Strona 1 z 19

PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

: 2007-02-09, 01:51
autor: tovisto
Witam!
od okolo tygodnia szwankuje mi iskra to znaczy :
Gdy jechałem motorem klin mi sie urwał... zalozyłem nowy odpalił, pojezdziłem kilka dni znowu klin mi sie urwał zalołyłem go i była iskra kopnałem pare razy starterem i nie chciał odpalić...odkreciłem świece i nie ma iskry więc sciagnąłem magneto założylem jeszcze raz(klin caly magneto poprawnie załozone) i nie ma iskry.co sie mogło stac?

: 2007-02-09, 09:25
autor: Romano
najpierw sprawdź świecę zapłonową to banalne ale nie raz może być podstawową przyczyną mimo że przed chwilą motor chodził ,sprawdź wszystkie połączenia przewodów , zobacz czy masz włączony kluczyk jeżeli nie to to zrób ;) nie no żartuje ale nieraz też tak jest że szuka się dziury w całym a to okaże sie błachostka ale rzeczywiście jak masz instalację podłączoną to sprawdź stacyjkę ,może wsuwka się zsunęła i nie ma przejścia , oczywiście platyny przerwę i czystość styków , zapłon ale jeżeli mówisz że jest wszystko dobrze założone ... cewkę prądową sprawdź czy ma przejście miernikiem lub popatrz jeszcze na to koło bo jeżeli ci zrywa klin to coś jest nie tak lub nie dokładnie je zakładasz klin nie ma prawa się tak często zrywać

: 2007-02-09, 13:54
autor: tovisto
Magneto jest proste wszytskie kable sa dobrze podlaczone.Tylko w magnecie ten srodek co jest(co trzyma kiln) on jest przymocowany na nitach i troche ma luz te nity tak jakby juz troche sie poluzowaly i sie zrobil luz.Moze to powoduje rwanie klina? a moze cewka sie spalila?

: 2007-02-09, 14:24
autor: Stary
Romano pisze:zobacz czy masz włączony kluczyk jeżeli nie to to zrób ;) nie no żartuje ale nieraz też tak jest że szuka się dziury w całym a to okaże sie błachostka ale rzeczywiście jak masz instalację podłączoną to sprawdź stacyjkę
Romano nie żartuj! Oj nie żartuj! Kiedyś przez dwie godziny odpalałem M06B1 bo mój brat wziął kluczyk do M06-64 :-? Więc wiesz ... :/ I nawet opisywałem całą historie na jednym z ex forów - nieważne.

Wracając do problemu - matko święta! Tam nie może być żadnych luzów aaaaaaaaaa!

: 2007-02-09, 15:02
autor: ŻbiKu
luz.Moze to powoduje rwanie klina? a moze cewka sie spalila?
To co mówisz że ma luz nazywa się krzywką, rwanie klina moż być spowodane zużyciem rowka w krzywce (tam gdzie się wsuwa górna część klinu przy zakładaniu magneta) albo jak krzywka ma luz tak jak piszesz....wymień nity i jeśłi potrzeba to też krzywkę.[/center]

Poza tym to co Romek napisał i wyczyść elegancko cewki np. pędzelkiem z benzyną, sprawdź może się poluzowały i odległość od magnesów jest większa.

: 2007-02-09, 15:14
autor: Stary
Równie dobrze mogły ci się zapaćkać styki przerywacza. Najlepiej tak jak piszą inni wszystko wyczyść, możesz wkręcić inną fajke, świece, sprawdź czy nie masz nigdzie przebicia, odłącz w ogóle instalacje elektryczną od silnika (może rzeczywiście stacyjka zwiera?). A najlepiej załóż inne magneto i zobacz czy coś pomorze.

: 2007-02-09, 17:13
autor: hades10
jak masz luzy na magnecie to może ci stykać gdzieś z iskrownikiem i cała energie leci w masę. popoprawiaj nity, sprawdź czy nie masz wyrobionego loża na klin w wale. a także:
ŻbiKu pisze: Poza tym to co Romek napisał i wyczyść elegancko cewki np. pędzelkiem z benzyną, sprawdź może się poluzowały i odległość od magnesów jest większa.
wytrzyj wszystko do sucha.

: 2007-02-09, 19:22
autor: pawe86
a wicie co jeszcze jest najciekawsze w tym wszystkim ze to moze byc przebicie na kablu wysokiego napiecia to jest najgorsza usterka poniewaz ciezko ja zlokalizewac i wystepuje w najmniej oczekiwanym momencie

: 2007-02-17, 13:42
autor: cezary405
witam wszystkich,znowu mam problem,jak uporalem sie z biegami to teraz nie mam iskry:(pomozcie mi i doradzcie co mam zrobic,elektryka podlaczona na krotko,bez stacyjki i akumulatora,jak mam podlaczyc te kable i co zrobic?POZDRAWIAM.


Istnieją odpowiednie tematy poświęcone problemom z iskrą WSK125 I 175 więc zanim założysz temat rozejrzyj się na forum! Każdy następny powielany temat będzie wywalany bez ostrzeżenia. Proste.
Żbiku.

: 2007-02-17, 22:17
autor: marianek_spox
Jeśli piszesz o wsk 125 ,to tam nie potrzebny jest AQ do zapłonu , a jeśli mówisz o wsk 175 spiętej na krótko to.... niestety nie pomożemy Ci z tym problemem ;)

: 2007-02-17, 22:51
autor: cezary405
no wlasnie chodzi mi o 125,rozkrecilem pierwszy raz silnik zeby zobaczyc te biegi,no i potem zlozylem i nie ma iskry,zaplon wydaje mi sei ze jest dobrze ustawiony,swieca tez dobra,fajka,przerywacz,wiec juz nei wiem co moze byc,pomozcie i napiszcie od czego zaczac i co po kolei sprawdzic.

: 2007-02-17, 22:59
autor: Stary
Nie może wydawać Ci się, że zapłon jest dobrze ustawiony. On ma być dobrze ustawiony ...

Nawiązując do Twojego pytania - właśnie dlatego proponuję aby stworzyć FAQ z takimi rzeczami.

No nic ... nie będę pisał :) Niech się wykażą koledzy :D

: 2007-02-17, 23:02
autor: cezary405
aha i napiszcie prosze jak powinna wygladac ta instalacja na krotko?co i gdzie i z czym podlaczone,zaczynam dopiero te sprawy wiec prosze o wyrozumialosc.

[ Dodano: 2007-02-17, 22:02 ]
nie czaje zabardzo o co chodzi z tym FAQ,a moze jeszcze powiecie jak dobrze ustawic zaplon:)

: 2007-02-17, 23:17
autor: marianek_spox
Tu masz temat odnośnie FAQ

viewtopic.php?p=3085&sid=84afe1f536ed10 ... fd782#3085

Tu masz o regulacji zapłonu

http://wsk_fenix.republika.pl/zaplon1.html

: 2007-02-17, 23:21
autor: Stary
Frequently Asked Questions :)

Co do zapłonu w Wsk M06-64 (po 3 kwartale 1965 roku), M06-B1, M06-B3 (i pochodne) tam jest iskrownik 31-06 = nie potrzeba akumulatora. Nic nie jest "na krótko" to zwykła prądnica-iskrownik.

: 2007-02-18, 00:28
autor: hades10
na krótko to w ogóle nie podpinasz silnika :-D

: 2007-02-18, 02:18
autor: ŻbiKu
to przy okazji dorzucam zestawienie ustawień do wielu motocykli umieszczone w tabeli, może się komuś przyda ;)

coś sie stało i nie ma iskry?

: 2007-03-14, 20:39
autor: tovisto
Witam.
Co moze byc powodem braku iskry.Swieca dobra, fajka kabel itd

: 2007-03-14, 20:53
autor: pawel15
Może zapłon Ci się rozstawił, padł kondensator, cewka zapłonowa padła, platynki. Sporo możliwości.

: 2007-03-14, 21:34
autor: ŻbiKu
Na początek wsadż palucha w fajke i poruszaj lżej i mocniej starterem. Późniejzdejmij faje i przyłóż do cylindra na odległości (2-4mm) i zobacz czy skoczy piorun. Jest troche możliwości, przejrzyj całą instalacje zapłonową po kolei, cewki przemyj benzyną, sprawdź platyny, ustawienie zapłonu, klin, czy nie ma nigdzie przebicia i całą reszte. Zobacz czy faja nie wali prądem a kabel WN nie jest wykończony na jego końcach. Dużo to tu nie ma do wymienienia ale samych możliwości jest sporo, poprzeglądaj wszystko :)