Bezpiecznik w zapłonie cdi

Odpowiedz
tomek7312
Posty: 3
Rejestracja: 2020-02-13, 17:23
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Kontaktowanie:

Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: tomek7312 » 2020-03-20, 16:53

Witam.Kupiłem kompletny zapłon cdi oraz gotową instalacją.Na schemacie podłączenia nie ma zaznaczonego bezpiecznika.Czy ta instalacja nie wymaga bezpiecznika? Jeżeli bezpiecznik musi być to jakiej mocy i gdzie powinny być zamontowany.Motocykl to wsk 125 m06-b3,oryginalna stacyjka

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: halcik » 2020-03-20, 17:28

Między regulatorem a akumulatorem

tomek7312
Posty: 3
Rejestracja: 2020-02-13, 17:23
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: tomek7312 » 2020-03-20, 19:06

Ok.dziekuje za odpowiedz,a czy 10A będzie odpowiedni czy zastosować wiekszy

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: halcik » 2020-03-20, 20:20

10a x 12v = 120w a jakiej mocy masz ładowanie, jak widać 10 amper to i tak sporo, a jest to prąd generowany przy bardzo wysokich obrotach

tomek7312
Posty: 3
Rejestracja: 2020-02-13, 17:23
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: tomek7312 » 2020-03-20, 20:37

Maksymalna moc ładowania wg.instrukcji 80W

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: halcik » 2020-03-20, 21:44

Matematyka 80w/12v=6,67a A że trzeba dać zapas to 7.5 amperowy bezpiecznik. 10 amper to nadmiar aż o 50%

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: radar » 2020-03-20, 22:17

Ta matematyka wygląda trochę inaczej. Wartość prądu pobieranego przez obwód mnożymy przez stałą 1,45. Więc 6,67Ax1,45=9,6715 A. Ale najważniejszy jest przekrój przewodu - jeśli będzie za mały przewód zaświeci i ogrzeje otoczenie, a bezpiecznik nie zadziała.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: dąbek » 2020-03-20, 23:36

Dokładnie jak Radar napisał, bezpiecznik ma być tym "najsłabszym ogniwem" w układzie.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: halcik » 2020-03-20, 23:39

Elektrykiem nie jestem, a to co policzyłem widnieje w Google jako wzór. Kojarze jakieś współczynniki były, ale czy konkretnie w tym przypadku? Osobiście mam mocniejszą prądnice i bezpiecznik 10a mnie na razie nie zawiódł. No ale jeżdżę raczej na 2/3 manetki lub mniej więc nie jestem dobrym przykładem.

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: radar » 2020-03-21, 19:31

Halcik - nie bierz tego co napisałem do Siebie. Raczej starałem się ogólnie naświetlić dobór zabezpieczenia do obwodu (np. żarówki, silnik itp.). Dodam jeszcze, że długość przewodu ma wpływ na spadki napięcia na odbiorniku.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: halcik » 2020-03-21, 19:53

Jasne że nie biorę :)

rooooberts
Posty: 5
Rejestracja: 2020-03-02, 23:21
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: rooooberts » 2020-08-01, 12:00

Witam
Czyli bezpiecznik ma być zamontowany na przewodzie plusowym między akumulatorem a regulatorem?
Takie coś wystarczy??
https://tomas-tuning.com/akcesoria-zewn ... _4080.html

Bartson2
Posty: 1
Rejestracja: 2021-02-08, 22:50
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06 B3 73r.; CZ 350 472.6 89r.
Kontaktowanie:

Re: Bezpiecznik w zapłonie cdi

Post autor: Bartson2 » 2021-03-10, 22:21

Bezpiecznik powinien byc miedzy akumulatorem a instalacja. Tak jest w schemacie Vape. Przy regulatorze jak padnie to bedzie tez koniec regulatora od razu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości