Problemy ze światłami WSK 175

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Karlicek » 2010-10-25, 17:00

Mam pewien kłopot z przednim światłem. Założyłem wkład od Usrusa z żarówką R2 40/45W i świeci to to mizernie, tzn. światło jest bardziej żółte, i przypomina raczej blask świeczki niż żarówki.
Zmierzyłem napięcie i bez obciążenia wynosi ono jakieś 16V (na średnich obrotach) a po podłączeniu wspomnianej żarówki spada do do ok 8-9V przy tych samych obrotach. Po ominięciu stacyjki i przełącznika sytuacja prawie się nie zmienia, więc nimi raczej na razie głowy sobie nie będę zawracał.
Na poprzedniej żarówce (BA20d 35/35W) świeciło znacznie lepiej, światło było bielsze.
Czy to więc normalne, że przy większej mocy żarówki wueskowa prądnica nie wyrabia, czy tylko z moją jest coś nie tak?
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Tukan » 2010-10-25, 17:21

Żarówka 6V?

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Karlicek » 2010-10-25, 17:24

Żarówka (zarówno tak jak i poprzednia) jest na 12V.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: wujcio » 2010-10-25, 18:21

jak świeci na żółto to masz źle podpiętą masę na żarówce (łatwo się pomylić)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Wojtek » 2010-10-25, 23:31

Ja też popełniłem ten błąd. Środkowy bolec żarówki wcale nie jest tym minusowym. Łatwo sprawdzić przełączając światła z mijania na drogowe. Jedne będą świecić ładnie a drugie zapalą się powoli i niezbyt jasno a to dlatego że świecić będą oba włókna. Mając taki układ wtyków na żarówce |-| lewy z tego co pamiętam należy podłączyć do masy zaś prawy i środkowy do plusów świateł mijania i drogowego.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Karlicek » 2010-10-26, 11:58

Żarówka jest na pewno dobrze połączona. Dla pewności jeszcze poprowadziłem masę wprost z silnika, ale bez większej różnicy. Wychodziło by na to, że trzeba będzie przyjrzeć się prądnicy.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Wojtek » 2010-10-26, 19:46

8V to zdecydowanie za mało. Nie powinno być aż takiego spadku napięcia. Aby już ostatecznie zająć się prądnicą podłącz jeszcze zasilanie tej żarówki z akumulatora i zobacz czy wtedy lampa świeci prawidłowo.
Ciekaw jestem jaką moc wytwarzają cewki świetlne w WSK 175. Jeśli fabryczna żarówka miała 35/35 to zapewne coś w tej okolicy. Może pobór 40W to już za dużo? Aczkolwiek ktoś już chyba kiedyś pisał że zamontował taką żarówkę mając oryginalną prądnicę i był zadowolony.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Karlicek » 2010-10-26, 20:52

Żarówka przy innym zasilaniu świeci raczej prawidłowo.
Ciekaw byłem właśnie opinii tych, którzy przetestowali mocniejsze żarówki na oryginalnej prądnicy. Jak będę miał chwilkę to podmienię stojan i zdam relację napięciową.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Wojtek » 2010-10-26, 21:12

W temacie, który ja założyłem pojawiła się taka odpowiedź:
ja przerobiłem od fiata 45W,podłaczyłem 2 cewki świateł i działalo.z tyłu bylo mi nie potrzebne:)przednia ramka lampy wsk odgięta lekko kombinerkami+reflektor fiat/polonez.klej zrobiłem ze steropianu i benzyny.wkleiłem w ramkę i było ok.
Autorem był Sopi220 ale nie wiem jaki motocykl on posiada. Te dwie wspomniane cewki raczej przywodzą na myśl WSK 125
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Karlicek » 2010-10-31, 15:00

Podmieniłem dziś prądnicę i zmian raczej nie zauważyłem. Napięcie nadal siada do 8V, a żarówka świeci mizernie. Wychodzi więc na to, że nie na wueske takie prądy.

EDIT:
Jako takim rozwiązaniem okazało się zastosowanie oryginalnej żarówki BA20d 35/35W wraz z oryginalną oprawką. Co ciekawe oprawka ta pasuje niemal idealnie w otwór pod żarówkę R2, trzeba dorobić jedno małe wycięcie i lekko odgiąć mocowanie postojówki.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: andy2004f » 2012-05-23, 22:43

Panowie, mam dwa krótkie (może trochę lamusowe) pytania odnośnie kierunków w Kobuzie.

Czy żarówki 15W można wymienić na 21W bez żadnych przeróbek i czy rzeczywiście będą mocniej świecić?
Czy można bez problemu zastąpić standardowy przerywacz 6-voltowym elektronicznym w kostce np. takim http://allegro.pl/gmoto-elba-6v-regulat ... 12102.html ?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: rafalgb » 2012-05-23, 22:54

pytanie 1: tak mozesz wymienic na 21W
a pytanie 2 to raczej do sprzedającego ale tu na pewno będziesz musiał przerabiać instalacje ale daloby sie to uruchomić.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: andy2004f » 2012-05-23, 23:09

A będą się do czegoś nadawać te kierunkowskazy? Teraz są wkręcone 15W i mało co widać. Wieczorem może jeszcze ujdzie, ale w dzień są bezużyteczne. Stronę wcześniej jest dyskusja o ledach, ale nikt jej jednoznacznie nie podsumował. Na razie jeszcze nie jeżdżę na tym Kobuzie, bo dopiero niedługo będę zdawał na kat. A, ale bym chciał go przyszykować i w sumie to wszystko elegancko działa (Dziadek dba jak należy), tylko te migacze mnie nurtują... Jak to zrobić w miarę sensownie bez jakichś wielkich nakładów? Da się?

Przeszukałem forum dosyć dokładnie, ale jakoś nikt się za bardzo nie przejmuje kierunkowskazami ;)

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-06, 23:46

Dobra i ja mam nieco nietypowy problem od niedawna.
Już piszę co zrobiłem aby uprzedzić pytania czy coś ostatnio ruszałem w instalacji.

Mianowicie wszystko prawie jest podpięte zgodnie ze schematem.
Mam instalację 6V w Kobuzie. Elementy podpięte inaczej niż schemat przewiduje to przednie światło omija stacyjkę i podpięte jest na stałe do cewki światła. Wiec zawsze mam światło gdy pracuje silnik, nie muszę pamiętać i w dzień sobie tak świeci a w nocy przekręcam na pozycję 2 i zapala mi się tylna lampa. Mam już tak kilka lat i to się sprawdza.

Ostatnio sprawdzając ładowanie zobaczyłem, że mam prądnicę z instalacji 12V (kiedyś miałem aku 12V i coś kombinowałem i już tak zostało a instalację wróciłem na 6V). Więc wymieniłem na 6V i na stałe mam połączony żółty z niebieskim do ładowania aku.
Ładowanie jest i silnik pracuje po wyjęciu bezpiecznika :), wcześniej gasł z miejsca ale nie było, źle bo ładowałem aku. do ok 500km.

Mam problem z żarówką i powtarzająca się ciągle usterką. Mam żarówkę 25W 12V, uszkodzeniu ulega ciągle światło krótkie bo najwięcej pracuje.
Wygląda to tak jakby wyprowadzenie stykowe przecierało się od wibracji albo przegrzewa i cyna się topi.
Pierwszy raz wymieniłem żarówkę bo myślałem, że strzeliło włókno. Kupiłem nową i sprawdzam co jest w starej, hmmm ciekawe bo włókno całe a styk wypalony i widać tylko drucik. Więc pomysł jest na regenerację, w domu zlutowałem starą żarówkę i schowałem do pudełka na później. Długo tam nie musiała siedzieć bo po przejechaniu ok 150km patrzę, że znowu zabrakło światła. To myk na długie i śmigam dalej.
Otwieram klosz i oczom nie wierzę, to samo identyczna usterka. Rozglądam się co może być tego przyczyną i nic, oczyściłem wszystko ładnie aby nie było nigdzie nalotów i wsadzam zregenerowaną żarówkę. Po podobnym przebiegu patrzę, że znowu brakuje światła, otwieram i co i znowu to samo.

Więc po 4 razie przestało to być zabawne i postanowiłem poradzić się co to może być.
Dziś sprawdzałem żarówkę pod zasilaczem, przy 14V pobierała 2,65A. Świeciłem długo aby sprawdzić co się nagrzewa itp.
Oprawka jest gorąca ale nie tak aby topić cynę. Jest też podejrzenie na wibrację, gdyż żarówka nie siedzi idealnie ciasno w oprawie.

Odblask jest oczywiście od ciągnika chyba URSUS niegdyś dobrany jako zamiennik.
0120.JPG
0121.JPG
0122.JPG
Wcześniej nie miałem takich problemów. Przejechałem ok 600km i światełko zawsze było, zmieniłem prądnicę i dzieją się komedie, oczywiście silnik też już inaczej pracuje po dotarciu. Dokręciłem motorek do ramy i przestało aż tak wibrować. Jednak, żarówka powtarza swoje dziwne tendencje.
Skrawki cyny widziałem przylepione na przewodach w środku lampy, tylko nie byłem w stanie ocenić czy to było roztopione czy wytarte. Coś mi tu pachnie temperaturą i wibracjami. Nie wiem co może być przyczyną, raczej prądnica to chyba to nie jest, bo na długich jest wszystko dobrze.

Jakieś pomysły, może podobne przypadki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-09-07, 00:05

te 2 blaszki wyglądają na bardzo przegrzane próbowałeś je przeczyścić?
U mnie był problem z nową żarówką R2 halogenową włożyłem i co krótkie nie świeci okazało się że by zimny lut od spodu i nie było styku... przejechałem to lutownicą i żarówka zaczęła działać normalnie.
Musiał byś jakoś dogiąć te blaszki i obudowę żeby żarówka siedziała ciasno.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-07, 00:15

Blaszki już są przetarte papierkiem ściernym.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: zzaspa » 2012-12-29, 17:18

Możecie mi powiedzieć czy to tylko u mnie mam problemy czy jest tak we wszystkich WSK M21W2.

Mam nowy wkład lampy (odbłyśnik z C360 szkło oryginał) Przerobione na żarówkę 12V 35/35W Jednak gdybym staną przed ścianą mogę na niej narysować kółeczko. Gdy świecą światła mijania świeci mi na zewnątrz od niego, na długich zaś w środku. Czy u Was dzieje się tak samo czy przyczyny szukać u siebie.

Sprawa nr 2

Mimo że mam sprawdzoną instalacje trochę biednie oświetla mi drogę żarówka (w zasadzie świeczka). Czy może jest tu jakiś elektryk który powie mi czy da się zrobić jakiś regulator prądu / opornik, tak by pracowało to z żarówką 12V 25/25w Jednak rozświetlając ją w 100%.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: zzaspa » 2013-01-03, 18:48

W Sprawie mojego powyższego posta.
Pierwsze zdjęcie to Wg rozświetlonego żarnika światła długie, dolne mijania. (Osobiście jeźdze na odwrót)
U was też tak świecą??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Bodzio

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: Bodzio » 2013-01-05, 19:33

Ustawiając światło dociąż motocykl jedną osobą. Tak jest fachowo. A czwóry mają to że lubią gubić prądy a o skrzyni to nie powiem.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze światłami WSK 175

Post autor: zzaspa » 2013-01-05, 22:14

Jeśli chodzi o ładowanie to nie mam na co źle mówić. Przy max obciążeniu napięcie nie spada mi poniżej 13,9V a bez świateł mam ok 15V (na wolnych obrotach). Ale na obwód światła głównego to psy wieszać mogę. Skrzynia u mnie siedzi gazelowska więc trwała :p

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości