Strona 2 z 6

Ustawianie zapłonu w WSK 175

: 2008-04-22, 18:49
autor: kobuzik
Ostatnio wpadłem na pomysł aby ustawić w moim kobuzie zaplon za pomocą lampy stroboskopowej.Lampy firmowe sa drogie więc wyszukalem na allegro lampe za 32,5zł które jakiś koleś składa i działa ona na instalacji 6V.Do tego trzeba jeszcze dorobić wycinek tarczy koła z blachy 2 z zaznaczonym GMP I kątem wyprzedzenia zapłonu które wynosi 28 stopni przed GMP.Blaszkę trzeba przykręcić pod śrubę M6 na która mocuje krzywkę sterującą przerywaczem.Całość połaczyć wg schematu i gotowe. :D

Re: Ustawianie zapłonu w WSK 175

: 2008-04-22, 20:58
autor: ŻbiKu
to lepiej dołożyć pare groszy i kupić czujnik zegarowy. Nie rozumiem, po co ci lampa stroboskopowa? Wystarczy, że podłączysz żaróweczkę pod zacisk cewki zapłonowej i ona ci znakomicie pokaże kiedy zaczynają się rozwierać styki.

Re: Ustawianie zapłonu w WSK 175

: 2008-04-22, 21:38
autor: kobuzik
Na lampie stroboskopowej możesz ustawić zapłon na pracującym silniku podczas gdy na żarówkę silnik nie chodzi.We wszystkich samochodach w których do niedawna ustawiało sie zaplon stosowane są lampy bo sa dokładniejsze

Re: Ustawianie zapłonu w WSK 175

: 2008-04-22, 21:53
autor: Wojtek
Czujnik zegarowy nie wyklucza lampy. W silnikach które mają wybite znaki do ustawiania zapłonu lampa to jedyne słuszne rozwiązanie. W WSK trzebaby samemu te znaki zrobić używając czujnika zegarowego a potem ustawić zapłon za pomocą lampy stroboskopowej. Ja też chce sobie kupić to urządzenie. Daj znać czy przy pomocy tych tanich da się cokolwiek zdziałać.

Re: Ustawianie zapłonu w WSK 175

: 2008-04-23, 12:18
autor: kobuzik
Zgadza sie na tej blaszce musisz zrobić dwa znaki jeden dla GMP a drugi dla kąta 28 stopni przed GMP do tego wygiąć trzeba nieruchomą wskazówkę z blachy i przykręcić ją w miejsce pod kondensator.Za pomocą czujnika ustawiasz GMP odpalsz obserwujesz czy w świetle stroboskopu znak z wyprzedzeniem 28 stopni pokrywa się z nieruchoma wskazówką.Najczęściej trzeba lekko przekręcić cały aparat.Lampy te kosztują już 28zł czyli wydatek niewielki. :-o

Re: Ustawianie zapłonu w WSK 175

: 2008-04-23, 16:21
autor: ŻbiKu
Hmm ciekawi mnie tylko po co taka zabawa? Na zgaszonym silniku z zegarem doskonale widać jak jest zapłon ustawiony :) Więc?

Ustawić zapłon na zapalonym silniku, tzn. przesuwać okrągłą podstawką przerywacza gdy silnik jest w ruchu?? Nie mogę sobie tego wyobrazić w WSK..:p

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-06-29, 23:31
autor: ŻbiKu
Odświeżam temat.

Skąd to iskrzenie się bierze? W niektórych WSKach iskrzy w innych nie. Wiem, że płynie tam spory prąd, ale jednak nie każda WSK sypie z zapłonu iskrami.

O przebiciu u mnie nie ma już mowy, przerywacz z ETZ styki ma pasowane do siebie fabrycznie a wewnątrz ośka jest odizolowana od bolca, do którego się przykręca kable. Żadnych podkładek izolujących sie nie montuje. Po 2 tyś km mam tak wypalone styki, że muszę wymieniać przerywacz na nowy.

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-06-29, 23:53
autor: Wojtek
W założeniu kondensator ma zapobiegać iskrzeniu na stykach przerywacza. Może spróbuj z innym. Aczkolwiek pewnie już to robiłeś. Wadliwy kondensator zazwyczaj oddziaływuje też negatywnie na pracę silnika.

Po założeniu modułu nadal iskrzy? Zdecydowanie nie powinno bo wtedy przez przerywacz płynie bardzo mały prąd.

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-06-30, 01:23
autor: ŻbiKu
Na rajd pojechałem bez modułu, po powrocie przerywacz poszedł do kosza. Ostatnio jeździłem z modułem nad jeziorem na przerwie 1,1mm na świecy, a że brak prostownika i 70km od domu to nie kombinowałem zanadto tylko moduł odłączyłem, żeby mieć pewność że wrócę do domu, ponieważ akumulator rozładował się do 8V. Z modułem nic nie iskrzy. Jutro jeszcze raz podłączę moduł i zostawię oryginalną przerwę 0,4mm na świecy, zobaczymy.

Kondensatorów nie mam wadliwych, kiedyś próbowałem nawet z dwoma na raz ale bez skutku i po prostu zastanawiam się, czemu te iskry, choćby dla zaspokojenia ciekawości :)

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-06-30, 10:03
autor: Wojtek
No właśnie mam wrażenie że 1,1mm to bardzo duża przerwa. 0,4 to z kolei bardzo mała. Ja ustawiłem 0,65mm ale może też powinienem sprawdzić czy nie iskrzy :D W każdym razie styki nie wypalają się. Spróbuj też na innej cewce zapłonowej.

Jak się okazuje w WSK można nawet w czasie jazdy naładować akumulator :) Tylko trzeba przejechać paręnaście kilometrów bez świateł.
Dziwne jest tak głębokie rozładowanie akumulatora skoro producent deklarował zużycie prądu na poziomie 0,3A.

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-07-03, 00:02
autor: ŻbiKu
Założyłem dzisiaj cewkę od etezety, wydaje mi się, że nieco mniej iskrzy, na wolnych obrotach już prawie nie widać. Do tego motocykl stał się zrywniejszy. W mojej cewce ku mojemu zdziwieniu coś chlupie w środku, chyba jeszcze woda z Bałtyku.

Zmieniałem kondensatory, podłączałem 2 na raz, zmieniałem kabel łączący przerywacz z cewką nic nie leczy iskrzenia.

Czy fajka i przerwa na świecy ma na to wpływ? Fajkę mam BERU (bez tego filtra w środku, które zwykłe WSKowe mają), samochodowa, ale nie trzeba nakręcać kapturka na świecę.

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-07-03, 10:59
autor: qwert45
Zmniejsz przerwę na świecy.

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-07-04, 11:45
autor: andi
To co chlupie to nie woda, to olej transformatorowy .
z tym iskrzeniem jest tak że: im cewka wysokiego napięcia ma niższą oporność, tym to iskrzenie jest większe.
Pomierz swoje cewki i załóż tą z największą opornością uzwojenia pierwotnego, nie wyeliminuje to iskrzenia całkowicie bo ono jest potrzebne, ale wyeliminuje Ci szybkie zużycie przerywacza .
no i jeszcze jedną zaletą cewki o dużej oporności jest oszczędność prądu!

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-07-04, 12:18
autor: ŻbiKu
To super!! Faktycznie cewka z ETZ ma większą oporność od tej mojej i iskrzenie jest mniejsze. Mam jeszcze cewkę z jawy, która ma oporność większą o ponad 1Ohm albo i 1,5 dzisiaj ją założę. Niestety nie wiem czemu ale na module z digitecha brakuje mi prądu. Rozmawiałem w tej sprawie z Fenixem i on takich problemów z nim nie miał, a ci z Digitecha zarzekają się, że zużycie prądu przez moduł jest bardzo niewielkie, ale jednak ładowanie mam godne pożałowania z modułem :/

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-07-04, 21:03
autor: andi
Sam moduł pewnie dużo prądu nie pobiera, jednak cewka nim sterowana ma spory apetyt .
Pamiętasz pewnie, już kiedyś pisałem o zależności wielkości iskry od poboru prądu, moduł wymusza na cewce większą iskrę więc i pobór prądu jest większy, w fizyce nic nie ma za darmo .
Musisz pokombinować z różnymi cewkami i dopasować coś sensownego, podłącz w szereg do akumulatora amperomierz i będziesz miał pomiar poboru prądu przez cewkę (tylko odłącz na ten czas ładowanie).

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-07-05, 00:26
autor: ŻbiKu
Pobawię się z tym w przyszłym tygodniu dzisiaj założyłem cewkę z jawy, motocykl wypolerowałem i jutro na zlot:)

Rozumiem, że mam podłączyć moduł i dobierać cewkę o jak największej oporności?? Z posiadanych przeze mnie cewek największą oporność właśnie ma ta Jawy. Wszystkie inne to ok 3,5Ohma.

Re: iskrzący przerywacz i przebicia [WSK175 6V]

: 2008-07-05, 01:13
autor: Wojtek
Może ta cewka od Jawy ma taką dużą rezystancję bo została spalona :D
Ja w CZ 380 używam takiej cewki i jestem zadowolony. O ile w ogóle można być zadowolonym z zapłonu w CZ cross 380...

Poprawnie ustawic zaplon wsk 175

: 2008-08-31, 21:41
autor: sniego
Czy jak zdejme glowice ustawie tlok przed martwieniem 3,5-4mm i ustawie styki przerywacz na 0,2-0,3mm to wsk bedzie dobrze chodzila!!!!!

Re: Poprawnie ustawic zaplon wsk 175

: 2008-08-31, 22:01
autor: wueskajarka
Nie musisz ściągać głowicy do ustawiania zapłonu (użyj do tego otworu świecy). No i oczywiście masz na myśli skrajną pozycję tłoka w górze jak sądzę. Jak nie zapomnisz założyć głowicy (gdybyś jednak ją chciał lub musiał zdjąć) to może odpalisz :-D

Re: Poprawnie ustawic zaplon wsk 175

: 2008-09-01, 02:00
autor: Wojtek
Albo używasz skrótu myślowego albo nie wiesz jak to zrobić prawidłowo. Najpierw ustawiasz przerwę między stykami 0,3mm. Robisz to kiedy najwyższy punkt krzywki trafi na przerywacz. Mniej więcej w górnym martwym punkcie. Później ustawiasz wyprzedzenie zapłonu właśnie około 3,5mm przed GMP. Przy takiej wartości styki mają zacząć się rozwierać.