Strona 7 z 9

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-02, 10:36
autor: tublasek
Sprawdzę dzisiaj drugim lepszym multimetrem i napisze w jakich warunkach. Pozdrawiam

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-02, 14:34
autor: tublasek
Witam ponownie sprawdziłem dziś lepszym miernikiem.
Po odpaleniu bez dodawania gazu wystąpiły następujące wartości:
- bez świateł 14V
- postojowe 13,5V
- mijania 12,5V
Wartości dziwnie skakały nawet 2 V się pojawiło.
Co jest ciekawe przy dodaniu gazu wartość spadała drastycznie.
Co myślicie o tym. Pewnie to prostownik.
Mam prostownik kupiony z tej aukcji
http://allegro.pl/shl-m17-gazela-wsk-17 ... 55763.html
zdjęcie pochodzi z aukcji.
Pozdrawiam

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-02, 15:22
autor: mIcHaL_027
Ja bym zastosował mostek gretza, taki jak zastosowałem u siebie nie wiem jeszcze jak się sprawuje bo muszę zrobić silnik.. ;-)

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-02, 16:50
autor: Brat
No to ładnie 40 zł za seleniaka :/ mogłeś kupić mostek prostowniczy za 3 zł i byłby bardziej pewny niż selen. Do tego selen prostuje prąd jednopolówkowo.

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-02, 17:06
autor: Shoei
W 125 selen prostowal jednopolowkowo, w 175 juz dwupolowkowo.

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-02, 17:10
autor: man on the WSK
Ale ten prostownik z aukcji to jest tak naprawde mostek Graetza tylko w obudowie imitującej starego selena o ile dobrze pamiętam.

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-02, 17:29
autor: tublasek
No właśnie to jest replika z nowoczesnym wkładem.
Ale czy to na pewno chodzi o prostownik.
Mam już pomysł, kupię taki mostek pionowy (http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/mos_pro/1471)
i sprawdzę koszt 3 zł, a jak się przyjmie to wrzucę w obudowę i będę miał jak oryginał.
Pozdrawiam

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-02, 21:39
autor: Karlicek
Ja bym najpierw tak jak radzi Wojtek zmierzył prąd ładowania (miernik szeregowo, pomiar natężenia). Jeżeli wtedy wykaże jakieś dziwne nieprawidłowości to sprawdź osobno prostownik (test diod) i zmierz napięcie zmienne z cewek ładowania (dwa żółte przewody z silnika), to by dało jakiś obraz tego co może się dziać.

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-03, 12:25
autor: tublasek
Witam serdecznie chętnie bym zmierzył ale szczerze powiem nie wiem jak.
Na razie włączyłem szeregowo między aku i masę miernik. Ale pewnie nie o takie szeregowo chodziło:) i wskazało mi 1 jak przekręciłem zapłon, jak wyłączyłem to powoli spadało. Kurde jakby człowiek więcej na tej fizyce uważał to by teraz lepiej miał. Pozdrawiam

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-03, 14:13
autor: tublasek
Oczywiście podłączyłem nie pod masę, tylko pod kabelek plusowy i akumulator. Pozdrawiam

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-03, 16:33
autor: Wojtek
W takim razie dobrze podłączyłeś. Co 1? 1 amper? Po włączeniu zapłonu mniej więcej tyle powinno wskazać. Tylko że nas interesuje ile wskazuje po uruchomieniu silnika. Kiedyś z Gaceczkosem mierzyliśmy w jego dudku to z -1A przed odpaleniem robiło się około 1A przy włączonych światłach po odpaleniu. Czyli całkiem nieźle. Powinieneś mieć podobne wyniki pomiaru.

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-03, 16:53
autor: tublasek
Tylko, że jak podłączę szeregowo to nie mam iskry, a światła na chwilę są a potem gasną. Co za tym idzie nie mogę uruchomić silnika. Czy mój miernik nie przewodzi prądu czy wszystkie tak mają. Pozdrawiam

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-03, 16:55
autor: tublasek
Oczywiście chodziło mi o 1 Amper

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-03, 20:28
autor: Karlicek
Jesteś pewien, że dobrze podłączasz miernik? Z reguły do pomiaru prądu jeden z przewodów pomiarowych trzeba przełożyć do innego gniazda. Sprawdź dokładnie ten miernik, ew. załatw inny.

Re: ładowanie w m21w2

: 2011-04-03, 23:02
autor: Wojtek
W moim mierniku do pomiaru natężenia trzeba tak jak pisze Karlicek przełożyć jeden kabel do innego gniazda. W innych miernikach widziałem że nie ma takiej konieczności. Z założenia amperomierz ma zerową rezystancję więc nie powoduje spadków napięcia. Po podłączeniu miernika szeregowo musisz go przestawić na pomiar natężenia. A w zasadzie to przed podłączeniem :) Jeśli zostanie na pomiarze napięcia to faktycznie może powodować spadek bo woltomierz z kolei ma bardzo dużą rezystancję. Albo coś jest nie tak z miernikiem, zakładając że prawidłowo go obsługujesz albo twój akumulator jest do wyrzucenia.

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

: 2011-05-24, 23:40
autor: irek
Żeby sprawdzić ładowanie amperomierzem wpina się go szeregowo. Czyli np. odpinamy + od akumulatora i jedną końcówkę miernika dajemy do + akumulatora a drugi do kabla który od tego + odpieliśmy przed chwilą.
Ale pytanie jest takie: Czy po takim zabiegu nie spale sobie modułu zapłonowego?

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

: 2011-05-24, 23:43
autor: wujcio
możesz sobie spalić miernik;)

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

: 2011-05-24, 23:57
autor: irek
Miernik to ciul, ważne, żeby modułu nie uszkodzić bo nici z jazdy testowej.

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

: 2011-05-25, 00:06
autor: wujcio
ogólnie to ja też po zamontowaniu alternatora z royala chciałem mierzyć prąd jaki płynie do aq ale zrezygnowałem z tego ponieważ spalił mi się miernik (dziwne miałem ustawione na 10A).
Znalazłem również informacje w necie że jednak nie ma dużego znaczenia prąd ładowania byle napięcie na klemach nie przekraczało 14.7V i na tej podstawie działa większość regulatorów w motocyklach.

Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem

: 2011-05-25, 15:37
autor: Brat
Akumulator ładujemy prądem 1/10 w stosunku do pojemności aq, jeśli masz 5 Ah to prąd odpowiedni wynosi 0,5 ampera. Jeśli prąd będzie stosunkowo za duży, to aq będzie kipieć i płytki ołowiowe się wygną.