uklad zaplonowy wsk125

Odpowiedz
blady19
Posty: 6
Rejestracja: 2007-06-07, 12:50
GG: 0
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

uklad zaplonowy wsk125

Post autor: blady19 » 2007-06-07, 19:23

Witam. Czy wie ktos jak zrobic zeby ciagnac iskre z 2cewek swietlnych przez cewke butelkowa?? Chce tak przerobic ale niewiem jak to zrobic i czy to skuteczne.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-06-07, 19:30

ogólnie to nie widze w tym sensu, po co to robić? Co ci to da? Cewka zapłonowa ci nie wystarcza? :P Co innego jakbyś montował zapłon elektroniczny wtedy cewka butelkowa jest jak najbardziej na miejscu ale iskra też by szła z cewki zapłonowej nie ze świateł.

blady19
Posty: 6
Rejestracja: 2007-06-07, 12:50
GG: 0
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: blady19 » 2007-06-07, 19:34

no wlasnie w tym problem ze cewki zaplonowe mi sie pala i niewiem dlaczego ;/ nie mam juz skad i ch brac :P zostaly mi tylko swietlne i chce tek przerobiv zeby odpalala. To da sie tak zrobic??

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-06-07, 19:39

palą jak to palą ? Same z siebie palić się nie mogą coś musi być przyczyną. Może trą ci o magneto, tarcie=ciepło=przegrzanie cewek.

blady19
Posty: 6
Rejestracja: 2007-06-07, 12:50
GG: 0
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: blady19 » 2007-06-07, 19:45

sprawdazlem i nie tra. zmieniam cewke jezdze 30min wszystko jest ok zgasnie i juz nie ma iskry ;/ tzn na kablu jest ale slaba a na swiecy juz nie ma

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-06-07, 20:44

a kondensator masz sprawny?

blady19
Posty: 6
Rejestracja: 2007-06-07, 12:50
GG: 0
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: blady19 » 2007-06-07, 22:26

wydaje mi sie ze tak bo na obroty wkreca sie dobrze odpala zimna jak i ciepla wiec raczej sprawny.

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-06-08, 09:05

może zmień jhak masz możliwość mogneto od jakiejś sprawdzonej wsk i w tedy spróbuj

blady19
Posty: 6
Rejestracja: 2007-06-07, 12:50
GG: 0
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: blady19 » 2007-06-08, 09:44

niestety nie mam skad wziasc magneto ;/

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-06-08, 23:00

No dobra to ja ci powiem jak chcesz wiedzieć jak wykorzystują cewki świetlne robisz zapłon na cewce butelkowej. Na początku chciałbym zaznaczyć że są to tylko moje przypuszczenia teoretyczne ale na pewno powinno to zadziałać gdyż podobny układ stosowany jest w Jawce mustang.
No to na początek spróbuj z jedną cewką, podłącz jeden koniec do masy o ile nie jest juz fabrycznie podłączony( cewki świetln.) a drugi pociągnij do zacisku cewki butelkowej ( nie ma znaczenia do jakiego), Kondensator i przerywacz zostawiasz tak jak w oryginale. od zacisku kondensatora pociągnij kabel do drugiego zacisku cewki butelkowej. Jeszcze tylko przewód wys. napięcia i fajka. Kopnij i zobacz czy powstaje iskra??
Jeśli nie to znaczy ze masz za słaby prąd a żeby mieć "więkrzy"( sory za żargon elektryczny ale próbuje tu w prosty sposób wyjaśnić co nieco) należałoby dołączyć do cewki świetlnej drugą, którą dołączasz szeregowo tzn jeden koniec cewki do drugiej i jeden na masę a końcowy na cewkę butelkową. Jeśli ci to nie zadziała to znaczy że nie można tego zrobić a jeśli tak to wisisz mi skrzynie piwa :mrgreen: :mrgreen:
Garaż: wsk 175 Kobuz

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-06-09, 00:37

Jeśli chcesz mieć niezawodny zapłon ,lepiej zainwestuj w sprawdzone rozwiązania. Kombinuj ,zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-06-09, 16:36

marianek_spox:
Jeśli chcesz mieć niezawodny zapłon ,lepiej zainwestuj w sprawdzone rozwiązania. Kombinuj ,zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
Proszę się nie "wtrancać" do tematu i nic do niego nie wnsić. Kolega zapytal się jak zrobić zapłon na cewce butelkowej, więc mu powiedziłałem. A z kąd wiesz, że jest to niesprawdzona metoda??
przecież napisałem o przykładzie z Jawki 50ccm
Garaż: wsk 175 Kobuz

blady19
Posty: 6
Rejestracja: 2007-06-07, 12:50
GG: 0
Lokalizacja: wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: blady19 » 2007-06-09, 21:59

metoda sprawdzona bo widzialem juz takie wski ale nie bylem pewien jak to dokladnie polaczyc. bede probowal jak mi sie uda to dam znac.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości