12V zapłon bateryjny WSK 125

Odpowiedz
Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2009-01-15, 14:28

A więc na wstepie mam pytanie czy ktos ma tak urzadzona instalacje (12V zapłon bateryjny w WSK 125) ??? i porady moze udzielic ...
...dlatego ze moj motor na dniach bedzie malowany (troszke cieplej bedzie) chce mu potem zalozyc instalacje lepsza (12V) ale nie laczenie cewek szeregowo ale rownolegle (przewiniete na 12V przez elektryka) chce puscic to przez mostek prostowniczy z diodami zenera i dioda mocy i na ladowanie aq a z aq na swaitla itd (mam zamiar zainwestowac w LEDy)
do tego zaplon bateryjny (cewka bedzie albo od auta albo od WSK 175)

Prosze o porady i sugestie - wszystkie mile widziane ;)
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2009-01-18, 09:07

Ponawiam pytanie o porady i wskazówki
czy ktoś wogole ma zrobiony bateryjny zapłon w WSK 125 ??? 6 albo 12 V
jak mu sie spisuje???
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
LukaSS
Posty: 54
Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
GG: 6429228
Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: LukaSS » 2009-01-18, 11:46

Raczej kolego nikt by nie miał. A wątpię czy dalo by się zrobić porządna prądnicę z tej od WSK 125, raczej i na pewno nie. Możesz założyć prądnicę od kaszlaka lub ruska, ale to będzie bez sensu bo one są duże i stawiaja opory.

Nie kombinuj, nie ma to sensu. Wiecej się narobisz niż to warte. Chocaż możesz spróbować ale nie obiecuję pozytywnych wyników.
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: z-tomek » 2009-01-18, 13:58

Zapłon bateryjny do 125 jak najbardziej idzie zrobić. A zamiast oryginalnego iskrownika trzeba by poszukać jakiegoś o większej mocy --> na pewno da rade od czegoś dopasować. Tylko jaki to ma cel? Co chcesz przez to osiągnąć?

Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: MarioM06 » 2009-01-20, 14:48

Witam,
bawiłem się trochę z elektryką w mojej B3, przewijałem cewki, miałem zapłon bateryjny 6V potem 12V, świateł z aq jeszcze nie ale z tych doświadczeń moge powiedzieć że z tego typu prądnicy (małej mocy, bez regulatora) nie da się zrobić takiej instalki która w sposób ciągły będzie podawać dużą moc. Główny problem że na niskich obrotach napięcie spada do bardzo niskich wartości,co momentalnie powoduje rozładowywanie aq. Jeśli przewiniesz cewki na większą moc jest ryzyko że aq będzie przeładowany. Próbowałem różnych regulatorów elektronicznych ale nie dają one rady przy dużych mocach.
Teraz mam zarłon oryginalny, oświetlenie z jednej przewiniętej cewki wóswietleniowej, a ładowanie aq 12V z drógiej cewki oświetl.
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka :D)

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2009-01-20, 17:55

dzieki za opinie itd
ale jeszce sprobuje pomyslec i pokombinować ;)
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: MarioM06 » 2009-01-21, 15:00

Jak coś wykombinujesz to pochwal się.
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka :D)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: 125 arek » 2009-03-12, 15:20

mario mam pytanie prubowałeś stabilizatorów na układach lm ja teraz planuje zrobić na lm7815
15v 1a wzmocnie go 2 tranzystorami darlingtona tip127 (10A) do tego jakiś mostek na 10 amper i kondensatory do wygładzenia pradu prubuje uzyskać stabilizator z napięcia ~0-30v
na 12-15v prądu stałego tylko nie wiem jakie obciążenie wytrzymają tranzystory jak cos to dołoże ich więcjej aby uzyskać większą moc wszystko na radiatorze z wentylatorkiem do poprawienia chłodzenia co o tym sądzisz???

próbował ktoś czegoś takiego co o tym sądzicie ???
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: MarioM06 » 2009-04-15, 08:51

Ja próbowałem wg takiego schematu, ale nie wytrzymuje to dużych prądów, i bardzo się grzeje.
Sorki za drobne opóźnienie z odpowiedzią :) .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka :D)

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2009-04-15, 12:01

Dzięki Mario ale zostanę przy oryginale... Może kiedyś jak zainstaluję altek od Jawy, albo czegoś innego... (w wakacje ?) Choć ten bateryjny cały czas siedzi mi w głowie :D
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: ŻbiKu » 2009-04-20, 10:35

no jak zamontujesz alternator to nie ma innej możliwości chyba jak bateryjny;)

Andrzej_88

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: Andrzej_88 » 2009-04-30, 20:54

Przyłączam się do pytania. Do mojej WSK 125 chce zamontować kierunkowskazy od Jawy Cz 175. Jak myślicie, jak w 125 silniku zwiększyć moc prądnicy ? W kierunkach pewnie zastosuję żarówki diodowe, żeby zmniejszyć jeszcze pobór prądu. Jakie macie rozwiązania żeby zwiększyć moc oraz inne zastosowania ? proszę o pomoc

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: maykii » 2009-04-30, 21:02

Ja mam identyczny pomysł ja szajba1473 tylko mam identyntyczne pytanie ?.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: Jarek_kam » 2009-04-30, 21:10

Myślałem nad kierunkami w swojej B3 ale zrezygnowałęm narazie bo nie mam kasy na orginały. Ja zrobiłbym jak jest to opisane w którejs z książek lub na stronach fenixa. Przelutować cewki, zmienić aq a kierunki podpiać jak w Paku.

Andrzej_88

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: Andrzej_88 » 2009-04-30, 21:14

Własnie tak zrobiłem. Ale ladowanie zmiejsza się nie 28W tylko 17,5W

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: 12V zapłon bateryjny WSK 125

Post autor: Anzel » 2009-05-01, 08:16

Co do Paka,czy ktoś będący w temacie mógłby przybliżyc,na jakiej zasadzie funkcjonują tam kierunkowskazy? :)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości