Strona 1 z 1

12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-01-15, 14:28
autor: @ndi.pl
A więc na wstepie mam pytanie czy ktos ma tak urzadzona instalacje (12V zapłon bateryjny w WSK 125) ??? i porady moze udzielic ...
...dlatego ze moj motor na dniach bedzie malowany (troszke cieplej bedzie) chce mu potem zalozyc instalacje lepsza (12V) ale nie laczenie cewek szeregowo ale rownolegle (przewiniete na 12V przez elektryka) chce puscic to przez mostek prostowniczy z diodami zenera i dioda mocy i na ladowanie aq a z aq na swaitla itd (mam zamiar zainwestowac w LEDy)
do tego zaplon bateryjny (cewka bedzie albo od auta albo od WSK 175)

Prosze o porady i sugestie - wszystkie mile widziane ;)

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-01-18, 09:07
autor: @ndi.pl
Ponawiam pytanie o porady i wskazówki
czy ktoś wogole ma zrobiony bateryjny zapłon w WSK 125 ??? 6 albo 12 V
jak mu sie spisuje???

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-01-18, 11:46
autor: LukaSS
Raczej kolego nikt by nie miał. A wątpię czy dalo by się zrobić porządna prądnicę z tej od WSK 125, raczej i na pewno nie. Możesz założyć prądnicę od kaszlaka lub ruska, ale to będzie bez sensu bo one są duże i stawiaja opory.

Nie kombinuj, nie ma to sensu. Wiecej się narobisz niż to warte. Chocaż możesz spróbować ale nie obiecuję pozytywnych wyników.

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-01-18, 13:58
autor: z-tomek
Zapłon bateryjny do 125 jak najbardziej idzie zrobić. A zamiast oryginalnego iskrownika trzeba by poszukać jakiegoś o większej mocy --> na pewno da rade od czegoś dopasować. Tylko jaki to ma cel? Co chcesz przez to osiągnąć?

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-01-20, 14:48
autor: MarioM06
Witam,
bawiłem się trochę z elektryką w mojej B3, przewijałem cewki, miałem zapłon bateryjny 6V potem 12V, świateł z aq jeszcze nie ale z tych doświadczeń moge powiedzieć że z tego typu prądnicy (małej mocy, bez regulatora) nie da się zrobić takiej instalki która w sposób ciągły będzie podawać dużą moc. Główny problem że na niskich obrotach napięcie spada do bardzo niskich wartości,co momentalnie powoduje rozładowywanie aq. Jeśli przewiniesz cewki na większą moc jest ryzyko że aq będzie przeładowany. Próbowałem różnych regulatorów elektronicznych ale nie dają one rady przy dużych mocach.
Teraz mam zarłon oryginalny, oświetlenie z jednej przewiniętej cewki wóswietleniowej, a ładowanie aq 12V z drógiej cewki oświetl.

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-01-20, 17:55
autor: @ndi.pl
dzieki za opinie itd
ale jeszce sprobuje pomyslec i pokombinować ;)

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-01-21, 15:00
autor: MarioM06
Jak coś wykombinujesz to pochwal się.

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-03-12, 15:20
autor: 125 arek
mario mam pytanie prubowałeś stabilizatorów na układach lm ja teraz planuje zrobić na lm7815
15v 1a wzmocnie go 2 tranzystorami darlingtona tip127 (10A) do tego jakiś mostek na 10 amper i kondensatory do wygładzenia pradu prubuje uzyskać stabilizator z napięcia ~0-30v
na 12-15v prądu stałego tylko nie wiem jakie obciążenie wytrzymają tranzystory jak cos to dołoże ich więcjej aby uzyskać większą moc wszystko na radiatorze z wentylatorkiem do poprawienia chłodzenia co o tym sądzisz???

próbował ktoś czegoś takiego co o tym sądzicie ???

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-04-15, 08:51
autor: MarioM06
Ja próbowałem wg takiego schematu, ale nie wytrzymuje to dużych prądów, i bardzo się grzeje.
Sorki za drobne opóźnienie z odpowiedzią :) .

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-04-15, 12:01
autor: @ndi.pl
Dzięki Mario ale zostanę przy oryginale... Może kiedyś jak zainstaluję altek od Jawy, albo czegoś innego... (w wakacje ?) Choć ten bateryjny cały czas siedzi mi w głowie :D

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-04-20, 10:35
autor: ŻbiKu
no jak zamontujesz alternator to nie ma innej możliwości chyba jak bateryjny;)

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-04-30, 20:54
autor: Andrzej_88
Przyłączam się do pytania. Do mojej WSK 125 chce zamontować kierunkowskazy od Jawy Cz 175. Jak myślicie, jak w 125 silniku zwiększyć moc prądnicy ? W kierunkach pewnie zastosuję żarówki diodowe, żeby zmniejszyć jeszcze pobór prądu. Jakie macie rozwiązania żeby zwiększyć moc oraz inne zastosowania ? proszę o pomoc

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-04-30, 21:02
autor: maykii
Ja mam identyczny pomysł ja szajba1473 tylko mam identyntyczne pytanie ?.

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-04-30, 21:10
autor: Jarek_kam
Myślałem nad kierunkami w swojej B3 ale zrezygnowałęm narazie bo nie mam kasy na orginały. Ja zrobiłbym jak jest to opisane w którejs z książek lub na stronach fenixa. Przelutować cewki, zmienić aq a kierunki podpiać jak w Paku.

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-04-30, 21:14
autor: Andrzej_88
Własnie tak zrobiłem. Ale ladowanie zmiejsza się nie 28W tylko 17,5W

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-05-01, 08:16
autor: Anzel
Co do Paka,czy ktoś będący w temacie mógłby przybliżyc,na jakiej zasadzie funkcjonują tam kierunkowskazy? :)

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

: 2009-05-01, 12:06
autor: Jarek_kam
Kierunkowskazy w wsk 125:
viewtopic.php?f=16&t=3585
Ładowanie 12v:
viewtopic.php?f=16&t=1549