Ładowanie WSK 125

Odpowiedz
Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Ładowanie WSK 125

Post autor: 353edd » 2011-05-29, 10:48

Pytanko mam, jakie było ładowanie (ile A lub ile cewka generowała mocy) w 125tce z lat 60tych z silnikiem s01-z, gdzie był stop, klakson, przednia i tylna pozycja, oraz podświetlenie licznika - wszystko z cewki ładowania i z aku?
Na stałe przy włączonych światłach odbiornikiem prądu była 3W lampa pozycyjna tylna oraz 1,5W podświetlenie licznika.
Instrukcja niestety nie podaje takich informacji, a potrzebuje ich, żeby pomieniać żarówki w lampach.
Niestety 1,5W żarówki do podświetlenia licznika nie mogę dostać (mam 2W) i tak samo 3W żarówkę lampy tylnej musiałem zamienić na żarówkę 5W bo nie mogę nigdzie dostać 3W i ładowanie już niestety nie domaga. Przy 5W jeszcze ujdzie ale przy 7W niestety już nie.
Instalacja elektryczna oczywiście nowa, nowe aku, selen zastąpiony diodą.

Chyba, że ktoś ma dostęp do żarówek rurkowych 3W to problem się rozwiąże (aczkolwiek będzie trochę gorzej świecić) i nie będę musiał przerabiać instalacji pod mostek Graetza i robić ładowanie dwu połówkowe.
Ostatnio zmieniony 2011-05-29, 11:25 przez 353edd, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: Karlicek » 2011-05-29, 11:19

Jeśli idzie o prądnicę 31-05 to Załęski pisze:
Załęski pisze: Podczas eksploatacji motocykla w dzień (światła drogowe wyłączone) prąd ładowania był duży i w zakresie obrotów użytkowych silnika wynosił 1,0...1,4 A .
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: 353edd » 2011-05-29, 11:28

Karlicek pisze: prąd ładowania był duży i w zakresie obrotów użytkowych silnika wynosił 1,0...1,4 A .
[/quote]
Chyba trochę przy dużo, w minutę osiem ugotowałby akumulator, także przy włączonych światłach gdzie stały odbiór był 4,5W co równe jest powiedzmy 0,6-0,7A, więc ładowanie takie żeby nie ugotowało akumulatora musiało być niewiele większe.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: Karlicek » 2011-05-29, 11:39

Właśnie o tym pisze Załęski, przy jeździe bez świateł aku jest przeładowywany, a po włączeniu wszystkich odbiorników rozładowywany. Tutaj charakterystyka ładowania 31-05 z "Jeżdżę" "
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: 353edd » 2011-05-29, 12:09

to chyba nie dotyczy tej WSKi, gdyż u mnie światła drogowe (przód) idą z cewki świetlnej, a nie z ładowania i jedno nijak się ma do drugiego.
Gdzieś w jakimś temacie wyczytałem, że ładowanie to 0,6-0,75A MAX i to by się nawet zgadzało przy mocy żarówek jaką stosowano.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: Karlicek » 2011-05-29, 12:30

Rozumiem, że cały czas mówimy o prądnicy 31-05? Tam cewki ładowania są na wspólnych rdzeniach z cewkami świetlnymi, i światło drogowe powoduje spadek napięcia z cewek ładowania.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: 353edd » 2011-05-29, 13:34

353edd pisze:125tce z lat 60tych z silnikiem s01-z
zresztą mam model w opisie. W tych WSKach cewka ładowania była oddzielna od cewki świetlnej.
Dlatego wykres nijak się ma do mojego egzemplarza.
Sprawdziłem miernikiem. Ładowanie jest dobre przy odbiorze prądu = 0. Przy odbiorze prądu = 5W ładowanie jest, ale minimalne - nie gotuje aku. Przy odbiorze prądu 7W i więcej ładowanie prądu jest niewystarczające i napięcie spada.

Czy ktoś wie, gdzie można kupić żarówki rurkowe 3W do lampy tylnej? I najlepiej żarówkę 1,5W na trzonku BA9S? Nie chce mi się bawić w LEDy itp "tuningi". Chcę zrobić tak jak było oryginalnie, jak przykazała fabryka.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: Karlicek » 2011-05-29, 14:43

Byłem pewien, że w tym roczniku powinien być starszy typ prądnicy. W związku z tym ten wykres będzie odpowiedni:
IMG_0001.jpg
Co do żarówek, to możesz próbować założyć żarówki na 12V. Żarówka 10W 12V, przy napięciu 6V będzie pobierać ok. 2,5 W, a żarówka 4W 12V (Ba9s) przy 6V będzie pobierała ok. 1W, chociaż według mnie to będzie za słabo świeciło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
353edd
Posty: 51
Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
GG: 0
Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850
Lokalizacja: Piastów / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: 353edd » 2011-05-29, 15:13

Dzięki za wykres, to by się nawet zgadzało z tym co policzyłem i pomierzyłem.
Próbowałem z żarówkami 12V, policzyłem potem jaką generują moc. Zamiast świecić, bździły się po prostu.

Te silniki do 6000 się kręcą? Moc maksymalna jest grubo poniżej 5000 ;]

A swoją drogą, to czy jest gdzieś wykres obrotów silnika dla różnych prędkości na poszczególnych biegach? Dla różnego rodzaju zębatek oczywiście.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: Karlicek » 2011-05-29, 16:44

Nie widziałem szczerze mówiąc, ale wszystko da się policzyć, znając przełożenie całkowite na poszczególnych biegach i obwód koła.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-05-29, 23:57

Testowałem to podłączenie wg Załęskiego i moim zdaniem to jedna wielka lipa --> piotrek7533 pewnie potwierdzi

Awatar użytkownika
Impala
Posty: 120
Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980r
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: Impala » 2016-06-06, 17:09

Karlicek pisze:Właśnie o tym pisze Załęski, przy jeździe bez świateł aku jest przeładowywany, a po włączeniu wszystkich odbiorników rozładowywany. Tutaj charakterystyka ładowania 31-05 z "Jeżdżę" "
Czy w takim razie jeśli mam podłączone ona światła na krótko na stałę ( z powodu zepsutej stacyjki ) to mogę podłączyć ładowanie aku prosto z cewki bez żadnego selenu, diody czy mostka?

halcik
Posty: 1659
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: halcik » 2016-06-07, 22:43

Nie możesz :D

helmutt1
Posty: 100
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie WSK 125

Post autor: helmutt1 » 2017-10-17, 20:45

Ile Ah powinien mieć akumulator? Czy kabel od masy powinien być podpięty pod śrubkę mocowania półki pod klucze?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: zbyszek61 i 1 gość