ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Awatar użytkownika
czochu
Posty: 119
Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
GG: 0
Lokalizacja: piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Iskra po odłączeniu aku?

Post autor: czochu » 2009-12-22, 22:33

np w mz iskra będzie po odłączeniu aku tylko ze potem szykuje sie wymiana regulatora

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: karolas123 » 2011-08-26, 18:14

Witam, panowie mam problem z ustawieniem zapłonu w S2. Poradziłem sobie juz z przerwa na przerywaczu i ustawiłem na 0.25. Jednak nie wiem jak mam ustawić zapłon w 3mm pgmp. Tzn ustawiam tłok w te połozenie i co dalej? Koło w s2 jest takie ze nie widać kiedy platynki zaczynaja sie otwierać dopiero pożniej kiedy juz sa otwarte jest okno. Dodam ze klin na kole jest i czop nie jest obrócony napewno wiec licze na jakies konstruktywne podpowiedzi.

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: karolas123 » 2011-08-30, 12:57

Dobra już doszedłem ze to moja cewka nawala. Ktoś wie albo zna jakiś zamiennik albo sklep gdzie jest dostepna cewka ktora by dzialała z zaplonem sem? dodam ze to 1 pinowa cewka.

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: karolas123 » 2011-08-30, 15:25

Czy ktoś mógłby sprawdzić rezystancje miedzy fajka a masa w cewce od S2?

Master

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Master » 2011-08-31, 08:23

zaraz Ci zmierze i tak muszę iść zrobić zapłon.

karolas123
Posty: 6
Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK ExSpotr
Lokalizacja: Łomża/Zambrów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: karolas123 » 2011-08-31, 13:08

Spoko juz sobie poradziłem: Strona pierwotna 1-3Ohm
Strona wtórna: 8-10kOhm

Dymacz

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Dymacz » 2013-02-24, 02:33

Mam pytanie co do zapłonu w kobuzie.
Instalacja jest 6V na ładowanie, 12V na światła.
W iskrowniku na dole jest cewka z cieńszym drutem a ta wyżej od ładowania ma grubszy drut.

Jak u mnie przy tych cewkach były lutowane kable i możliwe że jest pomylone. Mam pytanie, które kable powinny być gdzie podłączone? Chodzi mi o to, do których biegunów cewek powinny być przylutowane kable niebieski, żółty i brązowy.

Z tego co mi wiadomo, jeden kabel jest pierwszym biegunem pierwszej cewki, drugi kabel to jest drugi biegun pierwszej cewki a trzeci kabel to wspólny biegun obu cewek. Czy coś pokręciłem?

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Adamos » 2013-07-30, 18:33

Witam, mam problem z odpaleniem mojej m21w2 instalacja 12v, mianowicie silnik był odpalany na zapłonie 6v, wszystko chodziło jak w zegarku, po przełożeniu silnika w inną ramę, zmianie zapłonu na 12v silnik umilkł, iskra jest jak na słonia, z kopa nie ma szans, przy pchaniu motocykla czasami silnik strzeli pojedyńczo i w tym momencie przyblokowuje koło tak jakby chciała zapalić do tyłu. Zapłon był ustawiany z najrozniejszym wyprzedzeniem począwszy od 3,5 mm przed gmp do 0,5 przed gmp, nic się nie zmienia. Nie mam już zielonego pojecia co robić..
Little Outsider

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: iron_bird » 2013-07-30, 20:45

Sprawdź, czy wydech nie jest zapchany.

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Adamos » 2013-07-30, 21:02

Motocykl jest po kompleksowej restauracji tłumik jest nowy, instalacja jest nowa. wszystko co się dało jest nowe lub w bardzo dobrym stanie.
Little Outsider

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: iron_bird » 2013-07-30, 21:15

Hmmmm piszesz, że ustawiałeś zapłon od 3.5 do 0.5mm przed gmp, prawidłowy przedział to 3.8-4.0mm przed gmp. A świecę jaką masz założoną?

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Adamos » 2013-07-30, 21:33

Zakładałem różne swiece o ciepłocie 75 i 95. Czy może być to wina kondensatora? Kondensator był nowy unitra miflex wyciagnięty z oryginalnego pudełeczka, wymienie go moze to coś da... gdy nie da, mam jeszcze dwa stojany na podmiankę
Little Outsider

Awatar użytkownika
Bodzioboston
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-21, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175 '73,
komar 3 '75
Lokalizacja: Polska zachodnipomorskie, szczecin
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Bodzioboston » 2014-09-22, 10:25

Witam.
Mam taki rebus z moim silnikiem w czwórce. Jak jest zimny to pali od kopa i jeździ bez problemu.
Ale jak jest gorący i nie mylić z ciepły ( tak po przejechaniu ok 40 km) , to wueska zaczyna przerywać na niskich obrotach, gaśnie na wolnych i ciężko ją uruchomić. Ale jak jade powyżej 60km/h to silnik pracuje bez zarzutu równo bez szarpnięć. Myślę, że to wina zapłonu, ale nie chcę go ruszać nie mając pewności. Może ktoś pomoże?

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: rss » 2014-09-23, 07:26

to raczej gaznik nie zaplon.
sam zaplon mozesz sprawdzic i wcale nie oznacza to "grzebania" przy nim.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Bodzioboston
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-21, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175 '73,
komar 3 '75
Lokalizacja: Polska zachodnipomorskie, szczecin
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Bodzioboston » 2014-09-23, 21:18

Gaźnik też obstawiałem, ale bardziej zapłon. sprawdzałem go parę dni temu i wyszło, że sprężyna od przerywacza jest źle odizolowana w miejscu gdzie jest śrubka do jej przykręcania i po rozgrzaniu silnika przerywacz gubi iskrę. Mam nadzieję, że to to, ale sprawdzę później bo mi gwint w głowicy poszedł i muszę mową skołować.

Awatar użytkownika
Levis
Posty: 45
Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Levis » 2014-11-05, 09:57

Bodzioboston pisze:Witam.
Mam taki rebus z moim silnikiem w czwórce. Jak jest zimny to pali od kopa i jeździ bez problemu.
Ale jak jest gorący i nie mylić z ciepły ( tak po przejechaniu ok 40 km) , to wueska zaczyna przerywać na niskich obrotach, gaśnie na wolnych i ciężko ją uruchomić. Ale jak jade powyżej 60km/h to silnik pracuje bez zarzutu równo bez szarpnięć. Myślę, że to wina zapłonu, ale nie chcę go ruszać nie mając pewności. Może ktoś pomoże?

Cześć!

Oprócz tego co zrobiłeś do tej pory sprawdź jeszcze kondensator, tzn. wymień na nowy.
Stare mądre książki podają, że jak na zimnym silniku jest ok, a na rozgrzanym są kłopoty to może być wina kondzia.
Zobacz też czy w momencie, w którym masz kłopoty nie ma iskrzenia na stykach przerywacza - to też wskazuje na problem z kondensatorem.

Druga sprawa to świeca. W WSK zawsze trzeba mieć przy sobie ze dwie na zapas :).
Podmień i przetestuj zachowanie silnika.

Dodatkowo sprawdź ładowanie. Jak na niskich obrotach są problemy, na wysokich nie - to może za niskie napięcie na cewce zapłonowej?

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Post autor: Filip518 » 2015-01-08, 21:49

Witam Panowie. Mam taki problem, iż nie mogę znaleźć nigdzie schematu oryginalnego połączenia cewek w WSK 175 6V. Podrzuci ktoś? ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości