wsk 175 ładowanie

Odpowiedz
krzysiek3490
Posty: 5
Rejestracja: 2015-12-07, 00:29
GG: 0
Moje maszyny: jawa 350 ts
cz 175
wsk 175
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Kontaktowanie:

wsk 175 ładowanie

Post autor: krzysiek3490 » 2015-12-10, 23:09

Witam, zakładam nowy temat ponieważ potrzebuję odpowiedzi kilka pytań. Chodzi mi o to co zrobić żeby w wsk 175 było ładowanie ? Mam silnik wsk 175 w innej ramie i nie ma podłączonego ładowania, nie wiem jak to zrobić ponieważ nigdy nie widziałem jak to jest w wsk 175. Czy wystarczy podłączyć prostownik taki co można kupić na allegro PROSTOWNIK MOSTEK DIODOWY GB-015 żeby było ładowanie czy potrzeba coś jeszcze ? Jak podłączyć ten prostownik ? Mam silnik 6v wychodzi z niego chyba 5 kabli. Ten prostownik z allegro ma kable + - żółty i niebieski. Ten żółty i niebieski trzeba połączyć z tym żółtym i niebieskim z silnika ?
Motor jeździ akumulator 6v podłączone światła do cewek działają tylko brak ładowania, tego prostownika w ogóle nie mam.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: franq87 » 2015-12-11, 10:21

Chcesz rysunek, czy wolisz wolisz żeby pisemnie wytłumaczyć?

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: Texas Ranger » 2015-12-11, 14:54

Franq87 dawaj i tak i tak, najlepiej jak dla ciemniaka (bez urazy, ale jeśli chodzi o elektrykę w 175 to sam siebie do takich zaliczam). Pomimo, że to nie moje pytanie, ale jestem bardzo zainteresowany i z góry dziękuję za odpowiedź.

chris.lkr
Posty: 124
Rejestracja: 2015-09-01, 15:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz, WSK 125 M06 B1
Lokalizacja: Starachowice
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: chris.lkr » 2015-12-11, 20:37

To i ja poproszę o taki schemacik. Dzięki,

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: franq87 » 2015-12-11, 21:07

Narysowałem na szybko i z pamięci, jak się komuś chce, to niech przerysuje na kompie.
Schemat dla ładowania prądem stałym drugiego stopnia,(można tak stosować) dla ładowania pierwszego stopnia przy pracy silnika bez świateł głównych i drugiego stopnia ze światłami głównymi należy przerwać żółty przewód prostownika i podłączyć tak ,by jego obwód zamykał się po włączeniu świateł głównych. Przy zastosowaniu oryginalnej stacyjki to nie będzie trudne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

krzysiek3490
Posty: 5
Rejestracja: 2015-12-07, 00:29
GG: 0
Moje maszyny: jawa 350 ts
cz 175
wsk 175
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: krzysiek3490 » 2015-12-11, 23:59

Dzięki franq87 za schemat, ale możesz to jeszcze wytłumaczyć słownie ? Na schemacie narysowałeś prostownik i patrząc na niego tak jak na ten co mówiłem z allegro to u Ciebie patrząc z lewej jest minus a na tym z allegro plus. Z tego schematu wynika że trzeba połączyć kabel żółty z niebieskim ? Może zobacz na ten z allegro link( http://allegro.pl/wsk-125-175-chart-pro ... 52833.html ) i na podstawie jego napisz który kabel z którym połączyć. Plus i minus to wiadomo jak ale te dwa od cewek to nie wiem.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: franq87 » 2015-12-12, 10:09

Tak, bo ten z allegro to podróbka. Na SD chyba jeszcze są oryginalne wcale nie dużo droższe.
Jeśli o ten z allegro chodzi, to podpinasz tak jak na rysunku, plus do akumulatora, prąd zmienny(ten wężyk) do brązowego z prądnicy,
minus do masy, i drugi prąd zmienny do żółtego i niebieskiego z prądnicy.
Kabel brązowy to prąd zmienny z jednej cewki prądnicy ,
Kabel żółty i niebieski spięte razem to prąd zmienny z dwóch cewek prądnicy, czyli mocniejszy.
Prostownik ma dwa wejścia prądu zmiennego i nie ma znaczenia który prąd do którego wejścia podepniesz.
Pomimo, że kable tego allegrowego prostownika mają inne kolory, stosuj się do symboli na prostowniku.
Oryginalnie działa to tak, że po włączeniu zapłonu akumulator jest ładowany z jednej cewki (kabel brązowy), a po włączeniu świateł, czyli obciążeniu akumulatora żarówką światła pozycyjnego lampy tylnej i przedniej, oraz oświetleniem licznika akumulator jest ładowany z dwóch cewek. Takie bardzo prymitywne regulowanie prądu ładowania.
Nie wiem w czym masz ten silnik i jakie tam są odbiorniki prądu, jeżeli masz tam jakieś światło stop , może być cały czas ładowanie z dwóch cewek, to nie są duże prądy .

krzysiek3490
Posty: 5
Rejestracja: 2015-12-07, 00:29
GG: 0
Moje maszyny: jawa 350 ts
cz 175
wsk 175
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: krzysiek3490 » 2015-12-12, 15:45

Dzięki za taki opis, o to mi chodziło. Jeszcze zapytam, po włączeniu zapłonu jest ładowanie tylko z kabla brązowego, a gdy włączę światła to powinno być ładowanie tylko z żółtego i niebieskiego czy też z brązowego ?
Może ktoś wie jeszcze gdzie można kupić samą przepustnicę gaźnika wsk 175 ? Bo u mnie pękła i nigdzie nie mogę znaleźć a całego gaźnika nie chcę kupować.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: franq87 » 2015-12-12, 18:56

Ojej, nie tak... postaram ci się to wytłumaczyć po kolei.
Mamy dwa źródła prądu: akumulator i prądnicę. Do akumulatora mamy podpięte równolegle pewne odbiorniki prądu, prądnica prądu zmiennego ,po wyprostowaniu prądu ładuje akumulator prądem stałym. Prądnica silnika W2B ma 4 cewki świateł głównych (12V), oraz dwie cewki ładowania każda 6V. Cewki ładowania nie są spięte w szereg, każda ma osobne wyjście prądu i tak:
pierwsza ma wyjście kablem brązowym i zółtym
druga ma wyjście kablem niebieskim.
Prostownik ma dwa wejścia prądu zmiennego, do pierwszego jest podpięty brązowy kabel czyli ładuje jedna cewka.
Do drugiego jest podpięty kabel zółty i niebieski ,które w skrzynce bezpieczników są spięte razem ,jednak w ich obwodzie jest stacyjka, która zamyka obwód tylko na drugim i trzecim położeniu. Tak więc prądy ładowania pierwszej i drugiej cewki zostają dodane( prądy, czyli natężenie ,nie napięcie ) na drugim i trzecim położeniu stacyjki i mamy większe zasilanie.
Tak więc po włączeniu świateł kablem brązowym płynie ten sam prąd z tej samej cewki co kablem żółtym.

krzysiek3490
Posty: 5
Rejestracja: 2015-12-07, 00:29
GG: 0
Moje maszyny: jawa 350 ts
cz 175
wsk 175
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: krzysiek3490 » 2015-12-12, 20:06

No ok, rozumiem to. Jeszcze zapytam, bo nie znam instalacji wsk 175, czy plus może być podłączony cały czas do prostownika czy powinien się łączyć dopiero po włączeniu stacyjki, lub jakiegoś włącznika ?
I na koniec jeżeli odpalam motor bez żadnych świateł to prostownik jest połączony z (plus, minus, brązowy) a gdy włączę światła prostownik jest połączony z (plus, minus, brązowy, żółty+niebieski) ? Tak to zrozumiałem.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: franq87 » 2015-12-12, 21:18

Plus z akumulatora jest podpięty bezpośrednio do prostownika, na rysunku widzisz coś ? Prostownik to półprzewodnik ,nie da prądu z akumulatora na cewkę.

krzysiek3490
Posty: 5
Rejestracja: 2015-12-07, 00:29
GG: 0
Moje maszyny: jawa 350 ts
cz 175
wsk 175
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka
Kontaktowanie:

Re: wsk 175 ładowanie

Post autor: krzysiek3490 » 2015-12-12, 21:59

widzę na rysunku, tylko że ten rysunek jest trochę uproszczony i tak chciałem się upewnić. Na razie i tak muszę naprawić gaźnik, kupić ten prostownik i wtedy zobaczymy jak to będzie działało. Na razie dzięki za wytłumaczenie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości