Strona 2 z 2

Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?

: 2017-11-19, 21:49
autor: tomcio
W sklepie nie opodal zamówiłem moduł właśnie do 2t. Ciekawe ile to wytrzyma bez awari

Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?

: 2017-11-19, 22:01
autor: jjaworskyy
tomcio pisze:
2017-11-19, 21:49
W sklepie nie opodal zamówiłem moduł właśnie do 2t. Ciekawe ile to wytrzyma bez awari
Ile płaciłes? Na allegro kosztował mnie 20 zł a w sklepie chcieli 60...

Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?

: 2017-11-19, 22:12
autor: tomcio
Gość powiedział że około 30, miałem ze sobą ten stary na wzór w sklepie, jutro mam odebrać

Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?

: 2017-11-20, 00:00
autor: lisek13
Jako, że u obu sprzedawców są dostępne zestawy 150W to pewnie wartości, które mnie interesują będą podobne.
A pytania to:
1. Czy ktoś mierzył napięcie ładowania:
- wolne obroty bez obciążenia żarówkami,
- wolne obroty obciążenie żarówkami?
2. Przy jakich obrotach silnika napięcie osiąga wartość 14V
- bez obciążenia,
- z obciążeniem?

Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?

: 2017-11-21, 11:49
autor: Savier
Tomcio, jeżeli do przekaźnika dostała Ci się woda - biało czarny kabel z modułu mógł styknąć się z 12V+ po stacyjce = spalenie modułu.
Jak na razie to jedyna mi znana metoda żeby sobie "sfajczyć" coś tam w środku :D.
Jak nie dostaniesz dobrego w sklepie, odezwij sie, pomogę...

Lisek, tak dla przypomnienia, moje nazywają sie 150W. Skąd wzięło się to u innych dopowiedz sobie sam. ;-)

Obrazek

To nie są jakieś oficjalne pomiary itp, ale dają już jakiś pogląd.
Wolne obroty masz około 1500RPM.
W praktyce jeżdżenia na co dzień, z żarówką 100W H4 i tylną 5W rurkową, wystarczające wydajność jest w okolicach 2kRPM.
Tutaj masz jeden filmik, który może to jakoś zobrazować :).

https://www.youtube.com/watch?v=eeREgdELDJQ

A tutaj z podłączonym obrotomierzem
https://www.facebook.com/wskturbo/video ... 360912635/
Sorka, że link do fejsa, tego akurat nie mam na jutubie :-?

Kiedyś podłączyłem na szybko dwie żarówki 100W + rurkowa 5W z tyłu i maksymalne napięcie jakie uzyskałem przy ok 4000RPM-5000RPM to było 12,35V. Czyli w skrócie, 205W/12.35V :).

Przy okazji, wersja 150W przeszła u mnie kilka modyfikacji, można się z nimi zapoznać poniżej :).

Nowa wersja zapłonu do WSK 175 w usprawnieniami zdobytymi przez 2 letni okres produkcji :).

Obrazek

Na zestaw składa się:

  • - koło magnesowe dopasowane na czop wału
    - gruba aluminiowa podstawa zapłonu z czujnikiem oraz statorem
    - cewka zapłonowa - razem z fajką i długimi kablem WN!
    - odblokowany moduł zapłonowy
    - porządny regulator napięcia trójfazowy
    - przekaźnik napięcia do gaszenia motocykla przez zwarcie z masą
    - śruby montażowe itp.
    - schemat instalacji elektrycznej zapłonu
    - obrazkowy schemat montażu, wskazówki, porady itp :)
    - gratis TYLKO dla forumowiczów :papa: , czyli gniazdo bezpiecznika samochodowego (przy zamówieniu koniecznie proszę o tym przypomnieć)


Obrazek

Całość została wykonana ze starannością i w najlepszej możliwej odsłonie.
Kluczowe elementy na moje specjalne zlecenie produkowane są przez polskie zakłady na maszynach CNC (sterowane numerycznie). Oznacza to idealna powtarzalność i dokładność nie do osiągnięcia w warsztacie :).

Obrazek

Dodatkowa regulacja czujnika po przykręceniu koła magnesowego wraz z niklowanymi tulejkami dystansującymi. :)

Obrazek

Stator posiada specjalną tuleję dystansująco-centrującą wykonaną na nasze zlecenie. Pozwala ona umiejscowić zwoje cewek w optymalnej wysokości względem magnesów co ma wpływ na wydajność prądnicy :). Dodatkowym zadaniem tego elementu jest zapewnienie odpowiedniego oparcia dla blachy cewek - nie opierają się one na plastiku (co może doprowadzić do odkręcenia śrub!) tylko na części metalowej.

Obrazek

W przypadku WSK 175 nie ma fizycznej możliwości zbliżyć koła magnesowego do podstawy mocującej - przeszkadzają 3 śruby M6. Przykręcanie statora bezpośrednio do blachy zawsze będzie wiązać się ze stratami. Tutaj zostało to wyeliminowane :).

Obrazek

Obrazek

Całość tworzy naprawdę bardzo fajny zestaw :).

Cena za komplet wynosi 439zł
.

Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?

: 2017-11-21, 20:43
autor: tomcio
Dzięki Savier za odpowiedż, wreszcie coś sensownego. Dziś kupiłem moduł iskra się pojawiła. Na wszelkI wypadek kupiłem zapasowy moduł i zapasowy przekażnik będe to miał ze sobą w traę w razie "W" :mrgreen:

Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?

: 2017-11-21, 23:21
autor: lisek13
Savier pisze:
2017-11-21, 11:49
Lisek, tak dla przypomnienia, moje nazywają sie 150W. Skąd wzięło się to u innych dopowiedz sobie sam. ;-)

Obrazek

To nie są jakieś oficjalne pomiary itp, ale dają już jakiś pogląd.
Wolne obroty masz około 1500RPM.
W praktyce jeżdżenia na co dzień, z żarówką 100W H4 i tylną 5W rurkową, wystarczające wydajność jest w okolicach 2kRPM.
Tutaj masz jeden filmik, który może to jakoś zobrazować :).

https://www.youtube.com/watch?v=eeREgdELDJQ

A tutaj z podłączonym obrotomierzem
https://www.facebook.com/wskturbo/video ... 360912635/
Sorka, że link do fejsa, tego akurat nie mam na jutubie :-?

Kiedyś podłączyłem na szybko dwie żarówki 100W + rurkowa 5W z tyłu i maksymalne napięcie jakie uzyskałem przy ok 4000RPM-5000RPM to było 12,35V. Czyli w skrócie, 205W/12.35V :).
Dziękuję za tabelkę i informacje.
Wygląda na to, że moje modyfikacje fabrycznej instalacji powoli zbliżają się do Twojego układu ;)

Re: Zapłon CDI Audiobas czy WSK Turbo?

: 2017-11-22, 00:30
autor: Savier
Nie ma bardziej wydajnego układu :)