Strona 2 z 4

: 2007-05-22, 13:52
autor: ŻbiKu
Podłączyłem tą 2 stacyjkę, wymieniłem cewkę butelkową pod bakiem na nówke 6v, wszystko co ma dzialac na wyłączonym silniku działa, iskra konia by zabiła tylko jest jeden problem... Motocykl nie chce palić a jak już odpala to przygasa 2sek przerwy, następne prym prym i gaśnie. Następne 3min prób odpalenia i to samo.
Nowa cewka MOCNO SIĘ GRZEJE, tylko dlaczego? Cewka podłączona dobrze, możliwe żeby była spitolona? Czy winą niepalenia i grzania się cewki może być ta wymieniona stacyjka?? Z zapłonem jest wszystko ok, co prawda robiłem przy gaźniku (długa historia) i jest do regulacji ale palić jakoś powinien bez wolnych obrotów, do świecy bena dochodzi.
Czy nowa cewka dająca mocną niebieską iskrę może być w jakiś sposób zepsuta? Dzisiaj założe starą cewke ew. tamtą starą stacyjkę i zobaczę co z tego wyjdzie, ponieważ grzanie się tej nowej i niepalący sprzęt jest nienormalne.

: 2007-05-22, 16:38
autor: lukiszka
No no ja bym tu stawiał na twój magiczny moduł zapłonowy, który na pewno nie "trawi" takich cewek o takiej impedancji. Dlatego radze ci zostaw nową stacyjkę i zakładaj starą cewkę zapł i obserwuj...

: 2007-05-22, 18:38
autor: andi
Komu jak komu ale tobie Żbiku się dziwię, czyżby te wszystkie posty o cewkach, zapłonach, przerywaczach itp. nie były przez Ciebie czytane!
Podejdź do tego problemu inaczej, napisz jaki masz akumulator, jaką oporność ma Twoja cewka, jakie napięcie jest na uzwojeniu pierwotnym cewki ( 6 V czy 12V) czy cewka przewodzi pomiędzy zaciskami a obudową, od czego tą cewkę założyłeś ( czy nie czasami od Jawki) .
Czy masz założony jakiś moduł, czy Twój zapłon to klasyk, po prostu więcej danych .
Stacyjka spełnia w tym przypadku rolę drugorzędną , po prostu albo zasila cewkę napięciem z akumulatora albo nie, czyli albo łączy albo nie .

: 2007-05-22, 22:26
autor: ŻbiKu
Andi pisze:czyżby te wszystkie posty o cewkach, zapłonach, przerywaczach itp. nie były przez Ciebie czytane
Oczywiście, że były.

Wiec tak, nowa cewka była spitolona, gaznik zrobilsmy cacy a bylo troche kombinacji ponieważ stożek śruby biegu jałowego siedział na amen w gaźniku (błąd fabryczny) a reszta śruby się wykręcała, w miedzy czasie wymieniliśmy jeszcze cewkę i stacyjkę stad właśnie moje wątpliwości co do sytuacji.....ale do rzeczy.

Po zmienieniu cewki na starą i kompletnym wyczyszczeniu zapłonu, poprawieniu przerywacza (ta nowa cewka nadpaliła nielekko styki :!: ), dokładnym umyciu zapłonu w nitro, motocykl zacykał jak ta malina chwila regulacji gaźnika i miodzio. Wszystko działa jak trzeba na tej nowszej stacyjce, a kupną cewke ide jutro zwrócić. Co do pytania czy jest od Jawy, wziąłem taką jaką gość mi dał z półki mówiąc że ma być do WSK175 6V, napisów na niej żadnych konkretnych nie ma, także cewka musi być spitolona :| Zaplon mam na razie pelen oryginal.


Lukiszka pisze:No no ja bym tu stawiał na twój magiczny moduł zapłonowy, który na pewno nie "trawi" takich cewek o takiej impedancji
Nie zrozumiałem cię Lukiszka, coś ci sie chyba pomylilo. Co prawda moduł mam zamiar w przyszłości zakładać ale niemagiczny tylko poprawnie działający

: 2007-06-09, 19:54
autor: Widmo
Ja mam taką WSK z taką stacyjką i na 100% taka wyjechała z fabryki. Ciekawe jest w tym wszystkim tylko to, że nigdzie nie ma schematu jak te wszystkie kable mają być podłączone. Cały czas się z tym miotam i nie potrafię sobie poradzić. A niby czemu mam wsadzać tam inną stacyjkę jeśli chce mieć oryginał?

: 2007-06-14, 16:32
autor: wskyellow
kapiii, napisałeś, że:

"Stacyjki czesto mozna napotkac na allegro, i to za niewygurowaną cene"

no niewiem, bo jak dla mnie 49 złotych za stacyjkę, to trochę dużo jest
pozdro

: 2007-06-14, 16:58
autor: irek
To wcale nie tanio. W skuterze kosztuje 49 albo 45 zł, ale chyba 45 z tego co pamiętam i to jest tanio w porównaniu z aukcja bo tam masz jeszcze koszt wysyłki.

: 2007-06-15, 19:59
autor: Alien
no niewiem, bo jak dla mnie 49 złotych za stacyjkę, to trochę dużo jest
Jeśli szukasz nówki ze sklepu no to nic dziwnego że tyle sobie życzą...Często widziałem na allegro takie za 10zł..Osobiście kupiłem za 20zł, ale razem z lampą i licznikiem.Pozdr

Rozklekotana stacyjka

: 2008-10-04, 11:08
autor: ŻbiKu
Czy rozklekotana stacyjka może być powodem przerywania? Moja jest cała rozklekotana względem tego środkowego "bębna" w który się wkłada kluczyk i który jest przykręcony do lampy. Ten luz wygląda jakby miała się rozpaść. Motocykl zaczął mi przerywać po przejechaniu kilku kilometrów po kostce brukowej i ponownym odpaleniu silnika, wcześniej była lekko luźna ale teraz po tych kilku km luz zrobił się ogromny. Motocykl tak przerywa, że często IV bieg jest ciężko wrzucić (bez świateł troche mniej), po prostu wydaje mi się, że rozklekotanie i wibracje WSK powodują, że przez stacyjkę momentami nie płynie prąd. Czy może ona być przyczyną?? Mam zamiar (najlepiej jeszcze dzisiaj) kupić nową, czy te dzisiejsze spełniają swoją funkcję??

Proszę o szybkie odpowiedzi (sklep do 14) :)

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2008-10-04, 12:27
autor: rykun
To może być powodem przerywania. Styki nie przewodzą prądu do cewki i na razy gubi sie iskra. Spróbuj podpiąć zapłon z ominięciem stacyjki to dowiesz się gdzie jest defekt.

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2008-10-04, 12:38
autor: rutkowski
zrób tak jak kolega wyżej napisał
podepnij zapłon na krótko i sprawdź
ja na twoim miejscy próbowałbym doprowadzic te stacyjke do ładu
w stacyjce jest taka sprezynka która dociska wszystko i pewnie masz już wyrobioną
ja zastąpiłem ją przycięta spreżynką z długopisu i stacyjke naprawiłem
spróbuj ją rozebrać i naprawić bo nowa troche kosztuje

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2008-10-04, 19:28
autor: ŻbiKu
Stacyjka nie jest przyczyną.

Zapłon też nie. Przeczyściłem styki papierem (dalej mają lekki osad na sobie ale to juz nie przeszkadza) nie pomogło.

Stawiam na gaźnik. Albo dziurawy pływak albo iglica się wytarła. Ewentualnie simmer od strony zapłonu, ale na wolnych obrotach bardzo ładnie chodzi i na obroty się kręci. Objaw jakby się zalewał w czasie jazdy. W najgorszym wypadku tłok umarł.

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2008-10-04, 20:37
autor: adasiek185
Żbiku a świeca i cewka wn jak wygląda?

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2008-10-05, 15:24
autor: ŻbiKu
To na pewno wina gaźnika, coś pod nim za mokro jest. Zdemontowałem go i wszystko wygląda w porządku. Pływak dziurawy nie jest. Mój gaźnik to JIKOV z boczną komorą. Przyszło mi na myśl, że może po przebiegu jaki zrobiłem już tym gaźnikiem, zużył się stożek na samym szczycie iglicy i puszcza paliwo. Sama dysza jest nowiusieńka.

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2008-10-05, 15:58
autor: adasiek185
E to tak od razu by nie padło. Nie wierzę. To musi być coś w prądach. Tam poszukaj

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2009-02-03, 20:13
autor: KoSzU
Mam do was pytanie ile powinno być tych trójkontnych blaszek w srodku stacyjki i jak powinny byc ulozone ;)

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2009-02-03, 21:31
autor: wsk_kolek
Tez mniałem taki problem ze mi przetywał a nawet strzelała. wymnieniłem kondęsator i nowa stacyjke wje***em i teraz mam spokój juz 3 miesiące nic w pradach nie robie

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2009-02-04, 11:05
autor: Wojtek
KoSzU pisze:Mam do was pytanie ile powinno być tych trójkontnych blaszek w srodku stacyjki i jak powinny byc ulozone ;)
http://jaro19.prv.pl/" target="_blank
--> mój kobuz (na gorze strony)--> Usprawnienia, stacyjka (z prawej)

Re: Rozklekotana stacyjka

: 2009-02-04, 13:19
autor: KoSzU
Wielkie dzieki Wojtku ;)
Piwko tobie :P

Stacyjka do Sporta 2?

: 2010-02-20, 12:52
autor: marcin.fr
Witam

Czy ma ktoś może zdjęcie rozebranej stacyjki do S2? chodzi mi o położenie platynek w środku. Kupiłem używaną stacyjkę ale niestety nie łączy na 2 pozycjach. I nie moge sie z nią dogadać.