kierunki

Odpowiedz
Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

kierunki

Post autor: hades10 » 2007-03-09, 17:04

jakby tak ktoś mógł opisać podłączenie kierunkowskazów w wsk 125, wraz z pomysłem na przełącznik.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-03-09, 17:27

Masz w niej akumulator?
Jeśli tak to w dogodnym miejscu podłączasz zasilanie a reszta to już tak jak w 175. Schematy są dostępne powszechnie. Pełno zeskanowanych książek jest. W skuterze dębica jest przełącznik kierunkowskazów taki jak oryginalny. Przerywacz kierunkowskazów kosztuje ~5pln Z tym że razem z obrotami mrugnięcia przyspieszaja. Swoją drogą to nie wiem czy oryginalnie tak było? Raczej nie montowali żadnych regulatorów.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-03-09, 18:03

Z tym że razem z obrotami mrugnięcia przyspieszaja. Swoją drogą to nie wiem czy oryginalnie tak było? Raczej nie montowali żadnych regulatorów
Kierunkowskazy podłącza się pod AQ to czemu miałyby mrugnięcia przyśpieszać? Przeciez zasilane są prądem stałym z AQ o mniej więcej takim samym napięciu przez cały czas.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-03-09, 21:19

No tak, ale przyjrzyj się instalacji. Akumulatora nie ładujesz z jednej strony a prądu nie pobierasz z drugiej. AQ albo zasila odbiorniki albo jest doładowywany. Na dobrą sprawę ładowanie zasila odbiorniki. Do plusa idzie tylko jeden kabel. Kiedy napięcie ładowania jest wyższe niż napięcie akumulatora to prąd zaczyna płynąć w drugą stronę i ładuje akumulator.
Spróbuj odpalić swój motor, i bez włączania żadnych świateł odłącz AQ. Silnik nie zgaśnie. Dla pewności dodawaj trochę gazu. Na wolnych obrotach napięcie może być za małe. Ja mam oryginalną instalację 6V. Odpaliłem motocykl z akumulatora z samochodu bo akurat wyrzuciłem zużyty z motocykla i po placu mogłem sobie jeździć. Silnik gasł po zapaleniu się światła stopu gdyż pobiera ono sporo prądu.
No a jeśli światła główne świecą jaśniej wraz ze zwiększaniem się obrotów to znaczy że migacze też będą szybciej migać. po pierwsze dlatego że ten przerywacz pod wpływem temperatury 'otwiera' obwód czyli im większy prąd tym temperatura większa i szybciej będzie się to działo. A po drugie wyprostowany prąd też rośnie wraz z obrotami.
Fenix na swojej stronie ma początek artykułu o stabilizatorze mrugnięć kierunkowskazów. Jednak nie dokończył go, podejrzewam że w trakcie prac był zmuszony pozbyć się motocykli.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości