Strona 1 z 2

KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-12, 14:33
autor: gladius
Witam. Jestem nowy na forum. Temat, który chciałem poruszyć nie jest nowy, ale proszę o radę. Posiadam WSK 125 M06B3 silnik 051, instalacja 6V z 1983 r. Chciałbym zainstalować kierunkowskazy bez zmiany instalacji zachowując oryginalny charakter motocykla (ten model posiada już oryginalne otwory do kierunkowskazów). Proszę o poradę i ewentualnie schemat. Pozdrawiam.

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-16, 21:31
autor: Marq21
witam ze schematem takim to będzie problem ale ze zmontowaniem to już nie będzie takiego problemu zasilanie możesz podpiąć sie w stacyjce pod zasilanie świateł postojowych które są zasilane z akumulatora ale zapewne go nie posiadasz jak to w wsk 125:) wiec wtedy sie podpinasz pod ładowanie akumulatora a reszta to zostaje do zmontowania przerywacz 6v przełącznik i kierunki:)

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-16, 22:03
autor: adasiek185
Ha ha. śmiech na sali. Bez aku to się możesz w nos pocałować. Musi być bo inaczej przerywacz dostanie szajby, a i cewka ładowania, wątpię żeby dała 42watt. Skoro dwie świetlne dają 35 chyba, albo 25. Nie pamiętam ile ma w 125. Także, bez aku nic z tego. Musiałbym przejrzeć oryginalny schemat to bym to na poczekaniu przerobił. I jaki miał by do tego służyć przełącznik?

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-17, 23:40
autor: gladius
Dzięki. Pod co lepiej podłączyć? Pod ładowanie aqu czy pod światła?

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-18, 09:21
autor: adasiek185
No jak pod co? Pod akumulator

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-19, 09:43
autor: z-tomek
Oczywiście pod AKUMULATOR.
Cewka ładowania nie uciągnie na raz światła STOP i Pozycji które razem mają 10 wat a ty chcesz kierunkowskazy pod to podłączyć :lol:
Zrób oryginalną instalacje z akumulatorem a poźniej kierunkowskazy podepnij np. do stacyjki w to miejsce gdzie jest kalkson.

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-19, 22:16
autor: gladius
A nie lepiej podłączyć pod przewód cewki ładowania aqu wychodzący z silnika?

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-19, 22:23
autor: adasiek185
Jasna dupa, nie. Nie lepiej. Pomyśl. Gdyby się dało to po kiego ktoś by aku zakładał w fabryce? Nienawidzę takich ulepszeń

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-19, 22:38
autor: gladius
Dzięki. Miło jest posłuchać fachowca. Pozdrawiam

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-19, 22:57
autor: wueskajarka
z-tomek pisze:Oczywiście pod AKUMULATOR.
Cewka ładowania nie uciągnie na raz światła STOP i Pozycji które razem amją 10 wat a ty chcezs kierunkowskazy pod to podłączy :lol:
Zró oryginalną instalacje z akumulatorem a poźniej kierunkowskazy podepnij np. do stacyjki w to miejsce gdzie jest kalkson.
Dobrze kombinujesz :> Kierunki w WSK125 podłącza się pod klakson (zacisk dodatni, który ma na stałe podłączone napięcie).
Ten kabelek doprowadzasz do przerywacza a potem do kierownicy i przełącznika, dalej wyprowadzasz z przełącznika 2 kable (lewy i prawy kierunek) i na końcu je rozdzielasz na 4 kable (2 kierunki lewe i 2 prawe). Mniej więcej tak wygląda oryginalna instalacja kierunkowskazów w WSK125 PAK.

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2008-10-20, 18:47
autor: gladius
Dzięki wueskajarka, o to właśnie mi chodziło. Pozdrawiam.

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-11-18, 21:29
autor: Endi1985
Odkopię temat. Mam problem z podłączeniem kierunkowskazów, wiązkę zakupiłem z allegro :arrow: http://allegro.pl/wsk-m21w2-175-wiazka- ... 60369.html przełącznik i przerywacz z gmoto :arrow: https://gmoto.pl/przelacznik-kierunkows ... 91161.html :arrow: https://gmoto.pl/przerywacz-kierunkowsk ... 82489.html (mam intalację 12V). Wszystko połączyłem zgodnie z tym schematem :arrow: http://arecki1113.republika.pl/kierunki.jpg z tym że zasilanie dałem z akumulatora a nie z cewki. Póki co nie mam jeszcze silnika w ramie, efekt jest tak że kierunki nie działają. Kończą mi się już pomysły na początku myślałem że to wina przerywacza robiłem podmiany jednak bez efektu, ma ktoś jakiś pomysł w czym jest problem :?: To wina przełącznika :?:

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-11-18, 22:24
autor: wojt
Założyłeś przerywacz amochodowy. On ma osobne obwody dla prawej i lewej trony i wymaga zupełnie innego podłączenia. Kup rzerywacz od motoru, z dwoma stykami taki jak na schemacie i będzie działać.
Ten przerywacz który masz też można ałożyć, ale wtedy ten schemat musi być zupełnie inny - przełącznik przed przerywaczem i osobno steruje prawą i lewą stroną - wyjścia bezpośrednio na lampy prawą i lewą.

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-11-19, 09:21
autor: daroohd
Co masz na myśli Kierunkowskazy nie działają- tzn wcale -czy siedzą ciągle??
U mnie w kobuzie dałem przerywacz z Ursusa za 12 zł jak dałem CDI i też świeciły po wymianie żarówek na 21 W zaczęło działać prawidłowo..

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-11-19, 12:26
autor: Endi1985
daroohd pisze:
2017-11-19, 09:21
Co masz na myśli Kierunkowskazy nie działają- tzn wcale -czy siedzą ciągle??
U mnie w kobuzie dałem przerywacz z Ursusa za 12 zł jak dałem CDI i też świeciły po wymianie żarówek na 21 W zaczęło działać prawidłowo..
Nie działają w ogóle dopiero jak się na krótko pod akumulator podepnie określone żarówki to świecą. Ja u siebie będę miał CDI żarówki są włożone pod 12V, akumulator też. Nie wiem z prądem mi raczej nie po drodze ale na czystą logikę to albo przerywacz albo przełącznik.
EDIT: Sytuacja opanowana winny okazał się przerywacz, założyłem bimetaliczny przerywacz z Poloneza i wszystko ładnie świeci ;-) Tak na przyszłość jakby ktoś potrzebował nie kupujcie przerywaczy z GMOTO do niczego się to nie nadaje.

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-11-23, 17:20
autor: kowal460
mam takie pytanie czy kierunki w wsce to nie jest duże obciążenie dla akumulatora? Jak ona sobie radzi z ladowaniem , biorąc pod uwagę że trzeba jeździć cały dzień na światlach . Ja w czasie pierwszej przejażdżki shadowem do polski zanim do końca poznałem tą maszynę tankować musiałem miej więcej co czterysta kilometrów i na rezerwie robiłem sto kilosów w tym czasie musiałem znaleźć stacje, raz czy dwa razy nie zdążyłem i lałem z banki na autostradzie i wtedy przyszedł mi pomysł aby mieć światła awaryjne , przerobiłem troche instalacje i pod jeden przerywacz zamontowałem drugi przełącznik, wszystko działa fajnie ale obciążenie dla ładowania masakryczne . Widzę to bo mam na stale zamontowany ledowy wyświetlacz który pokazuje mi volty w danym momencie, fajna sprawa gdyż jest malutki 2cmx1,5cm a widzę wszystko co się dzieje z baterią i ładowaniem. Fakt że w tym co tu nagryzdalem mowa jest o czterech żarówkach a w motocyklu wsk maksymalnie o dwie, ale zastanawia mnie jak radzi sobie ten motocykl.

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-11-23, 19:09
autor: daroohd
Jak masz założone CDI to nie masz żadnego problemu , przy platynach jak darz też dobry akumulator to jak od czasu do czasu je włączysz to tez nie bezie tragedii a w domu zawsze można prostownikiem od czasu do czasu podładować..

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-11-23, 21:03
autor: wojt
Ja mam CDI, ale z org. 6V instalacją i na org. cewce ładowania. Ładowanie przerobione wg. Załęskiego, tzn. do cewki ładowania wpięte jeszcze cewki świetlne i powiem wam, że w sezonie to muszę ze 2 razy aku. doładować (aku nowe, Warta 6V 11Ah). Ale jeżdżę w sumie niedużo i raczej krótkie trasy w terenie takim bardziej miejskim więc sporo kierunków używam.
Także tragedii nie ma. Przy eksploatacji na dłuższych odcinkach i jeździe szosowej, kiedy silnik więcej pracuje na wysokich obrotach, to ten układ naprawdę zdaje egzamin.

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-12-05, 22:23
autor: Kosa
Panowie żeby nie zakładać nowego tematu czy może mi ktos wskazać jaki przerywacz kupić do instalacji 6V ? Jest tego od cholery i trochę i już się pogubilem...

Re: KIERUNKOWSKAZY WSK 125

: 2017-12-06, 08:33
autor: kwadrat49
Kosa pisze:
2017-12-05, 22:23
Panowie żeby nie zakładać nowego tematu czy może mi ktos wskazać jaki przerywacz kupić do instalacji 6V ? Jest tego od cholery i trochę i już się pogubilem...
Moze od simsona(mial instalacje 6v) ,w kazdym sklepie z czesciami do motorowerow powinni taki miec.