STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-08, 13:46

Czyściłem stacyjkę od Kobuza.
Zrobiłem fotki co jest w środku i jaka jest kolejność blaszek.

Przy składaniu dałem po trzy małe wkręt jako blokadę i te języczki po doginałem.
Teraz podstawa stacyjki jest bez żadnego luzu bo wcześniej na samych przygiętych języczkach ruszało się dość odczuwalnie.

Widać jak wygląda przed czyszczeniem i jak po. Trochę już są wypalone te styki ale jeszcze pochodzi długo bo teraz bez tych luzów.
0001.JPG
0002.JPG
0003.JPG
0004.JPG
0005.JPG
0006.JPG
0008.JPG
0009.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: andy2004f » 2017-02-22, 18:15

Czy ktoś ma doświadczenia z nowymi stacyjkami do 175-tki? Te z Allegro różnią się czymś od tej ze skuterdębica?

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: kwadrat49 » 2017-02-22, 21:13

andy2004f pisze:
2017-02-22, 18:15
Czy ktoś ma doświadczenia z nowymi stacyjkami do 175-tki? Te z Allegro różnią się czymś od tej ze skuterdębica?
Tak , ja mam doswiadczenie z tymi z allegro. Dwie na trzy nie dzialaja , tych ze skuter debica nie mialem w rekach,bo kupilem original.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: andy2004f » 2017-02-23, 00:51

Trochę mnie tym zmartwiłeś. Spróbuję jeszcze raz uratować swoją, bo kupować używane trochę się boję - jest to jednak dość awaryjna część. Najłatwiej byłoby kupić nową, ale jeśli jakość wykonania jest taka kiepska to chyba nie warto. A jak dawno miałeś te doświadczenia, może od tego czasu producent stacyjek trochę się podciągnął? :D

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: kwadrat49 » 2017-02-23, 08:30

andy2004f pisze:
2017-02-23, 00:51
Trochę mnie tym zmartwiłeś. Spróbuję jeszcze raz uratować swoją, bo kupować używane trochę się boję - jest to jednak dość awaryjna część. Najłatwiej byłoby kupić nową, ale jeśli jakość wykonania jest taka kiepska to chyba nie warto. A jak dawno miałeś te doświadczenia, może od tego czasu producent stacyjek trochę się podciągnął? :D
Tak okolo rok temu walczylem z tymi stacyjkami,ale tak jak pisalem z tymi ze SkuterDebica nie mialem do czynienia(moze ktos z forumowiczy mial ,to niech sie wypowie) choc mysle ze maja te same wspolczesnie wyprodukowane I ja oceniam jakosc na -3.
Kupno uzywanej to jest ryzyko ,jednak po kupnie dwoch wspolczesnych postanowilem jednak zaryzykowac. Szczerze,to uwazam ,ze bylo warto poniewaz dziala prawidlowo I nie mam z nia klopotow.
Decyzja nalezy do ciebie, zycze powodzenia w zakupie czy to nowej,czy uzywanej.

Ozyrys
Posty: 4
Rejestracja: 2017-02-07, 00:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Romet K125
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: Ozyrys » 2017-02-23, 13:54

Ja mam stacyjkę do 175 z jackmotors, wszystko działa tylko mam problem z stykami 17,17a,17. (pod 17a mam podłączony akumulator, a pod jedną 17 kabel od stopu). Trzeba delikatnie poruszać kluczykiem i wtedy działa.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: kwadrat49 » 2017-02-23, 14:00

Ozyrys pisze:Ja mam stacyjkę do 175 z jackmotors, wszystko działa tylko mam problem z stykami 17,17a,17. (pod 17a mam podłączony akumulator, a pod jedną 17 kabel od stopu). Trzeba delikatnie poruszać kluczykiem i wtedy działa.
Otóż to, czyli jednak nie działa jak powinna. Ja na oryginalnej żadnych takich objawów nie mam,nie muszę kluczykiem poruszać ani się zastanawiać że podczas jazdy coś mi od wstrząsów rozłączy . Dlatego napisałem że jakość wykonania tych nowych stacyjek jest kiepska , osobiście polecam jednak oryginał lecz to też loteria z uwagi na to że mają już trochę lat i też może być różnie .
Pozdrawiam

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka


halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: halcik » 2017-02-23, 15:28

Na forum był opis jak zrobić aby współczesna stacyjka ożyła. Pisaniem o najlepszych oryginalnych robicie sobie kuku, bo ich ceny będą rosły. Wiem, że chodzi o stacyjkę od 175, ale ja również jestem dowodem na to, że stacyjka w 125 może działać poprawnie po drobnym podpiłowaniu. Współczesna od 125 wygląda mniej solidnie, ale działa. W oryginale miałem skręcaną na śrubki, a ktoś przerobił na wsuwki, z lenistwa kupiłem nową i mam :)

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: andy2004f » 2017-02-25, 19:00

No cóż, rozebrałem swoją stacyjkę, przeczyściłem, zakonserwowałem kontaktem (co prawda do potencjometrów, ale zawsze coś...), na koniec podkradłem patent Szymona, żeby całą konstrukcję skręcić i pomogło - stacyjka działa.

A możecie podlinkować do informacji o tych nowych stacyjkach i jak je niby ożywić? Co tam jest źle konkretnie z nimi?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: halcik » 2017-02-25, 23:45

W przypadku posiadanej przeze mnie nadlew był zbyt gruby i trzeba było go spiłować, bo nie działała któraś skrajna pozycja. Teraz już chula

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: hdsfh12 » 2021-03-02, 23:56

Odświeżę temat.
https://gmoto.pl/stacyjka--kluczyk-wsk- ... 03915.html
Jakieś opinie o tym?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: halcik » 2021-03-03, 00:12

Mam ją, wszystkie pozycję działają ok. W boju dużo jej nie użytkowałem. Za dużo zabawek, a za mało czasu. Patrząc na inne stacyjki, to znaczy do 125 i 175 ta wydaje się solidniejsza, ale może być to tylko odczucie.

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: hdsfh12 » 2021-03-15, 18:53

Kupiłem ją, teraz nie wiem jak podłączyć, mógłbyś podesłać schemat? Będę wdzięczny

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: jjaworskyy » 2021-03-15, 20:58

hdsfh12 pisze:
2021-03-15, 18:53
Kupiłem ją, teraz nie wiem jak podłączyć, mógłbyś podesłać schemat? Będę wdzięczny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: kwadrat49 » 2021-03-15, 21:33

jjaworskyy pisze:
2021-03-15, 20:58
hdsfh12 pisze:
2021-03-15, 18:53
Kupiłem ją, teraz nie wiem jak podłączyć, mógłbyś podesłać schemat? Będę wdzięczny
Kurcze ,a jednak są pomocni ludzie na tym forum , bo ostatnimi czasy miałem wrażenie że forum zamarło .

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: hdsfh12 » 2021-04-12, 22:54

Dzięki za pomoc ale to jeszcze nie koniec problemów. Zapłon mam cdi i wg instrukcji pod 21 ma być jeszcze biały z przekaźnika i czarny z modułu? A 0 to do czego podłączyć? I jeszcze 16- mostkować z 19?

Awatar użytkownika
norek
Posty: 157
Rejestracja: 2017-04-25, 14:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz , Aprilia sr 50
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: norek » 2021-04-13, 12:11

Nie ma wtyku "0" na stacyjce ,tu chodzi o położenie kluczyka .Dla CDI mostkujemy wtyk 16 z dwoma wtykami 19 .

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: hdsfh12 » 2021-04-13, 12:24

W stacyjce od charta jest 0 i pojedyncza 19. W tym opisie jest chyba błąd, piny 0 i 1 powinny byś odwrotnie.
Ma ktoś może schemat tej stacyjki pod cdi ? Pilna sprawa bo muszę przegląd zrobić i zarejestrować jak najszybciej.
Co podłączyć pod 17?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: halcik » 2021-04-18, 22:02

OK, już wszystko rozumiem. Masz wsk 175, CDI i kupiłeś stacyjkę od WSK 125 ... tą od charta. Przy takim podejściu radzę posługiwać się schematem od wsk 125 - dokłądnie od kosa z tą stacyjką. Dodatkowo przy CDI światła idą z odpowiedniego styku regulatora na stacyjkę (patrz opis który wrzucił jjaworskyy). Gaszenie jest do masy (czyli jak w wsk125 - dlatego radzę używać tego schematu), klakson i stop na pozycji 1, światła postojowe pozycja 2 i światła w pozycji 3 przy pracującym silniku.

W pozycji 1 powinno działać światło stop i klakson, zwarte styki 19 i 21. Dziwne, że ten styk idzie na regulator. U mnie nie idzie :)
w pozycji 2 dalej zwarte 19 i 21, ale dodatkowo też 19 i 57 - pod 57 masz światła postojowe przód, tył i lampka w liczniku. Dalej zwarte 17 z 17a (puste) i 16 z 56 czyli 16 z regulatora wyjście świateł na przełącznik na kierownicy, a dalej do świateł przód.
Trochę późno i nie myślę, ale dlaczego proponujecie łączyć styki 16 i 19? Żeby prąd na światła szedł bezpośrednio z akumulatora? Po co?

hdsfh12
Posty: 63
Rejestracja: 2008-06-27, 12:09
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: STACYJKA - pytania, problemy, itd.

Post autor: hdsfh12 » 2021-04-19, 20:21

Nie wiem po co. Tak mi radzą. A jak ma być?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości