PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Odpowiedz
tovisto
Posty: 14
Rejestracja: 2007-01-07, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125

Post autor: tovisto » 2007-02-09, 01:51

Witam!
od okolo tygodnia szwankuje mi iskra to znaczy :
Gdy jechałem motorem klin mi sie urwał... zalozyłem nowy odpalił, pojezdziłem kilka dni znowu klin mi sie urwał zalołyłem go i była iskra kopnałem pare razy starterem i nie chciał odpalić...odkreciłem świece i nie ma iskry więc sciagnąłem magneto założylem jeszcze raz(klin caly magneto poprawnie załozone) i nie ma iskry.co sie mogło stac?

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Post autor: Romano » 2007-02-09, 09:25

najpierw sprawdź świecę zapłonową to banalne ale nie raz może być podstawową przyczyną mimo że przed chwilą motor chodził ,sprawdź wszystkie połączenia przewodów , zobacz czy masz włączony kluczyk jeżeli nie to to zrób ;) nie no żartuje ale nieraz też tak jest że szuka się dziury w całym a to okaże sie błachostka ale rzeczywiście jak masz instalację podłączoną to sprawdź stacyjkę ,może wsuwka się zsunęła i nie ma przejścia , oczywiście platyny przerwę i czystość styków , zapłon ale jeżeli mówisz że jest wszystko dobrze założone ... cewkę prądową sprawdź czy ma przejście miernikiem lub popatrz jeszcze na to koło bo jeżeli ci zrywa klin to coś jest nie tak lub nie dokładnie je zakładasz klin nie ma prawa się tak często zrywać

tovisto
Posty: 14
Rejestracja: 2007-01-07, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

Post autor: tovisto » 2007-02-09, 13:54

Magneto jest proste wszytskie kable sa dobrze podlaczone.Tylko w magnecie ten srodek co jest(co trzyma kiln) on jest przymocowany na nitach i troche ma luz te nity tak jakby juz troche sie poluzowaly i sie zrobil luz.Moze to powoduje rwanie klina? a moze cewka sie spalila?

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-09, 14:24

Romano pisze:zobacz czy masz włączony kluczyk jeżeli nie to to zrób ;) nie no żartuje ale nieraz też tak jest że szuka się dziury w całym a to okaże sie błachostka ale rzeczywiście jak masz instalację podłączoną to sprawdź stacyjkę
Romano nie żartuj! Oj nie żartuj! Kiedyś przez dwie godziny odpalałem M06B1 bo mój brat wziął kluczyk do M06-64 :-? Więc wiesz ... :/ I nawet opisywałem całą historie na jednym z ex forów - nieważne.

Wracając do problemu - matko święta! Tam nie może być żadnych luzów aaaaaaaaaa!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-09, 15:02

luz.Moze to powoduje rwanie klina? a moze cewka sie spalila?
To co mówisz że ma luz nazywa się krzywką, rwanie klina moż być spowodane zużyciem rowka w krzywce (tam gdzie się wsuwa górna część klinu przy zakładaniu magneta) albo jak krzywka ma luz tak jak piszesz....wymień nity i jeśłi potrzeba to też krzywkę.[/center]

Poza tym to co Romek napisał i wyczyść elegancko cewki np. pędzelkiem z benzyną, sprawdź może się poluzowały i odległość od magnesów jest większa.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-09, 15:14

Równie dobrze mogły ci się zapaćkać styki przerywacza. Najlepiej tak jak piszą inni wszystko wyczyść, możesz wkręcić inną fajke, świece, sprawdź czy nie masz nigdzie przebicia, odłącz w ogóle instalacje elektryczną od silnika (może rzeczywiście stacyjka zwiera?). A najlepiej załóż inne magneto i zobacz czy coś pomorze.

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-02-09, 17:13

jak masz luzy na magnecie to może ci stykać gdzieś z iskrownikiem i cała energie leci w masę. popoprawiaj nity, sprawdź czy nie masz wyrobionego loża na klin w wale. a także:
ŻbiKu pisze: Poza tym to co Romek napisał i wyczyść elegancko cewki np. pędzelkiem z benzyną, sprawdź może się poluzowały i odległość od magnesów jest większa.
wytrzyj wszystko do sucha.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: pawe86 » 2007-02-09, 19:22

a wicie co jeszcze jest najciekawsze w tym wszystkim ze to moze byc przebicie na kablu wysokiego napiecia to jest najgorsza usterka poniewaz ciezko ja zlokalizewac i wystepuje w najmniej oczekiwanym momencie

cezary405
Posty: 3
Rejestracja: 2007-02-13, 21:39
GG: 0
Lokalizacja: puławy
Kontaktowanie:

Post autor: cezary405 » 2007-02-17, 13:42

witam wszystkich,znowu mam problem,jak uporalem sie z biegami to teraz nie mam iskry:(pomozcie mi i doradzcie co mam zrobic,elektryka podlaczona na krotko,bez stacyjki i akumulatora,jak mam podlaczyc te kable i co zrobic?POZDRAWIAM.


Istnieją odpowiednie tematy poświęcone problemom z iskrą WSK125 I 175 więc zanim założysz temat rozejrzyj się na forum! Każdy następny powielany temat będzie wywalany bez ostrzeżenia. Proste.
Żbiku.

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-02-17, 22:17

Jeśli piszesz o wsk 125 ,to tam nie potrzebny jest AQ do zapłonu , a jeśli mówisz o wsk 175 spiętej na krótko to.... niestety nie pomożemy Ci z tym problemem ;)

cezary405
Posty: 3
Rejestracja: 2007-02-13, 21:39
GG: 0
Lokalizacja: puławy
Kontaktowanie:

Post autor: cezary405 » 2007-02-17, 22:51

no wlasnie chodzi mi o 125,rozkrecilem pierwszy raz silnik zeby zobaczyc te biegi,no i potem zlozylem i nie ma iskry,zaplon wydaje mi sei ze jest dobrze ustawiony,swieca tez dobra,fajka,przerywacz,wiec juz nei wiem co moze byc,pomozcie i napiszcie od czego zaczac i co po kolei sprawdzic.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-17, 22:59

Nie może wydawać Ci się, że zapłon jest dobrze ustawiony. On ma być dobrze ustawiony ...

Nawiązując do Twojego pytania - właśnie dlatego proponuję aby stworzyć FAQ z takimi rzeczami.

No nic ... nie będę pisał :) Niech się wykażą koledzy :D

cezary405
Posty: 3
Rejestracja: 2007-02-13, 21:39
GG: 0
Lokalizacja: puławy
Kontaktowanie:

Post autor: cezary405 » 2007-02-17, 23:02

aha i napiszcie prosze jak powinna wygladac ta instalacja na krotko?co i gdzie i z czym podlaczone,zaczynam dopiero te sprawy wiec prosze o wyrozumialosc.

[ Dodano: 2007-02-17, 22:02 ]
nie czaje zabardzo o co chodzi z tym FAQ,a moze jeszcze powiecie jak dobrze ustawic zaplon:)

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-02-17, 23:17

Tu masz temat odnośnie FAQ

viewtopic.php?p=3085&sid=84afe1f536ed10 ... fd782#3085

Tu masz o regulacji zapłonu

http://wsk_fenix.republika.pl/zaplon1.html

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-02-17, 23:21

Frequently Asked Questions :)

Co do zapłonu w Wsk M06-64 (po 3 kwartale 1965 roku), M06-B1, M06-B3 (i pochodne) tam jest iskrownik 31-06 = nie potrzeba akumulatora. Nic nie jest "na krótko" to zwykła prądnica-iskrownik.

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-02-18, 00:28

na krótko to w ogóle nie podpinasz silnika :-D
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-02-18, 02:18

to przy okazji dorzucam zestawienie ustawień do wielu motocykli umieszczone w tabeli, może się komuś przyda ;)

tovisto
Posty: 14
Rejestracja: 2007-01-07, 18:46
GG: 0
Lokalizacja: Lubań
Kontaktowanie:

coś sie stało i nie ma iskry?

Post autor: tovisto » 2007-03-14, 20:39

Witam.
Co moze byc powodem braku iskry.Swieca dobra, fajka kabel itd

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-03-14, 20:53

Może zapłon Ci się rozstawił, padł kondensator, cewka zapłonowa padła, platynki. Sporo możliwości.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-14, 21:34

Na początek wsadż palucha w fajke i poruszaj lżej i mocniej starterem. Późniejzdejmij faje i przyłóż do cylindra na odległości (2-4mm) i zobacz czy skoczy piorun. Jest troche możliwości, przejrzyj całą instalacje zapłonową po kolei, cewki przemyj benzyną, sprawdź platyny, ustawienie zapłonu, klin, czy nie ma nigdzie przebicia i całą reszte. Zobacz czy faja nie wali prądem a kabel WN nie jest wykończony na jego końcach. Dużo to tu nie ma do wymienienia ale samych możliwości jest sporo, poprzeglądaj wszystko :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość