Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

Odpowiedz
tublasek
Posty: 25
Rejestracja: 2007-07-22, 15:00
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: tublasek » 2011-04-02, 10:36

Sprawdzę dzisiaj drugim lepszym multimetrem i napisze w jakich warunkach. Pozdrawiam

tublasek
Posty: 25
Rejestracja: 2007-07-22, 15:00
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: tublasek » 2011-04-02, 14:34

Witam ponownie sprawdziłem dziś lepszym miernikiem.
Po odpaleniu bez dodawania gazu wystąpiły następujące wartości:
- bez świateł 14V
- postojowe 13,5V
- mijania 12,5V
Wartości dziwnie skakały nawet 2 V się pojawiło.
Co jest ciekawe przy dodaniu gazu wartość spadała drastycznie.
Co myślicie o tym. Pewnie to prostownik.
Mam prostownik kupiony z tej aukcji
http://allegro.pl/shl-m17-gazela-wsk-17 ... 55763.html
zdjęcie pochodzi z aukcji.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: mIcHaL_027 » 2011-04-02, 15:22

Ja bym zastosował mostek gretza, taki jak zastosowałem u siebie nie wiem jeszcze jak się sprawuje bo muszę zrobić silnik.. ;-)
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: Brat » 2011-04-02, 16:50

No to ładnie 40 zł za seleniaka :/ mogłeś kupić mostek prostowniczy za 3 zł i byłby bardziej pewny niż selen. Do tego selen prostuje prąd jednopolówkowo.

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: Shoei » 2011-04-02, 17:06

W 125 selen prostowal jednopolowkowo, w 175 juz dwupolowkowo.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: man on the WSK » 2011-04-02, 17:10

Ale ten prostownik z aukcji to jest tak naprawde mostek Graetza tylko w obudowie imitującej starego selena o ile dobrze pamiętam.

tublasek
Posty: 25
Rejestracja: 2007-07-22, 15:00
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: tublasek » 2011-04-02, 17:29

No właśnie to jest replika z nowoczesnym wkładem.
Ale czy to na pewno chodzi o prostownik.
Mam już pomysł, kupię taki mostek pionowy (http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/mos_pro/1471)
i sprawdzę koszt 3 zł, a jak się przyjmie to wrzucę w obudowę i będę miał jak oryginał.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: Karlicek » 2011-04-02, 21:39

Ja bym najpierw tak jak radzi Wojtek zmierzył prąd ładowania (miernik szeregowo, pomiar natężenia). Jeżeli wtedy wykaże jakieś dziwne nieprawidłowości to sprawdź osobno prostownik (test diod) i zmierz napięcie zmienne z cewek ładowania (dwa żółte przewody z silnika), to by dało jakiś obraz tego co może się dziać.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

tublasek
Posty: 25
Rejestracja: 2007-07-22, 15:00
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: tublasek » 2011-04-03, 12:25

Witam serdecznie chętnie bym zmierzył ale szczerze powiem nie wiem jak.
Na razie włączyłem szeregowo między aku i masę miernik. Ale pewnie nie o takie szeregowo chodziło:) i wskazało mi 1 jak przekręciłem zapłon, jak wyłączyłem to powoli spadało. Kurde jakby człowiek więcej na tej fizyce uważał to by teraz lepiej miał. Pozdrawiam

tublasek
Posty: 25
Rejestracja: 2007-07-22, 15:00
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: tublasek » 2011-04-03, 14:13

Oczywiście podłączyłem nie pod masę, tylko pod kabelek plusowy i akumulator. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: Wojtek » 2011-04-03, 16:33

W takim razie dobrze podłączyłeś. Co 1? 1 amper? Po włączeniu zapłonu mniej więcej tyle powinno wskazać. Tylko że nas interesuje ile wskazuje po uruchomieniu silnika. Kiedyś z Gaceczkosem mierzyliśmy w jego dudku to z -1A przed odpaleniem robiło się około 1A przy włączonych światłach po odpaleniu. Czyli całkiem nieźle. Powinieneś mieć podobne wyniki pomiaru.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

tublasek
Posty: 25
Rejestracja: 2007-07-22, 15:00
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: tublasek » 2011-04-03, 16:53

Tylko, że jak podłączę szeregowo to nie mam iskry, a światła na chwilę są a potem gasną. Co za tym idzie nie mogę uruchomić silnika. Czy mój miernik nie przewodzi prądu czy wszystkie tak mają. Pozdrawiam

tublasek
Posty: 25
Rejestracja: 2007-07-22, 15:00
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: tublasek » 2011-04-03, 16:55

Oczywiście chodziło mi o 1 Amper

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: Karlicek » 2011-04-03, 20:28

Jesteś pewien, że dobrze podłączasz miernik? Z reguły do pomiaru prądu jeden z przewodów pomiarowych trzeba przełożyć do innego gniazda. Sprawdź dokładnie ten miernik, ew. załatw inny.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: ładowanie w m21w2

Post autor: Wojtek » 2011-04-03, 23:02

W moim mierniku do pomiaru natężenia trzeba tak jak pisze Karlicek przełożyć jeden kabel do innego gniazda. W innych miernikach widziałem że nie ma takiej konieczności. Z założenia amperomierz ma zerową rezystancję więc nie powoduje spadków napięcia. Po podłączeniu miernika szeregowo musisz go przestawić na pomiar natężenia. A w zasadzie to przed podłączeniem :) Jeśli zostanie na pomiarze napięcia to faktycznie może powodować spadek bo woltomierz z kolei ma bardzo dużą rezystancję. Albo coś jest nie tak z miernikiem, zakładając że prawidłowo go obsługujesz albo twój akumulator jest do wyrzucenia.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

Post autor: irek » 2011-05-24, 23:40

Żeby sprawdzić ładowanie amperomierzem wpina się go szeregowo. Czyli np. odpinamy + od akumulatora i jedną końcówkę miernika dajemy do + akumulatora a drugi do kabla który od tego + odpieliśmy przed chwilą.
Ale pytanie jest takie: Czy po takim zabiegu nie spale sobie modułu zapłonowego?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

Post autor: wujcio » 2011-05-24, 23:43

możesz sobie spalić miernik;)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

Post autor: irek » 2011-05-24, 23:57

Miernik to ciul, ważne, żeby modułu nie uszkodzić bo nici z jazdy testowej.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

Post autor: wujcio » 2011-05-25, 00:06

ogólnie to ja też po zamontowaniu alternatora z royala chciałem mierzyć prąd jaki płynie do aq ale zrezygnowałem z tego ponieważ spalił mi się miernik (dziwne miałem ustawione na 10A).
Znalazłem również informacje w necie że jednak nie ma dużego znaczenia prąd ładowania byle napięcie na klemach nie przekraczało 14.7V i na tej podstawie działa większość regulatorów w motocyklach.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

Post autor: Brat » 2011-05-25, 15:37

Akumulator ładujemy prądem 1/10 w stosunku do pojemności aq, jeśli masz 5 Ah to prąd odpowiedni wynosi 0,5 ampera. Jeśli prąd będzie stosunkowo za duży, to aq będzie kipieć i płytki ołowiowe się wygną.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości