Problemy ze światłami i pracą silnika.

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Mateuszm08
Posty: 79
Rejestracja: 2009-09-13, 12:52
Moje maszyny: WueSKi ;)
Lokalizacja: Laski k.Turku (Wielkopolska)
Kontaktowanie:

Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: Mateuszm08 » 2010-07-14, 17:13

Witam!
Mam problem z elektryką w motocyklu WSK 125. Wszystko zaczęło się od tego, że nie miałem tylnego światła, a reszta świateł była. Podpinałem stacyjkę z 5 razy ale to nic nie dało, patrzyłem miernikiem przejście na przewodach i było ok. Rozbierałem stacyjkę wyczyściłem styki i złożyłem i problem nadal się powtarzał więc darowałem sobie to tylne światło i jeździłem bez. Ostatnio znowu próbowałem zrobić ale bez skutku no i na dodatek jak tylnego światła nie było tak nie ma to jeszcze popierdzieliła się praca silnika a mianowicie bez świateł ok silnik pracuje równo trzyma wolne obroty, a kiedy przekręcę kluczyk aby włączyć światła to silnik zaczyna przerywać i strzelać w rurę wydechową. Nie wiem już co robić i zwracam się do Was o pomoc. Z góry dzięki za każde pomysły.
WSK

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: maykii » 2010-07-14, 17:20

Po pierwsze zmniejsz przerwe na przerywaczu.

Po drugie rozkręć tylną lampę i zobacz czy blaszka od masy się nie upierniczyła, bo u mnie tak było ;-)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Mateuszm08
Posty: 79
Rejestracja: 2009-09-13, 12:52
Moje maszyny: WueSKi ;)
Lokalizacja: Laski k.Turku (Wielkopolska)
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: Mateuszm08 » 2010-07-14, 17:25

Spoko przerwę zmniejszę. A tylną lampę sprawdzałem i jest ok wszystko poczyściłem i sprawdziłem żarówki wszystkie były OK. Aha wcześniej zapomniałem dodać że jak podłączyłem stacyjkę i uruchomiłem silnik ale bez przednich świateł bo odłączyłem to świeciło się z tyłu światło STOP. Pamiętam, że w tylnej lampie są 3 kabelki brązowy, biały i czarny. Jak to podłączyć ?

Problem z pracą silnika rozwiązany zmniejszyłem przerwę i jest git. Światła są długie krótkie ale nadal brak tylnego.
WSK

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: Wężu » 2010-07-15, 12:53

Do tylnego potrzebny jest akumulator.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Mateuszm08
Posty: 79
Rejestracja: 2009-09-13, 12:52
Moje maszyny: WueSKi ;)
Lokalizacja: Laski k.Turku (Wielkopolska)
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: Mateuszm08 » 2010-07-15, 14:22

Chyba tylko do światła STOP.
WSK

Awatar użytkownika
wsk_weteran
Posty: 46
Rejestracja: 2010-07-06, 17:08
GG: 5460632
Moje maszyny: SHL M-11
WSK M21W2S2 Yamaha FZ 750, Romety/Komary
Lokalizacja: Podkarpackie - RLU/RZ
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: wsk_weteran » 2010-07-15, 14:38

Do tylnego światła potrzebny jest aku, instalacja WSK 125 jest identyczna jak w SHL M11 i z akumulatora w obu motocyklach zasilane jest: tylne światło pozycyjne, przednie światło pozycyjne, światło STOP, sygnał dźwiękowy i podświetlenie licznika. Więc jeżeli jest oryginalna instalacja bez akumulatora nie będą chodzić w/w elementu instalacji. Pozdor
KAPITALNE REMONTY SILNIKÓW , YAMAHA FZ 750 - CAŁA NA CZĘŚCI - SPRZEDAM
PRIV / wsk_weteran@onet.eu

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: maykii » 2010-07-15, 15:16

wsk_weteran pisze:Do tylnego światła potrzebny jest aku, instalacja WSK 125 jest identyczna jak w SHL M11 i z akumulatora w obu motocyklach zasilane jest: tylne światło pozycyjne, przednie światło pozycyjne, światło STOP, sygnał dźwiękowy i podświetlenie licznika. Więc jeżeli jest oryginalna instalacja bez akumulatora nie będą chodzić w/w elementu instalacji. Pozdor

Co do ostatnich słów to się nie zgodzę ;-) Owszem tylna lampa będzie działać na oryginalnej instalce bez aku ;-) Będzie świecić ale słabo na niskich obrotach prawie wcale, ale podczas jazdy tylne pozycje dają rade ;-) Owszem jak wciśniemy STOP to świeci bardzo słabo albo wcale.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: Lukasz1331 » 2010-07-15, 20:23

bez aq nie da rady bo cewki maja za małą moc by wszystko zasilić ja u siebie podłączyłem tylna lampę z cewki ładowania z tym ze żarówkę stop mam led ma 6v i nawet ładnie świeci

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: maykii » 2010-07-15, 20:27

Lukasz1331 pisze:bez aq nie da rady bo cewki maja za małą moc by wszystko zasilić ja u siebie podłączyłem tylna lampę z cewki ładowania z tym ze żarówkę stop mam led ma 6v i nawet ładnie świeci

Sprawdziłeś to w praktyce z Konkretną instalacją, a nie na krótko ? Czy opierasz się teorią ?
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: Lukasz1331 » 2010-07-15, 21:34

w zeszłym sezonie miałem podłączone światła tylko z cewek świetlnych i podczas jazdy na światłach i wciśnięciu hamulca motor gasł i zrezygnowałem z tego rozwiązania. Po za tym cewki jak się nie mylę mają 28w przednia żarówka 25w , tylna pozycja 5w, a stop 21w co razem daje 51w czyli cewki mają zbyt małą moc by to zasilić.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: maykii » 2010-07-16, 00:38

No to albo moj motocykl jest wyjątkiem, albo ty masz coś nie tak. Po poskładaniu swojej wueski nie miałem aku i tak jeździłem przez jakiś czas. Światła przód byly ok. tylna lampa świeciła słabiej ale swiatło od srednich do najwyższych obrotów było ok, motocykl nigdy nie zgasł przy naciśnięciu hamulca. Owszem tylna lampa przygasała ale nadal świeciła.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Mateuszm08
Posty: 79
Rejestracja: 2009-09-13, 12:52
Moje maszyny: WueSKi ;)
Lokalizacja: Laski k.Turku (Wielkopolska)
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: Mateuszm08 » 2010-07-16, 10:32

Maykii ma racje ja też widziałem takie przypadki, że bez aku były światła przednie ok a tył na wolnych obrotach słabo świecił ale podczas jazdy był widoczny.
WSK

Sylwia

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: Sylwia » 2011-08-08, 13:42

Proszę o podpowiedź:

dot.: WSK 125 KOS
Problem: Dopóki nie podłączam instalacji elektrycznej to silnik pracuje idealnie, jednak jak tylko ją podłączam to silnik nie może wkręcić się na obroty. Co może być przyczyną? Jak sprawdzić czy jest zwarcie i w którym miejscu?

Mam nadzieję, że podpinam się w dobry miejscu.

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami i pracą silnika.

Post autor: man on the WSK » 2011-08-08, 17:25

Możliwe że na przerywaczu jest zbyt mała przerwa lub gdzieś zwiera z masą. Na pewno dobrze podłączasz instalację do silnika?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości