PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Odpowiedz
Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-09-02, 00:46

W sumie niewiem czy odejść czy nie.Nie wiem co was tak wzięło na te filmiki.Profesjonalny remont silnika polega na regenefacji wału szlifie cylindra, lekkie planowanie głowicy karterów i wszystkich miejsc gdzie będzie uszczelka,dystansowaniu skrzyni regeneracji sprzęgła, wymianie platyn łożysk simmeringów itd.Po filmiku nie ocenicie czy remont jest prawidłowo wykonany.Niestety wiele osób remont silnika pojmuje jako wymianę łożysk i simmeringów.Myślę że wynika to z braku wiedzy.Piszecie że odwalam fuszerkę.Oczywiście ale w MOICH motocyklach (nie wszystkich).Jak ktoś mi daje silnik do remontu i mówi że chce nad morze jechać to wszystko starannie robię.Latam po pocztach odsyłam do regeneracji części.Potem silnik zakładam do testowej ramy i reguluję gaźnik, sprzęgło sprawdzam pracę skrzyni biegów itd.

temat dotyczy czego innego, a nie dylematu "być albo nie być" - koniec OT :!:

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: helmutt1 » 2018-09-05, 21:30

radar pisze:
2018-08-25, 21:50
A jakie masz oznaczenie na NGK? Jeśli B7H lub B7HS to ta ciepłota odpowiada F80.
Mam zamiast 7 cyfrę 6. Nie wiem co to oznacza.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: szef100 » 2018-09-05, 21:36

Oznacza to inną ciepłotę świecy

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-09-05, 23:58

Wiem że ngk br7hs to zamiennik iskry f80.

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: helmutt1 » 2018-09-06, 11:33

To już było napisane wyżej. Już kupiłem iskre.

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: radar » 2018-09-06, 18:39

Symbol B6HS jest odpowiednikiem Iskry F75 i oznacza świecę bardziej "gorącą". Taka świeca odprowadza mniej ciepła przez izolator do korpusu i dalej do głowicy. Na takiej świecy można śmigać w zimne dni lub na krótkich odcinkach latem. Jazda w gorące dni może powodować samozapłony (w zależności od długości trasy lub stopnia pałowania). Uprzedzając następne pytanie - symbol B8HS odpowiada F100 i oznacza świecę bardziej "zimną". Oznacza to, że jest odprowadzana duża ilość ciepła do głowicy, więc nadaje się do jazdy w gorące dni, na długich trasach i do obciążonych silników (np. zniana stopnia sprężania). W zimne dni lub na krótkich trasach może dojść do nadmiernego osadzenia sadzy na izolatorze, co spowoduje przebicie do masy i brak iskry. Generalnie prawidłowa temperatura pracy świecy jest zawarta pomiędzy 450 a 850*C. Poniżej 450*C nie ma zjawiska samooczyszczania (spalania sadzy), a powyżej 850*C dochodzi do samozapłonu od gorącego miejsca. Należy wspomnieć, że odpalanie zimnego silnika na krótki czas radykalnie skraca żywot świecy. Wszystko co napisałem powyżej ma sens tylko przy prawidłowej regulacji gaźnika i zapłonu.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: Daniel22 » 2019-02-14, 20:19

Pytanie odnośnie CDI. Wysypał mi się identyczny impulsator - złamane mocowanie, przez co tarł o magneto (!), ale o dziwo zapłon działał :) Warto kupić taki sam, czy różnią się jakoś między sobą i warto poszukać lepszego?

https://allegro.pl/oferta/impulsator-2t ... 7688467874

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: jjaworskyy » 2019-02-14, 20:27

Daniel22 pisze:
2019-02-14, 20:19
Pytanie odnośnie CDI. Wysypał mi się identyczny impulsator - złamane mocowanie, przez co tarł o magneto (!), ale o dziwo zapłon działał :) Warto kupić taki sam, czy różnią się jakoś między sobą i warto poszukać lepszego?

https://allegro.pl/oferta/impulsator-2t ... 7688467874
Napisz do Saviera albo Audiobasa

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: Savier » 2019-02-18, 20:23

ten z linku będzie git

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość