uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Odpowiedz
Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-03-15, 17:23

hej chce troche oswiezyc nie konczacy sie temat wracajc do usprawnien ladowania w wsk175 to taka sprawa jedna z cewk ladwania jest nawnieta cienszym drutem czy ktos juz robil experymet aby ja zamiecic na taka z grupszym jakta pierwsza i czy przynioslo to jakis rezultat wydaje mi sie ze bedze to dobre rozwiazanie i pozostajemy przy org. no i oczywiscie przejsc na12v ladowania i wtedy zamontowac bezstykowy modół co zminimalizuje pobór pradu na poz.1 stacyjki?? przeciez te motory przejezdzily po 30lat na orginalnych rozwiazanich i w tedy nie bylo takiej techniki. i nie chodzi mi o montowanie alternatora z jawy tylko rzeczy które mieszcza sie tak jak org.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-03-15, 17:42

jeszcze mozna stosowac taki typ regulatora z skutera swiatlo stop przed regulatorem co nie rozladowuje nam aq
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-03-23, 06:08

po wymianie jednej z cewek na taka z grubszym drutem łączymy obie cewki w szeregowo jeden z końców do masy drugi do regulatora jak na rysunku i mamy w miarę wyprostowane i wyregulowane napięcie 12V. przy jeździe na światłach motor pobiera 5w+2w+2w+21w(stop)+21w(zapłon)= 41W jest to bardzo dużo jak na tak słabą prądnice. należy żarówki wymienić na led i zapłon elektroniczny 0.4w+0.2w+0.2+2W+2W(zaplon)=4,8W jest to (10razy) wiele mniej niż w tradycyjnym rozwiązaniu. wszystko o czym pisze będzie zastosowane w mojej garbusce (obecnie jest na etapie szykowania do malowania). wszystko będzie opisane i pokazane na foto zaraz po montażu. jestem pewien że problem z ładowaniem z niknie i zostajemy praktycznie przy rozwiązaniu oryginalnym. oczywiście w przedniej lampie możemy zastosować jeszcze xenon ale to dopiero jak zmontuje moto gdyż jak wszyscy wiemy to jest inny obwód prądowy. ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: Brat » 2011-03-23, 16:35

Nie polecam zakładania żarówek led na tylną lampę, po prostu świeci dużo słabiej niż zwykłe żarówki, na tyle słabiej że wolał bym mieć mniej prądu a być lepiej widocznym. Coś o tym wiem bo wczoraj sam kombinowałem z ledami na tył ;)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-03-23, 19:19

led a led to doża różnica miałem Ledy w lawecie i nie narzekałem a świeciły mocniej i lepiej jak żarówki. sam robiłeś Ledy? jakiego rezystora użyłeś?
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: bigsoft » 2011-03-23, 19:42

Co do schematu tego klucza tranzystorowego powyżej. Cewka zapłonowa może być dowolna, obojętnie czy z elektronika czy nie, podejdzie nawet np z malucha. Zmieniłbym jednak tranzystor irf740, na irfp460.

Co do ledów, fakt. Jedna drugiej nie równa, szczególnie dotyczy to żółtych. Ja kiedyś kupiłem do lampy tylnej diody 5mm czerwone cleary. Przy prądzie 20mA świeciły bardzo mocno.

Pytanie tylko czy po takiej przeróbce motocykl przejdzie przegląd, bo diagnosta może się dopierdzielić, że na to nie mamy atestu itd...

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-03-23, 20:01

bigsoft
Pytanie tylko czy po takiej przeróbce motocykl przejdzie przegląd, bo diagnosta może się dopierdzielić, że na to nie mamy atestu itd...
no jeśli chodzi o przegląd to może tak być jak mówisz ale jedno jest pewne po tej przeróbce prądu ci nie
zabraknie.
Cewka zapłonowa może być dowolna, obojętnie czy z elektronika czy nie, podejdzie nawet np z malucha.
(Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika.
Już od wielu lat we wszystkich motocyklach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe . W starszych pojazdach układy zapłonowe obarczone są szeregiem wad:
• niska energia iskry (powoduje utrudniony rozruch zimnego silnika, nierównomierne spalanie mieszanki, "wypadanie" zapłonów nierównomierną pracę na wolnych obrotach, wrażliwość na zanieczyszczenie świec i ich stan)
• wypalanie się styków przerywacza (przez przerywacz przepływa prąd rzędu kilku amper
• iskrzenie stykow przerywacza powodujące stratę znacznej części energii zgromadzonej w cewce zapłonowej, oraz przyspieszone zużywanie styków
• duża awaryjność spowodowana dużą iloscią części mechanicznych (regulator odśrodkowy, przerywacz, rozdzielacz)
• konieczność częstych regulacji

TYCH WAD NIE MA ELEKTRONICZNY UKŁAD ZAPŁONOWY Elektroniczny moduł zapłonowy znacznie szybciej przerywa prąd przepływający przez cewkę zapłonową niezależnie od prędkości obrotowej silnika ( przy małych obrotach energia iskry jest taka jak przy wysokich ) Podczas rozruchu silnika napięcie w instalacji spada często poniżej 8V. Moduł elektroniczny współpracując z cewka "niskoomową" kontroluje i utrzymuje prąd cewki na poziomie 5,5A ( maksymalny prąd cewki ) już od napięcia ok 5V. Duża szybkość rozłączania powoduje, że czas wyładowania iskry przekracza 2,5-3ms podczas gdy w tradycyjnym układzie z przerywaczem czas wyładowania wynosi ok. 0,3ms.
Tak duża energia iskry pozwala na zwiększenie odstępu elektrod świecy do 1mm (w układzie tradycyjnym ok. 0,6-0,7mm).
Większy odstęp to dłuższa iskra i większa ilosć mieszanki zapalona bezpośrednio od iskry. Powoduje to zapłon całej objętości mieszanki w krótkim czasie i dokładniejsze jej spalenie.
Kolejna zaleta to możliwość zwiększenia czasu "ładowania" cewki przy wysokich obrotach silnika. Czas zwarcia styków przerywacza na wysokich obrotach jest tak krótki, że prąd cewki nie osiągnie maksymalnej wartości. Aby temu zapobiec wystarczy zmniejszyć odległość styków przerywacza do 0,2mm ( zamiast 0,5mm w układzie mechanicznym ). Ta informacja dotyczy tylko najprostszego elektronicznego modułu stykowo-tranzystorowego.)cytat ze strony http://zaplon.pl.tl
tz w elektroniku musisz zastosować niskooporową cewkę im mniejsza rezystancja tym lepsza
ps.
zaplon.pl.tl polecam dlatego ze dzieli sie iedzą a nie jak nie którzy na tym forum.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: Brat » 2011-03-23, 23:19

oczywiście zastosowałem kupne żarówki led.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-03-23, 23:31

Kupiłem je w sklepie elektronicznym, oczywiście sprawdziłem jak mocno świecą i na oko wydają się świecić dużo mocniej niż żarówka. Niestety po założeniu jej do lampy świeci słabiej, na pewno jest to spowodowane bardziej kierunkowym rozproszeniem światła aniżeli w żarówce gdzie światło rozchodzi się w każdą stronę równomiernie.

Wiem że można kupić żarówki o sporej ilości diod które świeca w każdą stronę, ale kosz takiej jednej żarówki to blisko 30 zł, Ja prądu mam dużo, więc wolę zastosować żarówki które świecą naprawdę jasno ;)

Lubię eksperymentować, ale poczekam aż ktoś kupi taką ledową żarówkę w której jest ogrom diod w każdą stronę, wyda to 30 zł i niech zrobi zdjęcia porównawcze ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: Brat » 2011-03-23, 23:42

Kupiłem je w sklepie elektronicznym, oczywiście sprawdziłem jak mocno świecą i na oko wydają się świecić dużo mocniej niż żarówka. Niestety po założeniu jej do lampy świeci słabiej, na pewno jest to spowodowane bardziej kierunkowym rozproszeniem światła aniżeli w żarówce gdzie światło rozchodzi się w każdą stronę równomiernie.

Wiem że można kupić żarówki o sporej ilości diod które świeca w każdą stronę, ale kosz takiej jednej żarówki to blisko 30 zł, Ja prądu mam dużo, więc wolę zastosować żarówki które świecą naprawdę jasno ;)

Lubię eksperymentować, ale poczekam aż ktoś kupi taką ledową żarówkę w której jest ogrom diod w każdą stronę, wyda to 30 zł i niech zrobi zdjęcia porównawcze ;)

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: bigsoft » 2011-03-24, 07:26

rafalgb jeżeli ta lista zalet elektronicznego zapłonu była skierowana do mnie, to bezcelowo, gdyż siedzę w temacie spory kawał czasu robiąc tego typu układy i doskonale wiem o co chodzi ;) Natomiast jeżeli do ogółu, to w porządku.

Obecnie przerabiam Ogara 200 na CDI, w przyszłości zajmę się moim Kobuzem, bo tam moim zdaniem przerywacz to jakieś nieporozumienie (w tak dzikim silniku).

Mówiąc o dowolnej cewce zapłonowej miałem na myśli to, że z każdą ten klucz będzie działał, różnica tylko będzie w poborze prądu, tzn cewka o mniejszej reaktancji będzie pobierała więcej W :) Natomiast co do modułu, zaproponowałem tranzystor IRF460P, dlatego, że jest wytrzymalszy prądowo i napięciowo, i ma dużo mniejszą wartość parametru Rdson. Dzięki temu, tranzystor będzie się dużo mniej grzał niż ten IRF740. Wiem, sprawdzałem osobiście. Zbudowałem bardzo podobny moduł do tego powyżej dla silnika Fiata 126p 600cm3, tylko zamiast tranzystora bc547, dałem mocniejszy bc337. Moduł chodzi znakomicie, silniczek bardzo ładnie pracuje. Poprawiła się kultura pracy, odpalanie i co najważniejsze. Tranzystor nie wymaga radiatora. Nie zagrzał się nawet po godzinie pracy, był ledwo letni. Dlatego też zalałem układ w łatwo dostępnej obudowie uniwersalnej, plastikowej. Dodatkowo są tam dwie diody, jedna oznacza włączony zapłon (czerwona), a druga pracę przerywacza (mruga zgodnie z częstotliwością jego pracy). Dodatkowo bezpiecznik na wejściu modułu, który tylko i wyłącznie zabezpiecza instalację przed spaleniem w razie jakiegoś zwarcia wewnętrznego w module. Twierdzę iż było warto. Co lepsze, ten sam moduł idealnie pracował w Ogarze 200 (2t jak wiadomo).

Co do prądnicy w WSK 175. Zastanawiał się ktoś z Was nad tym, żeby przewinąć cewki? W Charcie z prądnicy, która normalnie daje na światła 25W, na ładowanie akumulatora maksimum 13W, co w sumie daje nam 38W (i to przy 6V) - wyciągnąłem po przeróbce ponad 60W, w szczycie moc dochodziła do 80W i to przy 12V. Kombinowałem z tym spory kawał czasu, ale efekt był super. Miałem światło przednie również zasilane z akumulatora (na stałe) i nigdy mi nie padł, nawet po 5 godzinnej jeździe po Katowicach w środku zimy... Reszta oświetlenia standardowo - żarówki 12V, tył 5W/21W (stop), kierunki 2x21W, klakson samochodowy 12V.

Może w WSK też są takie możliwości, tylko trzeba ich poszukać. Dodam, że przy instalacji 12V dla tej samej mocy pobierany jest połowę mniejszy prąd jak przy 6V, co zmienia trochę postać rzeczy jeśli chodzi o przekrój drutu. Tj. stosując drut o połowę mniejszym przekroju i dwa razy większą ilość zwojów, uzyskamy 12V i tą samą moc (teoretycznie). Można więc próbować upchać drochę grubszy drut niż wymagany do osiągnięcia tej samej mocy przy 12V. Najlepiej by było odwinąć z każdej cewki kawałeczek drutu, ściągnąć emalię i zmierzyć mikromierzem jego przekrój. Potem sprawdzić ile jest zwojów na każdej cewce i mamy bazę do obliczeń.

Chętnie wymienię się wiedzą opartą na własnym doświadczeniu, bo temat jest ciekawy i warty omówienia.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-03-24, 18:04

bigsoft
powiedz czy w tym kluczu moge zastosowac zamiast platynek czujnik zbliżeniowy ?
http://allegro.pl/czujnik-na-stator-pod ... 55824.html
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-05-13, 15:36

jeszcze ostatnio wpadł mi taki pomysł aby do oświetlenia przedniego też zastosować drugi regulator napięcia od skutera i podłączyć go tak jak na rys. aby doładowywał (chociaż troche na plus a w 175 to już dużo) tylko przy włączonych światłach zastosować troszkę słabsza żarówkę nadmiar prądu będzie szedł do aq dodatkowo zabezpieczyć dioda aby prąd płyną tylko w jedna stronę do aq a nie do lampy.
co nam to daje : mamy dwa źródła ładowania na światłach i jedno oryginalne cały czas po odpaleniu maszyny :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 15:41

Kombinujecie jak koń pod górę.Napiszcie co chcecie uzyskać a ja wam napiszę jak to zrobić.

Ps.Są diody LED świecące niemalże naokoło trzeba wiedzieć jakie kupić wot i wsio

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: rafalgb » 2011-05-13, 15:50

volksturm pisze:Kombinujecie jak koń pod górę.Napiszcie co chcecie uzyskać a ja wam napiszę jak to zrobić.

Ps.Są diody LED świecące niemalże naokoło trzeba wiedzieć jakie kupić wot i wsio
chcemy uzyskać bezawaryjny system ładowania w wsk 175 tak aby nie zabrakło prądu podczas normalnego użytkowania w mieście. porostu przepis na dobre ładowanie z oryg. prądnicy :)
jeśli masz jakieś pomysły to się dziel i fajnie by było gdyby ktoś wniósł coś nowego do tematu ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: uspawnienia ladowani wsk 175 przepis na dobre ladowanie

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 16:04

Najpierw trzeba zrobić bilans.Ile NAPRAWDĘ daje prądnica określić jej sprawność.Do tyłu można włożyć LED-y do kierunków też przód przerobić na jakiś halogen ma większą sprawność od żarówki.Myślę że wtedy prądu nie zabraknie.Kupując LED-y trzeba znać ich charakterystykę.B. ważne jest precyzyjne określenie prądu diód.Diody typu "ultra jasne" mają taki punkt pracy gdzie świecą najmocniej przy najmniejszym grzaniu poniżej tego świecą zdecydowanie słabiej a grzeją się podobnie a powyżej tego punktu świecą niewiele mocniej ale grzeją się już bardzo . Do tego trzeba wybierać diody o odp. zogniskowaniu soczewki rozproszeniu konta padania światła.itd..
Wybierajcie sklep gdzie można sobie obejrzeć charakterystykę diody choćby na opakowaniu zbiorczym.Wam potrzebne są diody wysokiej jakości o dużej sprawności dobra dioda kosztuje nawet 3 zł za sztukę ale za to świeci nawet 4,5 raza mocniej przy takim samym prądzie niż podobna dioda mniejszej sprawności.Ledy o mocy od 1,5-2W wymagają chłodzenia i zasilania z prawdziwego źródła prądowego zwykły rezystor tu nie wystarczy.
W ogóle jak ktoś chce iść w LED-y to powinien sobie zbudować regulowane źródło prądowe i dopiero nim zasilać diody, przy zwykłych opornikach prąd będzie skakał wedle napięcia w instalacji LED-y nie pociągną nawet 50% swojej żywotności.

Ps.20mA to jest prąd dobry dla diód najzwyczajniejszych 3-5mm o normalnym poziomie świecenia.Te ultrajasne wymagają minimum 25mA czasem nawet do 30-stu ale to już trzeba sobie wyczytać z opisu konkretnej diody a to jest możliwe wtedy gdy się wie co się kupuje.I jeszcze jedno zapomnijcie o diodach gdy macie selen w prostowniku bo wtedy napięcie pływa jak chce więc prąd diody przy zasilaniu opornikiem też, co za tym idzie już wiecie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości