Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Odpowiedz
Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-04-06, 17:22

Panowie namieszaliśmy w temacie strasznie, to fakt.
Wracając do sedna sprawy to równoległe połączenie żarówki powoduje tylko spadek napięcia do 10V na klemach...
Połączyłem żarówkę w szereg i napięcie wynosiło 13,6V na klemach i max 1A - mierzyłem i przy 0,55A wskazanie się już prawie zatrzymało, wzrastało o od 0,1A co 0,01A i co raz wolniej rosło aż prawie stanęło przy 0,55, więc oszacowałem że max 1A.

Jeśli chodzi o ładowanie AQ to dzisiaj zrobiłem 80km, po 6km motocykl zaczął przygasać i gubić suwy, po kolejnych 20 zdechł całkiem, myślałem, że to wina rozładowania się AQ, okazało się jednak że znowu poluzował mi się konektor przy stacyjce. Strasznie są lipne. Wróciłem ze zlotu rozpoczynającego sezon tak przemoczony i zmarznięty :lol: :lol: , że jeszcze nie probowałem rozłączać AQ podczas pracy silnika..sprawdzę to może później albo jutro. Wyjeżdżając stan mojego AQ wynosił 12,4V, po 5min od zgaszenia silnika pod domem po powrocie jego napięcie wynosiło 12,14V.

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: konan » 2008-04-06, 18:55

To może wszystko wyjaśni. Natężenie prądu (I) elektrycznego jest to uporządkowany ruch elektronów w obwodzie elektrycznym. Rezystancja charakteryzuje opór, jaki stawia prądowi (stałemu i zmiennemu) element obwodu elektrycznego np. Rezystor. Dla tego im większa będzie rezystancja odbiorników tym mniejszy będzie prąd prawo ohma I=U/R . Dla tego ŻbiKu tak ci wszystko powychodziło. Podsumowując każdy z nas miał dobre intencje i racę. ;-) Nie potrzebnie może wszystko zagmatwałem na początku mogłem od razu napisać prosto i zwięźle.

PS. sory za jakość rysunków nie mam wprawy w rysowaniu w paintcie ;P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: Fenix » 2008-04-06, 20:10

konan - nie próbuj już precyzować, co to też ty chciałeś powiedzieć, bo ciągle zagęszczasz błędy w temacie. Po pierwsze to trzeba by sprawdzić w słowniku czy nie ma tu błędu w słowie źrudło (w opisie do rysunku).
A po drugie - zechciej no mi policzyć i powiedzieć, jaką wartość ma mieć ta twoja żarówka w prawym rysunku (połączenie równoległe), żeby przez akumulator płynął ciągle prąd ok. 0,5 ampera, jeśli całkowicie wyładowany akumulator ma bardzo małą oporność - chyba jest to coś poniżej 1 Ohma...
Już nie chcę rozwijać dyskusji, ale aż prosi się żebyś mi wytłumaczył, co zrobisz z napięciem źródła prądu w miarę jak akumulator będzie naładowywany i jego oporność zacznie wzrastać - bo przecież wzrośnie?
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: konan » 2008-04-06, 22:04

Zgodzę się z tobą Fenix ale spójrz w twoim sposobie wyjdzie tak prostownik będzie podawał 12V i 2,5A a chcemy by było 0,5A to z obliczeń (R=U/R R=12V/0,5A R=24ohm) to by się wydawało, że jest już wszystko i żarówka ma mieć 24 ohm ale nie. Dochodzi tak ja to powiedziałeś AQ czyli ok 1ohm (nie jestem pewien biorę to co podałeś) będzie trzeba obliczyć to tak. (Rz-rezystancja zastępcza Rz=R1+R2 Rz=24ohm+1ohm co daje 25ohm sprawdźmy I=U/R I=12V/25ohm daje 2,4A czyli nie to. Trzeba użyć żarówki 23ohmowej by Rz=24 ohm) tylko jak powiedziałeś z czasem ładowania rezystancja AQ rośnie czyli także nic z tego. Teraz by wszystko było dobrze by AQ nie był ładowany prądem większym niż 0,5A to trzeba by było znać rezystancje AQ naładowanego w pełni i obliczyć R żarówki tylko nie wiem czy można AQ ładować mniejszym prądem który z czasem naładowania AQ wzrośnie do tych pożądanych 0,5. W moim przykładnie jest podobnie by przez wyładowany AQ płynęło 0,5A trzeba zastosować żarówkę która ma tyle ohm by Rz wyniosło 3,8 ale i to nie rozwiąże sprawy bo wydaje mi się, że większy lub nawet cały prąd popłynie na AQ ale nie jestem pewien. Dla tego najlepszym rozwiązaniem było by dodanie jeszcze jednej żarówki lub jakiegoś innego opornika połączonego szeregowo z AQ. Jutro postaram się wszystko dokładnie powyliczać i rozrysować tak by było cacy dziś już nie mam czasu jeśli niema takiej potrzeby to dajcie znać. Ale nadal twierdzę, że wszyscy po części mamy rację. ;-)
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: Fenix » 2008-04-06, 22:16

Nie warto marnować czasu: to bardzo zły pomysł. Brniesz w ślepą uliczkę. Odsyłam cię do wcześniejszego postu naszego forumowicza kd ==> ładowarka stałoprądowa (tam napięcie zmniena się w zależności od założonego, podawanego natężenia). Zresztą sam post bardzo ładnie tłumaczy: co do czego służy.
Weź także pod uwagę obserwacje Zbika ==>
Zbik pisze:Wracając do sedna sprawy to równoległe połączenie żarówki powoduje tylko spadek napięcia do 10V na klemach...
I na koniec moja propozycja: zostawmy temat tak, jak jest. Nie warto tracić czasu na jałowe dyskusje.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
konan
Posty: 260
Rejestracja: 2007-06-12, 22:48
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: konan » 2008-04-06, 22:40

I na koniec moja propozycja: zostawmy temat tak, jak jest. Nie warto tracić czasu na jałowe dyskusje.
Zgadzam się można usunąć ale sam z ciekawości postaram się rozwiązać tą sprawę we własnym zakresie. ;) Co do postu kd to pisał o tym szeregowym połączeniu i on powiedział, że masz częściowo rację. Do zobaczenia to żeśmy sobie podyskutowali chociaż mogło być milej ;-) :zdrowko: :zdrowko:
miłośnik motocykli WSK-i zwłaszcza

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: 1angel » 2009-08-02, 21:40

Mam pewien problem z połapaniem się w instalacji w WSK 175 . A dokładnie miałem prądnicę i instalacje z ładowaniem 6v i światłami 12v (najczęściej spotykana) jako że posiadam akumulator 12v stwierdziłem , że rozsądnie będzie zakupić prądnice o pełnym 12v czyli i ładowanie i światła czego już dokonałem . Męczy mnie tylko kwestia instalacji wiem że 6v i 12v różnią się trochę co nawet zaobserwowałem na schematach , nie jestem jednak w stanie sam dojść co gdzie dokładnie podłączyć i pozmieniać aby wszystko było tak jak w oryginalnej pełnej 12v instalacji dodatkowo z tego co zaobserwowałem połączenia w 6v i 12v w stacyjce przy poszczególnych pozycjach są inne czy konieczna będzie zmiana stacyjki ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: Wojtek » 2009-08-02, 21:46

Musisz mieć idealnie tak jak w oryginale? Wystarczy wyrzucić obwód dołączający drugą cewkę ładowania przy włączaniu świateł i w zasadzie masz pełnosprawną instalację. Może jakieś różnice drobne będą ale w aspekcie użytkowym nie mają znaczenia.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: 1angel » 2009-08-02, 21:55

Dokładnie tak jak w oryginale być nie musi liczy się dla mnie fakt żeby wszystko chodziło tak jak trzeba , mógłbyś jaśniej opisać jak zrobić ten obwód ? I jeszcze jedno pytanie co z cewką W/N nie wiem jaką mam aktualnie ale czy po zakupie tego uzwojenia 12v cewkę również muszę zmienić na 12v czy taka jest nawet w instalacji 6v ? Co do stacyjki to już doszedłem na tym drugim schemacie była ona przekręcona w innym kierunku oraz złącza były inaczej ponumerowane . Dodam jeszcze jedno pytanie , co się stanie jeśli nie zrobię owego obwodu i ładowanie będę miał cały czas z obydwu cewek niezależnie czy będę jeździł na światłach czy bez (aq 12v 11ah) ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: wujcio » 2009-08-02, 23:43

cewkę musisz mieć na 12V najlepiej od Jawy 350 bo ma mniejszą oporność.
Optymalne podłączenie instalacji to jest 2 cewki ładowania i 4 cewki na światło. Bo jak podłączysz inaczej to przy świetle będzie aq szybko padało i też fazy się nie zgadzają po wyprostowaniu z tych 4 cewek od światła drogowego i jak podłączysz pod aq światłą przednie to wyczerpie się szybko.
Ja mam teraz podłączone jak na schemacie i jakoś problemu nie było żadnego trochę trzeba pokminić nad tą kostką ale ogólnie to prosta sprawa :) a ze stacyjką również podpinasz pod odpowiednie numerki i tyle.ech
Schemat dużo prostszy od 6V to fakt ale zakładając że wrzucasz jeszcze kierunki to brakuje paru kabli bodajże jednego.
Ja u siebie dołożyłem dodatkowe przewody na masę i wszystko pięknie działa nawet aq się ląduje :)
Aq o takiej pojemności to raczej nie dostaniesz chyba że to będzie jakąś wielka krowa ;] ja u siebie mam 12V 5.5Ah i to jest szerszy od standardowego o jakieś 2 cm więc nie wiem gdzie znalazłeś o takiej pojemności :p do 12V chyba są inne pojemności niż do 6V.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: 1angel » 2009-08-03, 00:05

wujcio pisze: Optymalne podłączenie instalacji to jest 2 cewki ładowania i 4 cewki na światło.
To akurat mnie nie interesuje gdyż kupiłem całe uzwojenie pełne 12v .
Co do akumulatora , racja mój błąd .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: Wojtek » 2009-08-03, 00:23

Obwód, o którym powiedziałem już u siebie masz. W instalacji 6V w 1 pozycji stacyjki tylko jedna cewka zasila akumulator. Po zmianie pozycji na 2, wraz z włączeniem świateł włącza się też druga cewka. Styki 17 i 17a w stacyjce dotyczą tego obwodu. Brązowy kabel to wspólny biegun dwóch cewek. Żółty to drugi biegun pierwszej cewki z niebieski to drugi biegun drugiej cewki. Żółty odrazu prowadzi do prostownika a niebieski poprzez stacyjkę, wraca jako żółty. W pozycji 1 obwód drugiej cewki jest otwarty a zamyka się go w pozycji 2 i 3.
W przypadku instalacji 12V i cewkach połączonych szeregowo nie ma takiej możliwości. Dlatego dwa żółte kable podłączasz do prostownika a reszta zostaje bez zmian. Styki 17 i 17a zostają wolne (niebieski kabel i żółty powrót mogą zostać nieużywane zasadniczo).

Cewkę zapłonową tak jak wujcio napisał powinieneś zmienić. Na krótką metę nic się nie stanie ale w końce pewnie się spali. Cewki 6 i 12V różnią się chyba tylko przekładnią. Tak mi się przynajmniej wydaje. Na uzwojeniu wtórnym zaindukuje się większe napięcie. Iskra powinna być wyraźniejsza.

Pojemność akumulatora 6V do wueski jest 2 razy większa niż 12V z prostej przyczyny. Przez odbiornik o konkretnej mocy przy dwa razy wyższym napięciu płynie dwa razy mniejszy prąd. Wynika to ze wzoru na moc prądu stałego.
Oczywiście mam na myśli dwa odbiorniki o tej samej mocy jednak o różnym napięciu nominalnym.
Ostatnio zmieniony 2009-08-03, 00:27 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: wujcio » 2009-08-03, 00:26

aha no to luz :) myślałem że chcesz coś kombinować z tym...
12V naprawdę jest dużo lepszym rozwiązaniem bo nie traci się tyle prądu... i jest mniej kombinacji w instalacji :) tu cała instalacja kończy się na 4 kablach biały zielony czerwony i brązowy a reszta to dodatki ;)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: 1angel » 2009-08-03, 21:21

Wielkie dzięki Wojtku jak zwykle odpowiednio wszystko wyjaśniłeś . Za jakiś czas mam zamiar zainstalować moduł GL-118 od poloneza a nie chciałbym znów zmieniać cewki dlatego też moje pytanie jak sprawowała Ci się cewka od Ts 350 przy takim module po dłuższym okresie użytkowania ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: Wojtek » 2009-08-04, 00:12

Moduł GL118 o ile mi wiadomo pracuje z bezstykowym impulsatorem. Użyj GL200, on jest przeznaczony do przerywacza mechanicznego. U mnie ten moduł w połączeniu z cewką z jawy sprawował się wyśmienicie.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-08-21, 15:33

Do Gl-118 wystarczy dać jeden rezystor i działa. (opis w dziale usprawnienia , mnoduł od poloneza)
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: irek » 2010-08-14, 11:47

Potrzebuje pilnie waszej pomocy. Jestem kiepski w sprawach elektryki i nie bardzo mogę sobie poradzić. Chodzi o to, że przerabiam instalacje 6V na 12V. Miałem cewki z których wychodziło 5 kabli a teraz zakładam te na 4 kable. Więc tak:
Co mam odłączyć lub podłączyć w kostce przy filtrze?
Co mam zrobić z kablami przy stacyjce?
Czy mam ingerować jeszcze gdzieś indziej?
Oczywiście w motocyklu będą kierunkowskazy i wszystkie inne potrzebne odbiorniki oraz moduł zapłonowy z poloneza razem z cewką
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: Brat » 2010-08-14, 11:56

W kostce przy filtrze nic nie zmieniaj, przy stacyjce, powinieneś odczepić bodajże czerwony kabelek.

Co do dalszej ingerencji to zmienić żarówki.

A co do przeróbki to przerabiasz prądnice z 6v na 12v (przelutowywując cewki), czy po prostu masz 6v i przekładasz do silnika na 12v.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: irek » 2010-08-14, 13:11

Zamieniam całą prądnice. Wstawiam oryginalne cewki na 12V bo po prostu miałem takie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka instalacji elektrycznej WSK 175

Post autor: mIcHaL_027 » 2010-08-14, 18:41

No to zmieniasz zapłon 12v, cewke wysokiego napięcia 12v, prostownik 12v (diody prostownicze zależy jak to nazwie), wszystkie żarówki 12v, akumulator musisz mieć 12v. Jak czegoś zapomniałóem to niech ktoś dopisze lub mnie poprawi jak jest jakiś błąd... Jak już przerobisz instalacje z 6v na 12v ściągnij z neta instalacje 12v i podłącz wszystkie styki tak jak jest na instalacji...
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości