CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Odpowiedz
milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: milenium5 » 2011-01-09, 13:14

Wiatam
wpadlem na pomysl zalozenia zaplonu cdi do wsk 175 , mialo by to na celu odpalanie silnika bez aqmulatora plus swiatla, a w bardziej zaawansowanej wersji zmienny kat wyprzedzenia zaplonu co w przypadku wsk 175 jest baardzo przydatne

zainspirowala mnie aukcja na allegro z takim zaplonem podlaczanym do zwyklej instalacji ale ma to wiele wad pozatym cena 300 zl okolo
wiec planuje zrobic tak ;
mamy cewki wybieramy ta najmniej przydatna rozwijamy drut z niej do golego rdzenia
bierzemy transformator jakis ze smieci" rozcinamy go i wyciagamy drut wazne zeby go nie uszkodzic, i zeby mial odpowiednia grubosc ktora podam pozniej (grubosc drutu z cewki ze sqtera) nawijamy odpowiednia ilosc czytaj tyle zwoi zeby przy kopnieciu cewka dawala napiecie 150v lub wiecej
po naawinieciu jeden z koncy do masy drugi wyprowadzamy,
budowa impulsatora jest zaczerpnieta z aukcji , czyli dorabiamy walec na krztalt krzywki tylko okragly do niego mocujemy plaskownik od 8-10mm obok zamiast przerywacza montujemy impulsator

taki zaplon jest samowystarczalny znacznie lepszy od oryginalnego i teoretycznie bezawaryjny i bezobslugowy
jedyny koszt to ; impulsator z jakiegokolwiek chinskiego sqtera mozliwosc kupienia nowego 15 zl chyba lub uzywke to jak dobrze popyta sie na warsztatach to za free , modul zaplonowy od chinskiego sqtera 2T nowy 15-50 zl uzywki taniej oczywiscie , cewka W/N jakakolwiek od cdi nowa chyba 10 zl , pasuje rowniez od charta , nie mylic z ogara czy inna, tylko oryginal od charta, simsona elktronika

jak ktos ma dojscie do rozbitego sqtera czy cos takiego to proponuje z tamtad wyciagnac nawet drut z cewki idzie przewinac jak nie zalana ,

mam potrzebne wszystkie elementy i biore sie za budowe dzisiaj wieczorem bede dodawal fotki z czasem

bylbym bardzo wdzieczny za wskazowki , rady przemyslenia co do pomyslu
a nie idiotyczne wypowiedzi ze to niema sensu gardze ludzmi ktorzy nie dosyc ze sami nic nie robia to jeszcze irytuja innych
aq kosztuje 70 zl to wiecej niz koszt zrobienia tego , a mamy bezawaryjnosc i swiatla ;D
pozdro

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: Karlicek » 2011-01-09, 23:50

Nie zagłębiając się w pozostałe szczegóły, dodam, że 150V do zasilania modułu można uzyskać o wiele prościej, bez ingerencji w oryginalną prądnice. Wystarczy użyć transformatorka o przekładni ok. 25 a to odpowiada to mniej więcej standardowemu transformatorowi sieciowemu o napięciu wtórnym 9V podłączonemu na odwrót. Traci się z pewnością na sprawności, ale modułowi powinno wystarczyć. Robiłem podobny manewr w Simsonie i działało.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: milenium5 » 2011-01-10, 00:35

jakos tego nie widze jest wile wad
mamy polaczenie bez aq wiec przy zastosowaniu trafo trzeba by wykorzystac cewke wspolna ze swiatlami byly by ptoblemy a tu chodzi o latwizne
nawinolem juz cewke jutro albo we wtorek zaloze do koto i zrobie pomiar napiecia
bardzo latwo sie nawija w przypdaku wsk wystrczy zdjac plastikowa ramke z rdzenia i na wiartarke

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: 125 arek » 2011-01-10, 17:46

fajnie ale stary drut może być już niedobry zawsze lepiej jest dać nowy ale to tak z doświadczenia, pokaż wszystkie części jakie używasz czekam na fotorelacje , pomysł świetny obyś wykonał jak najlepiej jak mogę w czymś pomóc to pisz :) hmm tylko potem będzie problem z prądem na światła itd no chyba że prądnice tez przewiniesz
Ekipa Południe®

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: milenium5 » 2011-01-10, 22:33

z jednej cewki wyciagniemy max 12W bez przewijania bo jak sie nie myle 6v jedna cewka ladowania aq i daje 2 A a druga 0,5A
zalozmy ze mamy wszystkie cewki takie same jak ta ladowania 2A wyciagniemy z pradnicy az 72 waty!!!
laczymy parami szeregowo po dwie i na wyjsciu kazdej pary mamy 12v wydajnosc pradowa 2A wtedy mozemy zastosowac regulator chonskiego sqtera i jest bajka
zostanie nam jedna para 12v ktora mozemy przewinac na potrzeby CDI
zwykla cewka taka z ogara wsk przy 12v bierze tak 1,8-2 A czyli mamy na potrzeby iskry az 24 waty ale to iskra taka ze konia by zabila , niewiem ile bierze cdi ale pewnie w przeliczeniu podobnie
i bedzie wszytsko akurat i jeszcze zostanie zapas doliczmy zarowke tyl ledowa z przodu mozemy wsadzic nawet 50 wat

a teraz na temat
nawinolem cewke wczoraj drutem z transformatora z radia wydawal sie cienki ale grubszy od tego z cewki oryginalnej cdi
i bylo zbyt malo zwoi
wyszlo przy kopnieciu 32 v ......
jak sie wkurze to przewine z tej oryginalnej cewki z cdi ale szkoda mi jej psuc
------------------------------------------------------------------------
dzisiaj zrobilem testy wyszlo pozytywnie mam juz gotowy patent na zrobienie tego praktycznie kosztem gotowych czesci - modulu cewki w/n , cewki zasilajacej i chwili wolnego czasu
patent dotyczy wsk 125 jak i 175 jak ktos zainteresowany pisac na PW
z powodu praktycznie zerowego zainteresowania na tym forum nie opisze poszczegolnych przerubek krok po kroku
planuje wystawiac sie na allegro , jest juz taki jeden co to robi i sie ceni 250 zl ... ja mysle sie zmiescic w 100
jak zrobie jazdy probne zamieszcze filmik

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: bigsoft » 2011-01-14, 07:50

Przy kopnięciu w WSK 175, CDI może nie dać aż 150V, ze względu na zbyt wolną zmianę pola magnetycznego. Co do poboru prądu, jest podobny. Zależy też od cewki zapłonowej (wysokiego napięcia), ale cewka zasilająca powinna mieć wydajność prądową ok 150mA. Choć szczerze mówiąc wszystko zależy od tego, jak taką cewkę sobie zbudujesz, bo przy np 350V takiego prądu już nie potrzeba. Konstrukcje CDI zwykle projektowane są tak, że pracują w przedziale napięć 100-350V, nie więcej jak 400V.

Moduł zapłonowy proponuję samemu wykonać, choćby wg. schematu modułu charta. Na pewno będzie pewniejszy, jak te chińskie wynalazki, a koszt takiego modułu to parę złotych.

Co do nawijania cewki zasilającej CDI, lepiej by było kupić drut dne o konkretnym przekroju, nawijać to nowym. Ewentualnie, możesz nawinąć cewkę drutem z odzysku, ale radziłbym ją wtedy zaimpregnować lakierem i wygrzać w piecu. Nie masz pewności, czy przykładowo te 32V, które podałeś nie jest wynikiem tego, że gdzieś może być zwarcie międzyzwojowe, co przy używaniu drutu z odzysku wcale nie było by dla mnie dziwne (oryginalny lakier lubi się kruszyć). Ponadto tak czy siak, cewkę powinno się zaimpregnować, zabezpieczyć ją przed drganiami jakie panują w silniku.

Cewka zapłonowa może być nawet z malucha i też będzie działać. Nie ważne 6, czy 12V (to taki przykład).

Jeszcze co do nawijania, proponuję nawinąć drut i jeżeli nadal napięcie będzie za niskie, to przeliczyć sobie, ile zwojów wychodzi na V, wtedy, będziesz wiedział ile Ci jeszcze tych zwojów brakuje.

Co do pomysłu na przeróbkę - gratuluję, siedzę w temacie już sporo czasu i naprawdę warto zainwestować trochę czasu i grosza. Motocykl będzie lepiej odpalał (ja chartem jeździłem nawet zimą, odpalał zawsze bez problemu, mimo tego, że stał 24/h na dworze (takie warunki)), zawsze mocna, dobra iskra, bardzo niska wrażliwość (w zasadzie brak) na elementy bocznikujące, typu wigloć, brak kondensatora i przerywacza (choć cdi można zbudować i na przerywaczu, ale jaki w tym sens..) - lepsza kultura pracy, lepsze spalanie i możliwość wykręcenia naprawdę wysokich obrotów (to już podchodzi pod tuning, ale..).

Co do zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu, wątpię, aby był potrzebny dla tego silnika.

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: milenium5 » 2011-01-15, 11:01

wczoraj caly dzien walczylem z impulsatorem
http://www.youtube.com/watch?v=2Ywi7COn3cs
film z pomiarow napiec , chinski miernik ale jest porownanie, sqter dawal jak widac okolo 20-25v , wsk 125 z cewka od chinskiego dirt bike 30-35, wsk 175 zawijana przezemnie 40-45 nie widac tego na filmie
troche haotycznie nagrany ale widac to co najwazniejsze
po 2 dniach roboty wyszlo to http://www.youtube.com/watch?v=8wI5-I6z5AQ
zaleta jest to ze mozemy nadal korzystac z przerywacza tylko trzeba przerobic oryginalna podstawke , ja wolalem sam dorobic z aluminiumw razie jak by nic z tego nie wyszlo
iskra pojawia sie przy mocniejszym kopnieciu ale to nie wina za malego napiecia cewki tylko impulsator , nie mam skutecznego pomyslu na zrobienie wyzwalacza do impulsatora musi byc idealnie rowny polokragly odpowiedniej szerokosci , i tak blisko impulsatora ze sie prawie ociera

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: bigsoft » 2011-01-16, 22:09

Nie rozumiem do końca jak można korzystać dalej z przerywacza. AC CDI zasilane jest z cewki, którą nawijałeś. Jego praca polega na tym, że w momencie podania impulsu z cewki sterującej (potocznie impulsator), na bramkę tyrystora poprzez diodę prostowniczą i często dzielnik napięcią, tyrystor otwiera się i zwiera jeden biegun kondensatora wykonawczego do masy. W tym momencie następuje rozładowanie kondensatora poprzez cewkę butelkową (drugi biegun kondensatora podłączony jest do cewki). Krótki impuls na uzwojeniu pierwotnym cewki butelkowej powoduje powstanie impulsu wysokiego napięcia na uzwojeniu wtórnym i mamy iskrę na świecy. Jeżeli podłączysz przerywacz pod moduł to jak to ma działać, skoro on fabrycznie kluczuje cewkę butelkową do masy?

Trzeba by podłączyć pod przerywacz zasilanie z akumulatora poprzez jakiś rezystor. W momencie zwarcia styków przerywacza, prąd z akumulatora płynąłby przez ten odbiornik do masy, a w momencie rozwarcia - impuls z akumulatora płynąłby do modułu, otwierając tyrystor.

Jeżeli źle Cię zrozumiałem - to uświadom mi to ;)

Teraz na temat konstrukcji, którą Ty stosujesz.
Słaba iskra to może być wina wszystkiego tak szczerze mówiąc. Nawet modułu. Przykład? W motorowerze marki Romet Chart można uzyskać dużo mocniejszą iskrę na fabrycznej cewce zasilającej, kwestia tylko przebudowania układu sterującego moduł. Sam zbudowałem taki moduł sobie i paru osobom - opinia jest ta sama.

Przydało by się sprawdzić wydajność prądową cewki zasilającej. Co do impulsatora - zastosuj magnes neodymowy. Jego pole magnetyczne będzie wystarczająco silne, może uda się wtedy zastosować sterowanie mniej precyzyjnie wykonane mechanicznie i będzie działać :)

Życzę powodzenia, bo gdy dojdziesz do sprawnego, dobrego układu, to na pewno będziesz z niego zadowolony, szczególnie stosując go w silniku WSK 175 :)

W razie czego pisz dalej, chętnie pomogę ;)

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: Shoei » 2011-01-16, 23:22

Ewentualnie zamiast robienia cewki pod CDI można skorzystać z gotowego rozwiązania.

http://imgs.inkfrog.com/pix/royalspares/RE-G00016I.JPG
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: milenium5 » 2011-01-17, 00:33

a wiec uswiadamiam
sa tacy co nie ufaja wynalazka innym niz oryginal , w przy tej koncepcji jest tam tyle miejsca ze przerywacz zmiesci sie bezproblemowo
wystraczylo by przelaczyc i byla by mozliwa jazda na przerywaczu
ogolnie niema to sensu ale napisalem ze jest taka mozliwosc

zmienilem koncepcje o 90 stopni
i dzisiaj caly dzien szalalem na wsk ze swiatlami 45 wat ;d i z zaplonem bez aq
moja wsk jest wyjatkowo zrywna , przy jezdzie probnej przypadkowo wyrwala mi na kolo xD
po regulacji zaplonik cyka az milo na wolnych obrotach pali na dotyk , tzn ta wsk nigdy nie pali na dotyk i nie pracuje rowno na wolnych a wszystko z powodu stalego katu wyprzedzenia zaplonu , jestem w trakcie opracowywania mikroprocesorowego modulu z mapa zaplonu
moja wsk z wolnych to ciezko ma dlawi sie przerywa szarpie ale na wysokich to potrafi odleciec wszystko z winy stalego zaplonu mysle ze zabawa z obracanym mechanicznie przerywaczem czy impulsatorem jest bezsensowana.......

a ta cewka co widnieje na zdjeciu to od czego gdzie to mozna kupic i za ile?
i czy pasuje do wsk 175

teraz pytanie kolejne
wsk ma cewki ladowania 2A i 0,5 A czy to prawda? jedna cewka 12wat , 3W druga i swiatla 4 cewki razem 35W razem 50 co podaje katalog
wychodzi ze jedna ma 3 W druga 12W
mamy 6 cewek - 1 na zaplon
dajmy 4 cewki te 2A 6V co daje 12W
czyli mamy laczac szeregowo dwie pary cewek o lacznej mocy 24W i napieciu 12V
laczymy je nastepujaco jak w chinskim sqterze ; jednej pary koniec do masy drugi laczymy z poczatkiem pary drugiej i wyprowadzamy na zewnatrza , koniec drugiej pary wyprowadzamy na zewnatrz i podpinamy to regulatora z chinskiego sqtera z tego ida swiatla itp
zostaje nam jedna wolna cewka 6V mozna ja podlaczyc jako pozycyjne albo przewinac i podlaczyc rownolegle do ktorejs z tamtych

albo poprostu dwie pary cewek rownolegle i do swiatla przod i mamy 48wat swiatlo przod czyli spokojnie H4 ;)
a ta jedna cewka 12wat 6V do ladowania aq
mozna przewinac na 12 v
ta ceweczka wystarczy w zupelnosci

jakies propozycje?

SofCHJanek
Posty: 0
Rejestracja: 2010-01-17, 18:45
GG: 9740097
Moje maszyny: MZ ES 250/2
Lokalizacja: Zakopane
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: SofCHJanek » 2011-01-17, 13:42

milenium5 pisze:a wiec uswiadamiam
tzn ta wsk nigdy nie pali na dotyk i nie pracuje rowno na wolnych a wszystko z powodu stalego katu wyprzedzenia zaplonu , jestem w trakcie opracowywania mikroprocesorowego modulu z mapa zaplonu
Sprawdziłbym raczej energię jaką dostarcza Ci układ. Potrzeba nie mniej jak 30mWs. Zmienny kąt w dwusuwie nie jest tak potrzebny jak w 4T, samo opracowanie układu który będzie dobrze działał nie jest proste, powinieneś mieć kilka sygnałów podczas obrotu wału. Minimalne 4 a najlepiej kilkanaście aby na bieżąco liczyć prędkość obrotową i dopasowywać krzywą. W dodatku przy CDI jest dużo zakłóceń.

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: bigsoft » 2011-01-17, 22:55

milenium5 pisze:a wiec uswiadamiam
tzn ta wsk nigdy nie pali na dotyk i nie pracuje rowno na wolnych a wszystko z powodu stalego katu wyprzedzenia zaplonu
Bez przesady, to jest 2T. Zwykły Romet potrafi palić z kopa nawet na platynach, to samo tyczy się WSKi. Kwestia regulacji gaźnika (często użytkownicy zapominają jak ważne jest to urządzenie i jego regulacja) i samego zapłonu oraz ogólna sprawność silnika. To, że WSK dostaje kopa na wyższych partiach obrotów, to nie jest kwestia zapłonu (powiedzmy), tylko strojenia (tzn. układu dolotwego, okien, wydechu). WSK 175 lubi wyższe partie obrotów, jest tak skonsturowana, że na wyższym zakresie obrotów dostaje kopa.

Po co mikroprocesory, nie rozumiem tego. Szkoda, że już nie mam Charta, pokazałbym, Ci jak dwusuw pali na AC -CDI bez żadnych procków. Zarówno w zimie, lecie itp. Jeździłem nim cały rok, palił zawsze z kopa, ewentualnie z 2 jak był cholerny mróz.

milenium5
Posty: 50
Rejestracja: 2010-10-18, 17:51
GG: 0
Moje maszyny: simson wsk
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: milenium5 » 2011-01-18, 23:12

mi to mowisz??? , ja mam miano na wiosce "ten od chartow"
moze nie dokonca sie jasno wyrazilem chodzilo mi o ustawienie
oczywiscie jak ustawie zaplon np na 5 stopni to silnik pali na kopa ale na wysokich to nie jest to
mam go ciagle ustawionego na maxa do tylu dlatego na wolnych chodzi jakby chcial a niemogl ale jak przekroczy pewna granice obrotow to potrafi rozniesc skrzynie , ten silnik rozwalil juz 4 sztuki ;)
na cdi chodzi tak samo jak na platynach
ogolnie to juz mam uklad charakterystyki itp tylko brakuje mi samego procka
zbudowalem to na pic-u
koszt calkowity okolo 30 zl
a czujnik to nie ten z cdi popularny ale hllotron

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: rafalgb » 2011-06-09, 16:14

jak tam CDI w 175 ruszyło się coś ma już ktoś coś takiego ?
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Beast96

Re: CDI w wsk 175 - łatwo miło i przyjemnie

Post autor: Beast96 » 2011-06-09, 23:25

Milenium.Zaciekawiło mnie to i nieiwem czy sam nie zrobie sobie cdi w kobuzie.Co trzeba zmienic/dorobic pod pokrywą żeby wszedł impulsator, i jesli mówisz o zaletach z swiatlami i td. to masz stator chinski tak?.Fajnie było by żebyś dał jakis schemat, wielu forumowiczom by to pomoglo.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości