INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Odpowiedz
Awatar użytkownika
grack
Posty: 194
Rejestracja: 2013-04-19, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 Sport "S1"
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: grack » 2013-11-15, 12:35

Panowie mam następujący problem w moim Sporcie (instalacja 12V), mianowicie gdy jadę bez świateł wszystko ładnie pracuje i jest ok, ale gdy tylko włączę światła silnik zaczyna przerywać i po chwili gaśnie. Co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Sirian-S1 » 2013-11-15, 13:34

Sprawdź aku. Ja miałem podobny problem w Dudku gdy hamowałem/włączał się STOP, kierunki lub klakson. Po doładowaniu akumulatora problem ustąpił... ;) Nie wiem jak to jest u Ciebie bo pewnie masz 12V.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-15, 23:23

Sirian-S1 pisze:Sprawdź aku. Ja miałem podobny problem w Dudku gdy hamowałem/włączał się STOP, kierunki lub klakson. Po doładowaniu akumulatora problem ustąpił... ;) Nie wiem jak to jest u Ciebie bo pewnie masz 12V.
Dość często tak miałem gdy aku. był słaby lub brakowało ładowania. Silnik gasł po przyciśnięciu stopu! Raz jak z tego powodu hamowałem na sam przedni aby nie palić stopu to złapałem piasek na asfalcie i była mała wywrotka. To wyraźnie jest brak prądu dla zapłonu.

Awatar użytkownika
grack
Posty: 194
Rejestracja: 2013-04-19, 21:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 Sport "S1"
Lokalizacja: Płock
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: grack » 2013-11-15, 23:36

Jutro po ładowaniu aku sie okaże. Jeśli ładowanie nie pomoże to wyczytałem jeszcze, że może być za duża przerwa na platynkach, zobaczymy jak będzie heh

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-16, 00:17

grack pisze:Jutro po ładowaniu aku sie okaże. Jeśli ładowanie nie pomoże to wyczytałem jeszcze, że może być za duża przerwa na platynkach, zobaczymy jak będzie heh
Pora już aby wymienić platynki na coś innego :P.

Już dawno zapomniałem co to mechaniczny przerywacz....

Sprawdź czy akumulator jest wydolny prądowo, samo ładowanie może nie być jednoznaczne ze stanem akumulatora.
Jak aku. jest padnięty to po naładowaniu szybko traci poziom napięcia pod obciążeniem (np. żarówką 21W).
Jak masz już niewydolny prądowo akumulator to to, że potrzymasz na prostowniku nic nie pomoże.

Sprawdź ładowanie, sprawdź pobór prądu samych odbiorników prądu w całej instalacji.
Zobacz ile pobiera sam układ zapłonowy, ile pobiera oświetlenie. Zobacz czy działa poprawnie ładowanie. Oceń stan akumulatora.

Napisz co zmierzyłeś, jak to wygląda.

Wystarczy do tego zwykły multimetr z opcją woltomierza i amperomierza.

Nie ruszaj przerwy na przerywaczu bez tych badań. Nie sądzę aby to było przyczyną danego problemu. Myślę, że to może być już padnięty aku. lub sam układ ładowania przez co pada aku.

Sprawdź to co jest oczywiste i to co da się bez problemu zmierzyć. Nie rób tego czego nie jesteś pewny. to nie jest wcale jakaś magia tylko podstawowa fizyka.

Powodzenia :)

spookie
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-15, 15:33
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: krosno
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: spookie » 2014-06-19, 14:10

Witam i z góry proszę o pomoc ostatnio udało mi się kupić w okazyjnej cenie motorek krosowy made in China i niestety silnik dlugo nie wytrzymał wiec szybko udało mi się kupić silnik od WSK 175 po dopasowaniu go do ramy i przykręceniu mam problem z instalacja elektryczną otóż z silnika wystaje 5 kabelków czerwony,czarny,żółty,brązowy,niebieski czy ktoś z szanownego forum może mi pomóc w podłączeniu tej instalacji co i do czego? światła nie bedą podłączane bo poprostu krosik ich nie posiada. Z góry przepraszam ale nie mogę się odnaleść na forum pozdrawiam i dziękuje za każdą odpowiedz i uwagę.

Grzegorz80
Posty: 68
Rejestracja: 2013-10-30, 22:18
GG: 0
Moje maszyny: BMW R1150 GS ADV
WSK 175 M21W2S1
Lokalizacja: okolice Zielonej Góry
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Grzegorz80 » 2014-12-02, 21:19

Witam

Mój sprzęt to M21W2S1. Stoi już ok. 8 lat. Bardzo dobry egzemplarz. Przebieg rzeczywisty 5200 km! 1975r. Czas na uruchomienie po latach.:)

Po przeczytaniu artykułu zastanawiam się jaki akumulator kupić. Skłaniam się w kierunku żelowego. Wiązka z silnika jest raczej 5 przewodowa. Chciał bym to przerobić na 4 przewody czyli cewki ładowania połączyć w szereg i podać na mostek prostowniczy. Dalej akumulator, bezpiecznik i odbiorniki. Tak w skrócie:)

Wskażcie proszę konkretnie jaki AQ polecacie, które są sprawdzone i można kupić w ciemno bez eksperymentowania

Pozdr
Grzegorz

darekalf
Posty: 2
Rejestracja: 2015-02-21, 17:17
GG: 0
Moje maszyny: kawa en500
wsk 125 175
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

gubi iskre po paru kopnięciach

Post autor: darekalf » 2015-03-04, 14:10

witam
moja garbusuniunia gubi iskre po paru kopnięciach a po odczekaniu wraca i od nowa gubi po paru kopniakach
kondensator wymieniany cewka butelkowa na stole sprawdzana dawała iskre cały czas akumulator naładowany
instalacja 6v przerwa dobra platynki dobre zapłon od kopa tylko jak zaleje sie strzykawą cylinder i gaśnie bo po 2 sekundach pracy traci iskre
brak mi pomysłów rozbierałem do czesci pierwszych składałem i sie nie poprawia

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: picek » 2015-03-05, 12:39

podejrzewam że gdzies jest przebicie, i raz iskra jest a raz nie. Gdzieś znaczy się na przewodach lub elementach odsłoniętych.
Cewka labo jest dobra albo zła. Kondensator nie wpływa bezpośrednio na brak iskry. Zobacz czy fajka nie jest uszkodzona, albo przewód wysokiego napięcia.

Brodzik19
Posty: 77
Rejestracja: 2015-05-14, 14:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
WSK 125
Lokalizacja: POLSKA, LUbelskie
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Brodzik19 » 2015-05-18, 18:05

Witam Serdecznie....
Mam pytanie do wszystkich użytkowników WSK 175. mianowicie jest to popularny problem, ładowanie! Instalacja 6v mam 5 przewodów który jest odpowiedzialny za ładownie aku?? na wyjściach są następujące parametry Niebieski 3,10 V Żółty 3,10 Czarny 6,10 V Czerwony 0 V brązowy(bardziej przypomina pomarańcz) 3,10 V. co prawda ładowanie jest ale słabe ok 6.10-6,23 V jak zapale światła to spada 5.80 V jest to stanowczo za mało motor wtedy głupieje nie równo pracuje jak akumulator jest naładowany to pięknie pali z kopa a jak tylko troche pojeżdżę to trzeba już z popychu palić i jakoś jeździ na wysokich obrotach. Teraz pytanie czy ktoś z forumowiczów wie jak poprawić ładowanie w tym sprzęcie?? To moja pierwsza 175 bardziej jestem obczajony na 125. wszytko jest jak na schematach przynajmniej tak mi sie wydaje aczkolwiek większość schematów jakie widziałem jest na 12v dzisiaj spróbuje odciążyć troche instalacje żarówkami led ale nie wydaje mi się żeby to coś znacznie zmieniło gdyż bez świateł ma kiepskie ładowanie.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: andy2004f » 2015-05-18, 23:25

Dużo Ci nie pomogę, ale kilka słów dla orientacji w temacie:
Z żarówkami LED na 6V będziesz mieć chyba problem. Ogólnie cała ta instalacja 6V to szajz i ja niedługo będę to przerabiać na 12V, ale... Na razie mam wszystko seryjnie i motor mi chodzi normalnie - odpala i nie gaśnie. Zaczyna przerywać dopiero jak włączę kierunkowskazy i wcisnę STOP, czyli jak pobór prądu jest już całkiem spory. Przy czym jeżdżę rzadko ostatnio, a akumulator ładowałem raz - po zimie. Pomiarów nie robiłem, ale jedno jest pewne - ładowanie nigdy nie będzie tutaj świetne jak włączysz światła, ale nie aż tak żeby wpływało to na pracę silnika tak jak piszesz, więc gdzieś na pewno jest problem.

Brodzik19
Posty: 77
Rejestracja: 2015-05-14, 14:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
WSK 125
Lokalizacja: POLSKA, LUbelskie
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Brodzik19 » 2015-05-19, 13:08

Ogólnie jest tak jak piszesz w trakcie jazdy bez świateł jest wszystko problem jest w momencie zaplenia swiateł, jeszcze nie zamontowałem LED bo nie mam kiedy ale zobaczymy czy coś to pomoże ale jeśli ktoś ma jakieś sugestie proszę pisać.. Jak najprościej przerobić instalacje na 12V...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kwadrat49 i 1 gość