Ładowanie w M21W2S2

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Ładowanie w M21W2S2

Post autor: Xabi » 2007-11-19, 23:11

Witam !
Mam Pytanie, czy mógłby mi ktoś powiedzieć co jest u mnie z ładowaniem Aq? A mianowicie:
Mam nowy Aqu, naładowany jest, wszystko oki, podłączam go, i lampy wszystko działa jak powinno, jak tylko odpalę silnik, po 1 min pracy światła gasną, i okazuje się, że AQu jest doszczętnie rozładowany... ;/ Wiecie może o co tu chodzi?? co mam źle?
Mam prostownik England Lucas, prądnice SEMa
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: misiolek » 2007-11-20, 12:29

hmm to może być prostownik
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-20, 16:09

Problem w tym, ze wszystko jest dobrze podłączone, jak silnik nie jest odpalony to wszystko działa idealnie, jak tylko odpale to go rozładowuje ;/ a instalacje była robiona przez Ojca (elektryka) Ładowanie Aqu działa..
Zaraz jeszcze bd w garażu próbował coś zdziałać
Ostatnio zmieniony 2007-12-14, 16:41 przez Xabi, łącznie zmieniany 1 raz.
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-11-20, 19:17

jak tylko odpale to go rozładowuje
Ładowanie Aqu działa..
Jak to możliwe? Może masz gdzies zwarcie? Sprubuj przekręcic kluczyk w stacyjce i nieodpalać, ciekawe czy rozładuje.

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-20, 19:40

Jak tylko przekręce kluczyk, nie odpalając, to wszystko działa, rozładowuje go dopiero po 3 dniach działania lamp, bo tak sprawdzałem.
Teraz byłem i odłączyłem przewód od cewki świateł i tak odpaliłem na jakieś 10 min chodził to lampy swieciły idealnie i nic nie padło
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-20, 21:06

Xabi92 pisze:Teraz byłem i odłączyłem przewód od cewki świateł
Pewnie się czepiam ale trochę mało precyzyjna ta wypowiedź. Tylko się domyślam że odłączyłeś po prostu zasilanie świateł. Tak?
Czy tam jedna cewka ładuje akumulator a druga zasila światło mijania prądem przemiennym? Ile w tej prądnicy jest cewek i od czego jest każda? Co w instalacji jest zasilane prądem stałym a co przemiennym?
Domyślam się że na zgaszonym silniku można uruchomić światło pozycyjne tylne, stop, sygnał dźwiękowy i koniec?

Jeśli odłączyłeś zasilanie światła przedniego i problem się nie ujawnia to znaczy że zlokalizowałeś przyczynę. Musi być jakieś zwarcie skoro tak szybko akumulator zostaje rozładowany. Druga sprawa też ważna jest taka że skoro po 3 minutach nie ma w nim prądu to znaczy że gdzieś płynie bardzo duży prąd. Jeśli płynie przez jakiś odbiornik to z dużym prawdopodobieństwem uszkodzi go.
Nie mam żadnego schematu instalacji w S2 więc nie umiem nic konkretnego powiedzieć.

Z tego co wiem zapłon w S2 jest iskrownikowy czyli nie ma żadnego związku z innymi odbiornikami ani z ładowaniem aq. Jak jest z tymi światłami? Mijania/ drogowe zasilane przemiennym a reszta stałym?

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-20, 22:00

Ten przewód od swiateł jesy koloru czerwonego, wychodzi z cewki z prądnicy.W prądnicy SEMa znajdują sie 4 cewki, 1- zapłon, 2- światła mijanie i tylne pozycyjne, a 3 i 4 cewka to od ładowanie Aqu. Tak na zgaszonym silniku można uruchomić światło pozycyjne tylne, stop, sygnał dźwiękowy. Tego, czy zasilane są prądem stałym czy przemiennym to nie wiem, oryginalnie światło przednie mijania i tylne pozycyjne było zasilane z cewki z prądnicy, u mnie teraz jest zasilane wszystko z Aqu. a zapłon jest podłączony osobno pod cewkę WN i cewke w prądnicy, to zupełnie inny obieg, który nie ma nic wspólnego ze światełkami
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-11-21, 00:10

Zacznij chłopie od założenia org. stacyjki, jak miałem w swojej s2 kobuzowską stacyje to różne cuda się działy, a aby dojść do ładu to trochę sie napracowałem. Następnie sprawdź instalkę elektr., czy alles jest podlaczone jak na nim. Jesli nadal będzie źle, to daj znać. :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-11-21, 10:26

Xabi92 pisze:jak tylko odpale to go rozładowuje ;/ a instalacje była robiona przez Ojca (elektryka)
No i bardzo dobrze, że twój tata jest dla ciebie autorytetem = tak być powinno. Ale jeżeli robił to bez schematu elektryki "sporta", to tak się stanie, jak się stało: nie wiadomo co jest źle! czego szukać.
Co by nie powiedzieć o konstruktorach wuesek, to zawsze trzeba przyjąć, że ich rozwiązania - sprawdzone przez kilkadziesiąt lat i w ponad 2,5 mln. wyprodukowanych motocykli - nie zawierają błędów.
Nie pamiętam już, czy to ty pisałeś, że calą instalkę robiłeś po swojemu (bo oryginalna jest podobno zbyt skomplikowana!!) - czy to nie ty? Ale to trzeba zrobić zgodnie z oryginałem - wtedy nie będzie zdziwień.
I jeszcze jedno zdanie o stacyjkach w wuesce: czasami oznaczenia wejść w stacyjkach mają identyczną numerację, ale zupełnie inne połączenia wewnęrzne (było kilka rodzajów stacyjek).

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-21, 13:02

Tak Fenixie, masz rację co do tej instalacji, była robiona wegług kilku schematów , i tego schematu, jaki sam przerysowałem wg tego, jak to było zrobione przed remontem. Mam stacyjke od Kobuza, co jest błędne, ponieważ nie mogę gasić Wueski stacyjką tylko na zwarcie. Instalacja była robiona z zachowaniem oryginalnych kolorów przwodów, a nie była robiona "na szybko", raczej można by powiedzić metodą prób i błędów. Najgorsze jest to, że stacyjka jest nieoryginalna, i nie można wszystkiego zrobić tak, jak być powinno :(
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-11-21, 15:37

Ta instalacja w sporcie jest mniej skomplikowana od kobuzowej, z Twojego opisu wynika że masz zamienione bieguny od ładowania , zamień miejscami kable wychodzące z mostka prostowniczego , powinno być ok.
Nie napisałeś co zrobiłeś z cewką od zasilania świateł, czyżby nie była potrzebna .

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-21, 18:33

Teoretycznie to niC nie zrobiem, wszystko jest jak byc powinno, tylko na próbe odłączyłem czerwony przewód od cewki świateł. Ale to nie pomogło, to z powrotem zalutowałem go w stacyjce

[ Dodano: 2007-11-21, 17:38 ]
Aa czyli mam zamienić miejscami te dwa żółte przewody, które idą z silnika do listwy, a z listwy do prostownika. A mam je zamienić w prostowniku ? ?
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-21, 21:06

Podejrzewam że dwa żółte przewody to są dwa bieguny cewki ładującej akumulator. Nie ma znaczenia ich konfiguracja bo ta cewka wytwarza prąd zmienny. Na prostowniku są narysowane falki. Oznacza to że w tych miejscach mają być podłączone dwa bieguny cewki. Natomiast sprawdź czy plus wyprostowanego prądu nie jest podłączony do masy a minus do akumulatora. W tym miejscu może być błąd. Lub inna wersja. Czy plus wychodzący z prostownika nie jest podłączony aby do ujemnego bieguna akumulatora. To są dwa rozwiązania jakie przychodzą mi do głowy.

Przy poprzednim poście miałem takie podejrzenia jednak napisałeś że odłączenie zasilania świateł pomogło co mnie zmyliło. Szczególnie w świetle tego że jednak nie pomogło...

Czyli innymi słowy upewnij się czy czarny przewód będący 'minusem' od prostownika jest podłączony prosto do masy. A druga sprawa to biały przewód stanowiący 'plus'. Musi on iść do listwy a z listwy do DODATNIEGO bieguna akumulatora.
Jeszcze innymi słowy: plus akumulatora łączy się na listwie z plusem prostownika. Tam poprzez bezpiecznik jest wyprowadzone wyjście do stacyjki.

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-21, 22:21

Przewody mam do prostownika podłączone jak na tej fotce, zamieszczonej wcześniej na temacie o S2

Żółte przewody to ładowanie Aqu
Czarny to "plus" z Aqu
Biały to prąd "wyprostowany" podpięty do listwy i wyprowadzony do odbiorników
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-11-21, 23:12

Xabi92 pisze:Czarny to "plus" z Aqu
Sam napisałeś sobie odpowiedz .
czy Ty jeszcze nie zrozumiałeś co staramy się powiedzieć przecież masz wszystko napisane "czarno na białym".
Napisałem Ci masz plus akumulatora podpięty do minusa ładowania .
Zamień miejscami przewód czarny z białym .
Jeżeli dalej nie rozumiesz to przeczytaj wszystko jeszcze raz .

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-21, 23:23

Dobrze, dobrze, spokojnie, wiem o co Ci chodziło, ale wolałem sie upewnić, czy tak ma być, więc spokojnie!! Dziękuje za pomoc !! Jutro bd działał. Zobacze co wyjdzie z tego "czarne na białym"
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-11-22, 09:07

Xabi zacytuję twoje słowa: spokojnie, spokojnie Xabi. Niepotrzebnie się unosisz: ja dobrze wiem, jak to potrafi wku...wić, gdy wszystko jest dobrze a jest... niedobrze! Sam nie jeden raz rzucałem śrubokrętami, kluczami i zdarzało się kopnąć łobuza w tylne koło.
Ale nie może być tak, że wszystko jest dobrze a mimo to NIE działa. Musi być coś skwaszone. Albo odwrotnie: to może trzeba teraz coś spieprzyć i żeby też NIE działało, (żeby też wyszło odwrotnie)?

Spróbój jednak jeszcze raz sprawdzić, czy ty nie masz obwodu ładowania pospinanego w szereg: powinno być plus z prostownika łączymy z plusem akumulatora (i odpowiednio ==> minus prostownika z minusem AQ). Bo z twojego opisu wynika że tak właśnie masz.

I jeszcze jedno - też ktoś już to napisał wcześniej, tylko że uciekło to twojej uwadze - jeśli tak szybko rozładowuje ci akumulator (napisałeś, że w ciągu 1-3 min.) to pewnie cały ten krótki obwód jest gorący, rozgrzany. No to może pamiętasz, co było podejrzanie ciepłe i dokładnie w tym miejscu warto szukać. No i jednak zaczynij zakładać wreszcie że jednak nie wszystko masz dobrze w instalacji.

Ze zdjęcia Lukasa wynika, że czarny przewód to plus (powinien pójść do plusa AQ), a biały to minus (idzie na ramę lub bezpośrednio do minusa AQ).

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-22, 18:34

Byłem w garażu, przy WSK, i co udało mi się zrobic???
Gó**o, totalnie niC
Wszystkie kable wybebeszyłem, od nowa instalacje ułożyłem, pozamieniałem przewody jak mi doradzaliście na prostowniku, i dalej nie ma niC. Tyle, że Aqu się doszczętnie nie rozładował. sprawdzałem wszystko, i wg mnie i Ojca jest wszystko w porządku, ale tak nie jest ;/ Fenixie-- sprawdzałem wszystkie punkty i nigdzie nic sie nie grzało ;/ swiatła (przy dopiero co naładowanym Aqu) działają dość dobrze. Ale gdy odkręce manetke gazu, to gaśnie wszystko. A cewka świateł z prądnicy powinna mi zasilać przednią lampę, i tak robi, ale świeci niesamowicie słabo. Nie mam zielonego pojęcia co pieprzy :/ Trafia mnie to, tyle godzin spędzonych przy instalacji i nic. Nawet robiłem instalke "na krótko", najkrócej jak sie da, i dalej było to samo. Bez stacyjki też jest to samo, czyli takie same objawy ;/

[ Dodano: 2007-11-22, 20:25 ]
Kolejne 2 godziny spędzone w garażu.
Ale teraz wreszcie udało się do czegoś dojść i wyeliminować błąd, a mianowicie prostownik był tak kiepawo założony, że miał przebicie. A z tym było związane rozładowywanie Aqu i iskrzenie, które zauważyłem dziś poruszając prostownikiem. Jak narazie było dobrze, teraz Aqu sie ładuje, jutro się wszystko sprawdzi !
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-11-23, 01:23

Prostownik w S2 musi być odizolowany na śrubie podczas dokręcania, orginalnie występują2 podkładko-tulejki, które całkowicie odizolowują go od ramy.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-11-23, 09:13

Dziwi mnie ta wasza pogoń za oryginalnością , te prostowniki Lucasa to nic innego jak odmiana naszego starego prostownika selenowego, o którego wadach nie muszę chyba pisać .
Nie umiecie korzystać z prostych rad jakich mnóstwo na tym forum, ileż to razy było pisane o zamianie prostownika selenowego na zintegrowany mostek diodowy.
Fenix poświęcił temu tematowi część miejsca na stronie, ale to wszystko za mało, słowa lucas i prądnica Sem pociąga was jak magnes i kojarzy się z niezrównaną jakością , a ja mówię wam to taki sam chłam jak nasze stare prostowniki selenowe i nie są warte ani chwili uwagi .
Xabi piszesz ze siedzisz przy motocyklu długie godziny i nic, powiem Ci że każdy z nas tak ma a niektórzy to nawet by chcieli tak mieć .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości