Problemy ze światłami WSK 175

Awatar użytkownika
Lewkowicz
Posty: 8
Rejestracja: 2008-07-01, 14:03
GG: 7889438
Moje maszyny: WSK 125 KOS
URAL M62
Komar '68
Lokalizacja: olsztyn

Re: Słabe światła mijania i drogowe

Post autor: Lewkowicz » 2008-07-04, 23:23

Wiec tak:
Instalacja jest nowa, akumulator tez. Wiem ze ladowanie, swiatla mijania/drogowe(12v) i zasilanie 6v maja inne cewki na stojnie. Swiatla swieca lepiej na wysokich obrotach, ale to wciaz za malo, bo pozycja swieci lepiej. O dlugich to mozna zapomniec bo strasznie swieca. Wydaje mi sie ze cewki sa do wymiany, ale nie mam pewnosci. Instalacja jest na bank dobrze podlaczona, a zarowke w mijania/drogowe mam 12v - taka jak ma byc. Dziwi mnie to natomiast ze jak podlaczam 6v (czyli taka, co powinna sie spalic) to nie pali sie w ogole.

A... I chyba nie dokonca jest tak jak mowisz z tym przerywaniem, jesli jest aku, a ladowanie jest slabe to na wysokich obrotach bedzie przerywal, bo ladowanie (slabe cewki) nie zdazy podladowac aku z ktorego idzie prad na swiece...czy sie myle?? Prosze o rade


Edytujemy posty i piszemy z małej litery
Maciek

Zmieniłem wielkość liter. Pisownia do poprawy.
Uzupełnij profil!
Stary

regis440
Posty: 57
Rejestracja: 2008-03-15, 20:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Kontaktowanie:

Re: Słabe światła mijania i drogowe

Post autor: regis440 » 2008-07-05, 16:44

Lewkowicz pisze: Dziwi mnie to natomiast ze jak podlaczam 6v (czyli taka, co powinna sie spalic) to nie pali sie w ogole.
to by oznaczało zwarcie, w cewkach albo przebicie na mase gdzies dalej
bo pozycja swieci lepiej.
bo swieci z akumulatora
A... I chyba nie dokonca jest tak jak mowisz z tym przerywaniem, jesli jest aku, a ladowanie jest slabe to na wysokich obrotach bedzie przerywal, bo ladowanie (slabe cewki) nie zdazy podladowac aku z ktorego idzie prad na swiece...czy sie myle?? Prosze o rade
dobry, naładowany akumulator powinien starczyc na 1-2h jazdy wogole bez podlaczonego ładowania

jezeli urochomisz silnik i w czasie pracy odlaczysz akumulator to silnik nie powinien zgasnac, no moze troche gazu trzeba dodac, bo na wolnych napiecie bedzie zbyt niskie, jezeli zawsze gasnie to cewki padniete

kobuzik
Posty: 10
Rejestracja: 2008-04-20, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: kobuz m21w2
Kontaktowanie:

Kierunki w kobuzie

Post autor: kobuzik » 2008-07-25, 20:22

Witam wszystkich pasjonatów WSK-ek i nie tylko.Mam pytanie odnośnie kierunkowskazów w WSk 175.Ostatnio w swoim kobuzie założyłem kierunki,wszystko jest ok na wolnych obrotach.Jak dodam gazu, częstotliwość migania wzrasta, aż swiecą cały czas.Włożyłem mechaniczny przerywacz 6V,może na elektronicznym byłoby lepiej?Co mogę jeszcze zrobić?.Czekam na info.Pozdro dla posiadaczy wsk. ;)

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: andi » 2008-07-26, 07:46

w którym miejscu podłączyłeś zasilanie do tych kierunków, i jakie żarówki masz założone.
i jeszcze pytanie kontrolne, czy masz akumulator .

kobuzik
Posty: 10
Rejestracja: 2008-04-20, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: kobuz m21w2
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: kobuzik » 2008-07-26, 14:04

Akumulator mam 6V/11Ah,żarówki 6V 5W bo na 6V 21W jest jeszcze gorzej,a kierunki są podłączone raczej ok. Na wolnych obrotach jest dobrze, a nie wiem jaki problem pojawia sie na wyższych :?:

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: andi » 2008-07-27, 09:17

odpowiadasz że jest dobrze, a nie jest dobrze!
jeszcze raz pytam w którym miejscu masz wpięte zasilanie do kierunków, wbrew pozorom to bardzo ważne, jeżeli np wpiąłeś się do kabla zasilającego przednie światło to objawy potwierdzają takie działanie ale ja nie mam zamiaru zgadywać .
Jeszcze zostaje sprawa tych żarówek, kolego kierunki maja mieć żarówki 21 Watt, na 5 watowych przy pierwszej próbie skrętu w lewo samochody jadące za Tobą zrobią z Ciebie naleśnik!!!! przecież takie kierunki będą widoczne tylko w ciemną noc .
zadbaj o własne bezpieczeństwo, trochę wyobraźni nie zaszkodzi, 5 Watt żarówki zakłada się do kontrolek ale żeby do kierunkowzkazów ?

kobuzik
Posty: 10
Rejestracja: 2008-04-20, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: kobuz m21w2
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: kobuzik » 2008-07-27, 15:26

Otoż kierunki mam zrobione tak: na przyrywaczu mam 3 wyjscia konektorowe (jeden +,jedno wyjśćie L,jedno wyjśćie P).Pod ten + na przerywaczu mam podpięty + z AQ.Z wyjscia L idzie przewód na przełącznik lewo-prawo ,a masa jest z ramy. ;)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: ŻbiKu » 2008-07-27, 20:28

U mnie są podłączone identycznie (i identyczny przerywacz) i również nie pracowały równomiernie. To jest chyba nawet oryginalne podłączenie, że + przerywacza pod AQ.

kobuzik
Posty: 10
Rejestracja: 2008-04-20, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: kobuz m21w2
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: kobuzik » 2008-07-27, 21:13

Żbiku napisałeś że kierunki nie pracowały Ci równomiernie.Czy to znaczy że teraz jest ok?Masz jakiś patent :?:

misiolek
Posty: 287
Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
GG: 1970710
Moje maszyny: WSK KOS '82
K750
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: misiolek » 2008-07-28, 19:20

Na mechanicznym przerywaczu nigdy nie będą równomiernie chodzić!
Nagrzewający się bimetal, szybciej nagrzeje się przy większym prądzie (proste obroty większe = więcej prądu). Nawet jak jest akumulator.
Elektroniczny przerywacz załatwi sprawę.
"o święty benzyniarzu ... "

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: ŻbiKu » 2008-07-28, 19:23

Nie mam patentu. Nie używam kierunków, gdyż prądu wtedy brakuje w miejskim nateżeniu ruchu. Misiolek ma racje.

kobuzik
Posty: 10
Rejestracja: 2008-04-20, 21:39
GG: 0
Moje maszyny: kobuz m21w2
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: kobuzik » 2008-07-28, 20:37

Ok wielkie dziekś za pomoc.Na tym można zakończyć temat ;)

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Kierunki w kobuzie

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-08-12, 10:27

To może eletroniczny przerywacz z maluszka i powinno równomiernie działać, albo zrobić samemu na ne555 i jakimś przerywaczu.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Problem z światłem stop i kierunkami w Wsk Dudek.

Post autor: Sirian-S1 » 2009-04-01, 20:45

Witam. Jestem nowy na forum dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli coś piszę źle. Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Dudka :) Po dzisiejszej przejażdżce coś się chyba stało z elektryką bo jak wcisnę stop lub włączę kierunek to motor gaśnie. No i klakson coś nie domaga bo tylko słychać ciche stuknięcie jak się wciśnie przycisk. Przedtem wszystko było ok. Pomóżcie. :(

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Problem z światłem stop i kierunkami w Wsk Dudek.

Post autor: Mateusz WSK » 2009-04-01, 20:46

myśle że trzeba podregulować klakson jeżeli ten problem masz od początku.chyba że sie pojawił dopiero teraz...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z światłem stop i kierunkami w Wsk Dudek.

Post autor: wujcio » 2009-04-01, 20:55

jedyna przyczyna to rozładowany akumulator :) naładuj i powinno wszystko być ok :)
ja u siebie klaksonem sprawdzałem naładowanie akumulatora jak dzwonił to znaczy że wszystko jest ok jak tylko stukał to znaczyło że akumulator padł i trzeba ładować

Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Problem z światłem stop i kierunkami w Wsk Dudek.

Post autor: Sirian-S1 » 2009-04-01, 21:11

Przedtem wszystko było ok jescze wczoraj klakson trąbił. Tyle że wczoraj męczyłem się z ustawianiem zapłonu no i może rzeczywiście się akumulator rozładował. Jutro sprawdzę. ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z światłem stop i kierunkami w Wsk Dudek.

Post autor: wujcio » 2009-04-01, 21:49

na 100% akumulator zapłon dużo prądu bierze a jak mało jeździłeś to pewnie wysiadł

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Problem z światłem stop i kierunkami w Wsk Dudek.

Post autor: Brat » 2009-04-01, 22:13

no chyba że nie masz ładowania.. jeśli nowy nabytek to nie wiadomo co w nim piszczy, możne miało być wszystko dobre a się okazuje ze ładowanko poszło ?? sprawdź prostownik.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Problem z światłem stop i kierunkami w Wsk Dudek.

Post autor: wujcio » 2009-04-01, 22:40

przecież w silniku 175 ładowanie jest słabe jak używał ostro kierunków i stopu a do tego jeszcze zabawa z zapłonem to aq pada szybko i co jakiś czas trzeba go doładować.
Jeśli moto jest od niedawna poprzedni właściciel mógł go nie naładować a poza jak aq jest stary to sam sie rozładowywuje ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość