wymieniałeś jeszcze impulsatora :D.