Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Awatar użytkownika
grande
Posty: 28
Rejestracja: 2007-08-02, 22:40
GG: 0
Lokalizacja: Koziegłowy
Kontaktowanie:

Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: grande » 2009-07-01, 16:01

Witam

W swojej WSK z 85r posiadam stacyjkę z kluczykiem samochodowym i mam problem z podłączeniem przewodów. Otóż od lampy przedniej, od światła pozycyjnego, wychodzi brązowy kabelek i nie mam pojęcia gdzie go podłączyć. Mógłbym ktoś podać mi linka do właściwego schematu instalacji? http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 90aee7b3df bo ten nie jest do końca poprawny, ponieważ nie da się podłączyć na raz 3 przewodów brązowych.

Ah i jeszcze kiedy zamieniam miejscami przewody przy silniku (światła, ładowanie) mam na zmianę albo przednie światła, albo całą resztę, czy to może być wina jednej z cewek?
WSK - Radość z jazdy
WSK - Piękna ta bestia
WSK - Tak wiele za tak niewiele

Andrzej_88

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: Andrzej_88 » 2009-07-01, 17:43

Sprawdź czy cewki wszystkie 3 dają napięcie.
Najlepiej miernikiem.


Z tego schematu, postojówka idzie ci pod razem z pods.licznika. u mnie w 82r b3 jest tak samo.

Awatar użytkownika
grande
Posty: 28
Rejestracja: 2007-08-02, 22:40
GG: 0
Lokalizacja: Koziegłowy
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: grande » 2009-07-03, 10:36

Kiedy do ramy przykładam kabelek idący bezpośrednio do akumulatora iskrzy się, więc to chyba znaczy, że cewka jest w porządku, zgadza się? Może to wina rozładowanego akumulatora? Choć nie jestem pewien, bo kiedy podłączam kabelek ładowania do cewki świateł, wtedy wszystko jest ok.
WSK - Radość z jazdy
WSK - Piękna ta bestia
WSK - Tak wiele za tak niewiele

Andrzej_88

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: Andrzej_88 » 2009-07-03, 12:30

Chlopak..
Z silnika z malej cewki idzie kabel do mostka prostowniczego, a potem na AQ ladowanie. Mostek byl Unitka, ale prostowniczy jest lepszy.Mozesz też diode prostownicza dac. Sprawdż połączenia wszystkie.

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: czaja555 » 2009-07-29, 17:15

Witam !
Też mam taką wersje wski jak "grande" i od mostka prostowniczego idą 4 kable w tym dwa podłączone a dwa nie ,chciałem się dowiedzieć gdzie ma być podłączony czarny kabel z oczkiem i żółty z wsówką.Nr 17 w stacyjce jest wolny czy coś tam powinno być podłączonego ? I gdzie podłączyć podśwoetlenie licznika ?
z góry dzięki za pomoc

Andrzej_88

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: Andrzej_88 » 2009-07-29, 17:37

Od licznika podpinasz pod numer tak gdzie masz tylną pozycje.

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: czaja555 » 2009-07-29, 19:50

Ok pod 17 pozycją jest podś. licznika .Ale co z tymi wolnymi przewodami zółtym i czarnym gdzie się je podłącza.Niby wszystko u mnie działa ładowanie światła stop .wiem że w niektorych modelach chyba przewody były wolne nie podłączane ale wolę się upewnić. Andrzej_88 dzięki :)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: man on the WSK » 2009-07-29, 21:05

Czarny kabel od prostownika podpinasz pod mase motoru np. do śruby mocowania lampt przedniej , a żółty kabel ma być połączony z kablem niebieskim (wg. schematu) , który z kolei jest podłączony do cewki ładowania.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: wujcio » 2009-07-29, 23:09

albo jeszcze czarny kabel też idzie do klaksona z przełącznika świateł lub do cewki

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: czaja555 » 2009-07-29, 23:21

man on the WSK zauważyłem że masz taki model jak mój czy masz jakiś dokładny schemat elektryki ?z góry dzięki

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: Wojtek » 2009-07-30, 13:01

Pomiędzy czarnym i żółtym jest stałe napięcie 'wyprostowane' przez prostownik. Czarny to biegun ujemny podłączasz do masy a żółty to wyprowadzenie do odbiorników. Schematy są na forum.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu

Post autor: man on the WSK » 2009-07-30, 18:34

czaja555 pisze:man on the WSK zauważyłem że masz taki model jak mój czy masz jakiś dokładny schemat elektryki ?z góry dzięki
Ja teraz też robię instalację w mojej maszynie i korzystam z tego samego schematu jaki podał grande.

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: Kamil » 2010-03-16, 00:05

Ostatnio mocno zastanawiam sie nad zmianą stacyjki na ten model chart, mam taką, ładnie pracuje, nie przycina sie, ale mam starszy model instalacji, tzn do starszej stacyjki, czy jest mozliwość podłączenia starej instalacji pod stacyjkę nowgo typu bez jakis większych modyfikacji.. pozdrawiam

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: man on the WSK » 2010-03-16, 22:10

Myślę, że to się da zrobić.Weź najlepiej schematy elektryki z obiema wersjami stacyjek i pokombinuj.Stacyjka do charta jest miom zdaniem lepiej pasuje do jednoramówki niż ta zwykła.Jest przede wszystkim bardziej wygodna w użytku - wystarczy przekręcić kluczyk na 0 i motor gaśnie ,nie trzeba go wyciągać.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: wujcio » 2010-03-16, 22:18

najlepiej miernikiem sprawdzic co się zwiera z czym w stacyjce i podpiąć po swojemu styki bo możliwe że w nowej oznaczenia są inne niż połączenia w środku.

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 197
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: Kamil » 2010-03-16, 22:20

No moim zdaniem również w końcu to już przypomina kluczyk ładniej wygląda i jest ciekawsza w użyciu tak jak mówisz, dzisiaj znalazłem instalacje własnie chartowska i sie zastanawiam czy na jej podstawie nie zrobić takiej właśnie nowej instalacji, tylko muszę mieć pewną stacyjkię, a tego nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: man on the WSK » 2010-03-16, 22:39

Dla mnie osobiście schemat elektryki charta jest troche skomplikowany.Żeby zrobić gaszenie w instalacji z chartowską stacyjką musisz podpiąć kabel od silnika (chyba czarny) do zacisku nr 1 w stacyjce od charta.Drugi przewód , który lączy m.in. oprawkę żarówki przedniej jest połączony z ramą motoru (masa) podpinasz pod zacisk nr 0 w stacyjce.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: wujcio » 2010-03-16, 22:42

no to normalne masowanie przecież? zarowka jak i kierownica musza byc pod mase podpiete a gasisz przez zwarcie masy

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: man on the WSK » 2010-03-16, 22:44

Tak masz rację. W stacyjce charta położenie 0 kluczyka to zwarcie zacisków 0 i 1 a tym samym cewki zapłonowej z masą.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem ze stacyjką nowego typu WSK 125

Post autor: wujcio » 2010-03-16, 22:48

ja planuje wsadzić stacyjkę z charta do WSK 175 :) ale tam schemat podpięcia jest raczej trochę inny bo gaszenie to pewnie drugi obieg czyli rozłączenie napięcia a nie zwarcie jak w przypadku wsk 125.
Perkoz miał tą stacyjkę więc jest raczej uniwersalna :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości