Problemy z pracą (WSK 125)

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Problemy z pracą (WSK 125)

Post autor: Maniekk » 2009-12-07, 19:18

Witam, piszę bo sam sobie nie mogę dać rady. Wyjąłem całą podstawę zapłonu wymieniłem przerywacz na porządny państwowej produkcji i kondensator. Złożyłem ustawiłem iskra elegancka motor odpalił ale przerywał. Wyjąłem cewkę zapłonową, po pomierzeniu oporności wszystkich cewek jakie mam osiągnąłem wyniki od 2.50 do 2.79. Założyłem tą co miała 2.79 ustawiłem znowu zapłon motocykl odpalił nie przerywał po włączeniu świateł gasł. Więc pojeździłem bez świateł jakieś 2,5km. Schowałem do domu ucieszony że zrobione. Następnego dnia znowu nie odpalał, przerywacz się nie przestawia bo go dziś sprawdziłem. Problem wygląda tak że gdy motor postoi noc i po tej nocy ustawię mu zapłon to działa następnie mogę przejechać nieokreślony odcinek zgasić go na 5 minut i już nie zapali znowu trzeba czekać aż ostygnie. Dlaczego tak się dzieje?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: pawel15 » 2009-12-07, 19:21

A może z tym, że nie można ponownie odpalić WSKi to wina gaźnika lub świecy(o nieodpowiedniej wartości cieplnej)? Sprawdź te dwie rzeczy. Czy jak się przejedziesz, to po zgaszeniu motocykla jest iskra?

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Maniekk » 2009-12-07, 19:56

Tak jest ale połowe taka jak przed jazdą, świece? próbowałem różne. To nie gaźnik.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: WSK » 2009-12-07, 21:18

Maniekk pisze:po włączeniu świateł gasł.
Ta dolegliwość to zbyt mała przerwa na przerywaczu, lub nadmiernie wyrobiona oś młoteczka
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Maciek » 2009-12-07, 21:43

Zmień magneto i spróbuj

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Maniekk » 2009-12-07, 22:32

Nie no ono nie jest rozmagnesowane tylko porządnie krzywe :-D skoro łapie wysokie obroty to to nie to ale spróbuję.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-12-08, 10:20

A nie ociera Ci o cewki. Jaki jest kolor iskry na świecy ? Powienien być niebieski jeśli jest inaczej to przeregulój ten zapłon lub wymień kondensator.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Maniekk » 2009-12-08, 16:39

Ociera i co? kolor niebieski taka mocna iskra. Wiesz ile razy był ten zapłon przeregulówany? kondensatory były sprawdzane 3.
tzn przed odpaleniem jak jest zimna to iskre mam tłustą niebieską a po kilku kilometrach iskra marnieje strasznie i sie robi czerwona.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Stary » 2009-12-08, 16:53

Zmień cewkę. Poluzuj cewki (na założonym magnecie) ustaw tak żeby nie ocierały i dokręć śruby.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Maniekk » 2009-12-08, 17:26

Mierzyłem oporność swoich cewek wychodzi na plus minus 2.70. Nie mam możliwości zmierzenia im indukcyjności a nawet nie wiem ile ma wynosić przy dobrej najłatwiej będzie chyba zamienić na cewkę z dobrego motoru. Możecie mi wytłumaczyć dlaczego magneto nie może ocierać o cewki? Może rzeczywiście w tym tkwi problem. Po odpaleniu zauważyłem że na platynkach delikatnie iskrzy dosłownie mniej niż główkę od szpilki ale widać iskierkę to chyba normalne.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Stary » 2009-12-08, 18:02

Średnio. Tam (w teorii) w ogóle ma nie iskrzyć. Winny kondensator lub gówniane platynki - tylko nie mów, że masz współczesne.

Co do cewki - to iskra może być gruba niebieska i problemy będą się pojawiać. Nie zam się na elektryce - mówię z własnego doświadczenia - przypadek mojej M06B1 (opisany na forum) oraz M06B3, którą przez chwilę miałem. Mimo dużej iskry były bardzo duże problemy z silnikiem. Po wymianie cewki jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Maniekk » 2009-12-08, 18:13

No dobrze mogę to wymienić jeszcze raz ale wątpię w to żeby kondensator jak i platynki czy cewka były wadliwe. No może cewka nie znam się na elektryce ale chyba jej praca zmienia się wraz z jej temperaturą, więc może jak jest ciepła to już daje slabą iskrę? Platyny nowe z prlu takie ładne i równo się zwierają... jeszcze spróbuje założyć cewkę z pracującego motocykla.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Stary » 2009-12-08, 18:33

No skoro nie działa to cewka-platyny-kondensator są uszkodzone. Co do fajki - miałem przypadek, że coś nie zwierało i raz iskra była raz nie -> S01 1954 rok.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Tukan » 2009-12-09, 22:26

Najpierw "ogarnij" to magneto ocierające o cewki, tam nic nie ma prawa trzeć...

wielki94
Posty: 58
Rejestracja: 2008-10-19, 16:15
GG: 0
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: wielki94 » 2009-12-09, 22:31

U mnie lekko trze i we wszystkich moich wsk ach tarło i to mi nigdy nie przeszkadzało a, u mańka wcześniej tarło i było dobrze to więc wątpię żeby to teraz tak utrudniało pracę .
Wole wueske pchać niż skuterem jeździć

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Maniekk » 2009-12-10, 17:44

Zmieniłem magneto na proste i nie trące ustawiłem zapłon poprawnie 0.3mm , 3mm przed gmp i nie ma iskry już w ogóle. Teraz celuje w cewkę, wymienie i zobaczę.

Więc nie jest to wina magneta bo magneto było zmienione na takie które pracowało w innym motocyklu. Jeszcze zostały cewka zapłonowa,przerywacz i kondensator do sprawdzenia jak to nie pomoże to się poddaje.

Chętnie kupię cewkę zapłonową i przerywacz no i kondensator jakby ktoś miał koniecznie wymontowane z pracującego motocykla. Lub takie co do których jest 100% pewności że działają.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Wojtek » 2009-12-11, 19:53

Nowa cewka kosztuję dwadzieścia parę złotych. Nie warto kupić zamiast szukać wśród używanych?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: maykii » 2009-12-11, 20:19

Z tego co wiem to Anzel i ktoś jeszcze nie miał problemów z nówkami... Natomiast ja mam niemiłe wspomnienia po tych cewkach... Kupiłem hurtowo używki i większość jest dobrych ;-)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Maniekk » 2009-12-11, 22:39

Właśnie ja na tej nowej jeździłem dokładnie 3 razy po czym odmówiła współpracy. Dlatego wolę oryginał a w moim przypadku każdy grosz się liczy.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy z pracą

Post autor: Anzel » 2009-12-12, 18:37

Maniekk,może czas poszukac powodu DLACZEGO Twoje nowe cewki padają jak muchy? Sprawa może byc banalnie prosta (a takie rzeczy bywają złośliwe) a jak każdy wie,najciemniej pod latarnią :) Mam taki zwyczaj że jak zaczynam "odzyskiwac" iskrę w jakimkolwiek zapłonie,to wymieniam wszystko co tylko mozliwe na nowe,ew. regeneruje stare.Ładne przerywacze zostawiam,wymieniam wszystkie kable,podkładki,kondensator,kabel WN czy kapturek ze świecą.Cewek mam całe wiadro,i pewnie kilka jest sprawnych ale nie mam możliwości pewnego sprawdzenia każdej z kolei.Mogę jedynie powiedziec że przy remoncie silników S01 i wymianie wszystkich wątpliwych podzespołów iskrownika moje współczesne cewki nigdy nie odmówiły współpracy.Także zalecam poszukiwania Twojego mordercy cewek ;)
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości