WSK 175 szarpie/ przerywa na zapłonie cdi

Odpowiedz
maly_sps
Posty: 26
Rejestracja: 2019-02-23, 11:50
GG: 0
Moje maszyny: Junak, WSK i inne :)
Kontaktowanie:

WSK 175 szarpie/ przerywa na zapłonie cdi

Post autor: maly_sps » 2021-11-07, 15:56

Witam,
Po założeniu CDI 3 fazowego, typowego na chińskich komponentach silnik szarpie/ przerywa na średnich obrotach.
Efekt taki pojawił się zaraz po wymianie org. zapłonu na CDI- wcześniej nie było takiego problemu. Trochę pomogło opóźnienie zapłonu na 3,5mm- jadnak efekt podszarpywanie przerywania nie ustąpił całkowicie.
Kombinowałem już z różnymi cewkami WN i modułami, ale bez zmian.
Czy któryś z użytkowników CDI borykał się z takim problemem? Będę wdzięczny za podpowiedzi, bo już mi ręce opadają i prawdopodobnie wrócę ponownie do orginalnego zapłonu.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 szarpie/ przerywa na zapłonie cdi

Post autor: Szczepan » 2021-11-09, 10:18

Problem leży w Pegazie. CDI potrzebuje bardziej ubogiej mieszanki jak zapłon tradycyjny. Z racji, że Pegaźnik leje paliwo w zasadzie losowo w różnych partiach obrotów to należy go przeregulować/zregenerować, a najlepiej wymienić na gaźnik z prawdziwego zdarzenia. Aktualnie przylewa ci w pewnej partii obrotów i dlatego szarpie. Temat przerabiany przeze mnie nie raz, występuje tylko w WSK 175, każdy inny sprzęt na CDI zachowuje się poprawnie, czy to MZtki, czy Jawy. ( jak mówi powiedzenia co drugiego wujka na wsi " te czwórki to... (dokończyć jakąś inwektywą)". Całkowicie wyeliminować dało się to tylko po wymianie gaźnika na Dellorto, wówczas silnik chodzi bardzo gładko w całym zakresie obrotów. Niestety, ale grzebanie w czwórkach wymaga trochę więcej wiedzy i doświadczenia jak przy innych sprzętach.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

maly_sps
Posty: 26
Rejestracja: 2019-02-23, 11:50
GG: 0
Moje maszyny: Junak, WSK i inne :)
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 szarpie/ przerywa na zapłonie cdi

Post autor: maly_sps » 2021-11-09, 21:15

Szczepan pisze:
2021-11-09, 10:18
Problem leży w Pegazie. CDI potrzebuje bardziej ubogiej mieszanki jak zapłon tradycyjny. Z racji, że Pegaźnik leje paliwo w zasadzie losowo w różnych partiach obrotów to należy go przeregulować/zregenerować, a najlepiej wymienić na gaźnik z prawdziwego zdarzenia. Aktualnie przylewa ci w pewnej partii obrotów i dlatego szarpie. Temat przerabiany przeze mnie nie raz, występuje tylko w WSK 175, każdy inny sprzęt na CDI zachowuje się poprawnie, czy to MZtki, czy Jawy. ( jak mówi powiedzenia co drugiego wujka na wsi " te czwórki to... (dokończyć jakąś inwektywą)". Całkowicie wyeliminować dało się to tylko po wymianie gaźnika na Dellorto, wówczas silnik chodzi bardzo gładko w całym zakresie obrotów. Niestety, ale grzebanie w czwórkach wymaga trochę więcej wiedzy i doświadczenia jak przy innych sprzętach.
Dziękuję za sugestie Kolego! Zasatnawiałem się na gaźnikiem, ale wykluczyłem go z racji tego że na standardowym zapłonie było ok. Muszę w takim razie zrobić testy z innym gaźnikiem. Pisząc o Dellorto miałeś na myśli oryginalny produkt czy pobróbkę PHBH rg 3311? Jeśli tak, to jakie dysze i jaka iglica będą odpowiednia dla WSK175?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 szarpie/ przerywa na zapłonie cdi

Post autor: Szczepan » 2021-11-10, 11:05

Wszystko co współczesne będzie lepsze od Pegaza, nawet podróbka PWK się sprawdzi. Dysze/iglice opisywałem na forum w którymś z tematów - musiałbyś poszukać. Iglicę celuj w uboższe ( czyli grubsze, z możliwie dłuższym stożkiem, do odnalezienia w tabeli iglic ). Dysze główne przedział 95-120 zależnie od egzemplarza do dobrania metodą prób i błędów.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 szarpie/ przerywa na zapłonie cdi

Post autor: auriol77 » 2021-12-03, 14:51

Wina leży po stronie CDI - nie twojego tylko ogólnei CDI. Mało kto o tym mówi, szczegolnei ze sprzedających. Zrzucanie winy na gaźnik pegaz jest przynajmniej śmieszne. Jeśli zapłon nie działa z fabrycznym osprzętem to znaczy, że jest do bani.

Ludzie, który renowują japonskie motocykle wolą oryginalne zapłony niż VAPE nie bez powodu. Jak zajrzysz na zagraniczne fora to się dużo dowiesz.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 szarpie/ przerywa na zapłonie cdi

Post autor: Szczepan » 2021-12-09, 16:11

No to jeździj na przerywaczu, Pegazie i będzie fantastycznie :D Ja wiem jak sobie z problemem poradzić, klientom też w tej kwestii pomagam. CDI potrzebuje innych nastawów/osprzętu, albo idziesz na taki układ, albo pieprzysz się z czymś innym. Nie musisz pisać gdzie mam zajrzeć znam temat od podszewki bo z tego żyję :). Adrian (kiedyś Hartman jak pamiętam) akurat ilość nietypowych problemów jakie miałeś z Wueskami jest niedoprzebicia, to w sumie nie mamy co dyskutować.
Nadal nadmieniam że jest to problem tylko czwórki ( i nie brońmy ich na siłę, bo grzebiąc w różnych demoludach od wielu lat to jest zdecydowanie najbardziej przesrany sprzęt )
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 szarpie/ przerywa na zapłonie cdi

Post autor: auriol77 » 2021-12-15, 15:43

No nie mamy co dyskutować. Może jak jeszcze trochę poeksperymentujecie na klientach to przy 10 wersji zapłonu nie trzeba będzie uciekać do atakowania się argumentami "ilość nietypowych problemów jakie miałeś"

Jak to szło z zapłonem do wsk 125 ? "najpierw było - lekkie koło zamachowe jest lepsze jak oryginał. Momentu jest jeszcze więcej, bo silnik się wkręca szybko na obroty"
Po czasie pojawił się nowy marketing "specjalnie dla was wprowadziliśmy cięższe niż oryginał koło zamachowe dla jeszcze lepszej pracy silnika i dużego momentu obrotowego" :)

A to pegaz zły, a to wał krzywy, a to łożyska wybite, a to mechanik nie taki.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość