USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

Odpowiedz
Awatar użytkownika
BamboTM
Posty: 112
Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
GG: 9375069
Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp
Lokalizacja: Wygiełzów
Kontaktowanie:

USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

Post autor: BamboTM » 2010-02-04, 21:19

witam proste pytanie
jak ustawia sie zaplon za pomoca czujnika zegarowego??
co i czy potrzebne jest cos oprucz owego czujnika??

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

Post autor: bigsoft » 2010-02-04, 21:27

Wkręcasz owy czujnik do głowicy, zamiast świecy. Ustawiasz tłok w górnym martwym punkcie, cofasz go (przeciwnie do kierunku pracy silnika) o x,xx mm, przykładowo dla Charta o 2,5mm (po prostu o tyle ile sugeruje producent). Jeśli zapłon masz dobrze ustawiony określone cechy na silniku muszą się pokrywać, jeśli się nie pokrywają, należy odpowiednio przestawić podstawę iskrownika. Czynność sprawdzającą powtórzyć, aż do uzyskania pożądanego ustawienia.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

Post autor: wujcio » 2010-02-04, 21:29

w sumie nic
wkręcasz go w miejsce świecy
kręcisz wałem i patrzysz gdzie tłok jest najwyżej zapamiętujesz (przesuwasz tarczę zegara na 0) jaka jest wartości wskazywana przez wskazówkę.
Potem wystarczy cofnąć odpowiednią ilość tak aby wskazówka przesunęła się z powrotem o wartość jaką nas interesuje i w tym punkcie ma być zapłon.
Musisz sobie zobaczyć ile mm wynosi jeden obrót i odstęp pomiędzy jedną podziałką na zegarze

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: USTAWIENIE ZAPLONU ZA POMOCA CZUJNIKA ZEGAROWEGO

Post autor: sismon » 2010-02-04, 21:36

ja podłaczam żarówkę pod przerywacz i jak już mam ustawiony tłok np 3mm przed GMP to wtedy cofam zapłon do momentu aż zapali się żarówka- przerywacz robi tutaj za włacznik, oczywiście przerwa ustawiona wcześniej tyle ile trzeba. Podejżewam ze jak na własne oczy nie zobaczysz jak ktoś to ustawia to może być ci cięzko.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości