Ładowanie w M21W2S2

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-23, 15:18

Taa dziś odizoluję prostownik i sprawdzę czy nadal występują jakies problemy.
Andi, noo niewiem, czy każdy chciałby tyle czasu spędzać przy Wuesce i nie móc do czegoś dojść. To denerwuje, gdy musisz czasem siedzieć do poźna w nocy i próbując naprawić coś. Już czasem sobie myślę, ze chyba nigdy mi sie ni skończą problemy w motorze, zawsze coś musi być nie tak. Ale dzięki za rady :zdrowko: Pozdro wszystkim za pomoc!!
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-11-24, 12:13

Spróbuj całkiem odłączyć ten prostownik i odpal. Przy naładowanym akumulatorze bez ładowania powinieneś parę kilometrów zrobić. Jak normalnie się będzie po trochu rozładowywał to pewnie wina ładowania, czyli prostownika.

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-24, 13:41

Tak też zrobię, bo mam zamiar dziś pojeździć dość długo i przetestować Motór po remoncie. :zdrowko:


Taak, to jest teraz napewno coś z ładowaniem, nigdzie juz nie ma zwarć, po prostu po pół godziny jazdy Aqu sam z siebie sie rozładował ( jeździłem na światłach ) Musze sprawdzić ładowanie i cewki od ładowania, czy jakiś prąd jest, czy też nic nie ma :/ .
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-11-24, 18:32

Xabi - ale powiedz ty mi wreszcie: dlaczego tak się upierasz przy tym angielskim prostowniku?!
Ja na twoim miejscu już dawno kupiłbym sobie najzwyklejszy mostek greca (to się tak właśnie wymawia), który kosztuje dosłownie kilka złoty ( chyba nie więcej niż 5 zł), dostaniesz go w najbliższym sklepie z klagami elektronicznym. I będziesz miał wreszcie spokój i radochę z jeżdżenia a nie ból głowy od głowienia się na tematem: co tu się spierdziliło??! ;)

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-24, 18:37

To samo miałem z selenem. Nie dość że nie ładował to jeszcze rozładowywał. Kupiłem mostek (4 zł) i do tej pory mam super ładowanie. A jak już chcesz mieć bliżej orginału to kup prostownik Unitry.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-11-24, 18:45

Jak tak bardzo zależy ci na Lucasie, to zostaw go tam gdzie był oryginalnie, ale NIE włączaj w obwód (po prostu zostaw "dla oka"). A gdzieś z boku ulokuj poprawny, pełno-sprawny mostek prostowniczy: i ten mostek dopiero włącz do obwodu, niech on przejmie rolę prostowania prądu.

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-24, 19:18

Fenixie, wcale nie musze zostawać przy oryginale, ja po prostu nie wiedziałem, ze on jest do D**y, teraz go wymienie i mam nadzieję, że w końcu bedzie z prądami spokój.

[ Dodano: 2007-11-26, 19:04 ]
Teraz to juz kompletnie nie moge sie w tym wszystkim połapać.
Mam swój prostownik LUCASa, który rzekomo działa, kupiłem mostek Graetza, i pożyczyłem od kumpla Selenowy. Dalej jest to co było, a mianowicie nie ma nic, naładowany Aqu podłączam pod motor, najpierw sprawdzał na każdym z osowna ładowanie, na każdym jest ładowanie, naewt sprawdzałem czy po zetknięciu dwóch przewodów żóltych będzie świecić żarówka, okazuje się, ze świeci. Gdy podpinam Aqu, działa przez jakieś 20- 30 min, potem stopniowo przygasa. Dodam, ze instalacja jest teraz zrobiona najkrócej jak to możliwe. A więc niemożliwością jest to, aby ten prąd ot tak sobie gdzieś uciekał czy coś go "pożerało". Wegług mojego Ojca wszystko jest w porządku podłączone, a nie działa tak jak powinno :/ :/ :evil:
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-11-28, 09:42

A ile tam jest w ogóle cewek to ładowania?
Z tego co piszesz wynika, żę ładowanie jest w porządku. Jet tylko złe podłączone do akumulatora, bez względu na oznaczenia podłącz odwrotnie. Miałem kiedyś taki akumulator który dało się ładować w obie strony, trzymał krótko ale trzymał.

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-28, 13:54

Jest jedna cewka, i dwa przewody (żółte)
Dziś kupiłem Mostek Graetza, jak go podlącze to zobacze, czy dalej bedą takie problemy
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-28, 15:43

Tak mi przyszło do głowy w czym problem. Wspomniałeś że wszystkie odbiorniki masz zasilane prądem stałym, czyli z akumulatorem w obwodzie. Jedna cewka nie ma szans tego wszystkiego zasilić. Ona ma pewnie kilka Watów mocy. Bilans wychodzi ujemny bo wsyzstkie odbiorniki razem wzięte mają ponad 30W.. Co z pozostałymi cewkami w prądnicy? Jedna to zapłon, dwie to światła i jedna ładowanie. Tak? Co w takim razie dzieje się z dwoma pozostałymi?

Ja nie widzę sensu zasilania światła mijania/drogowego prądem stałym. To tylko komplikowanie sobie życia. Odłącz światło przednie od obwodu ładowania i zasilaj je cewkami które do tego oryginalnie służą.
Jeśli już koniecznie chcesz zasilać światła prądem stałym to musisz 2 pozostałe cewki również podłączyć do obwodu ładowania. Tylko czy to będzie działać poprawnie jeśli w oryginale było inaczej? Może to zupełnie urojony problem ale czy przesunięcie fazowe nie będzie wykluczało poprawnej pracy?

Recept wujka Wojtka jest następujący: Prądem 'z akumulatora' zasilaj tylko te odbiorniki które fabrycznie są nim zasilane czyli pewnie światło stop, pozycyjne przednie i tylne, sygnał dźwiękowy. Podłączyłeś pod jedną cewkę dodatkowo światło mijania które bierze taki prąd że rozładowuje ci akumulator. Jeśli tam jest 6V a masz żarówkę 35/35W to płynie tam prawie 6 amperów! Czyli trochę ponad godzinka i akumulator jest rozładowany. A może jeszcze mocniejsza żarówka tam siedzi?
Wcześniej napisałeś że oryginalnie tylne pozycyjne też jest zasilane z tych samych cewek co mijania/drogowe. Nie jest to prawda.
Qwert, podaruj nam proszę takie historię z ładowaniem w obie strony...

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-28, 17:09

Wojtku!!
Po pierwsze to ja mam WSK M21W2S2, a tam jest całkiem inna prądnica :)
Po drugie to już nie mam zasilanej przedniej lampy, tzn mijania i drogowych świateł przez Aqu, tylko postój
Po trzecie, to kupiłem Mostek Graetza i po godzinnej przejażdżce wszystko działa idealnie mocno i dobrze(odpukac ;) ).
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-28, 17:36

Ja wiem że tak jest inna prądnica co nie znaczy że generuje on jakieś ogromne moce. Jak Andi to określił jest ona tak samo chałowa jak polska. Z poniższego cytatu wywnioskowałem swoją teorię.
oryginalnie światło przednie mijania i tylne pozycyjne było zasilane z cewki z prądnicy, u mnie teraz jest zasilane wszystko z Aqu
To cytat z twojego postu z pierwszej strony. Tyle było sprzecznych informacji w tym temacie że straciłem rachubę. Skoro działa po wymianie prostownika to ok.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2007-11-28, 18:37

Tak teraz działa, skorzystałem ze schematu Kapiiego i podłączyłem tak jak ma być, tylko z tymczasowym ominięciem stacyjki( teraźniejsza jest nieoryginalna)
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

bronek-2007

Post autor: bronek-2007 » 2008-01-07, 17:07

SIEmka a ma ktoś wogóle z was schemat podłączenia elektryki do sporta2??? to może by mi ktoś zesłal albo wrzucil na forum>> bron@amorki.pl

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2008-01-07, 19:11

Ojjj.. Kolego, wystarczyło tylko poszukać ;P

topics9/wsk-sport-modele-s1-i-s2-vt12,90.htm

:zdrowko:
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Grandes
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Grandes » 2008-01-25, 10:28

mam pomysl:)
jakby tak przerobic ten caly kosz cewek na alternator 12V ??;]
mamy taki pewien pomysl, moze troche jeszcze niedopracowany:
-dwie cewki w tym calym koszu cewek daja 12V -(wywnioskowalem ze schematu instalacji 12v wsk 175)
-jest tam ich 6 sztuk, wiec laczymy po dwie i mamy 3 pakiety po dwie cewki, czyli 3X12V
-laczymy poczatki tych pakietow ze soba, wypuszczamy 3 kable z koncow tych pakietow
na zewnatrz. Mamy juz uzwojenie trojfazowe polaczone w gwiazde- jak w alternatorze:]
-jak juz wypuscimy te trzy plusowe kable to wstawiamy do naszej wski prostownik 9-diodowy od MZ ETZ 150/250
i juz prawie mamy alternator:D brakuje jeszcze regulatora napiecia;/ no z tym mam maly dylemat bo nie wiem czy sie zmiesci wszystko pod pokrywa....
ale pomysl jest;] :
-wyciagamy z magneta magnes i zastepujemy go cewka od alternatora (mozna dac nawinac-raczej nie problem)
-mocujemy na magnecie dwa pierscienie od alternatora - to taki pseudokomutator (mozna kupic w sklepie motoryzacyjnym okolo 20zl)- i tu wlasnie obawiam sie ze bez toczenia sie nie obejdzie i jeszcze nie mam pomyslu jak tego dokonac;/
mniejsza z tym :D to jest narazie tylko nie dopracowany pomysl;]
Zakladam ze jakos sie uda te pierscienie zamontowac :) potrzebny beda jeszcze szczotki, mysle ze od BIG fiata z alternatora powinny styknac;] mocujemy jakos...
-puszczamy kabel od szczotek do regulatora elektronicznego od BIG fiata, drugim kablem lecimy od regulatora do prostownika i ostatecznie ten sam kabel do kontrolki ladowania;]
mamy alternator jak w ETZ:D tylko co z platynkami???????? gdzie zaplon??????
mysle ze halotron od strego golfa z modulem styknie:] problem z zalozeniem;/ i miejscem pod pokrywa;/
w mz ts 250 wstawilem alternator i zaplon halotronowy od vw;] dziala SUPER to dlaczego nie w wsk? :D

Prosze nie pisac bzdur, ze to niemozliwe!! ;] pamietajcie "wszystko jest mozliwe " tylko trzeba miec troche wiedzy i dobry pomysl:D (sory za bledy-xp eng)

podkreslam ze to jest tylko pomysl i jak znajde troche czasu to postaram sie w ferie cos takiego skleic w calosc, a nastepnie poinformowac was o wynikach moich badan:D

[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2008-01-25, 10:42 ]
Uzupełnij profil.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2008-02-27, 20:08 przez Grandes, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Xabi » 2008-01-25, 15:23

Pomysł calkiem niezły, tylko najgorsze jest to ze ograniczone jest miejsce;/ . Napisałeś, ze wszysko jest możliwe, tak jak najbardziej, tylko zeby to jeszcze należycie działało ;) :zdrowko:
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Post autor: 125 arek » 2008-01-25, 16:35

zamieść zdjęcia od ts jak to zrobiłeś popatrzymy może się uda i do wsk a tak nawiasem mam ts więc jestem ciekaw czekam na jakieś foty
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: yahoo » 2009-01-17, 14:17

bronek-2007 pisze:SIEmka a ma ktoś wogóle z was schemat podłączenia elektryki do sporta2??? to może by mi ktoś zesłal albo wrzucil na forum>> bron@amorki.pl" target="_blank" target="_blank
Przepraszam, że wskrzeszam wątek, ale nie wyświetlają mi się żadne zamieszczone w nim obrazki, jakby ich zupełnie nie było - wnoszę że były zamieszczone z treści postów. Nie wiem czy to kwestia ich usunięcia przez imageshacka, czy "wcięło" je przy przenosinach Forum. Tak czy siak - ja niczego nie widzę.

Czy w związku w powyższym któryś z Was, koledzy, mógłby raz jeszcze zamieścić schemat instalacji do 175-tki z zapłonem SEM? Dzięki z góry!
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie w M21W2S2

Post autor: Sebastian440 » 2009-01-17, 18:29

Wszystko jest ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości