Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Odpowiedz
Wułeska
Posty: 66
Rejestracja: 2021-03-18, 12:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 85 ROK,
MZ ETZ 250 86 ROK,
JAWA 350 TS 87 ROK,
Kontaktowanie:

Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: Wułeska » 2021-03-28, 10:47

Witam, potrzebuję schematu instalacji elektrycznej do wsk 125 z 85 roku (stacyjka od charta). Problem jest w tym ,że z mostka diodowego wychodzą cztery przewody ,a nie dwa jak w instalacjach na Internecie przez co ,w niektórych miejscach instalacja mi się nie zgadza.

Proszę o pomoc.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: halcik » 2021-03-28, 16:36

Schemat wygląda tak.
Schemat wsk kos.jpg
Dlaczego ma dwa wyjścia, bo żadna wueska nie miała ładowania dwupołówkowego. Jeśli nie masz takiej przeróbki to podłącz według schematu i tyle. Jak chcesz przerabiać to z cewki ładowania powinny iść dwa przewody, plus dwa kolejne z akumulatora przez bezpiecznik na plusie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wułeska
Posty: 66
Rejestracja: 2021-03-18, 12:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 85 ROK,
MZ ETZ 250 86 ROK,
JAWA 350 TS 87 ROK,
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: Wułeska » 2021-03-28, 20:12

U mnie w motocyklu instalacja jest oryginalna nigdzie nie przerabiana i dodatkowo nie lutowana. Wszystko zgadza się ze schematem powyżej oprócz prostownika GB-015 i stacyjki. Z prostownika wychodzą cztery przewody i są podłączone (nie pamiętam do którego pinu) ,w stacyjce są podpięte wszystkie złącza w tym 17 i 17a ,których nie widać na schemacie. Podejrzewam ,że niektóre przewody są źle podłączone ,bo nie działają światła z przodu i stacyjka nie działa prawidłowo (gaszenie jest w innej pozycji oraz światła). Kolory przewodów zgadzają się według schematu i są dobrze podłączone oprócz wspomnianej wyżej stacyjki. Chodzi mi o schemat instalacji według którego mógłbym podłączyć przewody , które mam oryginalnie zamontowane.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1297
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: czankete » 2021-03-29, 09:33

Wułeska pisze:
2021-03-28, 20:12
Podejrzewam ,że niektóre przewody są źle podłączone ,bo nie działają światła z przodu i stacyjka nie działa prawidłowo (gaszenie jest w innej pozycji oraz światła). Kolory przewodów zgadzają się według schematu i są dobrze podłączone oprócz wspomnianej wyżej stacyjki. Chodzi mi o schemat instalacji według którego mógłbym podłączyć przewody , które mam oryginalnie zamontowane.
...skoro jak sam stwierdzasz masz źle podłączone przewody a instalację masz oryginalną i nieprzerabianą to po prostu podłącz ją zgodnie ze schematem jaki podesłał Ci halcik ;-)

Wułeska
Posty: 66
Rejestracja: 2021-03-18, 12:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 85 ROK,
MZ ETZ 250 86 ROK,
JAWA 350 TS 87 ROK,
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: Wułeska » 2021-03-29, 10:35

Problem jest w tym ,że na instalacji powyżej wychodzą 2 przewody z mostka diodowego ,a u mnie wychodzą 4 i po podłączeniu instalacji według tego schematu powyżej wraz zostają mi 2 przewody.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1297
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: czankete » 2021-03-29, 13:00

Wułeska pisze:
2021-03-29, 10:35
Problem jest w tym ,że na instalacji powyżej wychodzą 2 przewody z mostka diodowego ,a u mnie wychodzą 4 i po podłączeniu instalacji według tego schematu powyżej wraz zostają mi 2 przewody.
....w tym układzie wystarcza jedna dioda prostownicza, ten mostek dany jest na wyrost i jego możliwości nie są wykorzystane ale dlaczego to już napisał Ci halcik...
halcik pisze:
2021-03-28, 16:36
Dlaczego ma dwa wyjścia, bo żadna wueska nie miała ładowania dwupołówkowego.
...tak więc w tej sytuacji i przyjętym rozwiązaniu te dwa przewody przy mostku pozostaną niepodłączone ;-)

Wułeska
Posty: 66
Rejestracja: 2021-03-18, 12:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 85 ROK,
MZ ETZ 250 86 ROK,
JAWA 350 TS 87 ROK,
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: Wułeska » 2021-04-08, 09:15

Podłączyłem wszystko według schematu zostawiając dwa przewody wolne wychodzące z prostownika selenowego gb-015 i wraz mi nie działają światła mijania i drogowe. Ktoś wie co może być przyczyną?

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: Texas Ranger » 2021-04-08, 11:28

Często winowajcą jest stacyjka, zatem spróbuj podmienić na inną.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: halcik » 2021-04-08, 17:33

A czasami winowajcą jest nieodpalony silnik :) Światła przód działają z silnika, a nie z aku.

Wułeska
Posty: 66
Rejestracja: 2021-03-18, 12:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 85 ROK,
MZ ETZ 250 86 ROK,
JAWA 350 TS 87 ROK,
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: Wułeska » 2021-04-08, 18:48

Odpalałem silnik i wraz nie było świateł drogowych i długich , krótkich.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Schemat instalacji wsk 125 85 rok

Post autor: halcik » 2021-04-09, 00:40

Sprawdź czy przy uruchomionym silniku wychodzi prąd na jednym z bolcy silnika. Później sprawdź na wejściu do stacyjki, na wyjściu na przełącznik, na przełączniku i oczywiście na żarówce.

Możesz też użyć miernika w pozycji test diody i zrobić to na sucho pomiędzy obudową silnika, a wymienionymi przeze mnie punktami, a na końcu sprawdź czy cewki generują prąd.

Czasami też niektórzy zapominają o wykonaniu dobrej masy na żarówkę... dla testów możesz puścić osobny przewód z obudowy silnika. Sprawdź też różne położenia kluczyka w stacyjce. Czasami ludzie źle interpretują pozycję 0, 1 i 2.

Całą zabawę możesz też wykonać na akumulatorze wpiętym w miejsce wyjścia prądu na światła z silnika. Jest tyle opcji :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości