INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: karolas123 » 2011-06-15, 16:32

Ale ta cewka jest oryginalna, wiec jednak jakos to musi działać
Ostatnio zmieniony 2011-06-16, 17:21 przez karolas123, łącznie zmieniany 1 raz.

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: karolas123 » 2011-06-16, 17:19

Następny problem panowie. Mostek Lucas od S2. Pytanie czy dobrze podłaczony. Moim zdaniem nie. 2 zółte ze zdjecia podłaczone dobrze. Do tego konektora do którego podłaczony jest biały powinien być chyba podłaczony kabel od masy bo a ten środkowy który jest nie podłączony powinien byc chyba podłączony do "+" AQ. Mam rację?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: wujcio » 2011-06-16, 17:22

wepnij bateryjkę pod dwa żółte kable i mierz napięcie na wyjściu po zmianie miejscami bateryjki + i - na kablach co idą do aq musza być zawsze w tym samym miejscu. Dowiesz się w ten sposób gdzie jest + a gdzie -

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: karolas123 » 2011-06-16, 17:24

Ale przeciesz w bateryjce jest prad stały, wiec chyba mostek nie zadziała i na wyjsciu nie bedzie nic...?

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Karlicek » 2011-06-16, 17:33

Nie szkodzi, prąd stały też popłynie przez diody.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: wujcio » 2011-06-16, 18:10

dokładnie tak jak pisze Karlicek symulacja "prądu zmiennego" jest wtedy gdy zmienisz bieguny na bateryjce - mostek powinien to wyprostować

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: karolas123 » 2011-06-17, 14:54

Macie rację sprawdziłem jak mówiliście i wyszło ze biały to plus a ten brakujeacy to minus. Tylko teraz sprawa taka. Mostek ma śrubę na wylot z jednej strony do przykręcenia do ramy a z drugiej strony od łba śruby podłaczony jedn przewód plusowy. Czy jesli przykręce za tę śrubę do ramy i ten przewód dam do plusa, a ten środkowy masa tez bedzie do ramy to chyba bedzie zwarcie? Mam rację?

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Karlicek » 2011-06-17, 15:30

Musiał byś sprawdzić czy jest połączenie elektryczne między tym białym przewodem a śrubą, może są od siebie odizolowane jakimiś podkładkami? Jeżeli nie, to trzeba by odizolować śrubę od ramy, ale na żywo tego nie widziałem nigdy, więc nie wiem jak powinno być oryginalnie.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: karolas123 » 2011-06-17, 15:59

Własnie o to chodzi, że jest to przejscie i takie podłaczanie chyba jest wykluczone?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: wujcio » 2011-06-17, 16:13

raczej tak plus musi być odizolowany od masy, może ktoś zapomniał dodać podkładki izolującej?

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: maykii » 2011-12-22, 19:39

Witam. Dawno temu kupiłem gotową instalacje 6V z myślą o mojej M21W2, lecz teraz potrzebuje instalacji do S1 12V. Nie mam narazie mamonki na nową instalke... Teraz startuje do was z pytaniem czy da rade jakoś podłączyć ewentualnie przerobić wiązkę 6V żeby wpiąć ją do instalacji 12V ? Proszę o jakieś konkretne podpowiedzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

marek_k-750
Posty: 53
Rejestracja: 2011-02-13, 16:08
GG: 8690957
Moje maszyny: etz 251
wsk 175
WFM m06
KMZ K-750
jawa i cz 350
Lokalizacja: Uniemyśl
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: marek_k-750 » 2011-12-25, 00:40

Pewnie że da rade bez większych przeróbek. w instalacji w sumie nie musisz nic przerabiać. Z prądnicy 12v idą 2 przewody żółte. w 6 voltowej idzie zółty brązowy i niebieski. Aby podłączyć 12 wystarczy podłączyć jeden żółty w miejsce żółtego a 2 żółty w miejsce brązowego idącego do selenu. No i wiadomo wszystkie elementy które były zasilane na 6v/8 zamienić na 12. Wsio. Ewentualnie można jeszcze zmostowawać brązowy z niebieskim. Czyli w skrócie aby jak najmniej przerabiać wystarczy że z nowej prądnicy 12v podłączyć nowy zółty w miejsce starego zółtego a drugi nowy żółty w miejsce brązowego przy selenie plus zmostkować drugi przewód nowy żółty (wczesniej brązowy od selenu) z niebieskim idącym do sillnika z lampy. Nie jest to konieczne. Ale nie zaszkodzi. Jak coś to mogę ci schemat rozrysować.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: maykii » 2011-12-25, 12:20

Co do schematu byłbym wdzięczny :)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

marek_k-750
Posty: 53
Rejestracja: 2011-02-13, 16:08
GG: 8690957
Moje maszyny: etz 251
wsk 175
WFM m06
KMZ K-750
jawa i cz 350
Lokalizacja: Uniemyśl
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: marek_k-750 » 2011-12-26, 14:26

Mówisz i masz:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Karlicek » 2011-12-26, 14:37

Obawiam się, że Twój schemat zawiera poważny błąd :!: : zwróć uwagę co się stanie, gdy stacyjka połączy syki 17 i 17a :
poprawiona.JPG
przewody prądnicy zostaną zwarte a może to doprowadzić w najlepszym przypadku do uszkodzenia prądnicy.
W pierwszej kolejności należało by się dowiedzieć jaką stacyjkę ma maykii - wersję 12V czy 6V ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-12-30, 19:10 przez Karlicek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

marek_k-750
Posty: 53
Rejestracja: 2011-02-13, 16:08
GG: 8690957
Moje maszyny: etz 251
wsk 175
WFM m06
KMZ K-750
jawa i cz 350
Lokalizacja: Uniemyśl
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: marek_k-750 » 2011-12-26, 19:07

Nawet nie wiedziałem że jest kilka rodzai stacyjek. U siebie mam instalacje mocno przerobioną (rozbudowaną) i w sumie mało ma wspólnego z oryginalną instalacja. W takim razie wystarczy nie mostkować tylko w miejsce brązowego podłączyć żółty.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: maykii » 2011-12-29, 11:41

Moja wersja stacyjki pochodzi od motocykla z 6V instalacją, mam też drugą 12V ale w bardzo kiepskim stanie...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Karlicek » 2011-12-29, 12:30

Wobec tego sprawa jest bardzo prosta, przy użyciu stacyjki 6V, podobnie jak zaproponował marek_k-750, z tym, że bez podłączania dwóch zaznaczonych przewodów:
DSC_0109.JPG
Po prostu ten niebieski i żółty możesz zostawić wolne, ew. podpiąć pod jakieś wolne styki, żeby nie wisiały.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: maykii » 2011-12-29, 12:34

Dziękuje bardzo za pomoc :) Myślę że dziś zacznę kłaść instalacje i zobaczymy co z tego wyjdzie :) Dopiero po sylwestrze skończę, bo brak czasu... Cewke butelkową muszę mieć 12V ?
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Karlicek » 2011-12-29, 12:38

Cewkę; żarówki: stop, pozycyjne, podświetlenia; klakson. Chociaż wg. niektórych sześciowlotowy klakson też daje rade. Aa i akumulator 12V rzecz oczywista ;)
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości