ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.

Awatar użytkownika
NeoN
Posty: 153
Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: NeoN » 2009-08-08, 13:44

Sprawa wygląda tak: po dokładnym przejrzeniu instalacji ze schematem (dzięki Angel :) ) i po wyczyszczeniu przerywacza, stacyjki, podpięciu mas do motocykla iskra się pojawiła :D jest nawet jeśli nie jest podłączony akumulator :D Pozostało w takim razie poczekać na pierścienie i zakupić akumulator :D dziękuję za pomoc Wszystkim :) Kolejna M21 W2 wraca powoli na ten świat xD

Awatar użytkownika
NeoN
Posty: 153
Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: NeoN » 2009-08-14, 22:09

Mam jeszcze jedną prośbę : czy ktoś mógłby wrzucić fotkę w miarę dokładną ustawionego zapłonu w motocyklu Wsk M21 W2 ?

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: 175mirek » 2009-08-14, 22:22

Nic Ci ona nie da,każdy motocykl chodzi na innym ustawieniu zapłonu
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: ŻbiKu » 2009-08-15, 12:56

Zapłon należy ustawić tak by styki przerywacza zaczęły się rozwierać 4mm przed GMP. Wtedy szczelina między nimi powinna wynosić 0,05mm. Z kolei w GMP rozwarcie styków musi wynosić 0,25-0,3mm. Styki muszą do siebie przynajmniej w większej części płasko przylegać, po ich zamknięciu.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: wujcio » 2009-08-15, 13:06

a przy takim ustawieniu wczesnego zapłonu jest możliwość ze kompresja odda w kopkę?

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: ŻbiKu » 2009-08-15, 16:07

no wiadomo, to zdrowa oznaka ja zapłon zawsze na 4 - 4,1mm przed GMP ustawiam wtedy łobuz ma największego powera;) Jak kopniesz i silnik nie zaskoczy to odbije starter.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: Mateusz WSK » 2009-08-15, 17:07

ja u siebie ustawiłem zapłon na tym pierwszym takim znaku jakby, są tam takie dwa trójkąciki, czyli mam prawie max przyśpieszony i tak mi dobrze odpala i śmiga.
Każdy silnik jest inny więc musisz samemu dojść jakie ustawienie odpowiada Twojemu.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: wujcio » 2009-08-15, 18:03

aha to właśnie ustawiłem tak zapłon ale jak oddało mi w kopkę stwierdziłem ze jest za wczesny i opóźniłem.
Po tym zabiegu muliła się strasznie na niskich obrotach dziś dałem tak jak miałem wcześniej (czyli ustawiłem wcześniejszy zapłon) i motor ma powera takiego że szok :D

Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 102
Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
GG: 621142
Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: Gracjan » 2009-08-15, 22:59

Te silniki już tak mają że gdy go kopiemy to czasem odda :D. Ja mam zapłon ustawiony na niecałe 3 mm może 2,8 i też oddaje także to normalne w 175.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-08-16, 12:51

Czasem przy lekich kopnięciach i zapłonie na 4mm to odpala w drugą strone. Gracjan czemu masz tak zapłon ustawiony?
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: 175mirek » 2009-08-16, 12:53

bo mu tak pasuje i dobrze chodzi,każda wsk będzie miała inaczej zapłon ustawiony i dopiero będzie chodziła
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: ŻbiKu » 2009-08-16, 16:49

No niby tak ale albo jego motocykl to rasowy muł albo jego pomiar co do wyprzedzenia jest zły i tak na prawdę ma w granicach 3,5-4mm. Wątpie żeby aż tak duże odchyłki były możliwe. Fakt każda WSK lubi inaczej ale to są sprawy dziesiętnych milimetra a nie milimetrów. 0,3mm to już bardzo duża wartość jeżeli chodzi o ustawienie zapłonu a co dopiero 1,2.

Awatar użytkownika
NeoN
Posty: 153
Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: NeoN » 2009-08-16, 20:04

Jak ustawić zapłon czytałem w innych tematach i chyba nawet Ty ŻbiKu o tym pisałeś. A foto potrzebne mi to po abym wiedział jak tą całą płytkę (tą dużą z 1 foto 1 post) ustawić. Wogóle to moje M21 W2 jakby sprężania zwrotnego w skrzyni korbowej nie miało :/

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-08-17, 11:28

Tam gdzie jest 12V nabite powina być góra ( w strone cylindra) Puźniej ustawiasz tłok w gmp i regulujesz przerwe na przerywaczu. Puźniej cofasz wał( w strone przeciwną do obrotów zegara) tak aby tłok znalazł się 4mm niżej niż w gmp. Ustawiasz przerywacz tak aby w tym momencie zaczynał się rozwierać. I zapłon ustawiony oczywiście to 4mm to pierwsza wartość sprubuj dojść do 3,8 i zobacz jak najlepiej ci chodzi.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: 1angel » 2009-08-17, 13:39

ŻbiKu pisze:. Wątpie żeby aż tak duże odchyłki były możliwe. Fakt każda WSK lubi inaczej ale to są sprawy dziesiętnych milimetra a nie milimetrów. 0,3mm to już bardzo duża wartość jeżeli chodzi o ustawienie zapłonu a co dopiero 1,2.
To zależy od cewki jaką ma zaadaptowaną do swojej M21W2 , na oryginalnej owszem parametry mogą by zbliżone do fabrycznych jednak przy zmianie cewki wyprzedzenie może się znacznie zmienić .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
NeoN
Posty: 153
Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: NeoN » 2009-08-17, 14:40

Ustawiłem tak jak Kamil napisał, i wszystko ok było, ale chyba coś spaliłem bo zamiast akumulatora podłączyłem prostownik 12v. I nagle iskra osłabła, po zastąpieniu prostownika akumulatorem 12v słychać ze ten własnie akumulator się tak jakby gotuje- słychać syczenie w nim :/ cóż źle zrobiłem ?

Na różnych cewkach już kombinowałem, na cewce od żuka, wsk-i i jawki 50 (6V)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: wujcio » 2009-08-17, 16:03

a po grzyb podłączałeś prostownik jak miałeś akumulator...
o tym jak ustawiać zapłon i robić inne rzeczy poczytaj w książce H. Załęskiego wszystko tam pisze...

Awatar użytkownika
NeoN
Posty: 153
Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: NeoN » 2009-08-17, 21:44

A bo nie chciałem aku z Mz-tki brata wyciągać :/ teraz żałuję...
Wska odpaliła,ale coś jej tak masakrycznie brzęczy w silniku że aż szkoda gazu jej dodawać :/ pierścienie ok,tłok też, być może tulejka w główce lub sworzeń...
Dziękuje Wszystkim za pomoc w tym temacie i dziękuje za cierpliwość Wueskowicze :)

SuLeK

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: SuLeK » 2009-08-17, 21:47

blacha wału ci się może odczepiła jak brzęczy

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań do zapłonu Wsk M21 W2 1973 (fotki)

Post autor: Wężu » 2009-08-17, 21:49

Blacha w M21W2?
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości