Zmiana cewek ładowania

Zmiana cewek ładowania

Postprzez piokuk10 » 2012-12-04, 23:51

Siema
Ostatnio spotkałem sie z problemem w WSK 175 (chyba każdy posiadacz go ma :/) brak prądu.
Od jednego użytkownika z naszego forum otrzymałem taki sposób: W prądnicy od WSK 175 są 2 cewki do ładowania(jedna nawinięta grubym drutem a druga nawinięta cienkim drutem) jego sposób to żeby z innej prądnicy od WSK 175 zamienić tą cewkę z cienkim drutem na cewkę z grubym drutem wtedy otrzymamy prądnice z obydwoma cewkami ładowania nawiniętymi grubym drutem. I tu właśnie liczę na pomoc z waszej strony czy co kolwiek to da ?? I najważniejsze czy wzrośnie prąd ładowania i nie uszkodzi przy tym akumulatora ?? Z góry dzięki za poświęcony czas.
piokuk10
 
Posty: 200
Wiek: 19
Lokalizacja: Lisów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez AudioBas » 2012-12-05, 09:44

Dużo nie poprawisz.... :(

Najlepiej zastosować wirnik z Royala i cieszyć się porządnymi światłami:



Tylko niestety to kosztuje :(
AudioBas

Avatar użytkownika
 
Ranga: Administrator
Posty: 3501
Wiek: 25
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy
Dołączył(a): 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Moja maszyna to Ola

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez rafalgb » 2012-12-05, 10:30

piokuk10 napisał(a):otrzymamy prądnice z obydwoma cewkami ładowania nawiniętymi grubym drutem. I tu właśnie liczę na pomoc z waszej strony czy co kolwiek to da ??

tak da to coś ale nie wiele bo dalej najwięcej prądu będzie brał zapłon do tego światło stop i już mamy prawie 50W.
w WSK 175 brak prądu to odwieczny problem tez to przechodziłem i dlatego pewnie znasz moj system CDI w najlepszym Polskim motocyklu turystycznym ;) zapłon jaki skonstruowałem na oryginalnym stojanie ale to tez całkowity koszt ponad 100pln. no ale w trasie nie musisz sie martwić stanem akumulatora i możesz jeździć bez niego i to na światłach a moto nawet nie pryknie. :evil:
Ostatnio edytowano 2012-12-05, 12:59 przez rafalgb, łącznie edytowano 1 raz
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)
rafalgb

Avatar użytkownika
 
Posty: 468
Wiek: 34
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez SEBA » 2012-12-05, 12:52

Ile oryginalny zapłon pożera prądu ?
SEBA

Avatar użytkownika
 
Posty: 283
Wiek: 23
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 2008-05-27, 22:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez Muciek » 2012-12-05, 16:41

3A przy ori cewce , jak dasz inną (niskoomową) to jeszcze więcej.
Muciek

Avatar użytkownika
 
Posty: 1013
Wiek: 22
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 2010-08-22, 23:28
GG: 0
Moje maszyny: *****

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez man on the WSK » 2012-12-05, 23:24

Robiłem pomiary prądu ładowania już po przeróbce - bilans był na plus przy włączonych światłach ( dokładnej wartości nie pamiętam ale na pewno było powyżej 1A). Dodam przy tym, że stop u mnie jest bardzo często świeci , używam kierunkowskazów ( co wcześniej było nierealne) i akumulator mi się nigdy w czasie jazdy nie rozładował. Cewkę zapłonową mam oryginalną. Wiadomo że wirnik z enfielda mocno poprawi wydajność i jest to super rozwiązanie tyle że droższe. Mam pytanie - czy taki wirnik może pracować w oryginalnej prądnicy ( z zachowaniem obwodu do świateł i ładowania ) i cewki to wytrzymają?
man on the WSK

Avatar użytkownika
 
Posty: 228
Wiek: 24
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dołączył(a): 2007-12-09, 22:09
GG: 8947367
Moje maszyny: M06B3 1985
M21W2 DUDEK 1976
M21W2 KOBUZ 1979

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez LayOut » 2012-12-05, 23:26

A wie ktoś ile Watt daje jedna oryginalna cewka ładowania w wsk 4?
LayOut
 
Posty: 3
Wiek: 33
Lokalizacja: Zwierzyniec
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2012-12-03, 01:33
GG: 0
Moje maszyny: Romet Komar 232
WFM 150
WSK 175 S1

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez probiez » 2012-12-06, 16:13

Ja w swojej miałem problem również z niedoładowanym aku, po 100 km już przy stopie nierówno chodził. Co ja nie wymyślałem, przerobiłem prawie wszystko o czym pisali na forum, aż przypadkiem wpadł w moje ręce nowy wirnik z plastikiem w środku>>> chyba od gazeli>>>Problemy poszły w niepamięć. Moim zdaniem w wirniku fabrycznie są słabej jakości magnesy i z czasem nie spełniają swojej funkcji.
PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE SODOWANIE PLASTIKOWANIE ORZECHOWANIE tel. 724-838-098
probiez

Avatar użytkownika
 
Posty: 89
Wiek: 19
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2012-11-16, 21:42
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175, "a nie jakaś tam WSK M21W2"

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez piokuk10 » 2012-12-06, 22:58

Obrazek
O taki wirnik ci chodzi ??
piokuk10
 
Posty: 200
Wiek: 19
Lokalizacja: Lisów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez wujcio » 2012-12-06, 23:20

po wielu latach wirnik się rozmagnesowuje.
Niestety stare wirniki miały już słabe magnesy
wujcio

Avatar użytkownika
 
Posty: 1661
Wiek: 28
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 22 razy
Dołączył(a): 2008-06-25, 01:03
GG: 0

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez probiez » 2012-12-07, 06:38

Tak właśnie taki, tylko nówka. :hihi:
PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE SODOWANIE PLASTIKOWANIE ORZECHOWANIE tel. 724-838-098
probiez

Avatar użytkownika
 
Posty: 89
Wiek: 19
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2012-11-16, 21:42
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175, "a nie jakaś tam WSK M21W2"

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez piokuk10 » 2012-12-07, 23:47

Jutro będę kombinował z moją elektryką Gdzie dokładnie przyłożyć miernik żeby zmierzyć prąd ładowania - Na które styki(kable) ??
Mam dokładnie taki miernik Obrazek
Na jakie ustawienie ustawić żeby zmierzyć prąd ładowania ?
piokuk10
 
Posty: 200
Wiek: 19
Lokalizacja: Lisów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez SEBA » 2012-12-08, 22:17

A czy w jakiś sposób można na nowo namagnesować wirnik?
SEBA

Avatar użytkownika
 
Posty: 283
Wiek: 23
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 2008-05-27, 22:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez Muciek » 2012-12-08, 22:23

Można , tutaj np do junaka robią http://allegro.pl/junak-awo-magnesowani ... 14489.html . Co do posta wyżej to czerwony do 10A wejścia , czarny do czarnego, na przełączniku 10A wybierz, wepnij się szeregowo na kabel plusowy który idzie do akumulatora z prądnicy. Tutaj masz obrazek Obrazek
Muciek

Avatar użytkownika
 
Posty: 1013
Wiek: 22
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy
Dołączył(a): 2010-08-22, 23:28
GG: 0
Moje maszyny: *****

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez piokuk10 » 2012-12-08, 23:08

OK jutro spróbuje to zmierzyć wielkie dzięki ;) Podłączyłem się normalnie podczas odpalonego silnika do akumulatora + do + i - do -
po przegazowaniu pokazało ok 7,2V Jak to według was wygląda ?
piokuk10
 
Posty: 200
Wiek: 19
Lokalizacja: Lisów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez SEBA » 2012-12-08, 23:13

Jeżeli masz prądnice 6V to dobrze ale jeśli 12V to cienko, zresztą tak samo jak u mnie :-/
SEBA

Avatar użytkownika
 
Posty: 283
Wiek: 23
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Dołączył(a): 2008-05-27, 22:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez rafalgb » 2012-12-08, 23:15

piokuk10 napisał(a):po przegazowaniu pokazało ok 7,2V Jak to według was wygląda ?

przy 6V instalacji wygląda dobrze ale na krzyżówce stoisz na światłach i nie przygazowujesz moto pyrka na wolnych obrotach do tego wciśnięty hamulec i tu jest zong. gaśnie :(. prądy w wsk 175 mamy dość opanowane na tym forum wic opcji jest parę.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)
rafalgb

Avatar użytkownika
 
Posty: 468
Wiek: 34
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez piokuk10 » 2012-12-09, 00:32

Czyli co zrobić żeby tego prądu nie brakowało ? Tak ulepszyć instalacje żeby ładowanie pokazywało zamiast tak jak u mnie dzisiaj około 7.2V to np.8V ?? O to chodzi ? Bo do mnie to już się powoli zaczyna robić dziwne ładowanie ok a prądu brakuje. Z Góry Wielkie Dzięki ;)
piokuk10
 
Posty: 200
Wiek: 19
Lokalizacja: Lisów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez rafalgb » 2012-12-09, 00:47

sam decydujesz co i ile chcesz poswiecic
1 wirnik z royala plusy to: żadnych przeróbek wkładasz i jeździsz
- pozostają platynki
- potrzebny sprawny akumulator
2 CDI plusy: komplety brak obsługi
+ nie musi być sprawne AQ aby sie przejechać
- trzeba poświecić trochę pracy i własnej chęci
3 CDI + Royal plusy to juz ci nic więcej do szczęścia nie trzeba prądu tyle ze na bagażniku możesz ciepłą wodę grzać
jedyny - to to ze ten bajer to już kosztuje
WYBÓR NALEŻNY DO CIEBIE KTÓRA OPCJA KAŻDA JEST SPRAWDZONA I KAŻDY CHWALI SWOJE NA PEWNO PRĄDU CI NIE ZABRAKNIE WYBIERAJĄC KTÓRĄŚ Z NICH
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)
rafalgb

Avatar użytkownika
 
Posty: 468
Wiek: 34
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dołączył(a): 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750

Re: Zmiana cewek ładowania

Postprzez piokuk10 » 2012-12-09, 00:59

Z 1 wcale tak nie jest jak napisałeś bo pisałem z Audio i sam powiedział, że trzeba przewinąć cewki, bo oryginały się podobno grzeją.
Ale skoro mam dobre ładowanie to po co za dużo grzebać?? Może wystarczy jej tylko po prostu zwiększyć ładowanie żeby powiedzmy bez gazowania miała 7,2V i to wszystko ? No ale jeśli wtedy przegazuję i ładowanie będzie powyżej 8V, czy nie uszkodzi akumulatora ?.
piokuk10
 
Posty: 200
Wiek: 19
Lokalizacja: Lisów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK

Następna strona

Powrót do WSK 175



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość