Strona 1 z 2

Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 11:22
autor: Waldi
Witajcie :) Mam problem ze swoją WSK, a dokładnie ze silnikiem. Mianowicie kupiłem nową cewkę zapłonową, przewód WN z fajką oraz kondensator. Po montażu tych części WSK raz ma iskrę, raz nie. I tak na każdej świecy (nawet jeśli świeca w innym silniku ma iskrę to w WSK pojawią się sporadycznie). Może przez to, że platynki nierówno się stykają, ale minimalnie. Macie jakiś pomysł na to?

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 12:47
autor: sylwekseat
Sprawdz odizolowanie platynek tam czesto lubi pojawiac sie przebicie przejrzej tez przewody od platynek i samo przejscie w karterze

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 12:51
autor: halcik
Mocowanie platynek (czy jest proste i sztywno umocowane w podstawce), czasami problem stanowi sama fajka lub przewód WN.

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 13:11
autor: Waldi
sylwekseat, chodzi Ci o te odizolowanie platynek na tej śrubie, na którą przychodzi także przewód od cewki zapłonowej?
halcik, mocowanie jest ok, co do fajki i WN - są one nowe więc raczej nie podejrzewam ich, choć są to nowe części :/

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 13:44
autor: halcik
Tak chodzi o izolowanie tego miejsca. Rozumiem, wsk jest nowym nabytkiem i nabierasz doświadczenia, ale podstawa to nie ufać nowym, współczesnym wyrobą wueskopodobnym. W śmieszny sposób naświetliłem chyba z czym borykają się osoby, które reanimują stare zabytki.
PS jaką oporność ma wbudowany dławik w fajkę, jakie ma oznaczenia? Z jakiego materiału zrobiony jest wkład przewodu (elastyczny grafit, przewody miedziane, coś innego)? Współczesne fajki i przewody z szyldem wsk, romet ... to zazwyczaj chłam który do niczego się nie nadaje. Jeśli porady powyżej nie pozwolą pozbyć się problemu radzę kupić fajkę np NGK o odpowiedniej oporności i przewód np Beru

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 14:15
autor: DominikWSK
Przede wszystkim , cewke jakiej produkcji kupiłeś ?

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 15:39
autor: Waldi
halcik, przewód WN to przewód miedziany. Oporności nie znam, gdyż nie była ona podana w opisie. Może Cię zaskoczę, ale mam podłączone ... dwa kondensatory ???
DominikWSK, krajem produkcji cewki i kondensatora był prawdopodobnie Tajwan
Tak poza tym już wcześniej byłem informowany i przestrzegany przed wadliwością nowych wyrobów WSK, Romet. Kupiłem, bo nie miałem dostępu do starych, oryginalnych części (jeśli o nie chodzi, to mam włożone platyny komunistyczne). Ach, człowiek głupi to i kasę zmarnował ...

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 16:13
autor: halcik
Dwa kondensatory to powód małej iskry, chyba że masz dwa mniejsze zastepujace oryginalnie 0.22. Jak zweryfikujesz izolacje na platynach, izolacje przewodu gaszenia silnika i obsady platyna to podmień fajkę

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 16:29
autor: Waldi
Ok, bo jeden kondensator jest mniejszy, jest na przodzie statora, a drugi jest zwykły z tyłu statora.
Dzięki za porady ;) Będę działał.

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 16:51
autor: sylwekseat
Ja kupilem 2 pary nowych platynek i po kilku probach z nimi ostro szukale po garazu tych starych uczciwych i pozadnych platynek poz nalezieniu i wyprostowaniu jest super

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 16:59
autor: Waldi
Teraz już będę wiedział na przyszłość, że trzeba używać bądź reanimować stare części.
Po demontażu drugiego kondensatora problem ten sam ... może kondensator ma słabą masę przez to, że jest słabo dokręcony?
Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że magneto było lutowane, a magnezy latają jak żyd po sklepie :/

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 17:15
autor: auriol77
Ja do 175 montowałem bułgarskie i są bardzo dobre. Elprom bodajże.

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 19:03
autor: DominikWSK
Jedyne w miarę udane cewki to Renoxa (przeważnie z żółtymi plastykami i białym przewodem) i chińskie te najtańsze (ale przepalają się po 500 km) innych nie ma co zakładać bo są źle wykonane , mają przebicie w sobie i nawet jak iskra jest to motor nie odpali.

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 21:31
autor: Waldi
No i tak wygląda ten nieszczęsny zapłon i magneto :/ Co Wy na to?

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 21:39
autor: halcik
Brak cewki ładowania, brak filca smarujacego krzywkę. Koło wygląda dobrze bo na zdjęciu nie widać że coś się rusza :) zawsze możesz dokręcić a dalej jak wyżej

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-10, 21:41
autor: Waldi
Ale cewka ładowania nie ma wpływu na odpalanie, czy się mylę?
Tak wgl jak sprawdzić izolacje przewodu gaszenia? Jeśli chodzi o ten czarny kabel, który wchodzi z silnika na zewnątrz, to go nie mam :/

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-11, 11:57
autor: Texas Ranger
Z tego co pamiętam, to kabel gaszenia jest podłączony do przerywacza, więc dorobić go to nie problem. A jeśli chodzi o cewki to jak sama nazwa wskazuje, cewka ładowania pełni inna funkcję niż cewka zapłonowa.

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-11, 14:38
autor: Waldi
Czy kabel gaszenia jest konieczny do odpalenia?

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-11, 16:17
autor: sylwekseat
Teoretycznie nie gorzej jak jest i zwiera do masy wtedy masz tak jakby wylaczony zaplon

Re: Nowe Części - Nowy Problem

: 2018-07-11, 19:28
autor: Waldi
Dzięki za wszystkie porady i odpowiedzi! Niestety nadal nie udało mi się ustalić winowajcy; zmiana fajki nic nie dała :/