PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

bng862

Post autor: bng862 » 2007-09-04, 18:21

Nie tworząc nowego tematu to skorzystałem z tego,znikła mi iskra na dobre,pisałem to w jednym temacie i

Kupiłem teraz cały iskrównik nówke,niedługo będe go zakładał i moje pytania co do założenia,jestem ciemny z tym calym zapłonem,wiem że odkręca się 3 sróbki i to całe stare schodzi a w to miejsce wkładam nowke,i przykręcam i rozumiem że jak wszystko to złoże do kupy razem z magnetem to powina sie pojawić mi iskra ?(0czywiscie nie będzie ona ustawiona dobrze czyli w górnym punkcie,ale powinna sie pojawić iskra ?)Proszę o porady!!dzieki z góry !

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-09-04, 21:18

Niekoniecznie będzie iskra! Trzeba wyregulować przerywacz tak by jego rozwarcie styków w GMP (górny martwy punkt tłoka) wynosiło 0,3mm, wtedy iskra być powinna ale wyprzedzenie zapłonu i tak trzeba ustawić. Oczywiście regulacje zapłonu dokonujemy na zamontowanym kole magnesowym.
0czywiscie nie będzie ona ustawiona dobrze czyli w górnym punkcie
Wyprzedzenie zapłonu - to określenie samo w sobie już wskazuje, że iskra NIE ma się pojawić w górnym punkcie (GMP) tylko z pewnym wyprzedzeniem przed nim (dla każdego silnika inna wartość, dla WSK125 fabrycznie 3,0mm).

Zwróc uwagę czy po zamontowaniu iskrownika i koła megnesowego, koło te nie przyciera o cewki, jak przyciera to doszlifuj "bieżnię" cewek, tak by nie przycierało, ale też nie za ostro żeby przestrzeń za duża nie była bo prądu zabraknie. Przycieranie cewek = brak iskry lub przegrzanie i spalenie cewek.

Po wszystkich czynnościach regulacyjnych nie zapomnij kapnąć na mały filcyk w pobliżu przerywacza 2-4 kropelek oleju, ale nie więcej bo po kilku km zachlapie ci przerywacz i nici z jazdy.

adamj2

Słaba iskra WSK 125

Post autor: adamj2 » 2008-01-17, 00:02

Witam, Mam WSK 125 M06B3 jest iskra lecz słaba, kolanko mam wypięte i leci z niego benzyna, świeca jest cały czas zalana Iczy ktoś posiada schemat instalacji do M06 1957r z akumulatorem z góry dziękuje

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2008-01-17, 00:13

Po pierwsze to po co zakładasz 2 taki same tematy?? :evil: :shock:
Po drugie to masz strasznie za bogatą mieszankę. Wyreguluj gaźnik !!
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

KRYSTI
Posty: 29
Rejestracja: 2007-03-19, 00:17
GG: 0
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Brak iskry wsk 125

Post autor: KRYSTI » 2008-01-18, 00:41

Witam jezdze moją wsk około miesiąca wszystko ok ładnie odpala a tu pewnego dnia niechciała zapalać z kopa nieraz strzelała w wydech i iskra była niebieściutka ładna a zrobiła się żółta a teraz wogule niema :-( podejrzewam że to cewka bo jak włoże palec w fajke i kopne na maxa to czuje lekkie łaskowanie (niepowinno się tego robić) przerwa na przerywaczu jest ok (ustawiałem szczelinomierzem) wyczyściłem styki przerywacza i dalej nic jak myślicie co to może być :?:

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry wsk 125

Post autor: Fenix » 2008-01-18, 19:04

KRYSTI pisze:...niechciała zapalać z kopa nieraz strzelała w wydech i iskra była niebieściutka ładna a zrobiła się żółta a teraz wogule niema
Może być tak, że - po ścięciu klinika - koło magnesowe troszkę obróciło się na swym stożku i iskra powstaje w złym momencie, jak magnesy są w najmniej korzystnym miejscu!!
Iskra powstaje w momencie rozwierania się przerywacza. A przy tym najlepsza iskra jest wtedy, kiedy magnesy zaczynają schodzić z nabiegunnika cewki!
A jak klinik jest dobry, to pewnie prawy czop (a na nim krzywka) obrócił się w tarczy-przeciwwagach.
jak włoże palec w fajke i kopne na maxa to czuje lekkie łaskowanie (niepowinno się tego robić)
A dlaczego NIE? Zakazu przecież nie ma = jak lubisz to kto ci zabroni! :D :mrgreen:

Piszesz, że strzela w tłumik = to może znaczyć, że iskra faktycznie powstaje za późno: rozpoczął się już wydech (okno wydechowe jest otwarte i "cała para" idzie w pizd... to znaczy w gwizdek).

KRYSTI
Posty: 29
Rejestracja: 2007-03-19, 00:17
GG: 0
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: KRYSTI » 2008-01-19, 18:02

Fenix z kilnem jest wszystko w porządku zauważyłem coś chyba cewka się przegrzała bo aż kabel od cewki się odlutował przylutowałem go ale nic niedało tylko zanim zauważyłem to to wkładałem palec w fajke kopałem ki nic nie było czuć a jak po lutowaniu to coś lekko łaskocze co się mogło stać :?:

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Post autor: 125 arek » 2008-01-20, 13:09

spaliła się pewnie cewka wymień i zobacz powinno zadziałać
Ekipa Południe®

KRYSTI
Posty: 29
Rejestracja: 2007-03-19, 00:17
GG: 0
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

NIEMA ISKRY WSK 125

Post autor: KRYSTI » 2008-01-24, 22:02

Witam dziś założyłem nową cewkę do mojej wski była bardzo ładna iskra ładnie zapalała. Zostawiłem ją żeby pochodziła sobie na wolnych obrotach i nagle zgasła niema iskry i po 2 min iskra była i ładnie chodziła i znowu niema iskry od tego czasu niama iskry. Przerwe ustawiłem jest idealna styki przerywacza przeczyściłem papierem i nic coto może być Słyszałem że to mugły sie popsuć paltynki a wy jak sądzicie

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2008-01-24, 22:07

Zapewne coś nie łączy albo świeca walnięta skoro platyny są cacy.

Na drugi raz rozejrzyj się czy istnieje już podobny temat!.

KRYSTI
Posty: 29
Rejestracja: 2007-03-19, 00:17
GG: 0
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: KRYSTI » 2008-01-24, 22:17

Świeca jest ok bo na paru sprawdzałem.

[ Dodano: 2008-01-25, 11:40 ]
Zauważyłem że kabel WN przy cewce jest luźny czy to może być tego wina bo jest tak że iskry niema a zachwile raz jest

[ Dodano: 2008-01-26, 14:48 ]
Przełożyłem kabel wkręcam świece i niepali odkręcam świece sprawdzam iskrę bardzo dobra wkręcam kopie i zapaliła na 5 sek i zdechała odkręcam świece cała zalana sprawdzam iskre i niema :( . Coto może być :?:

Awatar użytkownika
zawisza154
Posty: 66
Rejestracja: 2007-09-09, 10:45
GG: 0
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Brak iskry wsk 125

Post autor: zawisza154 » 2008-01-29, 23:54

Musi gdzieś kabel nie łączyć lub coś innego. Zobacz szczegółowo czy wszystko jest cacy i wtedy zobacz. A sprężyne przerywacza masz dobrze przykręconą??
WSK-a odpalona, ale są inne problemy :|
http://www.wbv.pl/gallery.php?entry=ima ... mioj1y.jpg

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

brak iskry

Post autor: lukasz2008 » 2008-02-09, 22:45

witam. wczoraj kupiłem wsk(następna do kolekcji ;p) i mam z nią problem. kupiłem nowa świecę iskry F95PS a iskry brak. dotykając samym kablem do cylindra iskry nie było. nawet maleńkiej natomiast gdy trzymałem kabel przy magnecie to iskra była dość duża. do silnika mam podłączony tylko kabel od gaszenia. sprawdzałem tez na innych kablach WN są takie same objawy. tak jakby cylinder nie miał "-". pomocy :cry:
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: brak iskry

Post autor: Fenix » 2008-02-11, 19:35

Teoretycznie jest taka możliwość, że cylinder nie ma masy! Ale to miałbyś wyjątkowego pecha, żeby to akurat przytrafiło się tobie.
Spróbuj oczyścić miejsca pod nakrętkami szpilek cylindra i głowicy (żeby tędy była "masa") albo chociaż jakoś sztucznie połącz cylinder z "masą".
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
Romanos
Posty: 39
Rejestracja: 2007-08-17, 10:19
Lokalizacja: Żagań
Kontaktowanie:

Re: brak iskry

Post autor: Romanos » 2008-02-12, 13:09

Co Racja To Racja. Moze Masz Taka Szczelna Uszczelke Ze Nie Puszcza Sprobuj Zmienic Uszczekle Pod Cylinder =)
W - Jak Wiosna S - Jak Stal K - Jak Kocham

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Re: brak iskry

Post autor: lukasz2008 » 2008-02-12, 19:20

no spróbuje to sprawdzić. gadałem z poprzednim właścicielem i mówił ze iskra była do końca potem ścięło klin i wsk stała przez ok roku nie jeżdżona.
b3 w częściach czeka na remont. katujemy niemca etz rulezzzz

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: brak iskry

Post autor: Fenix » 2008-02-12, 22:53

i mówił ze iskra była do końca potem ścięło klin i wsk stała ok roku nie jeżdżona.
No taaa - pewnie że do końca była iskra . Przecież nie mógł jeździć bez iskry!!! To takie austriackie gadanie: iskra była do końca (czego końca?). Moja rada jest teraz taka: koniecznie trzeba zdjąć koło magnesowe i zobaczyć czy NIE skręcił się ten czop, na którym ścięło klinik. A dokładnie ==> czy rowek klinika nie przestawił się...
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: brak iskry

Post autor: 1angel » 2008-02-13, 00:23

Fenixie czy na pewno rowek na klin przy GMP tłoka powinien być u góry ? bo u mnie wydaje się być inaczej a wszystko z wałem jest w porządku i motor chodzi normalnie
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: brak iskry

Post autor: Fenix » 2008-02-13, 15:33

Nigdy nie miałem wueski 125, więc nie znam silnika S01 (tyle co ze zdjęć i rysunków). Jeśli piszesz że twój silnik już działa ale rowek jest w innym miejscu (nie na górze), to bez wątpienia tak ma być, tu nie ma co zmieniać. Szkoda tylko, że nie napisałeś co zrobiłeś z tą brakującą "masą" silnika? Co zmieniłeś że silnik zaczął wreszcie kręcić...
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: brak iskry

Post autor: 1angel » 2008-02-13, 17:47

Fenix pisze:Jeśli piszesz że twój silnik już działa ale rowek jest w innym miejscu (nie na górze), to bez wątpienia tak ma być, tu nie ma co zmieniać.
nawet nie zamierzałem nic z tym robić , chciałem tylko zwrócić uwagę że wprowadziłeś go w błąd , jednak nie jestem pewien jak to się przy oryginalnym wale z PRL bo ja mam teraźniejszy zamontowany
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości