INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

slawek99921
Posty: 12
Rejestracja: 2011-10-14, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Lokalizacja: brzesko
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: slawek99921 » 2012-02-02, 18:43

Witam. Potrzebuje podłaczyć instalacje bez aq. Nie potrzebuje świateł i gaszenia tylko żeby iskra była. Wychodzą 4 kable z silnika, czerwony, czarny i 2 żółte.
Ostatnio zmieniony 2012-02-02, 23:06 przez slawek99921, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Muciek » 2012-02-02, 20:57

Instalacja w WSK to 4 kable także nie jest to filozofia rób wg schematu na org.
rzułte
Normalnie rozwaliłeś system.......

Awatar użytkownika
Feldgrau
Posty: 150
Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
GG: 0
Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Feldgrau » 2012-11-03, 13:20

Witam. Pytanie może banalne ale pomoże ktoś jak określic jaka instalacja jest 6v czy 12v? Jest to kobuz z '78 w raz z nim dostałem akumulator 6 V ale nie nadaje się do niczego i nie był on podłączony z stąd moje wątpliwości. Za pomoc z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Skinder » 2012-11-03, 13:26

Rzuć okiem pod prawy dekiel - na pokrywę prądnicy, ale obstawiam że jest 6v ładowanie, 12v oswietlenie.

Awatar użytkownika
Feldgrau
Posty: 150
Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
GG: 0
Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Feldgrau » 2012-11-03, 13:46

Kurcze sprawia mi problem jaki mam akumulator mam kupic żeby było ok.Sprawdzę pod pokrywą oraz wyczytałem że z prądnicy 6V wychodzi 5 przewodów. Jeśli prądnica ma 6V akumulator mam kupic 6Vczy 12V? Elektryk ze mnie jak z koziej Du**y trąba więc jest to dla mnie duży problem...

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: szymon_wolebez » 2012-11-03, 15:29

Feldgrau pisze:Kurcze sprawia mi problem jaki mam akumulator mam kupic żeby było ok.Sprawdzę pod pokrywą oraz wyczytałem że z prądnicy 6V wychodzi 5 przewodów. Jeśli prądnica ma 6V akumulator mam kupic 6Vczy 12V? Elektryk ze mnie jak z koziej Du**y trąba więc jest to dla mnie duży problem...
Wyczytałeś dobrze więc skąd jeszcze tyle wątpliwości.
Samym napisem na 6V/12V na podstawie przerywacza bym się nie sugerował (bo jak ktoś coś zmieniał to podstawa mogła zostać a prądnica być inna) a bardziej właśnie na ilości przewodów z prądnicy i kolorach. Podnieś fotel i zerknij tam w tą puszkę połączeniową co jest bezpiecznik. Zobacz jakie idą kolory przewodów z prądnicy i będziesz miał już na pewność jaka jest instalacja.

Jak masz niebieski i żółty w tej wiązce to połącz je razem dla lepszego ładowania i będzie to instalacja pod aku. 6V jak nie będzie tam niebieskiego to masz pod aku 12V.

Awatar użytkownika
Feldgrau
Posty: 150
Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
GG: 0
Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Feldgrau » 2012-11-03, 20:05

Z prądnicy wychodzi 5 przewodów. Obudowa prądnicy mówi że oświetlenie 12V ładowanie 6V. Czyli akumulator kupię 6V, wielkie dzięki za pomoc i cierpliwośc.

Awatar użytkownika
MATEOXXX
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
GG: 6223580
Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75'
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: MATEOXXX » 2012-11-04, 18:02

Witam ,

W sobotę złożyłem silnik do mojego kobuza .
Założony mam wirnik z silnika 059 (zalewany) , ponieważ ten niezalewany porostu nie wchodzi na wał bodajże różnica jednego milimetra .
Zapłon , stator na 6v ładowanie i oświetlenie 12v , przy próbie odpalenia strasznie odbija w starter , na popych odpala ale jak się zatrzymam i che ruszyć to jedzie do tyłu . Nie wiem już co robić zapłon ustawiałem we wszystkie strony jak się da nawet delikatnie powiększyłem fasolki płytki przerywacza , sam przerywacz czyściłem , poprsotu skończyły mi się już pomysły .

Jeżeli koś coś wie na ten temat to proszę pisać , każda porada się przyda .

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Muciek » 2012-11-04, 18:36

Jaka przerwa i kiedy (ile mm przed gmp) rozwiera się przerywacz ?

Awatar użytkownika
MATEOXXX
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
GG: 6223580
Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75'
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: MATEOXXX » 2012-11-04, 18:41

Ustawiałem tak 3-3,6 mm a na przerywaczu 0,25mm .

EDIT :

Dzisiaj usiadłem z tym na spokojnie i jak się okazało czop wału jest przekręcony , a mianowicie jak ustawie cały ten dekielek z napisem ,,Made in Poland'' na górze to wtedy zapłon jest za późny i strzela mocno w tłumik , a gdy ustawie tą płytkę napisami typu ,,Oświetlenie 12v/6v ładowanie '' to wtedy zapłon jest za wczesny i silnik chodzi do tyłu .
Teraz zostaje mi zrobienie CDI bo już z tymi patynkami nie che mi się bawić i przerabiać tego wszystkiego .
Teraz mam taką prośbę , czy ktoś mógłby zrobić foto ze zdjętym zapłonem i ustawionym tłokiem w GMP albo DMP ,
wtedy będę już pewny do moich spostrzeżeń .

piokuk10
Posty: 199
Rejestracja: 2012-04-08, 19:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 KOS
WSK 175 DUDEK
Lokalizacja: Lisów
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: piokuk10 » 2012-11-06, 18:38

Jak powinna być ułożona instalacja na główce ramy w WSK 175(powinna leżeć pomiędzy bakiem a tym wspornikiem który podtrzymuje go z przodu) czy może (pod tym wspornikiem od baku) ?? Linki wszystkie puszczać pomiędzy półką a lampą ?? Z góry dzięki za odpowiedzi bo potrzebuje je w przeciągu 30 min bo idę podpiąć tylko stop do bębna hamulcowego i zaraz zakładam linki.

RoninIFK
Posty: 4
Rejestracja: 2013-01-21, 16:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz 1979r
Lokalizacja: Lubliniec woj śląskie
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: RoninIFK » 2013-01-28, 10:30

Witam was serdecznie mam pytanko do was jako specjalistow w temacie. Składam instalacje w wsk 175 kobuz z 1979r nową instaolacje położylem według schematu jednak okazało sie ze na smiesznej kostce z beczpiecznikiem nie przeplywa prąd przez bezpiecznik wiec trzeba to bedzie wymienic, powiedzcie mi czy owa kostka jest wyłącznie do mostkowania kabli/wiec nie wzne w które miejsca podłączysz byle kable sie mostkowały?
i kolejne pytanie czy w modelu kobuz jest kondensator i w którym miejscu/( wske dostałem w częściach i w kartonie był mały kondensator który nie wiem gdzie ma być?

czy po podłączeniu instalacji powinna pojawić sie iskra podczas kopnięcia?

jestem totalnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość.....i dziękuje wam za pomoc:)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: AudioBas » 2013-02-10, 15:22

Tą puszkę możesz nawet całą wywalić jak masz taką ochotę i kable połączyć na konektorach :)
WSK 175 przy układzie zapłonowym ma posiadać kondensator.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Grzegorz 175
Posty: 7
Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Grzegorz 175 » 2013-03-07, 21:22

Witam,

Jestem tu nowy, to jest mój pierwszy post na forum. Mam problem z instalacją elektryczną w mojej 175 . Musiałem ją zrobić od początku. Kupiłem nową ze Skuter Dębica i nową stacyjkę, z silnika wychodzi 5 przewodów a jest to instalacja 12 V. Akumulator też jest 12V. Wszystko jest podłączone zgodnie ze schematem, jednak od razu po przekręceniu stacyjki na pozycję 1 przepala bezpiecznik.

Po postach na forum, dochodzę do wniosku, że instalacja ma raczej 6V a nie 12V?

proszę o pomoc

pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: wujcio » 2013-03-07, 21:37

Po czym rozpoznałeś że masz instalacje 12V?

Grzegorz 175
Posty: 7
Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Grzegorz 175 » 2013-03-07, 21:52

Z napisów na prądnicy. Do tego mostek jest Unitry

Grzegorz 175
Posty: 7
Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Grzegorz 175 » 2013-03-09, 19:14

Z silnika wychodzą przewody czarny, czerwony, brązowy, zółty i niebieski. Z tego co wyczytałem na forum wszystko wskazuję na to, że jest to jednak instalacja 6 v? Bo już się pogubiłem.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Mateusz WSK » 2013-03-09, 21:00

Tak, masz 6V. Na prądnicy powinno Ci pisać ośw.12V ład.6V,
Chyba że Ci pisze ośw.12V ład.12V to może masz tą aluminiową podstawkę zmienioną.

Grzegorz 175
Posty: 7
Rejestracja: 2013-03-05, 20:23
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Grzegorz 175 » 2013-03-10, 00:11

A czy można w jakiś sposób przerobić ją na 12 V? Akumulator, światła, stacyjka, cewka, są na 12 V. Mam też prądnice 12 V ze starego silnika. Problem w tym, że wychodzą z niej tylko 3 kable.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: Mateusz WSK » 2013-03-10, 16:13

Jeżeli w ogóle nie masz czwartego kabla to chyba pozostaje Ci szukać sprawnego uzwojenia na 4 kable. Chyba że przewinąć 6V na 12V, ale nie wiem czy się opłaca itp. Żeby zrobić z 6V na 12V to potrzebne są tylko akumulator, cewka zapłonowa, wspomniane uzwojenie no i żarówki. Chyba tyle z tego co pamiętam.

Na Twoim miejscu szukał bym uzwojenia 12V, łatwo nie jest bo większość jest 6V ale może znajdziesz. Nawet Savier w niedalekiej przeszłości sprzedał nowe oryginalne takie uzwojenie i z tego co pamiętam cena nie była wygórowana.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości