Problem z klaksonem i stopem

Odpowiedz
Kameleon
Posty: 24
Rejestracja: 2011-08-09, 22:29
GG: 5586000
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Kameleon » 2011-08-27, 23:53

Witam
Mam WSK 125 M06-Z z 1959 r. Właśnie przygotowuję ją do przeglądu w celu rejestracji jako unikat. Nie działa mi klakson i światło STOP. Klakson działa podpięty na krótko do aku, ale już po podłączeniu przez kable, nie. kupiłem nowy przełącznik świateł i klaksonu i nic.
2 problem to światło STOP, zamontowałem nowy automat stopu, akumulator naładowany, przez chwilę działało OK a po jakimś czasie przestało.
Bardzo proszę o jakieś sugestie bo po woli się gubię.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2011-08-28, 00:06 przez Kameleon, łącznie zmieniany 1 raz.
--- Motór jest wieczny, Motór nie umiera nigdy ---

Master

Re: KLAKSON !!! I STOP !!!

Post autor: Master » 2011-08-27, 23:56

najpierw co zrób to zmień swój post w normalne małe literki, użyj w odpowiednich miejscach przecinków i kropek, dużych liter a wtedy proś nas o pomoc bo nie lubimy jak ktoś na nas krzyczy.

ps.
z tego co pamietam to stop jest z akumulatora, więc ?

Kameleon
Posty: 24
Rejestracja: 2011-08-09, 22:29
GG: 5586000
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: KLAKSON !!! I STOP !!!

Post autor: Kameleon » 2011-08-28, 00:07

Mam akumulator. Nowiutki.
--- Motór jest wieczny, Motór nie umiera nigdy ---

Master

Re: KLAKSON !!! I STOP !!!

Post autor: Master » 2011-08-28, 08:41

to poprowadź nowy kabel od automatu stopu do lampy, bezpośrednio tam chyba szło, juz nie pamietam bo nie mam wueski zeby zobaczyc a w SHL nie mam instalacji jeszcze. masa była na stałe chyba, jeden kabel + do automatu z jednej drugi od aku z drugiej strony. zaraz jeszcze popatrze na schematy instalacji i dam edit


edit:

tak, dobrze pamietam, z akumulatora z biegunu " + " idzie kabel na automat stopu, z automatu stopu wychodzi kabelek do lampy. mase lampa ma stałą, może automat stopu zawodzi? albo lampa masy nie łapie dobrze?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

hartman

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: hartman » 2011-08-28, 09:09

czarny kabel pość z automatu stopu ten długi co do lampy nowy i sprawdź.może być tak ze automat się zrąbał bo te nowe niektóre są do niczego.później jeszcze ewentualnie ten masowy krótki możesz sprawdzić.

Ursusek
Posty: 12
Rejestracja: 2011-07-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 83'
Lokalizacja: (kuj-pom)
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Ursusek » 2011-08-28, 13:20

Sprawdź bezpiecznik czy jest dobry i czy siedzi odpowiednio w obudowie swojej
Potem sprawdź kable czy nie są przerwane itd. stacyjkę jeśli nie będzie chodzić napisz
z resztą jest od tego specjalny watek viewtopic.php?f=118&t=9202

Kameleon
Posty: 24
Rejestracja: 2011-08-09, 22:29
GG: 5586000
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: KLAKSON !!! I STOP !!!

Post autor: Kameleon » 2011-08-28, 14:31

Master pisze:to poprowadź nowy kabel od automatu stopu do lampy, bezpośrednio tam chyba szło, juz nie pamietam bo nie mam wueski zeby zobaczyc a w SHL nie mam instalacji jeszcze. masa była na stałe chyba, jeden kabel + do automatu z jednej drugi od aku z drugiej strony. zaraz jeszcze popatrze na schematy instalacji i dam edit


edit:

tak, dobrze pamietam, z akumulatora z biegunu " + " idzie kabel na automat stopu, z automatu stopu wychodzi kabelek do lampy. mase lampa ma stałą, może automat stopu zawodzi? albo lampa masy nie łapie dobrze?
Master, mam prośbę.
Czy mógłbyś dać skan całej instalacji do M06-z bo nigdzie nie mogę jej znaleźć.
I dziękuję za pomoc jak tylko będę mógł to sprawdzę te sugestie które dostałem.
Jeśli uda mi się rozwiązać problem dam znać.

Pozdrawiam
--- Motór jest wieczny, Motór nie umiera nigdy ---

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Savier » 2011-08-28, 14:49

Proszę. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Johnny » 2011-08-28, 14:51

Z tym tylko, że na schemacie Saviera nie ma automatu stopu :!:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Savier » 2011-08-28, 19:20

A ja wiem, pisze M06-Z no to wrzucam :P. Coś jest nie tak z nim?

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 412
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: jakemdural » 2011-08-28, 19:57

sprawdz kable , pomierz napiecie czy jest , może stacyjka zawodzi?

Kameleon
Posty: 24
Rejestracja: 2011-08-09, 22:29
GG: 5586000
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Kameleon » 2011-08-28, 21:38

Myślę że chyba muszę po kolei kabelek po kabelku jeszcze raz na spokojnie sprawdzić według schematu czy wszystko jest OK.
W ostateczności kupię nową stacyjkę i komplet okablowania, tylną lampę itd. w końcu ten staruszek ma już 52 lata. Ma prawo w nim coś nie domagać jak należy.
Dzięki wszystkim za pomoc
Pozdrawiam
--- Motór jest wieczny, Motór nie umiera nigdy ---

Master

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Master » 2011-08-29, 07:04

Kameleon nie byłbym pewien tej instalacji z allegro.. Lepiej kupić własne kable i sam połozyć, masz pewność co kupujesz i nie boisz sie ze kabelki Ci sie przetopią np. podrzucę Ci za chwileczkę owy schemat :) nie warto kupować nowej lampy, mozna przecież odkrecic tamtą i chociażby szczotką drucianą przejechać po stykach tam gdzie łączy z masą. gdzieś niedomaga przecież, dobrym sposobem by też było podciągnięcie jakiegoś kabelka od lampy do akumulatora do " - " na czas próby :) wtedy byś wyeliminował możliwość braku masy.


edit: warto by było wydrukować ten schemat na czas kładzenia instalacji, no chyba ze kupisz tą z allegro to tam chyba jest schemat w zestawie.. ale nie polecam

edit2: hm, po porównaniu schematów Błażeja i mojego stwierdzam że wykorzystaj Błażeja, a ode mnie sciag sobie tylko montaż stopu, bo jego jest nowszy, klakson podpięty bezpośrednio, nie pod mostek selenowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kameleon
Posty: 24
Rejestracja: 2011-08-09, 22:29
GG: 5586000
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Kameleon » 2011-08-29, 08:01

Mogę prosić o podpowiedź jakie kable kupić? I gdzie?
Wystarczą takie ze sklepu elektrycznego po wytłumaczeniu do czego mają być? Chyba ktoś tam się będzie znał i podpowie najlepsze?

Pozdrawiam
--- Motór jest wieczny, Motór nie umiera nigdy ---

Master

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Master » 2011-08-29, 08:25

Jak powiesz: poprosze kable na instalacje do wueski to zapewne da Ci jakieś kino.. porozmawiaj z AudioBasem, on bardzo ładnie położyl instalację i z dobrych kabli, najwyżej możesz powiedzieć, że potrzebujesz kable troszkę grubsze niż na instalację, grubsze - lepsze. albo po prostu tak na oko, nie za cienkie, nie za grube :) i tak jak Ci mówię, omiń mostek selenowy prowadzac klakson, być może to jest problemem braku klaksonu. poprowadź sobie na sprawdzenie byle jaki kabel do masy z tylnej lampy, moze nie trzeba wymieniać całej instalacji tylko pojedyńcze przewody?

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Johnny » 2011-08-29, 08:45

Jak chcesz kupować to kup linkę miedzianą 1,5mm2 (mm kwadratowego) przekroju. Moim zdaniem nie ma co kupować grubszych (2,5mm2) bo ich w koszulkach oryginalnych nie zmieścisz. Zaś 1mm2 może być trochę za mało. Kolory albo jak w oryginalne albo takie jakie będą w sklepie :)

Kameleon
Posty: 24
Rejestracja: 2011-08-09, 22:29
GG: 5586000
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Kameleon » 2011-09-02, 20:15

Już wiem co jest ze stopem, chodzi o jakieś zwarcia w tylnej lampie. jak nią ruszam to raz świeci a raz przebija na pozycję.
Większy problem to klakson. Podłączyłem według schematu i dzieje się coś dziwnego bo po podłączeniu akumulatora wszystko zaczyna się PALIĆ i DYMIĆ. Aż aku się gotuje.
Co może być. Zastosowałem podłączenie jak w schemacie od Saviera.
Proszę o jakieś sugestie. A tak poza tym to coś sknociłem w stacyjce (mam taką jak w w.w. schemacie) i nie odpala. Nie ma iskry. Nie wiem co jest, ale przy wyjmowaniu stacyjki cała wyskoczyła, sprężynka, czarny plastik itd. Może źle złożyłem ale wątpię, kluczyk łapie 3 pozycje.
Zaczynam głupieć.

Pozdrawiam
--- Motór jest wieczny, Motór nie umiera nigdy ---

Kameleon
Posty: 24
Rejestracja: 2011-08-09, 22:29
GG: 5586000
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problem z klaksonem i stopem

Post autor: Kameleon » 2011-09-07, 22:27

Zamontowałem nową stacyjkę i poza klaksonem jest ok.
Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.
Do zobaczenia na zlocie WFM. (mam nadzieję)
--- Motór jest wieczny, Motór nie umiera nigdy ---

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości