MOSTEK PROSTOWNICZY

Odpowiedz
czaja321
Posty: 2
Rejestracja: 2012-01-08, 17:29
GG: 0
Moje maszyny: WESKA
Lokalizacja: sląsk
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: czaja321 » 2012-02-08, 10:31

Mam takie pytanie... Mam silnik wstawiony w ramie wsk 175 (składam pierwszy raz takiego typu motocykl), i od dłuższego czasu kombinuje z instalacją jak ja podpiąć na krótko, ale z akumulatorem, bez świateł itp. Tylko żeby palić ją z akumulatora, jaki mostek prostowniczy mam kupić itp. Cewke butelkową mam, który kabel gdzie podpiąć? Żółty, żółty, czerwony i czarny - takie kable wychodzą z silnika.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: rafalgb » 2012-02-08, 10:40

bez AQ nigdy nie będzie dobrze zawsze albo silnik będzie pyrkał albo brak mocy abo będzie chodził tylko na wysokich obrotach.
Podłączaj zgodnie ze schematem i moto powinien chodzić bez AQ na po pych:P
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

czaja321
Posty: 2
Rejestracja: 2012-01-08, 17:29
GG: 0
Moje maszyny: WESKA
Lokalizacja: sląsk
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: czaja321 » 2012-02-08, 10:44

Ja chcę z akumulatorem, ale tak żeby to podpiać tylko do odpalania. Jaki ten mostek prostowniczy kupić ?

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: rafalgb » 2012-02-08, 10:47

Mostek gretza 10A/600V lub mocniejszy, np taki będzie dobry:
http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-2 ... 10701.html
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

marek_k-750
Posty: 53
Rejestracja: 2011-02-13, 16:08
GG: 8690957
Moje maszyny: etz 251
wsk 175
WFM m06
KMZ K-750
jawa i cz 350
Lokalizacja: Uniemyśl
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: marek_k-750 » 2012-03-11, 22:31

Co do podpięcia kabli to robisz to tak: 2 żółte pod mostek prostowniczy pod ~ . lub pod oznaczenie AC. Aku musi być 12v. Czerwony z silnika zasila światła wiec jak wyprowadzisz go bezpośrednio pod żarówkę to będzie świecić. Czarny dajesz pod cewkę. z akumulatora prowadzisz kabel pod cewkę. Nie zapomnij dać wyłącznika zapłonu. To tyle :)

slawek99921
Posty: 12
Rejestracja: 2011-10-14, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: brzesko
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: slawek99921 » 2012-03-14, 16:43

Witam nie chce zakładac nowgo tematu. Mam instalacje 6v
I chce podpiac instalacje bez aku na krutko swaitła mi nie potrzebne.
Mam mostek prostoniczy i jak podpiać ze silnika wychodza 5 kabli czarny,czerwony,żułty,brazowy,niebieski jak podpiać.
Nie daje rady.Proszę o pomoc:)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: man on the WSK » 2012-03-14, 21:13

Jak zrobisz instalacje na krótko to silnik nie będzie dobrze palił albo spali cię cewka zapłonowa. Tu na forum nie popieramy takich przeróbek. Kup akumulator, dobrze podłącz i wyreguluj wszystko i powinno chodzić.

slawek99921
Posty: 12
Rejestracja: 2011-10-14, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: brzesko
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: slawek99921 » 2012-03-14, 22:18

Tak wiem ze nie popieracie ale nie mam wyjścia innego.Bo to jest przeróbka crossa i nie mam gdzie włozyć aku .
I bardzo bym prosił o pomoc jak podpiac który kabel gdzie :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: Muciek » 2012-03-14, 23:04

Podłączyłem jeden koniec cewki ładującej (tej z kabelkiem żółtym i brązowym) do masy, drugi natomiast bezpośrednio do młoteczka przerywacza. Przerwa powinna być ustawiona na 0,4...0,5mm. Zastosowałem w miejsce seryjnego kondensatora polipropylenowy - 0,22uF/250V. Pod bakiem jest u mnie cewka butelkowa, ale na 8V. Jeden zacisk tej cewki podpiąłem pod młoteczek przerywacza, drugi do masy. Oczywiście wyłącznik zapłonu ("masujący"), jest tutaj obowiązkowy. W takim układzie, motocykl zapala bez problemu i osiąga wysokie obroty. Ważne! Należy zwrócić uwagę, czy klin na czopie wału korbowego jest ustawiony na "godzinę pierwszą" i czy pomiędzy wirnikiem a rdzeniem statora jest zachowana minimalna szczelina. Im mniejsza tym lepiej. Zapraszam do dyskusji. Pozdrawiam .
Patent użytkownika Sławek z zaplon.fora.pl :P

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: AudioBas » 2012-03-26, 03:07

Panowie, a który jest lepszy?
Oczywiście do 175tki:
Obrazek
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: bartek582 » 2012-03-26, 07:39

Oba są dobre. Pierwszy ma tę zaletę że się zmieści w obudowie po fabrycznym prostowniku unity (max 10A) drugi z kolei łatwiej podpiąć za pomocą konektorów (max 15A) w nawiasach max wydajność prądowa.
Ostatnio zmieniony 2012-03-27, 20:38 przez bartek582, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: AudioBas » 2012-03-26, 22:58

Panowie ile V macie po odpaleniu motocykla na zaciskach akumulatora.
Bez włączonych świateł itp...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Dymacz.

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: Dymacz. » 2012-07-24, 23:11

Ja kupiłem mostek 15A 1000V, czy będzie on dobry? Aq 6v, ładowanie 6v, cewka butelkowa 6v, światła 12v.

bear

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: bear » 2012-07-24, 23:33

Tak

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: kapitan zbik » 2012-08-11, 14:35

AudioBas pisze:Panowie ile V macie po odpaleniu motocykla na zaciskach akumulatora.
Bez włączonych świateł itp...
U mnie jest około 12,5V. Przy mocnej przygazówce dochodzi do 13V.
Mierzone miernikiem analogowym.
Stojan fabryczny 12V z wczesnych modeli M21W2.

wsk_mo
Posty: 2
Rejestracja: 2014-02-24, 22:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 77rok
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: wsk_mo » 2014-03-24, 21:29

Sorry za odkop, mam pradnice 12V z której wychodzi 5 kabli - czarny, czerwony, brązowy, żółty i niebieski.

Jak podłączyć to do mostka pokazanego wcześniej?

Dzieki, m

Awatar użytkownika
blenders1500
Posty: 56
Rejestracja: 2010-07-12, 10:24
Moje maszyny: M06b3 Bąk
Cz 472.5
Cz 487.4
Jawa 634.7
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: blenders1500 » 2014-05-08, 15:28

leśia pisze:witam Panowie,mój problem polega na tym że postanowiłem po swojemu zrobić mostek gretza....(tak jak na schemacie wrzuconym przez kogoś),diody wlutowałem prawidłowo i połączyłem tak jak powinno być poniżej zdjęcie jak to mi wyszło(nie najlepszej jakości ale zawsze coś widać) problem jest taki że na czarnym przewodzie jest napięcie a powinien on być uziemiony(kupa iskier jak go przyłożę do ramy)
---zaznaczam że postanowiłem położyć instalkę na nowo,kupiłem akume 6V 11ah i myślę nad mostkiem bo z selem to niby badziew... :?:
czekam na porady..... :!:
Wiem że dostanę złotą łopatę za ten odkop posta z 2009, ale może jak ktoś wpadnie na pomysł lutowania mostka prostowniczego ze schematami wsk to się przyda.

A teraz o co chodzi:
Dziś zauważyłem źle narysowany mostek prostowniczy w schemacie perkoza który kiedyś pokolorowałem.
opisałem wszystko tutaj:
viewtopic.php?f=125&p=571600#p571600

Teraz przeglądając ten temat o mostkach od początku natrafiłem na kolejny błędny schemat wsk 175.

Na rysunkach zamieniony jest plus z minusem więc kolega Leśia budując mostek wg. rysunku podłączał odwrotnie.
szczegóły w załączniku.
Może się komuś przyda to małe odkrycie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: pawlik118 » 2014-06-19, 21:10

Witam serdecznie,

Odpowiadając jako elektronik na rozterki odnośnie prądu i napięcia mostka prostowniczego.

Dla przykładu mostek 8A 600V

1) 600V - określa maksymalne napięcia na mostku prostowniczym - w WSK można przyjąć że będzie ono maksymalnie wynosiło około 8V dla instalacji 6V lub około 15V dla instalacji 12V. Stąd wniosek że mostek o napięciu 50V będzie dobry. W praktyce mostki są na napięcie od 50V w górę.
Należy jednak pamiętać, że im większe dopuszczalne napięcie mostka, tym większe jest jego napięcie przewodzenia. Dla przykładu różnica napięcia przewodzenia mostka 50V i 1000V wynosi około 0,7V. Zatem nie ma sensu stosować mostków na "duże napięcia" , 50V jest odpowiedni. Większe napięcie przewodzenia oznacza większe straty na mostku, większe jego grzanie i słabsze ładowanie.

2) 8A - określa maksymalny prąd ciągły mostka = prądowi ładowania. Generalnie wraz ze wzrostem dopuszczalnego prądu na mostku maleje napięcie jego przewodzenia a wzrasta prąd upływu (rozładowujący akumulator gdy silnik nie pracuje.) Prąd upływu jest niewielki i w praktyce pomijalny. Im mniejszy spadek napięcia na mostku tym lepsze ładowanie, choć różnice są bardzo małe.

Podsumowując polecam mostki 50V 10A.

Należy też pamiętać, że mostki na prądy pracy większe od około 4A posiadają otwór na śrubę, służący do jego mocowania. Przy prądzie większym od kilku amper mostek należy przykręcać do czegoś metalowego w celu zapewnienia odprowadzania ciepła.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
zainak
Posty: 78
Rejestracja: 2013-10-13, 17:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175, Junak
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Przysieka
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: zainak » 2014-09-20, 12:12

Mostek prostowniczy niby ma prostowac prąd, jako DC. Tylko dlaczego nie mogę na wyjściu zmierzyć tego miernikiem?

Przy podłączeniu mostka na aku po przegazowaniu mam 12,5 V maksymalnie. A gdy podepnę oryginalny prostownik płytkowy to podchodzi do 14V. Co w tym przypadku wybrać?

itkas
Posty: 15
Rejestracja: 2014-10-28, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: MOSTEK PROSTOWNICZY

Post autor: itkas » 2014-11-05, 20:28

Witam podepnę się do tematu... Mianowicie mam braki w lampie WSKi tj brak prostownika. Kupilem juz akuu kupilem cewke ładowania i moje pytanie brzmi czy mogę zamiast prostownika użyć regulatora napięcia który mi został od skutera oto link:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-cp ... 47916.html
Zaznaczę ze wska ma aku 6 a skuter miał 12 stke jesli moge to zastosowac to prosze o pomoc w podlaczeniu. Ew co innego moge wmontowac zeby spełniło swoja rolę. Dzieki za pomoc z góry

Znalazłem opis połączenia tylko nie wiem czy zagra to do mojej instalacji 6v
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość