Strona 1 z 1

moduł w wsk 125

: 2009-02-11, 22:41
autor: Lewy
witam prosze o wasze wypowiedzi na ten temat


dopisano:
Układ w skrócie pracuje tak. Cewka w magnecie, po odłączeniu od

niej przerywacza, działa jako swojego rodzaju "alternator" i zasila
przetwornicę układu zapłonowego. Ta daje napięcie 200 - 300V, które po

wyprostowaniu zasila układ pojemnościowo-tyrystorowy. Po rozwarciu
platynek, naładowany kondensator rozładowuje się przez cewkę w/n i
powstaje iskra. Układ ma tę zaletę, że oprócz iskry o większej
energii,
nie powoduje wypalania styków, można też zwiększyć przerwę na świecy,
co
zapobiega "mostkowaniu" przez nagar, a oprocz tego silnik jest
elastyczniejszy. To pokrótce tyle.



Używaj opcji EDYTUJ, nie pisz posta za postem. Żbiku.

Re: moduł w wsk 125

: 2009-02-12, 14:43
autor: kamil_Ziomek
I nie dopisałeś że jeśli cewka WN bedzie niskorezystancyjna to podnie po kilkudziesięciu kilometrach. Nie dałeś schematu który jest na elektrodzie. Miałem ten moduł w romecie i jeździł nawet na świecach ze śmieci które miały przebicie. Tylko nie radze łapać się żadego kabla od cewki WN bo to prażenie naprawde jest dużo silniejsze od zwykłego. Z resztą jeśli zamiast 12V podamy 240V to dajemy 20 razy większe napięcie i tyle samo wyższe odrzymamy. Trzeba zastosować kable z włuknem węglowym a nie drutem miedzianym. Troche zabawy ale fajnie to chodziło i wzrosły mi troche obroty. Silnik dużo stabilniejszy na niskich obrotach.