INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: AudioBas » 2013-03-10, 16:29

Kupić wirnik z Royala, założyć CDI i będzie super ładowanie 12V :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Grzegorz 175
Posty: 7
Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Grzegorz 175 » 2013-03-10, 21:33

Ok. dzięki za pomoc. :-)

marekhahaha
Posty: 2
Rejestracja: 2013-01-14, 21:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: marekhahaha » 2013-03-20, 16:05

Witam kolegów mam problem z moją wsk.
Mianowicie podczas jazdy po dłuższym odcinku nagle stopniowo słabła, jak dojechałem do domu zostawiłem motocykl a on po chwili zgasł.
Iskra jest, świece sprawdzałem, wymieniałem i ciągle nic, jednak jak zapłon włączony i styk zamknięty to robi zwarcie i na aku z 5,97 nagle robi się 2,10 i szybko spada. Jeśli styk rozpięty wszystko ok.
Co sprawia taki problem, jak go rozwiązać, Instalacja 6v m21w2

marekhahaha
Posty: 2
Rejestracja: 2013-01-14, 21:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: marekhahaha » 2013-03-21, 20:38

Witam kolegów. Mam takie pytanie jak sprawdzić cewkę butelkowa gdyż zauważyłem że zwarcie następuje jak ona jest podłączona a jeśli jest odłączona wszystko jest ok.
Problem ten występuje na starej jak i na nowej cewce prosto ze sklepu.
Najlepiej jak bym mógł to zrobić przy pomocy miernika uniwersalnego.

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: wkzarci » 2013-03-28, 11:16

marekhahaha pisze:Witam kolegów mam problem z moją wsk.
Mianowicie podczas jazdy po dłuższym odcinku nagle stopniowo słabła, jak dojechałem do domu zostawiłem motocykl a on po chwili zgasł.
Iskra jest, świece sprawdzałem, wymieniałem i ciągle nic, jednak jak zapłon włączony i styk zamknięty to robi zwarcie i na aku z 5,97 nagle robi się 2,10 i szybko spada. Jeśli styk rozpięty wszystko ok.
Co sprawia taki problem, jak go rozwiązać, Instalacja 6v m21w2

ja miałem taki problem, a co się okazało to stacyjka mi robiła zwarcie wymieniłem stacyjkę i jest ok sprawdzałeś stacyjkę ? podłączaj wszystkie przewody od stacyjki zostaw od akumulatora dwa zielone i od cewki chyba biały jest nie pamiętam ju dokładnie kolorów.

bandit
Posty: 4
Rejestracja: 2012-08-17, 23:25
GG: 0
Moje maszyny: Suzuki Bandit '99
Suzuki GSXR 600 '00
WSK 125
Lokalizacja: gorzow
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: bandit » 2013-05-01, 12:32

witam. przeczytałem cały temat i niekoniecznie znalazłem odpowiedz. mam m21w2 z 71 roku instalacja 12v. nie ma iskry w ogole. obstawialem cewke ale jak sie okazalo sprawdzilem na dobrej dalej nie bylo. stad pytanie: czy wymiana kondensatora moze cos pomoc? poza tym zdjalem caly ten aparat zaplonowy z wału wiec jak go na nowo zaloze pewnie zaplon jest do ustawienia tak? i do czego ma sluzyc ten filc w aparacie zaplonowym bo moj jest caly brudny. poza tym w ksiazce wyczytalem ze oryginalnie ten motocykl powinien miec dwa aku 6v 10Ah polaczone szeregowo a ja sprawdzalem na jednym aku 12v 5,5 ah czy to moze tez byc przyczyna ze iskry nie bylo? z gory dziekuje za odpowiedzi chociaz na czesc moich pytan. pozdrawiam.

ace-gori
Posty: 5
Rejestracja: 2013-09-23, 18:37
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205,
WSK 157 M21W2 1974r.
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: ace-gori » 2013-10-02, 18:35

WItam jestem szcześliwym posiadaczem wsk 175 z roku 1974. Model M21w2. Mam do Was pytanie, mianowicie nie moge rozszyfrować mojej elektryki. Wiem że do 1975 roku były instalacje 12V lecz po wyjęciu mojej "niekompletnej" instalacji elektrycznej z wsk, nie moge dopasować do niej żadnego odnalezionego w internecie schematu. Dla ułatwienia dodam że żarówka w przedniej lapmie jest na 12V tyla niewiem bo niema lampy. A od prostownika (unitra) wychodzą 4 kable ( żółty, czarny z oczkiem, brązowy i biały) . Znalazłem schemat na którym te kable od prostownika się zgadzają ale jest on na 6V. Stąd własnie mój dylemat i problem. Bardzo prosze o pomoc w zdiagnozowaniu jaka mam instalacje 6V czy 12V i o jakiś dobry schemacik. Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: andy2004f » 2013-10-02, 23:36

Na prądnicy powinno być wybite napięcie. Przedni reflektor jest zasilany z innego obwodu i zawsze jest tam 12V - niezależnie od rocznika, modelu itd. Schematy są do znalezienia. Być może ktoś przerabiał instalację w Twoim motocyklu... Trudno powiedzieć, zwłaszcza, że za mało dałeś informacji, które mogłyby pomóc w rozwiązaniu zagadki.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2013-10-04, 18:10

Może jakieś zdjęcia by pomogły.
Przy instalacji 6V masz więcej przewodów z prądnicy. Występuje tam żółty i niebieski, które dla lepszego ładowania można na stałe ze sobą połączyć.

Zerknij sobie na cewkę butelkową, tam tez jest wybite na jakie jest napięcie 6V albo 12V o ile jest od tej instalacji.

seba2x
Posty: 18
Rejestracja: 2013-10-29, 10:56
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: seba2x » 2013-11-02, 17:54

mam taki problem ze iskra jest ustawiona 3.5mm przed gmp przerwa na przerywaczu 0,25mm iskra ma kolor niebieski a nie pali. Leje paliwo bezposrednio do cylindra i to samo. Kompresja jest ok. Co moze byc przyczyna?

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-02, 18:13

seba2x pisze:mam taki problem ze iskra jest ustawiona 3.5mm przed gmp przerwa na przerywaczu 0,25mm iskra ma kolor niebieski a nie pali. Leje paliwo bezposrednio do cylindra i to samo. Kompresja jest ok. Co moze byc przyczyna?
Masz na 99% sprawdzone, że iskra jest w tym momencie? Sprawdzałeś to żarówką/miernikiem?
Jak tak to dziwna sprawa, nawet na innym wyprzedzeniu w przedziale od (4-2mm przed GPM) powinno odpalić.
Jak jest stabilna i niebieska iskra to super.
Trochę masz małą przerwę ale to już inna sprawa.

Jak masz pewność co do iskry to ja bym zrobił nieco inaczej. Wykręcił bym gaźnik, wlał odrobinkę paliwa przez kruciec. Powinna zagadać. Tylko z uwagą taką, że jak już załapie to wyłącz zapłon bo inaczej potrafi się wkręcić dość wysoko a to na zimnym silniku nie wskazane. Jak pomimo to nie będzie chciała łapać to odkręć wydech i na samym kolanku powtórzyć czynność.
Jak choć parsknie, zadymi to już będzie punkt wyjścia.
W moim przypadku jak miałem zatkany wydech to z paleniem była loteria. Raz łapało i się dusiło a raz wcale nie chciało. Robiłem to samo i nic nie skutkowało.

Jak nie zagada to już będzie trzeba dokładnie obejrzeć komorę korbową pod względem nieszczelności, cylinder itp.
Czasem tak bywa, i wtedy trzeba zachować cierpliwość i iść po sznurku do kłębka.

Powodzenia

seba2x
Posty: 18
Rejestracja: 2013-10-29, 10:56
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: seba2x » 2013-11-02, 19:59

szymon_wolebez pisze:
seba2x pisze:mam taki problem ze iskra jest ustawiona 3.5mm przed gmp przerwa na przerywaczu 0,25mm iskra ma kolor niebieski a nie pali. Leje paliwo bezposrednio do cylindra i to samo. Kompresja jest ok. Co moze byc przyczyna?
Masz na 99% sprawdzone, że iskra jest w tym momencie? Sprawdzałeś to żarówką/miernikiem?
Jak tak to dziwna sprawa, nawet na innym wyprzedzeniu w przedziale od (4-2mm przed GPM) powinno odpalić.
Jak jest stabilna i niebieska iskra to super.
Trochę masz małą przerwę ale to już inna sprawa.

Jak masz pewność co do iskry to ja bym zrobił nieco inaczej. Wykręcił bym gaźnik, wlał odrobinkę paliwa przez kruciec. Powinna zagadać. Tylko z uwagą taką, że jak już załapie to wyłącz zapłon bo inaczej potrafi się wkręcić dość wysoko a to na zimnym silniku nie wskazane. Jak pomimo to nie będzie chciała łapać to odkręć wydech i na samym kolanku powtórzyć czynność.
Jak choć parsknie, zadymi to już będzie punkt wyjścia.
W moim przypadku jak miałem zatkany wydech to z paleniem była loteria. Raz łapało i się dusiło a raz wcale nie chciało. Robiłem to samo i nic nie skutkowało.

Jak nie zagada to już będzie trzeba dokładnie obejrzeć komorę korbową pod względem nieszczelności, cylinder itp.
Czasem tak bywa, i wtedy trzeba zachować cierpliwość i iść po sznurku do kłębka.

Powodzenia

no na 99% mam sprawdzone ze iskra jest w tym miejscu. wlewałem już poprzez kruciec paliwo i nic, jedyna opcja na samym kolanku spróbować.

seba2x
Posty: 18
Rejestracja: 2013-10-29, 10:56
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: seba2x » 2013-11-05, 19:56

próbowałem odpalić bez tłumika i niestety nie dało rady. co to może być?

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-06, 00:51

Jak masz iskrę i to w odpowiednim momencie to raczej nie będzie to już elektryka.
Może jakieś foty, filmy z próby odpalania. Jak tam ze sprężaniem sprawy się mają?
Próbowałeś przepchnąć maszynę po okolicy w celu odpalania czy tylko z kopki próbujesz?
Uszczelniacze na wale sprawdzałeś?
Zbyt wiele niewiadomych.

seba2x
Posty: 18
Rejestracja: 2013-10-29, 10:56
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: seba2x » 2013-11-06, 19:50

dziś pozmieniałem przerywacz i kondesator i bez regulacji dał głos..
jutro podreguluje i mysle ze odpali. A próbuje tylko z startera odpalać.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-06, 20:37

seba2x pisze:dziś pozmieniałem przerywacz i kondesator i bez regulacji dał głos..
jutro podreguluje i mysle ze odpali. A próbuje tylko z startera odpalać.
Magiczne platynki i kondensator. Należy precyzyjnie sprawdzić sprawdzić czy nigdzie nie robi się jakieś mikro zwarcie do masy. Naj lepie przy pomocy żarówki/multimetru/omomierza itp. Tak aby mieć na 90% pewność bo czasem oglądanie z zewnątrz nie daje rezultatu wyrycia zwarcia (bo jak nie widzimy to myślimy, że jest ok)
Kondensator jak masz nowy też możesz wymienić. Widać to po jakości iskry jak kondensator jest padnięty, wtedy jest o wiele słabsza lub jej wcale nie ma.

Możesz na włączonym zapłonie ręcznie rozwierać przerywacz i obserwować jak wygląda iskra. Tylko zasada jest taka, że im szybciej nastąpi rozwarcie tym "większa" jest iskra. Czasem takie ręczne rozwieranie może nie dawać super efektu, bo w czasie rozwierania występuje drganie styków. Uważaj też na napięcie jakie może się pojawić w momencie rozwierania styków (ok 200V w piku) na masie i przerywaczu. Nie kopie a delikatnie może szczypnąć :)


To widać, że gdzieś tu jest problem z wyzwalaniem cewki.
Miałem podobnie, że czasem pyrkało, nie chciało palić. Winny był obecny zamiennik przerywacza, miał luz i potrafił się gdzieś zewrzeć z boku. Wiem, że po tym fakcie natychmiast zabrałem się za bezstykowy zapłon własnego pomysłu.
Zapomniałem zupełnie o platynkach, nie zaglądam już tak często do świecy i tym bardziej nie mam potrzeby robienia okresowych regulacji.

EDIT:
Właśnie z takich powodów prowadzę prace nad modułem zapłonowym TCI. Gdzie mam jasną sprawę co do iskry. Raz ustawiam i nie zaglądam. Wtedy mogę skupić się na gaźniku, układzie wydechowym czy innych niedomaganiach bo wiem, że od strony zapłonu jest wszystko dobrze.

seba2x
Posty: 18
Rejestracja: 2013-10-29, 10:56
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: seba2x » 2013-11-09, 17:31

a jak mam instalacje 12v to musi jest jakiś specjalny kondensator do 12v instalacji czy w wsk 175 to jest jedno? Bo są tez 6v instalacje

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-09, 17:49

seba2x pisze:a jak mam instalacje 12v to musi jest jakiś specjalny kondensator do 12v instalacji czy w wsk 175 to jest jedno? Bo są tez 6v instalacje
Nie pamiętam czy tam na nich są podane poza pojemnością napięcia. Myślę, że chyba wszystkie te kondensatory są na napięcie przystosowane do 12V i z 6V tym bardziej pójdzie.

seba2x
Posty: 18
Rejestracja: 2013-10-29, 10:56
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175
Lokalizacja: Rybnik
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: seba2x » 2013-11-11, 14:49

wkoncu odpalił ale przewiozłem sie z 15m i zgasł potem na luzie jak go odpaliłem to wkrecił sie na obroty i zgasł. Co to jeszcze moze byc..

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2013-11-11, 15:02

seba2x pisze:wkoncu odpalił ale przewiozłem sie z 15m i zgasł potem na luzie jak go odpaliłem to wkrecił sie na obroty i zgasł. Co to jeszcze moze byc..
Opisuj dokładnie po kolei co zrobiłeś aby odpalić. Bo nikt nic nie zrozumie z tego o co pytasz.
Czy coś ustawiałeś, zmieniałeś, regulowałeś? W jaki sposób próbowałeś odpalić moto?
Czy walczysz tylko z instalacją elektryczną/zapłonem czy też wszystkim na raz?

To jest dział tyczący się instalacji a nie ogólnych problemów.

Nawet nie wiem co mógł bym teraz zaproponować do sprawdzenia "Co to jeszcze moze byc.."

Czy sprawdziłeś całą instalację?
Czy zrobiłeś coś z tego o czym było wcześniej napisane?

Opisz też dokładnie reakcję silnika, czy się dusi, czy może ma kłopot z wejściem na obroty. Jak wygląda świeca, czy odpalasz na ssaniu....

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość